28 Mart 2011 Pazartesi

Müşterilerin Reddedemeyeceği Ürünler Nasıl Yaratılır


Bir çok müşteri dünyada yeni ürünlerin pazara girmesini bekliyor .

Küçük girişimciler içinse büyük rakiplere karşı kazanabilmenin yolu , rekabetin yüksek olmadığı pazarlara , benzersiz ürünler sunmaktır .


Küçük işletmeler için daha az riskli olan bu yöntem pazarlarda başarı şansını arttırır .

Evler için dekorlar yerine duvar çerçevesi satmak , baharat yerine soslar satmak , klasik çocuk elbisesi yerine özellikli elbiseler satmak müşterilerin alışverişlerde size öncelik vermesine neden olabilir .

Burada anahtar kelime konsantre olmaktır . Bulacağınız ürün müşterilerin gözünde çok çekici olana kadar .

Müşterilerin her ihtiyacını karşılayamazsınız .

Yüksek talebi olan bir pazarın küçük fakat karlı bir bölümünü belirleyin ve bu konuda en iyi ürün , hizmeti veren siz olun .

Pazarınıza uygun müşteriler belirleyin ve çözümlerinizle ilgili görüşlerini alın . Başarılı bir pazarlama stratejisinde bilgi önemli bir anahtardır . Ürünü piyasaya sürmeden önce potansiyel müşterilere fiyatı , rakip ürünlere göre avantajları ve dezavantajları konusunda fikirlerini sorun .

Müşterileriniz yüksek kaliteli , uygun fiyatlı , güvenilir , ikna edici özellikleri olan ürünler mi istiyor ? Ürün özelliklerinizin potansiyel müşteriler de yarattığı değerin ne olduğunu araştırın .

Hiçbir sektörün veya işin sizi bekleyen altın madeni olmadığını aklınızdan çıkarmayın .

Başarılı olmak için en çok gerekli olan , pazarın bölümlerini tanımlamak ve bir bölümünde görülen yerine getirilememiş ihtiyaçları belirleyip doldurmaktır .

kaynak:powerhomebiz

18 Mart 2011 Cuma

İş Fikrinizi Gerçekleştirmek İçin Acele Etmeyin


Bir çok girişimci fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için aceleyle iş planları yaparlar .

Planı yapmadan önce fikrin iş fırsatlarına uygun olduğu konusunda ikna olunmalıdır .

İş planı işin son aşamasıdır . Girişimin tutarlı olduğu konusu netleştikten sonra dikkatli ve objektif bir çalışmayı gerektirir.

9 Mart 2011 Çarşamba

Otopark Sorunlarınızı Çözüyoruz


Benjamin Sann

Bestparking

2004 yılında kurulan şirket beş kişi istihdam ediyor.

Şehirlerdeki park yerlerinin haritalarını barındırması yanı sıra fiyatları arasında karşılaştırma yapma şansı sağlıyor.

Diğer yandan ise otopark şirketleriyle yaptıkları anlaşmalar sayesinde rezervasyon imkanı da sağlıyor.

Şu an dört şehre yayılmış durumda .

Sann bu işe lisedeyken başlamış ve ondokuz yaşında

kaynak:moneycentral

25 Şubat 2011 Cuma

Tasarruf İçin Ne Yapmalı


Ev bütçesinin yönetimi için ne yapabilirsin ?

Kendine karşı dürüst ol

Kendinin ve ailenin nerelerde para harcadığını düşün ,

Paranı yönet

Bütçeni ve kredi kartlarını yönetmek konusunda dikkatli ol

Beklenmeyen harcamaları göz ardı etme

Beklenmeyen harcamalar için bir kenarda paran olsun .

Yaşantına dikkat et

Beklenmedik durumlara hazırlıklı olmak için işinde başarılı olmalı , çok çalışmalısın .

Ailenin finansal planını yapmaya başla

Haftada bir saatini harcamalar , finansal amaçlar ve tasarruf konusunu düşünmeye ayır

18 Şubat 2011 Cuma

Bazı Ürünler Neden Diğerlerinden Çok Satar


Başarılı tanıtım kampanyaları yapılmış fiyatları yakın bir çok üründen , neden yalnızca bazıları satış yarışını önde götürür ?

Bir ihtiyacı diğerlerine göre daha iyi çözdüğü için ,

Bu güne kadar daha iyisi yapılamadığı için ,

Ampulu icat etmesede , ışık veren camı geliştirerek ticari bir ürün haline getiren Edison ,ticari bir deha haline gelerek aydınlanma ihtiyacını daha iyi bir şekilde çözmüştü .

Önemli ticari yeteneklere sahip olan Edison , o dönemde aydınlatmada kullanılan gaz lambasının daha gelişmiş bir modelini keşfetseydi , belki uzunca bir süre iyi gelir elde etsede bu gün hatırlanırmıydı ?

İcatlar 'ın tarihi gelişimine baktığımızda bir dönem için en iyi olanın daha iyisinin daha sonra yapılabildiği veya insanların alışkanlıklarının değişmesiyle ihtiyacı çözmekten uzaklaştıkları görülmekte .

Bazı ürünlerin diğerlerine göre neden daha fazla tercih edildiği sorusuna dönersek ;

İhtiyaç çözümlerinin ticari ömürleri farklı olsa da , her iki çözüm birlikte veya ayrı ayrı geçerli olabilir .

11 Şubat 2011 Cuma

Pazarda Rekabet Gücünüzün Farkında Olun


Geçenlerde yürüyüş yaparken çitlerin arkasında bir köpekle karşılaştım . Köpek bana havlayarak meydan okurken , bende aramızda bulunan tel çite güvenerek ona tepki verip , fazla aldırmadan yürümeye devam ettim .

Bir süre sonra havlama tekrar dikkatimi çekince ona tekrar '' git buradan '' dediğimde çitlerdeki boşluğa denk geldiğimizi farkettim .

O an iki rakiptik , onda hiç bir endişe belirtisi yokken bende vardı . Çünkü henüz '' Yaban Tv '' ' de köpeklere nasıl davranılacağı konusunda bir program izlememiştim .

Etrafta kimsenin de olmaması endişemi arttırmıştı , köpek beni zayıf bir rakip olarak görmüş olacak ki arkasını dönüp giderken , aynı dakikalarda ben ondan daha hızlı olarak aynı hareketi yapıyordum .

Eve dönerken şunları düşündüm ;

Ona karşı tel çitlere güvenerek gücümü bilmeden meydan okumam hiç akıllıca değilken , en azından belgesel programlarında ona nasıl söz geçirebileceğimi izleyeseydim , gücümün farkında olarak davranışlarım farklı olacak ve arkamı dönüp oradan ayrılmayacaktım .

Pazarda rekabet ederken kendinizin ve rakiplerinizin gücünün farkında olun , anlayın , aksi halde bir süre sonra isteseniz veya istemesenizde oyunu terketmek zorunda kalabilirsiniz .

4 Şubat 2011 Cuma

Genç Girişimcilere Tavsiyeler


Yaklaşık iki yıldır girişimcilik yapıyorum .

Geçen gün girişimciliğe istekli iki üniversite öğrencisiyle karşılaştım . Onlarla konuşmak beni mutlu etti . Çünkü o yaşlarda bende benzer duygular yaşamıştım .

Kırkbeş dakika onların fikirlerini , sorularını dinledim ve ürünlerini bu haliyle piyasaya sunarlarsa satın almayacağımı söyledim .

Eğer benden bir tavsiye duymak istiyorlarsa direkt olarak söylemeliydim . Çünkü her genç girişimcinin birilerine kulak vermeye ihtiyacı var .

Tavsiyelerimi dikkatle dinlediklerini varsayalım . Onu uygularlarsa başarılarının garantisi var mı ?

Genç bir girişimci olarak ilk dönemlerde ‘’ Nasıl başarılı girişimci olunur ‘’ konusunda tonlarca kitap okudum .

İş hayatında çok başarılı insanlar vardı .

Tamam , hepsi başarılıydı ama aynı zamanda benimle aynı kulvarda ve aynı yaşlarda değillerdi .


Bu konularda yazılan makaleleri okuyarak daha fazla şeyler öğrendim .

Çünkü internette onlarla kontak kurabilme şansına sahiptim .Sordum ve samimi cevaplar aldım .

Bunu fark ettiğimde girişimcilik dünyasına önemli etkiler yaratmak için adım atmaya karar vermiştim .

kaynak:junloayza

28 Ocak 2011 Cuma

En Başarılı Olmayan Firmalarda Başarılımıdır ?


Geçen gün televizyonda maç izlerken gözüme adını hatırlayamadığım bir futbolcu takıldı .

Adı ilk anda aklıma gelmesede onu yıllardır biliyordum , bazen bir , bazen diğer takımdaydı ,

İlk anda neden bir türlü ünlü takımlarda oynayamamış olması aklıma gelsede , onun gibi futbolcular olmasa , yıldızların ne anlamı olacaktı .

Yıllardır 1. ligdeydi , gözler daha çok büyük oyuncularda olsada o da istikrarlı ve başarılıydı , kendinden istenileni elinden gelenle birleştiriyordu .

Sonra , bir iki sezon büyük başarılar gösterip kaybolan yıldızları düşündüm , onlar artık yokken hala oynuyor , hemde kazanıyordu .

Bir çok firmada akla ilk gelen olmasa da yıllardır yarışı sürdürüyor . Geçmişte bazı ilk akla gelenler ise tarihin tozlu sayfalarında yerini alırken akla son dahi gelemiyor .

Akla ilk gelmemek başarılı olup olmamaktan çok yalnızca bir tane , akla ilk gelen olması anlamına geliyor .

24 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni Bir İş Kurarken Önemli Noktalar


İş konusunun potansiyelinin ne olduğunun başlangıçta düşünülmesi gereklidir .

İş başlangıcında konuya ne kadar insanın ilgi duyacağı önemli . Okuldayken bir öğretmenimiz ‘’ Siz ilgisiz olduğunuzda ben dersi anlatmaktan hoşlanmıyorum ‘’ derdi .

Girişim fikriniz fazla insanın ilgisini çekebilecek düzeyde değilse başlangıçta çöpe atmak doğru olabilir .

Her iş planı her bir iş fikri içindir ve değişen ve keşfedilen koşullara göre esnek olmalıdır .

Eninde sonunda doğacak finansman ihtiyacı tahmin edilmeli .

Girişim başlangıcında uzmanlardan yararlanma ve esnek planlama dışında da yapılması gereken bir çok şey vardır .

17 Ocak 2011 Pazartesi

Firma Hızlı Koşarken Yavaş Müzik Dinlenmez


Koşarken slow müzik dinlenmez .

Bir süredir sağlık için yürüyüş yaparken genelde slow müzik dinliyordum . Bunun o an için bana daha dinlendirici geldiğini farkettim .

Yürüyüş , hızlı yürüyüş derken artık koşmaya başladım ve bazı farkları keşfettim .

Hızlı müzikle koşarken ;

- Daha hızlı bir tempo yakalıyorum .

- Daha uzun süre koşabiliyorum .

- Daha uzun mesafeler gidebilmek için arada bir tempoyu biraz düşürmek gerekiyor .

- Müziğin ritminin bana uygun olması önemli , bazı müzikler hızlı da olsa beni etkilemeyince koşu tempoma yansımıyor ve yeterince hızlandırmıyor .

- Şu anki form düzeyimde uygun müzik bularak çok hızlı koşmak istesemde çok hızlı müzik ve koşu beni çabuk yoruyor , bu yüzden istediğim mesafeyi koşamadan bırakıyorum .

- Bir süre sonra daha fazla form tuttuğumda , hızlı ve uzun koşularda zorlanmayacağıma inanıyorum .

Firmalar da daha hızlı büyümeye başladığında , ekibin , altyapının bu duruma hazır olup olmaması gözden uzak tutulmamalı .

Şirketlerin büyüme stratejileri değerli olsa da , çalışanlar ayak uyduramıyorsa , hedefler çalışanlara ve yöneticilere uygun değilse , anlaşılır bir şekilde anlatılmıyorsa veya firma çalışanlara dar geliyorsa büyük başarılar rüyadan öteye geçemeyebilir .

11 Ocak 2011 Salı

Eski Yöneticinizi Atın Yada Pas Pas Yapın


İşinden ayrılmış bir yönetici , neden çıkarıldığına bir anlam veremiyordu .

İşe başlaması için aylarca peşinden koştuklarını , yere göğe sığdıramadıklarını ve hikayenin sonunda işten çıkarılışını anlatırken , aile şirketlerindeki yönetimsel çelişkiler canlanmaya başladı .

İşinde başarılı olduğundan dolayı şirket ortakları ona önemli ek sorumluluklar verirken o , yetkininde verildiğini düşünmüştü .

Şirketse diğer konudaki başarısını , bu konularda da sürdürebileceğini varsayarken onu test edebilecek yetkinliğe sahip değildi .

Bir süre sonra satışlar düşmeye başlamış ancak nedenleri konusunda bir teşhis konulamamıştı . Uzun aylardan sonra satışlardaki düşüşün ek sorumluluk verilen yöneticinin fiyatlamayı tek başına ve hatalı yapmasından kaynaklandığı anlaşıldı .

Bu süreçte şirketin iç denetim ve verim yönetiminden yoksun olması , satışlardaki düşüşler hayati aşamaya gelince sorunların farkedilmesine yol açmıştı .

Sonuç olarak bir yönetici , yeterli olmadığı bir konuda acemice kendisini kanıtlamak isteğiyle zarara neden olarak işinden ayrılırken bir hikaye bitmişti .

Sorunların kimden kaynaklandığının farkında olmayan firma ise , yere göğe sığdıramadığı yeni bir yönetici alarak yeni bir hikayeye yelken açmıştı .

7 Ocak 2011 Cuma

2011 Yılının Trendleri


2011 yılında frenchise trendleri ;

Çocuk Bakım
Fitnes
Doğal Ürünler
Sağlık Hizmetleri
Taşımacılık Ve Depolama Hizmetleri
Ev Hayvanları
Sandviç
Yaşlı Bakımı
Spa Hizmetleri
Özel Ders

Kaynak:entrepreneur

3 Ocak 2011 Pazartesi

Hangi Yönetici Daha Başarılı Olur


Aynı Yeteneklere Sahip Olan İki Yöneticiden Hangisi Daha Başarılı Olur ? sorulu ankete 69 kişi katıldı .

51 kişi (% 73) Kurumsal Firmada Çalışan
18 kişi (% 27) Aile Firmasında Çalışan cevabını verdi .

29 Aralık 2010 Çarşamba

Girişimcilik Nedir ?


Bir çok girişimci risklerin bir mesleki şanssızlık olduğunu , küçültülebileceğini veya ortadan kaldırılabileceğini düşünse de bu bir basite indirgeme ve yanlıştır .

Gerçekte bazı riskler şanstır , büyüme ve rekabet avantajlarına katkı yapar .

Geleneksel risk yönetimi , yalnızca olumsuz risklere konsantre olur , kayıpları araştırır .

Fakat siz , büyüme , rekabet avantajı ve sürdürülebilirlik istiyorsanız işi büyütmek için risk alma yani risklerle yüzleşme ihtiyacı ortaya çıkar .

Girişimcilik aslında , doğru stratejik risklerin alınırken diğer risklerin en düşüğe indirilmesidir .

kaynak:businesinsider

28 Aralık 2010 Salı

Ürün - Marka - Yenilik İlişkisinde Alışılmadık Başarılar


Geçen gün müzik dinleyerek yürüyüş yaparken , bu günü düşünerek geçmişe baktığımda Metallica , Ümit Besen , Yalı Çiftliği ve diğer bazı markaların aklımda kalmış olduğunu farkettim .

Bazıları büyük bütçelerle reklam kampanyaları yapsa , bazıları yapmasada , şu an reklam kampanyaları olsada , olmasada ...

Bazıları kısa süre içinde tanınsa , bazıları için pazara yerleşmek daha uzun süreler alsada aradan yıllar geçmesine rağmen ortak noktaları , bilinirliklerinin hala yüksek olması .

Bazı müzik grupları ve markalar yıllar önce bir çok insanın ilk aklına gelenler olsada şu an ; hatırlamak için hafızaların oldukça zorlanmasına gerek var .

Yaptığınız işte kalıcı olabilmek için yıllar içinde kendini yenileyen bir ürün yelpazesi , imaj yenileme önemli ise de geçmişten bu güne başarısını sürdüren bazı markalar bu özellikleri yeterince uygulamaz görünerek talep edilebiliyor .

Hala , rakiplerine karşı üstünlükleri onca rekabete rağmen fazla etkilenemiyor .

Geçenlerde gittiğim kalabalık bir konserde müzik grubu 20 ile 30 yıl önce popüler olan şarkılarına en fazla alkışı alırken , bu parçalara eşlik eden izleyicilerin ortalama yaşı da 20-30 arasındaydı .

Geçmişten günümüze dekorasyon dahil hiç bir şeyini değiştirmeden gıda sektöründe faaliyet gösteren Yalı Çiftliği , büyük reklam kampanyalarına ihtiyaç duymadan açtığı yeni mağazalarında tüketicilerden kolayca talep görebiliyor .

Ürün , marka , yenilik ilişkisinde bazıları , çok kabul gören işletme bilimi kurallarını fazlaca uygulamasada sürdürülebilir başarıyı yakalayabiliyor .

Yenilikler kalıcı olabilme konusunda önemli olsa da , terside geçerli olabilir mi ?

Bu başarılarda , işletme biliminin henüz yeterince üzerinde durmadığı kuralların olabileceği konusu üzerinde düşünmeye değer .

15 Aralık 2010 Çarşamba

Yeni İş Kuran Herkes Girişimcimidir ?


Başlangıç girişimi nedir ?

Köşedeki kahve dükkanı mıdır ?

Yapılan her iş bir başlangıç girişimi midir ?

Bir çok başlangıç girişimi küçük olarak başlarken , yapılan her küçük iş başlangıç girişimi değildir .

Gerçek bir başlangıç girişimi , önemli başarılar yakalayabilecek şekilde dizayn edilmiş , gereken özelliklere sahip bir iş başlangıcıdır .

Çoğunlukla normalden hızlı büyürler ve büyük değerlere ulaşırlar . Bunu başarmak için gerekenler ise ekip ve sermayedir .


Köşedeki kahve dükkanı genelde tercihten değil , bir iş yapma isteğinden dolayı açılır . Gelir yaratmanın birinci amaç olduğunu düşünen bir ekibi veya planı yoktur . O kahve dükkanı ülke içinde veya uluslar arası olarak yaygınlaşırsa , franchise ‘lar verirse başlangıç girişimi olarak adlandırılır .

Girişim planlamasında pazar koşulları önemle göz önünde bulundurulması gereken bir konu ise de tek etken değildir .

Dalgalı bir denizde bütün gemiler sallanır . Yalnız dikkatli girişimciler için iyi veya kötü dönemler bulunmaz .

Onların uzun dönemli planları ve bunu başarabilecek ekipleri vardır .

Düşük maliyetli iş modelleri geliştirmek , fırsatların , ürün teslim süreçlerinin , yönetim maliyetlerinin , nakit akışlarının iyi bir şekilde anlaşılmasını gerektirir .


kaynak:rediff