25 Şubat 2011 Cuma

Tasarruf İçin Ne Yapmalı


Ev bütçesinin yönetimi için ne yapabilirsin ?

Kendine karşı dürüst ol

Kendinin ve ailenin nerelerde para harcadığını düşün ,

Paranı yönet

Bütçeni ve kredi kartlarını yönetmek konusunda dikkatli ol

Beklenmeyen harcamaları göz ardı etme

Beklenmeyen harcamalar için bir kenarda paran olsun .

Yaşantına dikkat et

Beklenmedik durumlara hazırlıklı olmak için işinde başarılı olmalı , çok çalışmalısın .

Ailenin finansal planını yapmaya başla

Haftada bir saatini harcamalar , finansal amaçlar ve tasarruf konusunu düşünmeye ayır

18 Şubat 2011 Cuma

Bazı Ürünler Neden Diğerlerinden Çok Satar


Başarılı tanıtım kampanyaları yapılmış fiyatları yakın bir çok üründen , neden yalnızca bazıları satış yarışını önde götürür ?

Bir ihtiyacı diğerlerine göre daha iyi çözdüğü için ,

Bu güne kadar daha iyisi yapılamadığı için ,

Ampulu icat etmesede , ışık veren camı geliştirerek ticari bir ürün haline getiren Edison ,ticari bir deha haline gelerek aydınlanma ihtiyacını daha iyi bir şekilde çözmüştü .

Önemli ticari yeteneklere sahip olan Edison , o dönemde aydınlatmada kullanılan gaz lambasının daha gelişmiş bir modelini keşfetseydi , belki uzunca bir süre iyi gelir elde etsede bu gün hatırlanırmıydı ?

İcatlar 'ın tarihi gelişimine baktığımızda bir dönem için en iyi olanın daha iyisinin daha sonra yapılabildiği veya insanların alışkanlıklarının değişmesiyle ihtiyacı çözmekten uzaklaştıkları görülmekte .

Bazı ürünlerin diğerlerine göre neden daha fazla tercih edildiği sorusuna dönersek ;

İhtiyaç çözümlerinin ticari ömürleri farklı olsa da , her iki çözüm birlikte veya ayrı ayrı geçerli olabilir .

11 Şubat 2011 Cuma

Pazarda Rekabet Gücünüzün Farkında Olun


Geçenlerde yürüyüş yaparken çitlerin arkasında bir köpekle karşılaştım . Köpek bana havlayarak meydan okurken , bende aramızda bulunan tel çite güvenerek ona tepki verip , fazla aldırmadan yürümeye devam ettim .

Bir süre sonra havlama tekrar dikkatimi çekince ona tekrar '' git buradan '' dediğimde çitlerdeki boşluğa denk geldiğimizi farkettim .

O an iki rakiptik , onda hiç bir endişe belirtisi yokken bende vardı . Çünkü henüz '' Yaban Tv '' ' de köpeklere nasıl davranılacağı konusunda bir program izlememiştim .

Etrafta kimsenin de olmaması endişemi arttırmıştı , köpek beni zayıf bir rakip olarak görmüş olacak ki arkasını dönüp giderken , aynı dakikalarda ben ondan daha hızlı olarak aynı hareketi yapıyordum .

Eve dönerken şunları düşündüm ;

Ona karşı tel çitlere güvenerek gücümü bilmeden meydan okumam hiç akıllıca değilken , en azından belgesel programlarında ona nasıl söz geçirebileceğimi izleyeseydim , gücümün farkında olarak davranışlarım farklı olacak ve arkamı dönüp oradan ayrılmayacaktım .

Pazarda rekabet ederken kendinizin ve rakiplerinizin gücünün farkında olun , anlayın , aksi halde bir süre sonra isteseniz veya istemesenizde oyunu terketmek zorunda kalabilirsiniz .

4 Şubat 2011 Cuma

Genç Girişimcilere Tavsiyeler


Yaklaşık iki yıldır girişimcilik yapıyorum .

Geçen gün girişimciliğe istekli iki üniversite öğrencisiyle karşılaştım . Onlarla konuşmak beni mutlu etti . Çünkü o yaşlarda bende benzer duygular yaşamıştım .

Kırkbeş dakika onların fikirlerini , sorularını dinledim ve ürünlerini bu haliyle piyasaya sunarlarsa satın almayacağımı söyledim .

Eğer benden bir tavsiye duymak istiyorlarsa direkt olarak söylemeliydim . Çünkü her genç girişimcinin birilerine kulak vermeye ihtiyacı var .

Tavsiyelerimi dikkatle dinlediklerini varsayalım . Onu uygularlarsa başarılarının garantisi var mı ?

Genç bir girişimci olarak ilk dönemlerde ‘’ Nasıl başarılı girişimci olunur ‘’ konusunda tonlarca kitap okudum .

İş hayatında çok başarılı insanlar vardı .

Tamam , hepsi başarılıydı ama aynı zamanda benimle aynı kulvarda ve aynı yaşlarda değillerdi .


Bu konularda yazılan makaleleri okuyarak daha fazla şeyler öğrendim .

Çünkü internette onlarla kontak kurabilme şansına sahiptim .Sordum ve samimi cevaplar aldım .

Bunu fark ettiğimde girişimcilik dünyasına önemli etkiler yaratmak için adım atmaya karar vermiştim .

kaynak:junloayza

28 Ocak 2011 Cuma

En Başarılı Olmayan Firmalarda Başarılımıdır ?


Geçen gün televizyonda maç izlerken gözüme adını hatırlayamadığım bir futbolcu takıldı .

Adı ilk anda aklıma gelmesede onu yıllardır biliyordum , bazen bir , bazen diğer takımdaydı ,

İlk anda neden bir türlü ünlü takımlarda oynayamamış olması aklıma gelsede , onun gibi futbolcular olmasa , yıldızların ne anlamı olacaktı .

Yıllardır 1. ligdeydi , gözler daha çok büyük oyuncularda olsada o da istikrarlı ve başarılıydı , kendinden istenileni elinden gelenle birleştiriyordu .

Sonra , bir iki sezon büyük başarılar gösterip kaybolan yıldızları düşündüm , onlar artık yokken hala oynuyor , hemde kazanıyordu .

Bir çok firmada akla ilk gelen olmasa da yıllardır yarışı sürdürüyor . Geçmişte bazı ilk akla gelenler ise tarihin tozlu sayfalarında yerini alırken akla son dahi gelemiyor .

Akla ilk gelmemek başarılı olup olmamaktan çok yalnızca bir tane , akla ilk gelen olması anlamına geliyor .

24 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni Bir İş Kurarken Önemli Noktalar


İş konusunun potansiyelinin ne olduğunun başlangıçta düşünülmesi gereklidir .

İş başlangıcında konuya ne kadar insanın ilgi duyacağı önemli . Okuldayken bir öğretmenimiz ‘’ Siz ilgisiz olduğunuzda ben dersi anlatmaktan hoşlanmıyorum ‘’ derdi .

Girişim fikriniz fazla insanın ilgisini çekebilecek düzeyde değilse başlangıçta çöpe atmak doğru olabilir .

Her iş planı her bir iş fikri içindir ve değişen ve keşfedilen koşullara göre esnek olmalıdır .

Eninde sonunda doğacak finansman ihtiyacı tahmin edilmeli .

Girişim başlangıcında uzmanlardan yararlanma ve esnek planlama dışında da yapılması gereken bir çok şey vardır .

17 Ocak 2011 Pazartesi

Firma Hızlı Koşarken Yavaş Müzik Dinlenmez


Koşarken slow müzik dinlenmez .

Bir süredir sağlık için yürüyüş yaparken genelde slow müzik dinliyordum . Bunun o an için bana daha dinlendirici geldiğini farkettim .

Yürüyüş , hızlı yürüyüş derken artık koşmaya başladım ve bazı farkları keşfettim .

Hızlı müzikle koşarken ;

- Daha hızlı bir tempo yakalıyorum .

- Daha uzun süre koşabiliyorum .

- Daha uzun mesafeler gidebilmek için arada bir tempoyu biraz düşürmek gerekiyor .

- Müziğin ritminin bana uygun olması önemli , bazı müzikler hızlı da olsa beni etkilemeyince koşu tempoma yansımıyor ve yeterince hızlandırmıyor .

- Şu anki form düzeyimde uygun müzik bularak çok hızlı koşmak istesemde çok hızlı müzik ve koşu beni çabuk yoruyor , bu yüzden istediğim mesafeyi koşamadan bırakıyorum .

- Bir süre sonra daha fazla form tuttuğumda , hızlı ve uzun koşularda zorlanmayacağıma inanıyorum .

Firmalar da daha hızlı büyümeye başladığında , ekibin , altyapının bu duruma hazır olup olmaması gözden uzak tutulmamalı .

Şirketlerin büyüme stratejileri değerli olsa da , çalışanlar ayak uyduramıyorsa , hedefler çalışanlara ve yöneticilere uygun değilse , anlaşılır bir şekilde anlatılmıyorsa veya firma çalışanlara dar geliyorsa büyük başarılar rüyadan öteye geçemeyebilir .

11 Ocak 2011 Salı

Eski Yöneticinizi Atın Yada Pas Pas Yapın


İşinden ayrılmış bir yönetici , neden çıkarıldığına bir anlam veremiyordu .

İşe başlaması için aylarca peşinden koştuklarını , yere göğe sığdıramadıklarını ve hikayenin sonunda işten çıkarılışını anlatırken , aile şirketlerindeki yönetimsel çelişkiler canlanmaya başladı .

İşinde başarılı olduğundan dolayı şirket ortakları ona önemli ek sorumluluklar verirken o , yetkininde verildiğini düşünmüştü .

Şirketse diğer konudaki başarısını , bu konularda da sürdürebileceğini varsayarken onu test edebilecek yetkinliğe sahip değildi .

Bir süre sonra satışlar düşmeye başlamış ancak nedenleri konusunda bir teşhis konulamamıştı . Uzun aylardan sonra satışlardaki düşüşün ek sorumluluk verilen yöneticinin fiyatlamayı tek başına ve hatalı yapmasından kaynaklandığı anlaşıldı .

Bu süreçte şirketin iç denetim ve verim yönetiminden yoksun olması , satışlardaki düşüşler hayati aşamaya gelince sorunların farkedilmesine yol açmıştı .

Sonuç olarak bir yönetici , yeterli olmadığı bir konuda acemice kendisini kanıtlamak isteğiyle zarara neden olarak işinden ayrılırken bir hikaye bitmişti .

Sorunların kimden kaynaklandığının farkında olmayan firma ise , yere göğe sığdıramadığı yeni bir yönetici alarak yeni bir hikayeye yelken açmıştı .

7 Ocak 2011 Cuma

2011 Yılının Trendleri


2011 yılında frenchise trendleri ;

Çocuk Bakım
Fitnes
Doğal Ürünler
Sağlık Hizmetleri
Taşımacılık Ve Depolama Hizmetleri
Ev Hayvanları
Sandviç
Yaşlı Bakımı
Spa Hizmetleri
Özel Ders

Kaynak:entrepreneur

3 Ocak 2011 Pazartesi

Hangi Yönetici Daha Başarılı Olur


Aynı Yeteneklere Sahip Olan İki Yöneticiden Hangisi Daha Başarılı Olur ? sorulu ankete 69 kişi katıldı .

51 kişi (% 73) Kurumsal Firmada Çalışan
18 kişi (% 27) Aile Firmasında Çalışan cevabını verdi .

29 Aralık 2010 Çarşamba

Girişimcilik Nedir ?


Bir çok girişimci risklerin bir mesleki şanssızlık olduğunu , küçültülebileceğini veya ortadan kaldırılabileceğini düşünse de bu bir basite indirgeme ve yanlıştır .

Gerçekte bazı riskler şanstır , büyüme ve rekabet avantajlarına katkı yapar .

Geleneksel risk yönetimi , yalnızca olumsuz risklere konsantre olur , kayıpları araştırır .

Fakat siz , büyüme , rekabet avantajı ve sürdürülebilirlik istiyorsanız işi büyütmek için risk alma yani risklerle yüzleşme ihtiyacı ortaya çıkar .

Girişimcilik aslında , doğru stratejik risklerin alınırken diğer risklerin en düşüğe indirilmesidir .

kaynak:businesinsider

28 Aralık 2010 Salı

Ürün - Marka - Yenilik İlişkisinde Alışılmadık Başarılar


Geçen gün müzik dinleyerek yürüyüş yaparken , bu günü düşünerek geçmişe baktığımda Metallica , Ümit Besen , Yalı Çiftliği ve diğer bazı markaların aklımda kalmış olduğunu farkettim .

Bazıları büyük bütçelerle reklam kampanyaları yapsa , bazıları yapmasada , şu an reklam kampanyaları olsada , olmasada ...

Bazıları kısa süre içinde tanınsa , bazıları için pazara yerleşmek daha uzun süreler alsada aradan yıllar geçmesine rağmen ortak noktaları , bilinirliklerinin hala yüksek olması .

Bazı müzik grupları ve markalar yıllar önce bir çok insanın ilk aklına gelenler olsada şu an ; hatırlamak için hafızaların oldukça zorlanmasına gerek var .

Yaptığınız işte kalıcı olabilmek için yıllar içinde kendini yenileyen bir ürün yelpazesi , imaj yenileme önemli ise de geçmişten bu güne başarısını sürdüren bazı markalar bu özellikleri yeterince uygulamaz görünerek talep edilebiliyor .

Hala , rakiplerine karşı üstünlükleri onca rekabete rağmen fazla etkilenemiyor .

Geçenlerde gittiğim kalabalık bir konserde müzik grubu 20 ile 30 yıl önce popüler olan şarkılarına en fazla alkışı alırken , bu parçalara eşlik eden izleyicilerin ortalama yaşı da 20-30 arasındaydı .

Geçmişten günümüze dekorasyon dahil hiç bir şeyini değiştirmeden gıda sektöründe faaliyet gösteren Yalı Çiftliği , büyük reklam kampanyalarına ihtiyaç duymadan açtığı yeni mağazalarında tüketicilerden kolayca talep görebiliyor .

Ürün , marka , yenilik ilişkisinde bazıları , çok kabul gören işletme bilimi kurallarını fazlaca uygulamasada sürdürülebilir başarıyı yakalayabiliyor .

Yenilikler kalıcı olabilme konusunda önemli olsa da , terside geçerli olabilir mi ?

Bu başarılarda , işletme biliminin henüz yeterince üzerinde durmadığı kuralların olabileceği konusu üzerinde düşünmeye değer .

15 Aralık 2010 Çarşamba

Yeni İş Kuran Herkes Girişimcimidir ?


Başlangıç girişimi nedir ?

Köşedeki kahve dükkanı mıdır ?

Yapılan her iş bir başlangıç girişimi midir ?

Bir çok başlangıç girişimi küçük olarak başlarken , yapılan her küçük iş başlangıç girişimi değildir .

Gerçek bir başlangıç girişimi , önemli başarılar yakalayabilecek şekilde dizayn edilmiş , gereken özelliklere sahip bir iş başlangıcıdır .

Çoğunlukla normalden hızlı büyürler ve büyük değerlere ulaşırlar . Bunu başarmak için gerekenler ise ekip ve sermayedir .


Köşedeki kahve dükkanı genelde tercihten değil , bir iş yapma isteğinden dolayı açılır . Gelir yaratmanın birinci amaç olduğunu düşünen bir ekibi veya planı yoktur . O kahve dükkanı ülke içinde veya uluslar arası olarak yaygınlaşırsa , franchise ‘lar verirse başlangıç girişimi olarak adlandırılır .

Girişim planlamasında pazar koşulları önemle göz önünde bulundurulması gereken bir konu ise de tek etken değildir .

Dalgalı bir denizde bütün gemiler sallanır . Yalnız dikkatli girişimciler için iyi veya kötü dönemler bulunmaz .

Onların uzun dönemli planları ve bunu başarabilecek ekipleri vardır .

Düşük maliyetli iş modelleri geliştirmek , fırsatların , ürün teslim süreçlerinin , yönetim maliyetlerinin , nakit akışlarının iyi bir şekilde anlaşılmasını gerektirir .


kaynak:rediff

8 Aralık 2010 Çarşamba

Büyük İş Fikirleri Büyük Başarıları Garanti Eder mi ?


Girişimcilerin çok söylediği bir söz parlak fikirlere sahip olduklarıdır . Bir çoğu somut bir iş planı ile iş fikirlerinin ayrılmaz bir ikili olduğuna inanır .

Girişimcilikle buluş yapmayı birbirine karıştırmayın .

Büyük fikirler işin yalnızca bir parçasıdır .Bir iş fikrine konsantre olduysanız mucit de olabilirsiniz ama girişimci değil .

Bir çoğu iş planlarına uzun süreler harcarlar . Fakat onlar çoğu zaman önemli faydalar sağlamaz .

Plan hiçbir şey , planlama her şeydir diye bir söz vardır .

Önemli olan ise iş sürecinin planlanmasıdır .İşinizi çeviklik yetenekleriniz , harekete geçme ve değişim becerileriniz üzerine kurmuyorsanız , yalnızca fikir ve iş planına bağlıysanız başarmak zorlaşır .

Edison bu konuda büyük bir örnektir . Bir çokları ışık veren cam ‘ın onun fikri olmadığını bilmez . Kendisine bir çok insan bir çok fikir hakkında danışmıştı . Ama o ampulün ticari bir ürün olabileceğini fark edince diğerleriyle ilgilenmemişti . Kendini bir girişimci olarak görürdü .

Bir başka örnekse Sony ‘dir . Çok az insan onların orijinal fikrinin büyük gruplar için pilav pişiricisi yapmak olduğunu bilir . Bu fikirleri başarısız olunca ilk fikirlerinden vazgeçmiş ve bugünkü Sony olmuşlardır .

Jiletse klasik bir örnektir . O döneme kadar çift elle tutulan tıraş bıçağını değiştirmiş ve geliştirmiştir .

İş planlarını çöpe atmaktan korkmayın , şartlara adapte olun , gerektiğinde orijinal fikirden de uzaklaşın ve başarıyı yakalayın .

kaynak:hbs

1 Aralık 2010 Çarşamba

İş Fikirleri Nasıl Başarılı Olur


Geçmişte yaşanan , diğerlerinden farklı bir iş yapmak isteyenlerin tecrübelerine göz attığımızda ;

94 yılında Atilla Kocsis , lise öğrencilerinin bir tur atarak üniversiteleri tanıyabileceği web sitesi fikrine ulaşmıştı .

İnternet sitesini kurduktan sonra pc magazin dergisi onu yılın yüz web sitesi arasına almış ve sitenin ziyaretçi sayısı patlamıştı .

Fikrini teknolojiyle destekleyerek uyumakta olan okul yayını dünyasını harekete geçirmişti ve neredeyse sitesi bir kahraman haline gelmişti .

Atilla , bu hikayenin biraz hüzünlü olduğunu belirtiyor .

Şimdi internet büyüdü , daha iyi finansman bulabilseydim , rekabetin içinde olabilirdim diyor .

Bu hikayeden ne öğrendi ?

Hızlı olmalısınz ,eğer kaynakları olmayan sektör lideri küçük bir şirketseniz , kendinizi koruyabilmeniz için farklılık yaratmaya ihtiyacınız var. Örneğin site üniversitelerde yapılan sanal turlarda uzmanlaşsaydı , ayakta kalabilirdi .

Bugün Atilla ‘nın farklı işi dernekler pazarında . Onun en karlı şirketi , veritabanı ve yüksek seviyeli programlama konularında destek sağlıyor .Müşterilerinin yapamayacağı konularda çözümler sunuyor .

Bu konuda da pazarda benzer ürünleri olan büyük oyuncular olduğunu , hiç birinin dernekler pazarına girmediğini , şirketine yarım saatlik mesafede en az elli dernek bulunduğunu , pazarın hızlı olduğunu ve gereğinden fazla genele yayılarak tekrar hata yapmayacağını belirtiyor .

kaynak:allbusiness

24 Kasım 2010 Çarşamba

Genç Girişimcilerin Avantajları Nelerdir ?


Öncelikle iş seçiminizle ilgili karar verebilme esnekliğine sahipsiniz . Bir işe girdiğinizde bu zorlaşır .

Başarısızlığı daha küçük yaşta tecrübe edebilir , yaptığınız hatalardan erken ders çıkartabilirsiniz .

İş dünyası size daha fazla sempati ile yaklaşır , çok tecrübelilerden dahi ilgi görebilirsiniz .

Yeni fikirlere açık olduğunuzdan sorunları daha kolay analiz edebilirsiniz .

Bir süre sonra çevreniz genişler . Çevre girişimciliğin önemli bir parçasıdır .

Para biriktirmeye erken yaşta başlamak finansal özgürlüğünüzü sağlar ve bu hoşunuza gider .

kaynak:youthentrepreneurs