13 Eylül 2007 Perşembe

Birleştir ve Geliştir

P&G tarihinde çok büyük Ar&Ge faaliyetleri yapan bir firma ,

Global yenilik modeli konusunda 80 'lerde bir eğilim vardı fakat zorlayıcı değildi .

CEO A.G Lafley ,yenilik için dış kaynakları kullanmaya karar verdi. Yeni stratejinin adı '' Birleştir ve Geliştir '' ' di.

Teknoloji ve İletişim ağını kullanarak geleceğin ürünleri için yeni fikirler araştırmak ,

Firma yöneticilerine göre bu model 21. yüzyılda etkili bir yenilik modeli olmaya başlayacaktı .

Modelle '' dünyadaki gelecek vaadeden parlak fikirleri bulabiliriz ve Ar - Ge 'mizle daha iyi ,ucuz ürünleri hızlı bir şekilde tasarlayabiliriz '' diye düşünüyorlardı .


Model çalıştı . Bu gün yeni ürünlerin % 35 'inin ilk adımları firma dışında atılmakta ,bu oran 2000 'de % 15 'ti .

Ayrıca

Ürün geliştirme portföyündeki elementlerin % 45 'inin keşfi dışarıda olmakta ,

Bu şekilde Ar - Ge verimliliği % 60 ,yeni ürünlerin başarı oranı % 100 'den fazla artarken yenilik harcamalarında düşüş gerçekleşmiş .

kaynak : h.b.s.

Hiç yorum yok: