11 Temmuz 2007 Çarşamba

Patronla Geçinmenin Kuralları

Habertürk 'ten bir haber

Kariyer basamaklarını tırmanmaya azmettiyseniz, patronları 'idare etme' sanatını da öğrenmeniz gerekiyor.

Amerikan BNET Internet firması, bugüne kadar toplum içinde doğru olduğu sanılan beş çalışma atmosferi yanlışını belirleyerek çalışanların patronlarıyla iyi geçinmelerini sağlayacak 5 öneride bulundu.

Firmanın internet sitesinde yayınlanan "kariyer tavsiyeleri" başlığı altında çalışanlara, patronları "idare etme" sanatının inceliklerini veriliyor.

1.Yanlış: Patronunuz gelmeden önce ofiste olun. Neden yanlış? Cep telefonundan elektronik posta bile atabildiğiniz günümüz telekomünikasyon çağında patronlar koltuğunuzu ısıtmanızdan çok verdiklerin işi vaktinde bitirmenize önem verirler.

Öneri: Evde veya arabada yaptığınız ekstra çalışmalardan patronunuzu haberdar edin. Elektronik postalara anında cevap vererek bunu yapabilirsiniz.

2.Yanlış: Meşakkatli konuları açmadan önce izin isteyin. Neden yanlış? Cep telefonları ve elektronik posta sayesinde kelimeler her zamankinden de hızlı yayılıyor. Eğer patronunuza vakitlice haber vermezseniz başkası sizden önce meseleyi dile getirir ve siz baştan savan insan konumuna düşersiniz.

Öneri: Kötü haberleri açarken, olaya nasıl çözüm getirmeye çalıştığınızdan bahsederek başlayın.

3.Yanlış: Çalışanlar içinde patronunuzun iyi yanlarını anlatın. Neden yanlış? Eğer patronunuz sevilmiyorsa bu konuda sizin yapacağınız çok az şey vardır.

Öneri: Patronunuzun arkasından konuşmalar başladığında, diğerlerine katılmayın. Patronunuzun iyi yaptığı şeyleri ön plana alıp, konuşmalara katılın. ışyerindeki patronunuza casusluk yapan kişi (her işyerinde muhakkak bir tane casus vardır) patrona rapor verince, sizin iyi şeyler söylediğinizi yetiştirecektir.

4.Yanlış: Patronunuzu kendi altınızda çalışanlardan koruyun. Neden yanlış? Günümüzün büyük firmalarında, bilgi akışını kontrol etmeye çalışmak anlamsız.

Öneri: Altında çalışanlarınıza patronla yapacakları konuşmalar hakkında ip uçları verin.

5.Yanlış: Sinirli olduğunuzda patrona hiçbir şey söylemeyin. Neden yanlış? Problemi oluşturan duygularınız değil, duygularınızı ifade etme şeklinizdir.

Öneri: Soğukkanlılığınızı kaybetmeyin. Sinirli olduğunuzda patronunuza patlamadan duygularınızı ifade edin. Şikâyet etmekten ziyade, değiştirmek istediğiniz şeyleri söyleyin ve patronun da yardımını isteyin.


Bizce bu önerileri dikkate alacaksanız yerli firmada çalışmayın ,anında kovulursunuz, Yalnızca 5.madde dünyanın her tarafında aynı görünüyor , parayı veren düdüğü çalar

1 yorum:

Adsız dedi ki...

En dogrusu calisir gorunup bir sey yapmamak ,yağlamak ballamak