28 Aralık 2009 Pazartesi

Çalışanlar Yöneticilerinin Her Davranışından Anlamlar Çıkartırlar

Bir finans firmasının ortaklarından olan Eric eski bir araba kullanıyordu .

Bir gün işyerine geldiğinde bilgi işlemde çalışan elemanı ‘’ firmamız kötüye mi gidiyor ‘’ diye onu şaşırtan soruyu sordu . Şirkette işler oldukça iyi gidiyordu .

Çalışan hiçbir patron işler kötü gitmedikçe böyle bir araba kullanmaz şeklinde cevap verdi .

Çalışanlar yöneticilerinin her bir özellik veya davranışından anlamalar çıkarmaya çalışırlar .

Yönetici olarak hoşlansanız veya hoşlanmasanız da detayları da içerecek şekilde her şeyiniz görev tanımınızın bir parçasıdır .


kaynak:inc

24 Aralık 2009 Perşembe

Firmaları Başarısızlığa Götüren Başlıca Nedenler

Zayıf sermaye yapısı

Kontrolsüz büyüme

Kontrol edilebilir maliyetlerin kontrol edilememesi

Kontrol edilemez maliyetlere karşı hazırlıksız olunması

Şirketin karlı bölümlerini de zora sokacak yeni ürünlere girilmesi

Şirketin iyi yönetilememesi

Zayıf iş modeli

Önemli finansal kararlarda hatalar

Değişen pazar koşullarına uyum sağlayamama

Ve özet olarak ;

Yönetim ilkelerinin hiç birinin uygulanamaması

kaynak:businessopportunitiesandideas

21 Aralık 2009 Pazartesi

Mutsuz Olduğunuz İşyerinde Nasıl Çalışabilirsiniz

İşyerinizde bazen çeşitli nedenlerden dolayı mutsuz olup ayrılmayı düşünebilirsiniz .

Diğer yanda geçiminizi sağlayabilmek için maaşınız , sağlık imkanlarınız işyerinde kalmanız için nedenler oluşturacaktır .

İş tatminsizliğinden dolayı sorunlar yaşıyorsanız sorunun bir parçası olduğunuz gibi çözümün de bir parçası olabilir , şirkette başka bir bölüme geçmeyi talep edebilirsiniz .

Dikkate alınması gereken bazı konular ;

İşinizle ilgili değiştirebileceğiniz veya değiştiremeyeceğiniz şeylerin farkında olmak ,

Değişiklik için sorumluluk almak ,

Kötü iş ortamında yapabileceğinizin en iyisini yapmaya konsantre olmak

Ayrıca ;

Hiçbir şeyin değişmeyeceğini düşünmeyin ,

Olumsuz düşüncelerin sizi yönlendirmesine izin vermeyin ,

Süreci kendi haline bırakmayın .

Örneklere göz atarsak ;

Elizabeth birkaç yıldır pazarlama departmanında çalışıyor ve yöneticileriyle sorunlar yaşıyor , işinde hep iyi performans gösteriyor olsa da yöneticilerinden takdir görmüyordu .

Bir performans görüşmesi sonrası her gün bu iş yerine gelmekten hoşlanmıyorum diye düşündü . Öncelikle işimdeki performansımı bu duruma katlanmak için en yüksek seviyede tutmalıyım derken başka bir şirketle de kontak kurdu ve kabul edilince istifasını verdi .

Bir teknoloji uzmanı olan Allen , iş arkadaşlarından mutlu olsa da kariyer yolculuğunun kilitlendiğini düşünüyordu .

İşyeriyle anlaşarak haftanın iki günü işyerine giderken üç gün ise part time ilgi duyduğu emlak danışmanlığı işine başladı .

Bu şekilde çalışmak onu daha çok mutlu etti .

kaynak:hbs

17 Aralık 2009 Perşembe

Müşteriler Gerçekte Ne İster

Müşteriler gerçekte ne isterler ?

En düşük fiyat veya en büyük indirimi cevabını unutun .

Ünlü firmalar beş karatlık elması üç dolara satsalardı önemli bir problem ortaya çıkardı . Çünkü cazip elmas fiyatı dışında modayla birlikte yaratılan bir değer ortaya çıkmayacaktı .

Binlerce ürünü yeniden dizayn edip bir mağazada düşük fiyatla satmak isteseydim , sonuç ne olurdu ?

Şirket beş yıl boyunca para kaybederdi .

O yüzden müşterilerin ürüne katkısını sağlamak ve ne istediğini anlamak önemli .

Geçenlerde kız arkadaşımla gittiğim restoranda yeni bir şey öğrendim . Yemeğin sonuna doğru bana biraz önce gelen şık bayanı gördün mü diye sordu . Bende evet ne oldu ki diye cevap verdiğimde burasının lüks bir restoran olduğunu ve kendisini oraya ait hissetmediğini belirtti .

Müşteriler daha düşük fiyatlar , daha iyi kaliteli ürünler , temiz mağazalar isterler .

Gerçekte üzerinde yeterince durulmayan konu ise , müşteriler kendilerinin gerçekten rahat edebileceği ortamlardan hoşlanırlar .

kaynak:fastcompany

14 Aralık 2009 Pazartesi

Firmalar Pazara Yeni Ürün Sunarken Hangi Hataları Yapabilirler

İş dünyasında büyüme açısından pazara sunulan yeni ürünler büyük öneme sahiptir .

Amerikadaki yeni ürünlerle ilgili araştırma sonuçları ;

Perakende sektöründe başarısızlık oranının yüzde yetmiş – seksenlerde olduğunu ,

En büyük yirmi gıda şirketinin başarı oranı yüzde yetmiş altı iken en alttaki yirmi bin şirketin başarı oranının yüzde on bir olduğunu göstermektedir .

En büyük yirmi şirket ile küçük yirmibin şirketin başarı oranındaki en önemli farkın ise araştırma ve stratejik pazarlamadan kaynaklandığı görülmektedir .

Pazara yeni çıkacak ürünlerde yapılan başlıca hatalar ise şöyledir ;

Önceden yeterli planlama yapılmaması

Şirketler önemli sürelerini yeni ürün geliştirme ve planlamasına harcarlar fakat pazara sunumu planlamazlar .

Pazarlama stratejilerinin yokluğu veya zayıflığı

Bazı şirketler pazara sunuma konsantre olsalar da satışları sürdürecek uzun vadeli pazarlama stratejileri dikkatlerden kaçar .

Hedef pazarın tanımlanamaması

Hedef Pazar açık bir şekilde tanımlanamadığı taktirde firma ne yapmak istediğinden ve hedeflerine nasıl ulaşacağından emin olmakta zorlanır .

Erken pazara sunma

Şirketler ön hazırlıklar tamamlanmadan ürünlerini piyasaya sunmak istediklerinde işler yolunda gitmeyebilir .

Zayıf kaliteli ürünler

Zayıf ürünler firma imajına zarar verir .

kaynak:associatedcontent

10 Aralık 2009 Perşembe

Firmalarda Eğitimin Önemini Anlamak Bir Yönetim Becerisidir

Eğitimle birlikte işe uygun insanların gelişiminin sağlanması bir iş becerisidir .

Şirketlerin büyük veya küçük olmasıyla ilişkisi olmaksızın çoğu insan eğitimin öneminin farkındadır . Dünyanın neresinde olursa olsun işe uygun çalışanlara sahip olmak firmaların başarı nedenleri arasındadır .

Şirketlerin çeşitli nedenlerle eğitime önem vermesi gerekir .

Örneğin Asya kıtasında çalışan sirkülasyonun dikkat çekecek şekilde yüksek olmasının başlıca iki nedeni vardır .

Firma rekabetin yüksek olduğu ve hızlı büyümenin gerçekleştiği Çin gibi bir ülkedeyse çalışanlar küçük ücret farkları için iş değiştirebilmektedir .

İkincisi ise şirketlerin çalışanlara karşı katı yaklaşımıdır.

Bazı şirketler çalışanlarına standart altı imkanlar sağlarken , iş ortamında mantıksız bir baskı uygularlar . Böyle durumlarda insanlar kendilerini finansal ve duygusal olarak daha iyi hissedebilecekleri iş ortamları arar .

Eğitim ise çalışanların veya ürünleri satan firmaların yeteneklerinin geliştirilmesi yanı sıra sosyal bir ortam da sağlar ve şirket hedeflerine ulaşılmasına önemli katkılar yapar .

kaynak:entrepreneur

7 Aralık 2009 Pazartesi

İşinizde Yükselmek İçin Ceo Gibi Düşünün

İş hayatında nasıl terfi edeceğiniz konusunda düşünüyorsanız bazı konularda bilgi sahibi olmalısınız .

Üniversite eğitimi , master , iş kitapları okumak ,

Başka ?

Gerçek iş hayatına girildiğinde yöneticilik potansiyeli konusu üzerinde de düşünmek gerekir .


Orta kademe yöneticilerin ileride ceo ‘ luğa talip olabilmeleri için ceo gibi düşünmeleri önemlidir .

İşinizle ilgili kritik , sorunlu konuların her birine ayrı ayrı konsantre olun .


Başarılı ceo ‘ lar firmada hangi konularda sorunlar yaşandığını çabuk anlar ve sorunları teker teker çözme konusunda hızla çaba harcar .

Yetenekli ve gelecek vadeden yöneticilerle çalışır .

Onlara yol gösterebilir fakat işlerini öğretemezsiniz . İşler istendiği gibi yürümüyorsa problem var demektir .

İş önce gelir

İş ve müşteriler her zaman önce gelir . Bu onlara moral vermemek değildir , yalnız orada bulunmanızın en önemli nedeni iştir .

İşinizi yönetin

Yöneticilerin önemli bir fonksiyonu şirket ortaklarına ihtiyaçları olan başarıyı sağlamaktır . Bir başka anlamda başarılı olarak karşılıklı mutlu olunabilecek bir ilişki kurmaktır . Patronlar ve üst düzey yöneticiler sizin neleri başarabileceğiniz konusunda fikir sahibi olmalıdır .

Şirketin yönetilmesine yardım edin .

Bildiklerinizi aklınızda depo edip paylaşmıyorsanız , terfi etme ihtimaliniz oldukça düşük kalacaktır . Öncelikli bir ödevinizin şirketinizin yönetilmesine katkı sağlamak olduğunu hatırladığınızda önemli terfi şansına sahip olabilirsiniz .

kaynak:bnet

4 Aralık 2009 Cuma

Yanlış Pazarlama Kararları Başarısızlığa Yol Açar

Araştırmalar yeni iş girişimlerinin yüzde altmış oranında yanlış pazarlama kararları nedeniyle başarısızlığa uğradığını göstermekte .

Pazarı test etmeden ürünler sunmak hatalara yol açabilir .

90 ‘lardaki iridyum uydu telefon sistemleri uzaya uydu yerleştirmek için büyük paralar harcadı , fakat az sayıda insan bu hizmet için yüksek bir ücret ödemeyi kabul etti .

En iyi telefon fikri dünyanın her yerinde kullanılabilendir . Bunu basit bir pazarlama araştırmasıyla öğrenebilirlerdi .

Yeni ürünleri çok ucuza satmak .

Bir firma sandviçten , kahveye kadar bir çok ürünü müşterilere teslim etmek işine girmişti . Kısa sürede büyük ilgi gördüler . Tek problemleri ise ürün teslim maliyetinin kar marjından yüksek olmasıydı . Bir süre sonra kapandı .

kaynak:badmarketingideas

1 Aralık 2009 Salı

Yeni Ürünler Tasarlarken Eksiklerinizi Gözden Geçirin

Yenilikler ile eksiklikler arasında hoş bir ilişki vardır .

Microsofttan Bob ‘un verdiği derste değindiği konulara bir göz atalım .

Müşterilere beklentilerinin altında olan ürünleri hiçbir zaman vermeyin .

Satışlarda ürünün yapabileceğinin üzerinde sözler vermek kapıyı açsa da bu iyi bir fikir olmayabilir .

Müşteriler teknolojiyi umursamaz .

Ürün ve hizmetlerden beklentileri hayatlarının kolaylaşmasıdır .

Küçük pazarlama bütçeleri harikalar yaratabilir .

Yaratıcı ekiplerin küçük pazarlama bütçeleriyle başarılarını biliyorum .

Ne üretirseniz üretin , müşterilerden ürünlerinizin başarılı olduğu şeklinde geri bildirimler almaya başladığınızda ilk etkiyi yaratmak için yalnızca bir şansınız olduğunu unutmayın .

Risk almaktan korkmayın

Bir şirketteki en kötü huylardan biri risk alınmamasıdır . Tercümesi , çalışanların farklı buluşlar için desteklenmemesidir .

Etkileyici gösterilerin işlevsel rolünü hiçbir zaman unutmayın .

Her sektör , hizmet , ürün bundan etkilenir . Sürecin testinde , geri bildirimler alınmasında , girişinde şirket içi konuşmalardan kurtaracaktır .

Yaptığınız iş ilk seferde başarılı olmazsa fikirlere açık olun . Bazen ısrarcılığa , yanlışları bulmaya önem vermek gerekebilir .

Alaya alınmaktan çekinmeyin .

kaynak:fastcompany

25 Kasım 2009 Çarşamba

Yaratıcı İş Fikirleri Konusunda Neler Yapabilirim

İşle ilgili yenilikler bulmak bir süreci gerektirir . Neler yapılabileceğine bir göz atalım .

Geçmişe bakın

Geçmiş iş hayatında da eşsiz bir öğretmendir . Baktıkça neyi yapıp neyi yapamadığınızı gösterir . Ayrıca müşterilerin eskiden ne yapılması konusunda söylediklerini hatırlatır .

Günlük işlerden uzaklaşın

Boşa vakit geçirmek yeniliğin mükemmel bir kaynağıdır . Yeniliklere istekli olma konusunda iki önemli tüyo işten kaçınma ve okumaktır . Hayatınızda her şeyi hızlı bir şekilde yapıyorsanız , yeniliklerde hızla kaçar gider .

Çalışanlarınızdan yararlanın

Usta girişimciler çalışanlarını yenilikçi düşünme konusunda cesaretlendirirler . Onlara risk almaları ve yeterince başarısız olmaları için izin verin . Küçük hatalar büyük başarıları teşvik eder .

Müşterilerinize yakın olun

Yenilikler konusunda müşteri problemlerini anlamak çözüm konusunda araçları ortaya çıkartır . Müşteriler size nasıl başarılı olacağınızı söylerler .

İşinizin yükünü paylaşın

İşinizin tamamını üstlenmek yerine mümkünse bir kısmını satıcı ve / veya tedarikçilerle paylaşarak tasarruf edin ve süre kazanın .

Hızlıca başarısız olmayı deneyin

Yenilikle ilgili bir fikir bulduysanız isteksiz davranmayıp konsantre olun . Yeterince süre ayıramazsanız başarı size uzaktan el sallar .

kaynak:cnnmoney

23 Kasım 2009 Pazartesi

Kobiler Verim Artışı Konusunda Neler Yapabilir

Kobilerin verimlilik artışına ihtiyacı vardır . Neden ?

Cevabı açık , çünkü tüm şirketlerin verimlilik artışına ihtiyacı vardır .

Düşün


Şirketinin verimliliği yüzde elli arttırdığını düşün . Bunu nasıl ölçersin ?

İşinin gelişimini ölç .

Verimliliği arttırdığında bunun farkında ol .

Öğren

Verimliliği nasıl arttıracağın konusunda oku ve öğren .

Çalışanlarına soru sor

Neyi daha iyi yapabilirler
Daha iyi nasıl yapabilirler
Niçin daha iyi yapabilirler

Kendilerini nasıl güçlü ve mutlu hissederler
Ne yapıyorlar
Daha iyi yapmak için nelere ihtiyaçları var

Müşterilere de sor . Süre senin ve onlar için değerli , Verimli müşteri araştırmaları yap .

Çalışanların zayıf ve güçlü yönlerini değerlendir .

Başarıları takdir et .
Bunu hızlı bir şekilde yap ki anlamı olsun .

Sonuçları ölç

Büyüme sonuçlarını çalışanlarla birebir değerlendir . Hedeflerin gerçekleşmesini miktar ve kalite olarak göz önüne al ve yeni hedefler ver .

kaynak:smallbiztrends

19 Kasım 2009 Perşembe

Patronla Lider Arasındaki Fark Nedir

Her lider bir patrondur , fakat her patron lider değildir . İkisi arasında bir tane farklılık vardır .

Patron saygı görür , çünkü kıdemlidir .

Liderler saygındır , çünkü karakter kalitesi ve yetenekleri yüksektir .

Kriz dönemlerinde patronlar yapılan hatalara , liderler sorunların anlaşılmasına konsantre olurlar . Böyle durumlarda saygınlığın azalması riski ortaya çıksa da liderler davranışlarıyla durumu toparlar , çünkü sözleri ve davranışları tutarlıdır .

Bir lider olarak her patron bilgi , planlama , öngörme , önsezi , etki , sonuca konsantre olma , bakış açısı , çalışanlara saygılı olma , onların saygısını kazanma , yol gösterici olma gibi özelliklere sahip olmalı .

İyi bir lider olmak için bu özellikler önemli .

Bir patronun lidere dönüşebilmesi içinse öncelikle çalışanların saygısını kazanması gerekli.

kaynak:ezinearticles

16 Kasım 2009 Pazartesi

Büyüyen İhtiyaç Trendlerinden Nasıl İş Fırsatları Çıkartılabilir

Büyümekte olan ürün ve hizmet konuları iş dünyasının hoşuna gider . Böyle pazarlar yeni iş fırsatlarını da ortaya çıkartır .

Büyüyen pazar trendlerine bir göz atalım .


Çevreyle ilgili trendler küresel ısınmayla birlikte artmakta . Kutup ayılarını görmek veya antartikayı ziyaret artık daha fazla ilgi çekmekte .

Artık evcil hayvanlar daha fazla anlam ifade etmekte ve ailenin bir ferdi gibi bir değere sahip olmakta . Hatırlayın eskiden köpekler kulübelerinde uyuyordu . Artık televizyon seyrediyor , giyiniyor , arkadaşları ve doktorları var . Konu artık büyük bir pazar .

Ailenin yaşlanmaya başlayan bireyleri için bakıcılar tutuluyor .

Sağlıklı yaşam önem kazanmaya başladı . Bu konudaki giyecekler , aksesuarlar ve aletlerde .

İnsanlar aktivitelere katılma ihtiyacı duyuyor .

İnsanlar tecrübelerini paylaşmaktan hoşlanıyor . İnternet bu konuda önemli .

Sanat eseri formunda gösterişsiz ürünlere ilgi artıyor . Kumaşlar , dekorasyonlar , ürünler .

İnsanlar kalabalık ortamlarda kendileriyle aynı yapıda olanlarla birlikte bulunmaktan hoşlanıyor . Gittikleri birbirine benzeyen bir çok yer var .

İnsanlar kendilerini destekleyecek yaşam koçları ,emeklilik planlayıcıları gibi uzmanlara önem vermeye başlıyor .

İnsanlar yaşlı görünmek istemiyor . Fitness ve spor derslerine , doğa turlarına , extreme sporlara ilgi duyuyor .

kaynak:about

12 Kasım 2009 Perşembe

İlginç Bölgesel Pazarlama Fikirleri

Ürünlerinizin bölgesel tanıtımına aşağıdaki fikirler yardımcı olabilir

Yerel gazete ve dergilerde yer al .
Yerel dergilere makaleler yaz .
Bilbord ‘lara , otobüs , taksilere reklam ver .
İyi dizayn edilmiş bir kartvizitin sürekli yanında olsun .
Yerel sarı sayfalarda görün .
Yerel aktivite alanlarına reklam ver , sponsor ol
Yerel tv , radyolara reklam ver .
İş toplantılarına katıl
Logonun yer aldığı şapka , tshirt ve diğer etkileyici aksesuarları ücretsiz dağıt .
Katılımcıların sorular soracağı iş panelleri , forumlar düzenle .
Ürünlerini yerel yarışmalarda ödül olarak ver .
Ürünlerini okullarda ücretsiz dağıt .
Yerel web sitelerine reklam ver .

kaynak:goodmarketingideas

9 Kasım 2009 Pazartesi

Girişimcilerin Yaptığı Başlıca Yanlışlar

Yıllar içinde yüzlerce ürün geliştirdi .

Bu ürünler içinde geliştirdiği elektrikli diş fırçası yalnızca onbeş ay içinde amerikanın en çok satan diş fırçası oldu ve bu firmasını daha sonra 475 milyon dolara sattı .

J.Osher ,bir diğer firmasını ise yıllık 125 milyon dolar satışa ulaştıktan sonra Hasbro ‘ya sattı .

Başlangıç girişimlerindeki hatalar ile ilgili düşünceleri ise şöyle ;

Şirketimi sattıktan sonra kendi yaptığım , diğer girişimcilerin yaptığı hataları düşündüm ve şu sonuçlara ulaştım .

Sürdürülebilir gelir elde edilebilecek bir iş fikri bulmak için yeterli süre ayırmamak .

Bu konuda yeterli sermaye olup olmaması ve doğru insanlarla çalışıp çalışmamak önemli . Sanırım yeni bir iş yapmak isteyen insanların bir çoğu sürdürülebilir başarıyı yakalayamıyor . Çünkü orijinal iş kavramları sürdürülebilir değil . Yetenekleri olsa da iş fikirleri hatalı .

Pazar büyüklüğünün , zamanlamanın , pazara girişin , potansiyel pazarın yanlış hesaplanması .

Bir çok yeni girişimci fikirleri konusunda heyecanlıdır ve insanların neyi satın almak istediği konusunu gözden kaçırırlar . Örneğin Pazar büyüklüğünü elli milyon kişi olarak düşünürler ve yüzde ikisine satsam milyon adet derler . Fakat yüzde iki oldukça yüksek bir orandır . Bir çok ürün yüzde birden az satar .

Finansal ihtiyaçların doğru tahmin edilememesi .

Yapılan bazı masrafların satışları arttıracak etkisinin bulunmaması da gelir yaratmayan giderleri ortaya çıkartır .

Satışların yüksek olacağının tahmin edilmesi .

Pazar büyüklüğünü yanlış hesapladıysanız alabileceğiniz payı da yanlış hesaplarsınız . Başlangıçta satış hedefinin kara geçiş noktasına yakın olması daha gerçekçi olacaktır .

Gider tahminlerinin düşük tutulması .

Beklenmeyen nedenlerle oluşabilecek giderlerinde göz önüne alınması gerekir .

Çok sayıda çalışan ve yüksek ofis giderleriyle iş başlangıcı yapılması .

Henüz satışlar düşükken fazla anlamlı olmayabilir .

İşe başladıktan sonra oluşabilecek problemler konusunda çözümsüz kalınması .

Gerçekçi bir planlama yapsanız da böyle durumlar karşınıza çıkabilir . Örneğin banka faizleri yükselebilir , ürünler grevler nedeniyle yüklenemeyebilir . Böyle anlarda acil durum planları yoksa işler etkilenir .

Avantaj sağlamayan iş ortaklarıyla çalışılması .

Bu insanlar arkadaşlar da olabilir . Bir çok şirkette işin yüzde yirmibeşi bu tip ortaklarla yapılır . Gereksizdirler . Çünkü iş ortakları avantaj getirmelidir .

Yetenekli insanların işe alınması .

Yaptığım ilk işte akrabalarımı işe aldım . İşlerini yapamadıklarında ise çıkarmakta zorlandım . Sizin yetenekli çalışanlara ihtiyacınız bulunmakta .

Şirketin tamamının yönetilmesinin ihmal edilmesi .

Bu çok görülen bir durumdur . Sürenizin yarısını işin yüzde beşine ayırırsınız . Daima büyük resme bakın .

Problemleri çözmek yerine kolay vazgeçmek .

Örneğin iyi bir mühendis olduğunuzu düşünüyorsanız , geliştirdiğiniz ürünün en iyisi olduğunu kolay kolay kabul etmemelisiniz , ayrıca ürünü sizden çok müşterilerin beğenmesi önemli .

Kardan çok satış hacmine konsantre olmak .

Bir çok girişimci bu şekilde hareket ederek şirketinin büyüklüğünü çok sayıda çalışan olmasına , büyük işyerleri olmasına , yüksek satışları olmasına göre değerlendirir . Bankalar ve yatırımcılar böyle değerlendirmezler . Girişimcilerin başarısı şirketin büyüklüğünden çok karlılığına göre ölçülür .

Girişimcilerin bir çoğu fikir danıştıkları insanların gerçeği söylemesinden çok kendisini onaylamasını tercih eder .

Vizyon ‘un kilitlenmesi .

Bir çok girişimci satışa konsantre olmak yerine bir çok konu içinde kendini kaybeder . Sonrasında ürün istenilen şekilde pazara yerleşmez .

Uzun vadeli hedeflerden uzaklaşılması .

Ürününüzle neyi denediğiniz ve ve neyi yapabileceğiniz önemli . Milyar dolarlık bir şirket belki hayal olsa da milyon dolarlık şirket gerçek olabilir .

Şirket kimliği ve amaçlarının kilitlenmesi .

Şirketlerin kendileri birer üründür . Ürünlerin fazla konulara dağılmasından çok müşteriler firmanın hangi konularda iyi olduğunu anlamalı .

kaynak:cpd

6 Kasım 2009 Cuma

Başarılı Bir Yönetici Olabilirmiyim

Yapılan araştırmalar başarılı firmaların diğerlerine göre daha yenilikçi , verimli ve sadık çalışanlara sahip olduğunu göstermektedir . Bu sonuçlara ulaşılmasında ise lider yöneticiler önemli paya sahiptir .

Lider yöneticiler incelendiğinde çalışanlarla olan ilişkilerinde aşağıdaki yönlerde ortak özelliklere sahip oldukları görülmektedir .

- Düşüncelerin paylaşılması
- Çalışanlara kendilerini geliştirebildiği ortamlar yaratılması
- Olumlu davranışlara sahip olunması
- Çalışanlara yeteneklerinin farkında olunduğunun hissettirilmesi
- Onların kendilerine güvenlerinin desteklenmesi
- İşe katkılarının teşvik edilmesi
- Gelişimlerinin desteklenmesi
- Sorumluluk verilmesi
- Farklı görüşler konularında cesaretlendirilmesi
- Liderliğin paylaşılması

kaynak:about