6 Haziran 2007 Çarşamba

Ayakkabı Dünyaları

37 YTL'ye ayakkabı satan Deichmann 400 mağaza açacak

Türkiye'de üç mağaza ile bir yılda 500 bin çift ayakkabı satan Deichman, önümüzdeki 10 yılda mağaza sayısını 200'e toplam yatırımını ise 126 milyon YTL'ye çıkarmayı planlıyor. Firmanın ucuz ayakkabı satışlarıyla pazardaki dengeleri sarsması bekleniyor.

Dernek ne demiş ?

Özellikle ucuz fiyatlarıyla dikkat çeken ve ayakkabı marketçiliği yapan firma, Avrupa'da 112 milyon çift ayakkabı satıyor. Deichmann'ın Türkiye pazarına girişi ise en çok bu konuda faaliyet gösteren Türk firmalarını etkileyecek gibi gözüküyor. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı ve İnci Deri'nin sahibi Ali Murad Kızıltaş, "Deichmann'ın ucuz fiyatları ile Türk markalarından pazar payı çalacak. Sadece markalardan değil pazarlardan bile müşteri çalacak" dedi.

Türkiye'de yılda 500 bin çitf ayakkabı sattıklarını kaydeden Deichmann, bu rakamı kısa sürede 1 milyona çıkaracaklarını söylüyor ve ekliyor: "Rakam uzun dönemde 3 milyon çifte de çıkabilir" açıklamasını yaptı. Deichmann mağazalarında satılan ayakkabıların fiyatları ortalama 37 YTL civarında. Fiyatların düşük olmasının en büyük nedeni ise firmanın Uzakdoğu dahil 40 ülkede üretim yaptırması ve yüksek alım uygulaması.

Türkiye'de Deichmann gibi market mağazacılığı yayan Flo ve Ayakkabı Dünyası'nın yılda ortalama 2 milyon çift ayakkabı satışı yapıyor.

Sektöre kısaca göz atalım

Türk Ayakkabı sektörü 2,3 milyar $'lık iç ve dış ticaret hacmi ile 380 bin kişiye istihdam yaratan ve yaklaşık 40.000 işletmenin faaliyette bulunduğu bir sektördür. Ayakkabı sanayiinin toplam GSMH içindeki payı %1.4 ve toplam yatırımlar içindeki payı %2 düzeyindedir. Yıllık yaklaşık 400 milyon çiftlik üretim kapasitesi ve yaklaşık 175-200 milyon çiftlik üretimi ile de Dünya üretiminde 9. sırada yeralmaktadır. Ayakkabı sektörünün en önemli özelliği yaygın bir şekilde küçük atölyelerde el emeğinin yoğun kullanılmasıdır. Sektörde üretimin %3'ü tamamen makinalaşmış fabrikalarda, %63'ü yarı makinalaşmış işletmelerde, %34'ü el aletleri ile üretim yapılan atölyelerde yapılmaktadır.

Geçmiş yıllarda üretiminin yaklaşık %90'ını iç pazara satan ayakkabı sektörü son yıllarda ihracata ağırlık vermeye başlamıştır. Halen, 2005 yılı itibarıyla miktar bazında 50.715.301 çift ve değer bazında 216 milyon $' lık ihracat gerçekleştirilmiştir. Bununla beraber, Dünya ayakkabı üretimi sıralamasında 9., Avrupa'da ise İtalya'dan sonra 2. sırada yer alan Türk ayakkabı sektörü ihracata yeterince ağırlık vermemesi nedeniyle Dünya pazarlarında beklenen oranda söz sahibi değildir.
Halihazırda, 102 Milyar $'lık Dünya ihracat hacmi içinde %0.4'lük paya sahiptir. En büyük pazarımız olan AB'nde %0.8 payla 19. sırada yer almaktadır.

Deichmann hakkında bilgi

1913 ‘de kurulan firma 2006 ‘da Pazar payı artışına devam etti. Karlılığı ve adet bazında ayakkabı satışları Almanya ve Yurt dışında arttı .2005 yılında 101 milyon çift olan satışlarını 2006 ‘da 112 milyon çifte çıkardı.Almanya ‘da 1.012 ,Avrupa ‘da 2.185 mağazaları bulunuyor.

Almanya ve Avrupa’da Pazar lideri olan firma 2006 ‘da Türkiye ve Slovakya ‘da ilk mağazalarını açtı.2007 ‘de İsveç ,Romanya ve Hırvatistan ‘da mağaza açılması planlanıyor.The Elefanten ve Gallus markaları ise Şubat 2006 ‘da pazara girdi.Eelefanten ‘de talebin beklentileri aştığı ,erkek ayakkabı markası Gallus ‘un ise iyi gittiği vurgulanıyor.

Nasıl Başarmış ?Kendi sitelerinde biraz yazmışlar ,

Kalite Tecrübemizdendir ,Moda trendleri 1.derece önemlidir.

- Dünya Çapında ürün temini
- Kusursuz Pazar bilgisi
- Sürekli Pazar araştırması
- Verimli alışveriş yönetimi sistemi garantisi

Herkes İçin Uygun Ürün

- Tüm aile fertleriniz için düşük fiyatlı ve markalı ürün bulabilirsiniz

Amacımız müşterilere en iyi fiyata en iyi ayakkabıyı satmaktır.

Emin olunki çalışanlarımızın tecrübesi ve samimi yönetim anlayışımız bize mükemmel bir müşteri hizmet kalitesi sağlar .

(İncelediğimiz global başarı sağlamış her firmada nedense çalışanlara verilen önem özellikle vurgulanıyor . )

Şimdi buradaki bilgileri değerlendirelim.

112 milyon çift / 2.185 mağaza = Mağaza başı ortalama yıllık 51.258 çift ayakkabı satıyor.
Türkiye ‘de10 yılda hedeflenen 200 mağaza * 51.258 çift ayakkabı = 10.251.716 çift ayakkabı

Flo ve Ayakkabı Dünyası ‘nın yılda 2.000.000 çift sattığı belirtiliyor.

Flo ‘nun 41 mağazası var

2.000.000 çift / 41 mağaza = 48.780 (Mağaza başı Ortalama satış )

Ayakkabı Dünyası ‘nın 24 mağazası var .

Ayakkabı Dünyası 2.000.000 çift / 24 mağaza = 83.333 (Mağaza başı ortalama satış )

Ülkemizde yıllık ayakkabı satışı 175 – 200 milyon çift arasındaymış ,
175.000.000 çift kabul edelim

175.000.000 – 50.715.301 (ihracat) = 124.284.699 çift ayakkabı iç piyasada satılıyor.

Deichmann 200 mağazayı bu gün açmış olsa

10.251.716 / 124.284.699 = % 8.2 Pazar payı alır.

Biz diğer Pazar etkenlerini gözönüne almadığımızdan bu oranı % 5 varsayalım.10 yıl sonra Pazar büyüklüğünüde tahmin edemiyoruz.

Flo ve Ayakkabı Dünyasının yıllık satışları 2.000.000 ‘ar çift civarı

2.000.000 / 124.284.699 = % 1.6 Pazar payı

Şu an Deichmann 3 mağazada yıllık 500.000 çift satmış

500.000 / 124.284.699 = % 0,4

BİZİM BÜYÜK AYAKKABI MAGAZACILIĞI FİRMALARIMIZIN AVANTAJLARI


- Şu anda bizim firmalarımız 4 kat fazla satıyor.Bu bu gün için bir avantaj
- Bizimkilerin pazarı daha iyi tanıdığını varsayıyoruz.


DEZAVANTAJLARI

- 2007 yılında bile İnternetten satışları yok ,rakipleri 2002 ‘den beri yapıyor.
- Diğer bilgi gerektiren konularda neler yaptıklarını bilemiyoruz.

Fikrinlekazan.blogspot.com ‘da ‘’ Başarı Bilgi İşi ‘’ başlıklı yazıda
henüz 24 yaşında internet reklam firmasını 265 milyon USD ‘ye satan Shay , bir sonraki işinde sektörde hiç bir tecrübesi olmayan Nick ‘le ayakkabı satışı işinde neden ortak olmuştu ? O zaman ki 40 milyar USD ‘lik ayakkabı pazarında satışların % 5 'i katalog üzerinden yapıldığı için internet ve call center satışlarıyla ayakkabı işinde başarılı olmuşlar ve 2006 itibariyle 251 milyon USD ciro yakalamışlardı .Demekki bu şekilde satışlar önemli

2008 yılında ülkemizde internet satışlarının 1 milyar USD ‘ye ulaşabileceği bir önceki yıl ise 200.000.000 USD olduğu gözönüne alınırsa ayakkabı sektörününde pay alabileceği açık .
Alınacak pay sektör oyuncularının elinde tabi

BİZCE

Daha önceki global başarı yakalamış firmalarla ilgili bildiklerimizide katarsak ,

- İnternet ve call center satışlarına bir an önce başlamalılar ,
- Müşterinin ne istediğini iyi anlamalılar ,
- Maliyet avantajı yaratmalılar ,
- Yeni bir fikirle farklı bir şey yaratmalılar ,Pazarı tanıyorlar bu onlar için rakiplerine göre daha kolay ,satış elemanlarından ve diğer çalışanlarından bu konuda büyük ihtimalle yeni fikir çıkar
- Meksika Çimento devi CEMEX ‘den biliyoruz ki yeni bir fikir her çalışandan gelebilir.
-Pazarın nabzını tutabilmeliler
-Çalışan memnuniyetini en üst noktaya çıkarmalılar ,bunu yapıyorlarsa sorun yok

Umarız yenileşme sürecini hızlandırırlar ,yerel rakiplerine göre bu konuda bir adım önde olsalar da yabancılar karşısında işleri çok zor

Kaynaklar : Referans gazetesi ,tfl.com ,derisanayi.net ,deichmann.com

7 yorum:

kasım dedi ki...

Elazığ bayinizden bir yazlık ayakkabı aldım.Bana satarken topuğu hafif malzemeden yapılmış lastik bir topuktu.Çok rahat olduğunu söylediler fakat benim kiloma bu gitmez deme rağmen "hocam 6 ay içinde bir şey olursa biz burdayız hemen değişiriz."dnildi.Hele boya verildiği söylenseydi ben hiç alırmıydım.Firmanızın müşterisiydim.Başka bir ayakkabı alacaktım.Fakat garantili ve erkekçe söz verildiği için inandım.125ytl'yi bayıldım.Fakat topuk eridi,ayakkabı boya verdi,alkolle yıkattılar."hocam daha birşey olmaz.olursa busefer değişiriz."ayakkabı yine boya verdi.Topuk eridi.Fakat söz veren onlar değilmiş gibi beni mağdur ettiler.Tüketici haklarına başvurmamı söylediler.Beni bir ayakkabı için elazığda gezmedik yer bırakmadılar.Ben hiç böyle bir şeyle karşılaşmamiştım.En ucuz ayakkabı aldığımda bile böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.Helal olsun başarılı firmanıza ve elezığ bayinize.Yazıklar olsun.Saygılarımla.

kasım dedi ki...

YAZLIK AYAKKABINIZ HAFİF OLSUN DİYE LASTİK MANTAR KULLANDINIZ.FAKAT ISLAK ZEMİNDE DENEDİNİZMİ.BİR DENEYİN MÜŞTERİYE SONRA SATIŞA ÇIKARINIZ.SEVGİLERİMLE.LÜTFEN BUNU DAHA BAŞARILI FİRMA OLMANIZ İÇİN DENEYİNİZ.

kasım dedi ki...

SİZ HİÇ BOYA VEREN AYAKKABI GİYEREK CAMİYE VEYA BİR MİSAFİRLİĞE GİTTİNİZMİ.GİTTİKTEN SONRA MÜŞTERİYE SATINIZ.MÜŞTERİYİ DAHA İYİ ANLARSINIZ.

kasım dedi ki...

HİÇ MAAŞINIZIN 10 DA BİRİ İLE AYAKKABI ALIP İDARİ MAHKEMELRDE DOLAŞTINIZMI?DOLAŞINDA NE GİBİ DUALAR YAPILDIĞINI ÖĞRENİNİZ.

kasım dedi ki...

GERÇEKTEN BENİM İÇİM ACIDI.İNŞALLAH SİZLERİN İÇİ ACIMAZ.O PARAYI ÇOCUKLARINIZA YEDİRİRSİNİZ.HELAL OLSUN ELEZIĞDAKİ SİZİ TEMSİL EDEN SATIŞ ELEMANLARINIZA.BAYAĞI SÖZLERİNİN ARKALARINDALAR.

tarık dedi ki...

mantar topuklu ayakkabılarınız çok hafif çok rahat fakat çabuk eriyor kalebodurüzerinde buz pateni yapılıyor.çoraplarında ücretsiz rengini değiştiriyor.bir çorabı iki renkli kullanıyoruz.fakat bayiniz bunu kabullenemiyor.tüketici haklarına yolluyor.bakalım sonuç nolacak.inşallah güçlünün yanında olmaz.

Dr.Firma dedi ki...

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.Verdiğiniz örnekte Yazıda belirtilen başarılı olabilmek için müşterinin ne istediğini anlama yanısıra ürünle ilgilide problemler görülüyor.
Bayi yanısıra üretici firmaylada kontağa geçmenizi ayrıca sikayetvar.com gibi sitelerede yazmanızı öneririz.

Ülkemizde de ciddi firmalar şikayet olan ürünü kontrole gönderip üretimden kaynaklanan bir sorun varsa müşteriyi mağdur etmiyorlar.