20 Eylül 2007 Perşembe

Müşteri Merkezli Marka Yönetimi ( I )

Dünyada marka yönetiminin ne şekilde olması gerektiği konusunda fikir tatışmaları yapılmakta ve farklı görüşler öne sürülmekte ,

Fikir :

Hepimiz biliyoruz ki bağlılık yaratıp müşterilerin ortaya çıkan ihtiyaçlarını karşılayarak müşteri varlığımızı arttırmalıyız .

Bunun Yerine ;

Marka inşa etmek yönünde çaba harcarsak , varsayılan satışlar bunu takip edecektir.

G.M. ‘nin Oldsmobile markasını ele alalım ,Firma genç alıcıları cezbetmek için diğer G.M otomobillerine odaklandıracağına veya isteklerine uygun bir marka tasarlıyacağına bu marka için kampanyalar yaptı , Oldsmobile ‘in Pazar payı 1985 ‘lerde % 6,6 iken 2000 ‘de % 1,6 ‘ ya düştü.

Bu tip senaryolardan nasıl kaçınabiliriz ?

Markanızı , yeni bir bakış açısıyla değerlendirin . Müşterilerle uzun süreli bağlantı kurmak ,karlılık yaratmak ve geliştirmek için elinizde araçlar var .

- Markanızı uygun alana koyun , işinizi organize etmek için yeni yollar bulun .

- İnsanları markayı değil müşteri segmentlerini yönetmek konusunda görevlendirin .

- Dar müşteri segmentlerinin memnuniyetini arttıran markalar yaratın.

- Verimsiz markalarınızı emekliye ayırın

Markalar gelir ve gider fakat müşteriler kalır . Markaları müşterinin hizmetine sunarsanız ,müşteri varlığı ve karlılığınız yükselir.

kaynak : h b s

Hiç yorum yok: