22 Ağustos 2007 Çarşamba

Dünya CEO ' larından Farklı Görüşler

Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye 2006 programında yer almayı başaran teknoloji şirketlerinin CEO’larıyla anket yapan Deloitte Türkiye, sektörle ilgili en hızlı büyüyen firmaların görüşlerini aldı.

Son 5 yıl içindeki ortalama büyüme hızları yaklaşık % 600 olan şirketlerin yöneticileri, Deloitte tarafından hazırlanan anketin sorularını yanıtlarken büyümeyi sağlayan en önemli unsurun kaliteli insan gücü olduğunu, ancak kaliteli insan gücünü bulmak ve elde tutmanın da büyümenin önündeki en büyük zorluğu oluşturduğunu vurguladılar.

Türk yöneticilerin önümüzdeki 12 aya bakışları ise, dünyanın diğer bölgelerinden daha iyimser oldu. Türk teknoloji şirketleri kurumsal yönetimin yerleşmesinin de sektörde büyümeyi teşvik edeceğini vurguladılar

Kaliteli insan gücü

Ankete katılan yöneticilerin % 29’u büyümeye en fazla katkıda bulunan unsurun kaliteli iş gücü olduğunu belirtirken, % 22’si sağlam bir iş stratejisinin, % 15’i ise doğru zamanlamanın önemli olduğunu savundular. Kaliteli iş gücünün büyümeye katkıda bulunan en önemli unsur olduğu görüşünü Avrupa, Ortadoğu ve Afrika yöneticileri % 66, Asya Pasifik yöneticileri % 47,6 ,

Kuzey Amerikalı yöneticiler ise % 25 oranında desteklediler.


Ciro artışının önündeki zorluk

Teknoloji şirketleri, ciro artışını sürdürmenin önündeki en önemli sorun olarak ise fiyatlardaki sıkı rekabeti gösterdiler. Yöneticilerin % 23’ü rekabet nedeniyle fiyatların düşmesini sorun olarak vurgularken, % 22’si müşteri sadakatini oluşturmayı, % 22’si ise mevcut ekonomik koşulları öne çıkardı.

Kuzey Amerikalı yöneticiler ise bu konudaki en önemli sorunun yeni ürün geliştirip piyasaya sunmak olduğunu belirttiler.

CEO’ların başarılarındaki küresel ortak özellikler

Türkiye’de ve Kuzey Amerika dışındaki bölgelerde CEO’ların kişisel öncelikli sorunu karlılığı sağlamak ve sürdürmek olarak belirlendi. Türk yöneticilerin % 34’ü bunu en önemli mesele olarak kabul ederken, bu oran Asyalı yöneticilerde % 35, Avrupa, Ortadoğu ve Afrikalı yöneticilerde ise % 25 oldu.

Kuzey Amerikalı yöneticiler ise ilk sıraya (% 31) lider yetiştirip sorumluluk paylaşmayı koydular.

Kuzey Amerika dışındaki yöneticiler, kişisel başarılarının altında ilk sırada girişimcilik ruhunun yattığını düşünüyorlar.

Kuzey Amerikalı CEO’lar ise kişisel başarılarını, ilk sırada başarıya olan inanç ve kararlılıklarına bağladılar.

Anket sonuçlarına göre bizce ;

Kuzey Amerika ve diğer Dünya CEO 'ları arasında başarıya ulaşmanın yolu algılamasının çok farklı olduğu görülmekte .

Hiç yorum yok: