11 Şubat 2011 Cuma

Pazarda Rekabet Gücünüzün Farkında Olun


Geçenlerde yürüyüş yaparken çitlerin arkasında bir köpekle karşılaştım . Köpek bana havlayarak meydan okurken , bende aramızda bulunan tel çite güvenerek ona tepki verip , fazla aldırmadan yürümeye devam ettim .

Bir süre sonra havlama tekrar dikkatimi çekince ona tekrar '' git buradan '' dediğimde çitlerdeki boşluğa denk geldiğimizi farkettim .

O an iki rakiptik , onda hiç bir endişe belirtisi yokken bende vardı . Çünkü henüz '' Yaban Tv '' ' de köpeklere nasıl davranılacağı konusunda bir program izlememiştim .

Etrafta kimsenin de olmaması endişemi arttırmıştı , köpek beni zayıf bir rakip olarak görmüş olacak ki arkasını dönüp giderken , aynı dakikalarda ben ondan daha hızlı olarak aynı hareketi yapıyordum .

Eve dönerken şunları düşündüm ;

Ona karşı tel çitlere güvenerek gücümü bilmeden meydan okumam hiç akıllıca değilken , en azından belgesel programlarında ona nasıl söz geçirebileceğimi izleyeseydim , gücümün farkında olarak davranışlarım farklı olacak ve arkamı dönüp oradan ayrılmayacaktım .

Pazarda rekabet ederken kendinizin ve rakiplerinizin gücünün farkında olun , anlayın , aksi halde bir süre sonra isteseniz veya istemesenizde oyunu terketmek zorunda kalabilirsiniz .

Hiç yorum yok: