6 Eylül 2007 Perşembe

Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti

Sitenin bir amacı dünyadaki başarı hikayelerini ,başarılı firmaların nasıl başarılı olduklarını araştırarak anlamak ve bu yöntemlerin ülkemizde aynen veya farklılaştırılmış şekilde firmalarca uygulanması için yol göstererek global dünyaya uyumun hızlanmasına katkıda bulunmak ,

Aşağıdaki gibi örnekleri okudukça bir yandan başarılı olmanın ne kadar kolay olduğunu ,ayrıca başarısız olan ve zaman içinde olacakların neden bu duruma düştüklerini kolaylıkla anlayabiliyoruz.

Bu bir Müşteri Memnuniyeti

Bir okuyucumuz yazmış ;

İsmini herkesin bildiği ayrıca müşterisi olduğum bir firmadan 2 adet mayo aldım.Bir tanesi ilk giyişte boya akıttı.Firmaya problemli mayoyu iade edip paramı almak istediğimi söyledim.Teste göndermeliyiz dediler .Test sonucu haklı çıktım.Parayı iade edemeyiz.Öyle bir uygulama ve yetkimiz yok ,isterseniz değiştirebiliriz dediler .Aynı üründen yoktu ,başka ürünleride beğenmedim.Bu sefer dalga geçer gibi isterseniz havlu ,iç çamaşırı verelim diye cevap verdiler .Sizi şikayet ettim internet sitelerinde adınız dolaşıyor dedim.Sadece biraz gülümsediler .Sonuçta biraz daha pahalı bir ürünü pek beğenmesemde alıp çıkmak zorunda kaldım.Allahtan birde bunun için fark istemediler .

Bu da bir Müşteri Memnuniyeti


Elazığ 'dan Kasım beyin yazısı ;

Elazığ bayinizden bir yazlık ayakkabı aldım.Bana satarken topuğu hafif malzemeden yapılmış lastik bir topuktu.Çok rahat olduğunu söylediler fakat benim kiloma bu gitmez deme rağmen "hocam 6 ay içinde bir şey olursa biz burdayız hemen değişiriz."dnildi.Hele boya verildiği söylenseydi ben hiç alırmıydım.Firmanızın müşterisiydim.Başka bir ayakkabı alacaktım.Fakat garantili ve erkekçe söz verildiği için inandım.125ytl'yi bayıldım.Fakat topuk eridi,ayakkabı boya verdi,alkolle yıkattılar."hocam daha birşey olmaz.olursa busefer değişiriz."ayakkabı yine boya verdi.Topuk eridi.Fakat söz veren onlar değilmiş gibi beni mağdur ettiler.Tüketici haklarına başvurmamı söylediler.Beni bir ayakkabı için elazığda gezmedik yer bırakmadılar.Ben hiç böyle bir şeyle karşılaşmamiştım.En ucuz ayakkabı aldığımda bile böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.Helal olsun başarılı firmanıza ve elezığ bayinize.Yazıklar olsun.

Saygılarımla.


Kasım bey ayrıca firmaya ürün geliştirme konusunda da yol göstermiş ;

YAZLIK AYAKKABINIZ HAFİF OLSUN DİYE LASTİK MANTAR KULLANDINIZ.FAKAT ISLAK ZEMİNDE DENEDİNİZMİ.BİR DENEYİN MÜŞTERİYE SONRA SATIŞA ÇIKARINIZ.SEVGİLERİMLE.LÜTFEN BUNU DAHA BAŞARILI FİRMA OLMANIZ İÇİN DENEYİNİZ.

Ayrıca Tarık bey parasını ödeyerek aldığı bir ayakkabı ile elde ettiği test sonuçlarını açıklayarak üretici firmaya ücretsiz katkıda bulunmuş ;

mantar topuklu ayakkabılarınız çok hafif çok rahat fakat çabuk eriyor kalebodurüzerinde buz pateni yapılıyor.

Ve Ar - Ge konusunda da eklemiş ;

çoraplarında ücretsiz rengini değiştiriyor.bir çorabı iki renkli kullanıyoruz .

Kasım ve Tarık beyler para ödeyerek aldıkları ayakkabılar karşılığında firmanın kendisini geliştirebilmesi konusunda önemli tesbitlerde bulunmuşlar .

Aynı ülkede 2 uç noktayı birarada yaşıyoruz .Bir yanda internetten ayakkabı satışı yapan pabbuc.com gibi firmalar ''Koşulsuz İade Garantisi '' veriyor. Bir yanda ise yukarıdaki örnekler var .

Çağa ayak uyduramayanların uzun vadede rekabet şansı görünmüyor.

Kendilerine ,ürünle ilgili şikayetlerini tüketici hakları yanısıra ,öncelikle üretici firmaya ,sonuç alamazlarsa şikayet sitelerine iletmelerini önerdik.Umarız kısa sürede Müşteri Memnuniyeti sağlanır.

Hiç yorum yok: