18 Şubat 2011 Cuma

Bazı Ürünler Neden Diğerlerinden Çok Satar


Başarılı tanıtım kampanyaları yapılmış fiyatları yakın bir çok üründen , neden yalnızca bazıları satış yarışını önde götürür ?

Bir ihtiyacı diğerlerine göre daha iyi çözdüğü için ,

Bu güne kadar daha iyisi yapılamadığı için ,

Ampulu icat etmesede , ışık veren camı geliştirerek ticari bir ürün haline getiren Edison ,ticari bir deha haline gelerek aydınlanma ihtiyacını daha iyi bir şekilde çözmüştü .

Önemli ticari yeteneklere sahip olan Edison , o dönemde aydınlatmada kullanılan gaz lambasının daha gelişmiş bir modelini keşfetseydi , belki uzunca bir süre iyi gelir elde etsede bu gün hatırlanırmıydı ?

İcatlar 'ın tarihi gelişimine baktığımızda bir dönem için en iyi olanın daha iyisinin daha sonra yapılabildiği veya insanların alışkanlıklarının değişmesiyle ihtiyacı çözmekten uzaklaştıkları görülmekte .

Bazı ürünlerin diğerlerine göre neden daha fazla tercih edildiği sorusuna dönersek ;

İhtiyaç çözümlerinin ticari ömürleri farklı olsa da , her iki çözüm birlikte veya ayrı ayrı geçerli olabilir .

Hiç yorum yok: