13 Mart 2009 Cuma

Neden Bir Çok Firma Yenilikler Konusunda Başarılı Olamaz ?

Neden bir çok firma pazara yenilik içeren ürünler sunamaz ?

Bir ilaç firmasında yaşananları göz önüne alalım.

Ne teknoloji nede yetenek onlar için problem sayılmazdı.Şirketlerinde yüksek ücretli ,sektörlerinde yetenekli mühendislere sahiplerdi.

Organizasyon yapılarında da bir sorun dikkat çekmiyordu . Bölümlere ayrılmış proje organizasyonu , birbirleriyle ekip çalışması içinde ürünleri pazara hızlı bir şekilde sunabilecek bir yapıya sahipti.

Acaba verimsizlik bir problem olabilir miydi ?


Yeni işe başlayan yönetici verimsizliğe yol açan kaynakların yeniliklerin ortaya çıkamamasının klasik bir nedeni olduğunu biliyordu.

Şirketin bölümleri arasındaki zayıf ilişkiler , proje ekiplerindeki yetersiz liderler , önceliklerdeki karmaşıklıklar , verimden uzak yönetim ekibi , yeniliklerin önündeki engeller olabilirdi.

Yapılan çalışmalar sonucunda şirket bölümleri arasında sorunlar olduğu fakat konunun üst yönetimle paylaşılmasından çekinildiği ortaya çıktı.

Yönetim ekibin şirket içi sorunlarında tarafsız davranabilme yeteneklerinden uzaktı.

Önemli yeniliklerin ortaya çıkamamasındaki başlıca nedenlerden biri organizasyonun kilitlenmesidir.

İşlerin kolaylaştırılması , organizasyonun işleyişini zayıflatan taraflı davranışlardan kaçınılması yeniliklerin kapısının açılmasında önemli faydalar sağlar.


kaynak:hbs

10 Mart 2009 Salı

Büyüyen Firmalar Sorun Yaşanmadan Önlemler Almalı

Dar ve fazla yolculu uçaklar , uçuşlardaki gecikmeler ,çifte rezervasyonlar.

Bir hava yolu firması rekabetçi fiyatları , güleryüzlü hizmetleri ,televizyonlu deri koltukları ile pazarda müşteri memnuniyeti sağlamış ve payını hızla arttırmıştı.

Fakat bir sevgililer gününde her şey değişti.

Hava tahminleri olumsuzdu.Şirket , uçuş personelinin taksi kullanarak da havaalanına gelebileceğini belirtmişti.

O gün on yedi adet planlı uçuşları vardı.Fakat bir çok personel havaalanına ulaşamadı ,bir çok uçuş iptal oldu ve yolcular uzun süreler havaalanında beklediler.

Yaşanan sorunlar incelendiğinde şu sonuçlara ulaşıldı.

- Şirkette çalışan çok sayıda insan soruna müdahale etmek istedi. Fakat bu konuda bir eğitim almamışlardı.

- Acil durum birimleri vardı fakat kimse sorun karşısında ne yapabileceğini bilmiyordu.


- Hava koşullarının oldukça kötü olacağı biliniyordu , personel havaalanına yakın bir otelde konaklatılmadı.

Büyüyen bir firmanın kendisini geliştirebilmesi için bir çok yöntem vardır.Bunu yapmak için olumsuz sonuçların yaşanması beklenmemeli.

kaynak:hbs

5 Mart 2009 Perşembe

Genç Yöneticiler İçin Liderlik İpuçları

Neredeyse tüm genç yöneticiler , başarılı ve çalışanlarına yol gösterici olmak isterler.

Neredeyse hepsi meşguldur ve çalışanlarına ayıracak süreleri de yoktur.

Başarılı rakamsal sonuçlar veya başarılı bir liderlik arasında seçim yapmanız gerekmiyor .


İyi bir liderlik için % 50 ilave süre ayırmasanız da olur.

İsterseniz ;

Müthiş sonuçlar elde eden bir müdür olmanız yanı sıra , elemanlarına küçük bir satış yapması için bile yol göstericide olabilen müthiş bir lider de olabilirsiniz.


Çalışanlarınız üzerinde maksimum etkiyi minimum süre ayırarak yaratmak için günde on beş dakikanızı ayırın .

- Boş anlarınızı yaratıcı kullanın .

Bir toplantıdan ofisinize dönerken iki dakikanızı onlara ayırın ve toplantının nasıl geçtiği ve onun konu hakkında farklı neler yapabileceği konusunda görüşlerini alın.

- Sürekli boş anlara konsantre olun .

Öğle yemeğine veya havaalanına giderken , müşteri ziyaretlerinde onlara amaç ve önceliklerini sorun.

- Çalışma alanlarında görünün .

Çalışanlarınız sizi sürekli koltuğunuzda otururken düşünebilir . Bunu yapmayın . Kalkın ve en uzun süredir konuşmadığınız çalışanınızın yanına gidin ve ‘’ projeni veya işlemini başarılı bir şekilde sonuçlandırmak için benden ne destek istersin ‘’ sorusunu sorun.

Çalışana verdiğiniz mesaj ‘’ Senin farkındayım, yüksek beklentilerim var ve seni destekliyorum ‘’ dur.

- Günde iki telefon konuşması yapın .

İşten eve dönerken onları arayın ve ‘’Bu gün şu firmada yaptığın iş çok iyiydi , Zorlu çalışman için teşekkür ederim ‘’ diyin ve her zaman ‘’ teşekkür ederim ‘’ i mesajınızın bir parçası olarak kullanın .

Çalışanlar başarılı bulunmaktan hoşlanır ve sözleriniz onlara , yeteneklerini geliştirmeye çalıştığınızı düşündürür . Böylece sizinle uzun süreli bir işbirliğine hazır olurlar.

kaynak:hbs

2 Mart 2009 Pazartesi

Ekonomik Durgunlukta Uygun Ürün En İyi Üründen Daha Değerlidir

Cevabını merak ettiğim bir soru şöyle ;

Pazarların olabildiğince kötü olduğu dönemler , bazıları için hızla gelişme yakalanabilecek kadar şanslı günler midir ?

Bu gün bir çok şirket bu şansın dışındadır.

Geçmişte direkt satış konusunda böyle bir tecrübe edinme şansına sahip olmuştum.

Şu an insanların dikkatini çekmek için uygun dönemdir.

İyi veya en iyi ürün önemli olsa da uygun ürün bu gün daha değerlidir.

Buradaki anahtar ise insanların uyandıklarında , sabah işe başladıklarında , akşam eve döndüklerinde onlara ilginç gelecek fırsatların ortaya çıkartılmasıdır.


Ürün ve Pazar trendleri konusunda iki önemli nokta ise ;

- Ürün insanların isteklerinden çok ihtiyaçlarını giderecek ,

- Pazarda gittikçe daha fazla insanın dikkatini çekebilecek özellikler taşımalıdır.

Örneğin klasik sağlık hizmetlerinin maliyeti artarken , insanlar alternatif tedaviler araştırmaktadır.

Bir çok sağlık uzmanı ve hasta , önleyici sağlık hizmetlerinin daha önemli olduğunu vurgulamaktadır.

Sağlıklı olmak bir trend olarak ortaya çıkmaktadır.

Buradaki etkileyici malzeme ise su ‘dur.

Mutfaklarda kullanılan su iyonları püskürten bir alet üretiyorsanız ve bunun için filtre edilmiş içme suyu kullanıyorsanız bu yüksek alkalin üretir.

Neden yüksek alkalinli içme suyu ?

Çünkü o vücudun ph derecesini yükseltir . Asiditeye engel olur.Bu durum ise obezite üzerinde etkilidir.

Burada dikkat çekilen şey ,

Su iyonu püskürten aleti almak müthiş etkiler sağlar. Öyleyse bu bir iş fırsatı olabilir.

Aslında önemli olan ekonomilerin kötü gittiği dönemler bir çokları için çaresizliktir.

Bir çokları ise fırsatları şartlara uydururlar.Doğru yere bakarsak ,doğru şeyi görebiliriz.

Bazen yüksek kaliteli ürünlerin etkileyiciliğinin azalması , bazense ihtiyaçların önem kazanması .


kaynak:ezinearticles

26 Şubat 2009 Perşembe

Bozulan Ekonomilerde Giderlerin Kısılmasından Daha Önemli Öncelikler Vardır

Pazarlar kötüye gittiğinde bir çok yönetici maliyet yönetimi ve operasyonel verimlilik konularına öncelik verir.

Bu konuda hiçbir şey yanlış olmamakla birlikte daha önemli olan unsurlar gözden kaçırılır.

Masrafların kısılması rekabet avantajları getirebileceği gibi müşteri kaybına da neden olabilir.

Bu durum girişimcilerin bütünsel düşünmesinin gerekliliğini ortaya koyar.

İş modelleri üzerinde düşünün.

Birbiriyle bağlantılı pek çok unsurun iş modelindeki değişiklikleri desteklemesi önemlidir.

Müşteri elde etme ve elde tutma ,maliyetler ve verimlilik , faaliyetlerin kapsamı , fiyatlama , büyüme alanları gibi.


kaynak:hbs

23 Şubat 2009 Pazartesi

Kriz Dönemlerinde Pazarlar Kapanın Elinde Kalır

İlginç konulardan biri ;

Ekonomilerin kötüye gittiği dönemlerde tanıtım bütçelerini koruyan veya arttıran firmaların daha yüksek satış rakamları yakalayabilmeleri ve daha önemlisi ekonomiler toparlandığında pazar paylarını arttırabilmeleridir.


Buna açık bir örnek olarak tahıl ürünleri pazarındaki Kelogs ve Post arasında yaşanan çekişmeyi gösterebiliriz.

Ekonomik çöküntü öncesi Post pazarda liderken tanıtım harcamalarını önemli ölçüde aşağıya çekti. Rakiplerden Kelogs ise tanıtım harcamalarını önemli ölçüde arttırdı.

Bu gün Kelogs % 40 civarında Pazar payıyla ilk sıradaki yerini korurken G.Mils % 20 ,Post ise % 15 altı Pazar payına sahiptir.

Yukarıda yazılanlardan çok fazla reklam yapılmasını savunduğum anlaşılmasın.

İş stratejilerinin sonuçlarının ne olup olmayacağını umursamadan iyi sonuçlar elde etmek olanak dışıdır.

Açık olan ise böyle dönemlerin , tüketici ihtiyaçlarına göre uygun ürünlerinizi pazara yerleştirmek için uygun olmasıdır.

Çünkü müşteriler alternatifleri tekrar değerlendirir ve pazarlar kapanın elinde kalır.


kaynak:ron4law

19 Şubat 2009 Perşembe

Ekonomik Krizde Çözüm Önerileri

Plan N olarak adlandırılan aciz durumda olan bankaların devletleştirilmesi konusunu N. Roubini tartışmaya açtı

Oldukça ağır hareket ettiği düşünülen hazine ,bankaların problemli varlıklarının bilançoları dışına alınması ve bu varlıkların devlet garantisi de sağlanarak özel yatırımcılara satılması konusunda bir görüş belirtti.

Piyasalar daha tatmin edici bir plan beklemekte.Fakat bu plan ortaklara ve aciz durumdaki bankalara destek niteliğinde olmamalı. Böyle bir destek politik veya mali açıdan uygun değil.

Bu şartlar aciz durumdaki bankaların kamulaştırılması üzerinde düşünme gereğini ortaya koyuyor.

Anglo saxon modeldeki denetim ve düzenlemeler başarısızlığa uğradı.Bu yapıdaki piyasaların kendini denetleyici sisteminin gerçekteki anlamı hiçbir ayarlamanın olmamasıdır.


kaynak:moneybob

17 Şubat 2009 Salı

Bir Lider Olarak Kendini Tanımla

Ekonomi dünyası tepetaklak oldu ve bir yıl kapandı.Değişikliklerle gelen yeni yılda uzun bir maratonu göz önüne alarak neler yapılabileceğine bir bakalım.

Bir lider olarak en değerli yatırım , bu gün ve gelecekte senin için en önemli şeyin ne olduğunu tanımlamak olacaktır . Bu liderlik düzeyini bir sonraki seviyeye çekebilmek içinde gereklidir .

Aşağıda bir test var ve denemek hiçbir risk içermiyor .

Nereden nereye geldiğine bak

Hayat hikayende geriye dön ve senin için önemli dört olayı tanımla
O anlar bu gün kim olduğunu tanımlar.Sırasıyla her biri sahip olduğun değerleri ve hayatının yönlenişini gösterir.

Liderlik vizyonunu tanımla

Kişisel liderlik vizyonunu belirtmen kısa ve uzun vadede yapmak istediklerine konsantre olmanı sağlar.Bunu arada bir gözden geçirmen beklenir. En büyük yararı vizyonunla ilgili hayallerini gerçekleştirilebilir bir gelecek için zorlamak olacaktır.Bu gün ve on yıl sonra nasıl bir lider olmak istediğini yazarak tanımla.

Dört konuyu değerlendir.

Bu çalışma hayatında etkili dört konuyu anlama ve onlara konsantre olma şansı sağlar.Süre , enerji , dikkatini çeşitli insanlara ve projelere doğru bir şekilde dağıtarak yönetme şansı verir.

kaynak:hbs

12 Şubat 2009 Perşembe

Kitaplardaki İş Stratejisi Tavsiyeleri Gerçek Hayatta İşe Yarar mı ?

İş yapma stratejileri konusunda yapılan teorik tavsiyeler pratik hayatta bir fayda sağlar mı ?

Geçenlerde hizmet sektöründe bir küçük işletmesi olan arkadaşımın sözleri bu konuda yazılan teorik bilgilerin kulağa ilginç gelmesi dışında , uygulamadaki etkileri konusunda beni düşünmeye sevketti.

Anlattıkları , işletmecilik kitaplarında da yazan sıkıcı ama bilimsel , bir çok işadamı için göz ardı edilebilecek önemdeki bilgilerin başarıda etkisini vurguluyordu .

Hikayesi ise şöyle ;

Birkaç ay önce kriz stratejileri konusunda okuduğu bir yazı , giderleri azaltmak yerine bazı stratejik manevralarla satışların böyle dönemlerde de arttırılabileceği konusunda ipuçları içeriyordu.

Bu bilgileri kendi işletmesi için değerlendirdi.



- 4 kişi çalıştırıyordu.1 kişi ile de işlerini sürdürebilirdi. Bu durumda hizmet kalitesinden ödün vermesi gerekecekti.

- Sektördeki rekabetten dolayı promosyonlar yapması gerekliydi.Durdurması giderleri azaltacaktı. Rakipleri de azaltmıştı.

- Doğalgaz ,elektrik gibi sabit maliyetleri yükselmişti.Rakipler bu durumda fiyatları arttırmıştı.

Kendi stratejisini geliştirerek şunları yaptı.

- Kimseyi işten çıkarmadı.

- Promosyonları arttırdı.

- Fiyatlarını sabit tuttu.

Sonrasında ;

- İşini kaybetmeyen personelin performansı ve iş kalitesi yükselmişti .

- Artan promosyonlar , hizmet kalitesinin korunması ve değişmeyen fiyatlar yeni müşterileri getirmişti.

- Kriz nedeniyle müşteri sayısı başlangıçta azalsa da rakiplerden gelen yeni müşteriler bu açığı kapatmıştı.

Halen işlerin iyi olduğu dönemlerdeki müşteri sayısını korumakta ve o dönemdeki sayının üzerine nasıl çıkabileceği konusunda çalışmalar yapmakta.

Gözardı edilemeyecek bir konu ise ;

Kitaplarda yazılan iş stratejisi tavsiyeleri tek başlarına çok önemli görülmese de , iş hayatıyla uyumlu bir şekilde birleştirilmesi , işletmelere önemli katkılar sağlar.

9 Şubat 2009 Pazartesi

Girişimcilikte Başlamak İçin Bekleme , Yalnız ......

Girişimcilikte önemli bazı noktalara değinmek istiyorum.

İlk olarak ,

Bir çoğu diğerlerinin yaptığından farklı bir değer yaratmamakla birlikte yaptıkları şeye gereğinin üzerinde bir değer verirler.

Yeni bir fikre ulaşıldığında başkalarından destek almamak doğaldır. Yalnız ileriki adımlarda büyümeye geçildiğinde farklı yetenekler gerekebilir.Bu tür bilgi ve yetenekler yeterli değilse destek alınmalıdır.

Stratejik ortaklıklar inşa etmek ,finansal öncelikleri belirlemek ,iş konusunda kendini geliştirmek gibi.


Paul Allen ‘ı göz önüne alalım.Bir çokları onu hala Microsoft ‘un içinde sanır.Oysa yıllardır şirket içinde çalışmamaktadır.Arada bir uğrar. Bu gerçeği kabullenmek zor fakat genelde kurucular için en iyisidir.

İkincisi ,

Başlamak için bekleme.En azından neden beklediğinin farkında ol.

Son olarak ,

Şunu öğren , bu senin işin değildir.En kötü günde bile kendini aptal gibi hissetme ,başarıda çok zeki ve supermen gibi hissetmemen gerektiği gibi.

Ego tuzağına düşme

Her işin kontrolün dışı şartlardan etkilenebileceğini kabul etmelisin.

6 Şubat 2009 Cuma

KOBI 'ler Kriz Dönemlerinde Stratejiler Geliştirebilir

Kriz dönemlerinde yöneticiler iş ve çalışanlarının performanslarını üst düzeye çıkartabilmek için stratejiler geliştirebilirler.

- Kafa yapını değiştir.

Ekonomide değişikliklerin etkisinde sektördeki değişimleri anlamaya konsantre ol. Bunu yapabilirsen satışlarını arttırmaya yönelik stratejilere yaklaşabilirsin.

Yavaş bir dönüşüm veya sert bir düşüş görüyorsan gelmekte olan trendin satın alma alışkanlıklarındaki değişimleri ne yönde etkileyeceği konusunda fikirlere ulaşabilirsin.

- İş Stratejini Değiştir.

Hedef pazarının katmanlarını incele ve stratejilerini değiştirerek onlara lazer konsantrasyonu ile cevabını ver.

- Hala gelişen sektörleri tanımla ve onlara konsantre ol.

Müşteri katmanlarını büyüklüklerine göre sınıflandır.Büyük işler her zaman daha iyi değildir.Bazen küçük işlerin uzmanı olmak büyük sonuçlara yol açar.

Müşterilerini arıyor musun ? Günde en az yirmibeş müşterini ara.Görüşerek farklı yaratıcı yollar bulabilirsin.

Faturaları ödemek için bir şeyler yapmalısın.İş kontaklarını içeren internet sitelerinden de yararalanabilirsin.

Bilinçli müşteriler çevreye duyarlıdır.Satış noktasında bu konuya konsantre ol.

- Hedeflerin için basit ve kısa bir yol haritası oluştur.

İş lideri olarak ekibin senden anlaşılabilir stratejiler beklemekte.Anlaşılabilir hedefleri ortaya koy ve ödülle destekle.

- İletişim

Strateji değişikliklerinde önemli bir konu ekibin daha fazla bilgilendirilmesidir .

Olabildiğince açık olmak ekibin ne yapılmak istendiğini anlayıp hızla destek vermesi için çok değerlidir.

- Gerçekçi bir bütçe hazırla .

Şu anki dönemi göz önünde bulundur.Akılcı kararlara yön verebilecek detayları göz önüne al.

- Psikolojik olarak güçlü ol.

İyimserliğini koru. Kötümser bir ruh hali içinde liderlik anlam ifade etmez.Endişelerin ekibini de aynı duygularla baş başa bırakır.

kaynak:7 successcycles

2 Şubat 2009 Pazartesi

Belirsizlikler Fırsatları Ortaya Çıkartır

Ayakta kalabilmek , bir çok yöneticinin finansal kriz dönemlerinde öncelikli stratejisidir.Sağduyulu insanlar büyük belirsizlik dönemlerindeki finansal ve pazarların görünümündeki değişikliklerin anlamının farkındadır.

Neredeyse her gün değişiklik olan ortamlar ise stratejik kazançlar için uygundur.


Asya Coca colanın yöneticisi Daft 1997 yılında bu durumun farkındaydı . Yatırımların kararsızlığa dönmesi ve artan develuasyonlar bir fırtınanın işaretini veriyordu.

Panik ortamı yayılırken ekibi ile yaptığı toplantılarda ortamda görülen yeni büyüme fırsatlarını masaya getirdi.Sonrasında şirket ikinci dünya savaşı sonrasındaki en büyük başarısını gerçekleştirdi.

- Satın alma fırsatlarına konsantre oldu.

- Bir kaç yıl sonra Güney Koredeki en büyük şişeleme tesisini satın aldı.

- Küçük perakende satış yerlerinde gelişim gösterdi. Çin ,Japonya dada benzer işler yaptı.

- Ülkeler çapında planlanmış pazarlama bakışını ,bölgesel stratejilere dönüştürdü ve yerel kahve ve çay markaları satın aldı.

- Alüminyum ,kahve ve pet şişe alım koşullarını yeniden düzenledi.

Bu şekildeki avantajları yalnızca dünya firmaları yaşamamakta.

Asya krizinin başlangıcında Güney Koreli HCB devlet kontrolünde orta ölçekli , ev kredileri veren bir bankaydı.Piyasa değeri ise 250 milyon dolardı.

Cesur Ceo ‘su Kim ile çalışanlarına organizasyon ,strateji ve performans kültüründeki değişikliklerle krizde değişimin önemini kabul ettirdi.2001 yılında başka bir banka ile birleşmenin yolunu açtı.Birleşme öncesindeki değeri ise 2.1 milyar dolara ulaşmıştı.

Bir diğer örnekse 90 ‘ların başındaki Rusyadaki değişimi şansa dönüştüren Roust .

Tüketim ürünleri dağıtıcısı olan firma zora düşen bankaları düşük fiyatla alma olasılığını görmüştü.Fakat parası yeterli gelmedi.Altı ay sonra sağlam bir iş planı yaptı ve işe almak için diğer bankaların üst düzey yöneticilerine götürerek şu an önde gelen tüketici kredisi bankalarından RSB ‘yi kurdu.

Örnekler belirsizliklerin yeni görünümler çıkardığını ortaya koymakta.

kaynak:accessmylibrary

29 Ocak 2009 Perşembe

Durgunluk Dönemlerinde Stratejiler Pazara Uydurulabilir

Durgunluk işaretlerinin göründüğü bir dönemde şirketler bazı şeyler yapabilirler.

Pazarlama bütçelerini kısmak yerine bu ortamda müşterilerin neler isteyebileceğini tanımlayıp uygun cevapların üretilmesi önem kazanır.

Müşteriler artık daha fazla araştırmakta ve satın almada isteksiz.Alımlarını ertelemekte veya daha az almakta.

Ekonominin zor dönemlerinde insanlar evde daha uzun süreler kalırlar. Konu dikkate değerdir.

Ürün çeşitlerinizi gözden geçirin.Çok özel ürünlerden daha fazla çok özellikli ürünleri düşünün.

Satıcıları destekleyin.Belirsiz dönemlerde kimse fazla stok tutmak istemez.

Fiyatlama stratejinizi gözden geçirin . Müşteriler çevrelerindeki en iyi teklifleri değerlendirmek isterler.

Örneğin daha küçük paketler ve düşük fiyatlar.

Şirketler pazar payı konusunda bir rekabet içindedir ve bazı şartlarda ayakta kalırlar. Maliyet yapısının farkında olmak fiyat promosyonlarında hareket alanını genişletir.

Şirket değerlerini gözden geçirin.Ceo ‘lar müşteri ve çalışanları için daha fazla süre harcamalı.

Başarılı şirketler böyle dönemlerde pazarlama stratejilerinden vazgeçmeyip , stratejilerini pazara uydururlar.

kaynak:hbs

26 Ocak 2009 Pazartesi

Liderlik İçin Süre Ve Başka Şeyler Gerekir

Anlaşılmaz sözler ,anlamsız tartışmalar ,işe yaramaz teoriler liderlik kavramını çevreleyen büyük bir bulut gibidir.

Bu nedir ? , kim yapmıştır ? Daha iyi nasıl yapılabilir ?

Yeni terfi etmişseniz veya bir ekip sorumluluğunu ilk kez alacaksanız gerçekte liderlikle ilgili birkaç şeye ihtiyaç duyarsınız.

Terfi ettiyseniz ve ekibin performansından kendinizi sorumlu hissettiğinizde lider olmaya başlarsınız.Bir şeyler sihirli bir şekilde değişmeyecek ,gerçekte bir yıl kadar sonra yeni rolünüze alışmış olacaksınız.

Lidersiniz çünkü ekibiniz size öyle davranacak.

Bu konuma geldiğinizde bireysel bazı yetenekleriniz aşağıya doğru gidecek.Yalnızca daha fazla çalışmaya karar veya performans geliştirmeye ağırlık vereceksiniz. Grubun performansından sorumluluğunuz onlarında kaderini belirleyecek.

Yeterince etkilenecek veya etkilenmeyecekler.

Söylediklerinize dikkatlerini verecekler ve yapacaklar.Davranışlarını ona göre ayarlayacaklar.

Sonuçta belirlenen amaca ulaşmak için çaba harcayacaklar.

Amaca ulaşmak liderliğin bir bölümüdür.Diğeri insanların dikkatini çekebilmektir.

Dikkatlerini çekmeden kısa vadede iyi sonuçlar alınabilse de bireysel ve şirket amaçları için uzun vadede ekip çalışması olmadan bu mümkün olmaz.
Günün sonunda liderliğinizi iki kritere dayanarak ölçebilirsiniz.

İşimizi bitirdik mi ?

Ekibimiz bu gün dünden daha iyi mi ?


kaynak:ezinearticles

21 Ocak 2009 Çarşamba

Yenilikçi Firmaların Kuralları Değişiyor

Dünyanın değişik yerlerinde faaliyet gösteren firmalar artık aşağıdaki kuralları uygulamaya başlamıştır.

- Önemsiz mühendislik aktivitelerden daha fazlası olarak ar – ge ve yenilik faaliyetlerini dünyada yap.

Üniversite ve laboratuarlarla olabildiğince fazla araştırma işbirliğine yönel.Dışa dönük yetenek stratejileri oluştur.

- Çağımızın firmaları yalnızca uzakdoğudaki maliyet avantajlarına konsantre olmazlar.Bazıları oralarda iyi planlanmış yenilik merkezleri kurmaya başlamıştır.

- Buluş bilgilerini koru

- Ar – Ge sorumluluğunu dünyadaki merkezlere devret.

Yenilikçi firmalar bunu uygulamaya başlamıştır.Örneğin AUS Telekom 2010 ‘a kadar Ar –Ge faaliyetlerinin % 30 ‘unu ülke dışında yapmayı planlamaktadır.

kaynak:bw

19 Ocak 2009 Pazartesi

Şirketi Yönetirken Aklını Kullan

Biz biliyoruz ki insan davranışları beklentilerden etkilenir.

Aşağıdaki formulasyon şirketlerce yaratılacak değer açısından önemlidir.

- Şirketinin değerini topluma refah yaratmak için arttır.

- Kanunlara ve sözleşmelere önem ver.

- Kararlarını sağlıklı bilgilere dayanarak al.

- Kişisel çıkarların şirket çıkarlarının önüne geçmesine hiç bir zaman izin verme.

- Şirket performansının doğru ve şeffaf olmasını sağla.

- Teşvik edici yönetim standartlarına göre sorumlulukları dağıt.

kaynak:hbs