6 Temmuz 2008 Pazar

Firma Başarısı Açısından Hangisi Daha Yaratıcı ?

Yeni teknolojileri ticarileştirme konusunda Yöneticiler ve Yaratıcıların sahip olduğu roller nelerdir. ?

Bu iki aktör rol , yenilikte zorlukları açıklamaya yardım eder.

Yöneticiler ( Üst Düzey ) firma kaynaklarının verimli kullanılmasına büyük önem verirler.

Yaratıcılar ( Genellikle uzman ve yüksek yetenekli çalışanlardır ) parlak görüşlere ilgilidirler. İşlerini yaratıcılık olarak benimserler.

Bunun sonucunda İnternet fikirleri tarihinde bu iki rol arasındaki anlaşmazlık ve amaçların uyuşmaması , yeniliklerde önemli gecikmelere yol açar mı ?

Çalışmaları izleyen Yöneticiler , Yaratıcıların bir araya getirdiği bilgilerden yenilikçi işler çıkarabilir mi ?


kaynak:hbs

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeni teknolojileri ticarileştirme kesinlikle yaratıcıların değil yöneticilerin elinde.Kamu sektöründe durum böyle.Özel sektörde de farklı olduğunu düşünmüyorum.Örnek verecek olursak bilgisayar kullanımının yaygınlaşması bilinçsiz yöneticiler yüzünden kağıt tüketimini arttırdı.Konu ile ilgili ağaç katliamının evveliyatı isimli bir yazımda kamuda yaşananları anlatmıştım.Bu lokal bir örnek olsa da olayı üretimde ve pazarlamada düşünürsek netice yine değişmez.İş yöneticide bitiyor.Yönetici yetersiz ise yaratıcı istediği kadar uğraşsın katkı sağlayamaz.

Dr.Firma dedi ki...

Başarı veya başarısızlık direkt olarak yöneticilerin sorumluluğunda olsada daha az gelişmiş ülkelerde bir çok işyerinde başarı yöneticinin , başarısızlık çalışanların üzerine kalmakta.

İnsanların yöneticilik yeteneklerinin gelişememesinde şekilciliğe dayalı değer yargılarının da etkisi olabilir.