12 Haziran 2007 Salı

Online Alışveriş Milyar Dolar ’a Koşuyor

Türkiye’de internetten ticaretin cirosu 200 milyon Dolar’ı aştı. Her yıl katlanarak büyüyen pazarın, 2008’de 1 milyar Dolar’a ulaşacağı tahmin ediliyor. Sanal mağazalar her yıl cirosunu yüzde 100 arttırıyor.

Bir mağaza açtığınızı düşünün. İçinde 1.500 çeşitte toplam 15.000 ürün bulunsun. Bu mağazayı günde 150.000 kişinin ziyaret ettiğini, aralarından yüzlercesinin de alışveriş yaptığını varsayın. Üstelik bu mağaza müşterilerine 24 saat hizmet verebilsin. Tüm bunları sadece 70 metrekarelik ofisinizde ve 15 çalışanınızla yaptığınızı hayal edebilir misiniz?

Mümkün görünmüyor değil mi? Ama internet üzerinden online satış yapan bir web sitesiyle bütün bunlar mümkün. Tüm dünyayı çığ gibi saran internetten alışveriş, ülkemizde de nihayet etkisini göstermeye başladı. Hepsiburada.com ve Estore.com ile hayatımıza giren bu sistemin oluşturduğu pazarın büyüklüğü göz kamaştırıcı boyutlara ulaştı. 2000’li yılların başında sadece 9 milyon Dolar olan online perakende alışveriş hacmi, geçen yıl 200 milyon Dolar’ı aştı. İnternet kullanımının artması ve ADSL’in yaygınlaşması sonucu her geçen gün büyüyen pazarın 2007’yi 240 milyon Dolar ciroyla kapatması bekleniyor. Asıl patlamanın ise 2008 yılında yaşanacağı öngörülüyor. 2008 için uzmanların pazar tahmini tam 1 milyon Dolar.

İnternet Kullanıcı Sayısı Yüzde 700 Arttı
Uzmanlar, online (elektronik) ticarette yaşanan patlamaya gerekçe olarak, ADSL’in yaygınlaşması ve internetin bir eğlence aracı olmaktan çıkıp gündelik hayatın içine girmesini gösteriyor. Rakamlar da uzmanların haklılığını ortaya koyuyor. Çünkü online satış furyasının başladığı 2000’li yıllarda internet kullanıcı sayısı 1 milyonu geçmezken, bugün bu sayı yüzde 700 artışla 16 milyona ulaşmış durumda.

Erken Kalkan Avantajlı

İnternette alışveriş sitesi kurmayı cazip hale getiren en önemli etkense, e-ticaret mağazalarının çoğunun yıllık büyüme oranının yüzde 100’leri aşması. Diğer bir ifadeyle satış siteleri her yıl ziyaretçi sayılarını cirolarını ikiye katlıyor. Geleceğin alışveriş trendinin sanal mağazalarda olacağını öngörüp erken yol alanlar ise büyük bir avantaj yakalamışa benziyor.

Örneğin Hepsiburada.com’un pazar payı yüzde 35. 2006’yı 69 milyon Dolar ciroyla kapatan siteyi Estore.com takip ediyor.

Kaynak:Para Dergisi ,kobifinans

Hiç yorum yok: