18 Haziran 2007 Pazartesi

Yabancı Sermayenin Gözü Genç Nüfusta

Genç Pazar 'ın Profili

Sayıları daha fazla: Gençler, orta yaşlıların iki katına yakın bir nüfus kitlesine sahip bulunuyor. 20 ile 40 yaş arasındaki nüfus 24 milyon kişiye yaklaşırken 40 ile 60 yaş arasındaki nüfus ise 11 milyon 900 bin kişide kalıyor

Eğitim düzeyleri daha yüksek: 20 ile 40 yaş arasındaki nüfus içinde okuma-yazma bilenlerin oranı yüzde 94 oranında. Bu oran 40-60 yaş arasında yüzde 77'yi aşamıyor

Gençler daha 'kentli': Kentlerde 40-60 yaş grubunda olanlardan 25 yıldır kentte yaşayanların oranı yüzde 33'te kalıyor. Genç kitlede ise doğuşundan itibaren kentte yaşayanların oranı yüzde 60'ın üstüne çıkıyor.

Bilişimde gençler açık ara önde: İnternet kullananların yüzde 85'i 40 yaşın altındaki nüfustan oluşuyor.

İnternet kullananların ancak yüzde 15'i 40 yaşın üzerinde.

Tüketim eğilimi güçlü : Genç nüfus keyifli bir alışveriş ortamında ihtiyaçlarını karşılamaya önem veriyor ve gelirlerinin imkân verdiği ölçüde markalaşmış ürünlere yöneliyor.

'Bugünü yaşama' özlemi yaygın: Günümüzün genç kuşağı ise daha çok "bugünü yaşamaktan" yana. Hayat felsefesi, bugüne ve geleceğe yönelik olan bu kitlenin maddi imkânlarının artması, tüketim harcamalarını istikrarlı bir şekilde yükseltecek ve iç pazarı genişletecek.

Tüketimde çeşitlenme: Genç kuşağın çekirdek ailesinde ise çocuk sayısı az olduğu için zorunlu ihtiyaç maddelerine gelirin yüzde 60 dolayında bir bölümü harcanıyor ve bunların dışındaki mal ve hizmetler için biraz para kalabiliyor.

Kaynak :Referans iş hayatı işletme yönetimi

Hiç yorum yok: