4 Aralık 2009 Cuma

Yanlış Pazarlama Kararları Başarısızlığa Yol Açar

Araştırmalar yeni iş girişimlerinin yüzde altmış oranında yanlış pazarlama kararları nedeniyle başarısızlığa uğradığını göstermekte .

Pazarı test etmeden ürünler sunmak hatalara yol açabilir .

90 ‘lardaki iridyum uydu telefon sistemleri uzaya uydu yerleştirmek için büyük paralar harcadı , fakat az sayıda insan bu hizmet için yüksek bir ücret ödemeyi kabul etti .

En iyi telefon fikri dünyanın her yerinde kullanılabilendir . Bunu basit bir pazarlama araştırmasıyla öğrenebilirlerdi .

Yeni ürünleri çok ucuza satmak .

Bir firma sandviçten , kahveye kadar bir çok ürünü müşterilere teslim etmek işine girmişti . Kısa sürede büyük ilgi gördüler . Tek problemleri ise ürün teslim maliyetinin kar marjından yüksek olmasıydı . Bir süre sonra kapandı .

kaynak:badmarketingideas

1 Aralık 2009 Salı

Yeni Ürünler Tasarlarken Eksiklerinizi Gözden Geçirin

Yenilikler ile eksiklikler arasında hoş bir ilişki vardır .

Microsofttan Bob ‘un verdiği derste değindiği konulara bir göz atalım .

Müşterilere beklentilerinin altında olan ürünleri hiçbir zaman vermeyin .

Satışlarda ürünün yapabileceğinin üzerinde sözler vermek kapıyı açsa da bu iyi bir fikir olmayabilir .

Müşteriler teknolojiyi umursamaz .

Ürün ve hizmetlerden beklentileri hayatlarının kolaylaşmasıdır .

Küçük pazarlama bütçeleri harikalar yaratabilir .

Yaratıcı ekiplerin küçük pazarlama bütçeleriyle başarılarını biliyorum .

Ne üretirseniz üretin , müşterilerden ürünlerinizin başarılı olduğu şeklinde geri bildirimler almaya başladığınızda ilk etkiyi yaratmak için yalnızca bir şansınız olduğunu unutmayın .

Risk almaktan korkmayın

Bir şirketteki en kötü huylardan biri risk alınmamasıdır . Tercümesi , çalışanların farklı buluşlar için desteklenmemesidir .

Etkileyici gösterilerin işlevsel rolünü hiçbir zaman unutmayın .

Her sektör , hizmet , ürün bundan etkilenir . Sürecin testinde , geri bildirimler alınmasında , girişinde şirket içi konuşmalardan kurtaracaktır .

Yaptığınız iş ilk seferde başarılı olmazsa fikirlere açık olun . Bazen ısrarcılığa , yanlışları bulmaya önem vermek gerekebilir .

Alaya alınmaktan çekinmeyin .

kaynak:fastcompany

25 Kasım 2009 Çarşamba

Yaratıcı İş Fikirleri Konusunda Neler Yapabilirim

İşle ilgili yenilikler bulmak bir süreci gerektirir . Neler yapılabileceğine bir göz atalım .

Geçmişe bakın

Geçmiş iş hayatında da eşsiz bir öğretmendir . Baktıkça neyi yapıp neyi yapamadığınızı gösterir . Ayrıca müşterilerin eskiden ne yapılması konusunda söylediklerini hatırlatır .

Günlük işlerden uzaklaşın

Boşa vakit geçirmek yeniliğin mükemmel bir kaynağıdır . Yeniliklere istekli olma konusunda iki önemli tüyo işten kaçınma ve okumaktır . Hayatınızda her şeyi hızlı bir şekilde yapıyorsanız , yeniliklerde hızla kaçar gider .

Çalışanlarınızdan yararlanın

Usta girişimciler çalışanlarını yenilikçi düşünme konusunda cesaretlendirirler . Onlara risk almaları ve yeterince başarısız olmaları için izin verin . Küçük hatalar büyük başarıları teşvik eder .

Müşterilerinize yakın olun

Yenilikler konusunda müşteri problemlerini anlamak çözüm konusunda araçları ortaya çıkartır . Müşteriler size nasıl başarılı olacağınızı söylerler .

İşinizin yükünü paylaşın

İşinizin tamamını üstlenmek yerine mümkünse bir kısmını satıcı ve / veya tedarikçilerle paylaşarak tasarruf edin ve süre kazanın .

Hızlıca başarısız olmayı deneyin

Yenilikle ilgili bir fikir bulduysanız isteksiz davranmayıp konsantre olun . Yeterince süre ayıramazsanız başarı size uzaktan el sallar .

kaynak:cnnmoney

23 Kasım 2009 Pazartesi

Kobiler Verim Artışı Konusunda Neler Yapabilir

Kobilerin verimlilik artışına ihtiyacı vardır . Neden ?

Cevabı açık , çünkü tüm şirketlerin verimlilik artışına ihtiyacı vardır .

Düşün


Şirketinin verimliliği yüzde elli arttırdığını düşün . Bunu nasıl ölçersin ?

İşinin gelişimini ölç .

Verimliliği arttırdığında bunun farkında ol .

Öğren

Verimliliği nasıl arttıracağın konusunda oku ve öğren .

Çalışanlarına soru sor

Neyi daha iyi yapabilirler
Daha iyi nasıl yapabilirler
Niçin daha iyi yapabilirler

Kendilerini nasıl güçlü ve mutlu hissederler
Ne yapıyorlar
Daha iyi yapmak için nelere ihtiyaçları var

Müşterilere de sor . Süre senin ve onlar için değerli , Verimli müşteri araştırmaları yap .

Çalışanların zayıf ve güçlü yönlerini değerlendir .

Başarıları takdir et .
Bunu hızlı bir şekilde yap ki anlamı olsun .

Sonuçları ölç

Büyüme sonuçlarını çalışanlarla birebir değerlendir . Hedeflerin gerçekleşmesini miktar ve kalite olarak göz önüne al ve yeni hedefler ver .

kaynak:smallbiztrends

19 Kasım 2009 Perşembe

Patronla Lider Arasındaki Fark Nedir

Her lider bir patrondur , fakat her patron lider değildir . İkisi arasında bir tane farklılık vardır .

Patron saygı görür , çünkü kıdemlidir .

Liderler saygındır , çünkü karakter kalitesi ve yetenekleri yüksektir .

Kriz dönemlerinde patronlar yapılan hatalara , liderler sorunların anlaşılmasına konsantre olurlar . Böyle durumlarda saygınlığın azalması riski ortaya çıksa da liderler davranışlarıyla durumu toparlar , çünkü sözleri ve davranışları tutarlıdır .

Bir lider olarak her patron bilgi , planlama , öngörme , önsezi , etki , sonuca konsantre olma , bakış açısı , çalışanlara saygılı olma , onların saygısını kazanma , yol gösterici olma gibi özelliklere sahip olmalı .

İyi bir lider olmak için bu özellikler önemli .

Bir patronun lidere dönüşebilmesi içinse öncelikle çalışanların saygısını kazanması gerekli.

kaynak:ezinearticles

16 Kasım 2009 Pazartesi

Büyüyen İhtiyaç Trendlerinden Nasıl İş Fırsatları Çıkartılabilir

Büyümekte olan ürün ve hizmet konuları iş dünyasının hoşuna gider . Böyle pazarlar yeni iş fırsatlarını da ortaya çıkartır .

Büyüyen pazar trendlerine bir göz atalım .


Çevreyle ilgili trendler küresel ısınmayla birlikte artmakta . Kutup ayılarını görmek veya antartikayı ziyaret artık daha fazla ilgi çekmekte .

Artık evcil hayvanlar daha fazla anlam ifade etmekte ve ailenin bir ferdi gibi bir değere sahip olmakta . Hatırlayın eskiden köpekler kulübelerinde uyuyordu . Artık televizyon seyrediyor , giyiniyor , arkadaşları ve doktorları var . Konu artık büyük bir pazar .

Ailenin yaşlanmaya başlayan bireyleri için bakıcılar tutuluyor .

Sağlıklı yaşam önem kazanmaya başladı . Bu konudaki giyecekler , aksesuarlar ve aletlerde .

İnsanlar aktivitelere katılma ihtiyacı duyuyor .

İnsanlar tecrübelerini paylaşmaktan hoşlanıyor . İnternet bu konuda önemli .

Sanat eseri formunda gösterişsiz ürünlere ilgi artıyor . Kumaşlar , dekorasyonlar , ürünler .

İnsanlar kalabalık ortamlarda kendileriyle aynı yapıda olanlarla birlikte bulunmaktan hoşlanıyor . Gittikleri birbirine benzeyen bir çok yer var .

İnsanlar kendilerini destekleyecek yaşam koçları ,emeklilik planlayıcıları gibi uzmanlara önem vermeye başlıyor .

İnsanlar yaşlı görünmek istemiyor . Fitness ve spor derslerine , doğa turlarına , extreme sporlara ilgi duyuyor .

kaynak:about

12 Kasım 2009 Perşembe

İlginç Bölgesel Pazarlama Fikirleri

Ürünlerinizin bölgesel tanıtımına aşağıdaki fikirler yardımcı olabilir

Yerel gazete ve dergilerde yer al .
Yerel dergilere makaleler yaz .
Bilbord ‘lara , otobüs , taksilere reklam ver .
İyi dizayn edilmiş bir kartvizitin sürekli yanında olsun .
Yerel sarı sayfalarda görün .
Yerel aktivite alanlarına reklam ver , sponsor ol
Yerel tv , radyolara reklam ver .
İş toplantılarına katıl
Logonun yer aldığı şapka , tshirt ve diğer etkileyici aksesuarları ücretsiz dağıt .
Katılımcıların sorular soracağı iş panelleri , forumlar düzenle .
Ürünlerini yerel yarışmalarda ödül olarak ver .
Ürünlerini okullarda ücretsiz dağıt .
Yerel web sitelerine reklam ver .

kaynak:goodmarketingideas

9 Kasım 2009 Pazartesi

Girişimcilerin Yaptığı Başlıca Yanlışlar

Yıllar içinde yüzlerce ürün geliştirdi .

Bu ürünler içinde geliştirdiği elektrikli diş fırçası yalnızca onbeş ay içinde amerikanın en çok satan diş fırçası oldu ve bu firmasını daha sonra 475 milyon dolara sattı .

J.Osher ,bir diğer firmasını ise yıllık 125 milyon dolar satışa ulaştıktan sonra Hasbro ‘ya sattı .

Başlangıç girişimlerindeki hatalar ile ilgili düşünceleri ise şöyle ;

Şirketimi sattıktan sonra kendi yaptığım , diğer girişimcilerin yaptığı hataları düşündüm ve şu sonuçlara ulaştım .

Sürdürülebilir gelir elde edilebilecek bir iş fikri bulmak için yeterli süre ayırmamak .

Bu konuda yeterli sermaye olup olmaması ve doğru insanlarla çalışıp çalışmamak önemli . Sanırım yeni bir iş yapmak isteyen insanların bir çoğu sürdürülebilir başarıyı yakalayamıyor . Çünkü orijinal iş kavramları sürdürülebilir değil . Yetenekleri olsa da iş fikirleri hatalı .

Pazar büyüklüğünün , zamanlamanın , pazara girişin , potansiyel pazarın yanlış hesaplanması .

Bir çok yeni girişimci fikirleri konusunda heyecanlıdır ve insanların neyi satın almak istediği konusunu gözden kaçırırlar . Örneğin Pazar büyüklüğünü elli milyon kişi olarak düşünürler ve yüzde ikisine satsam milyon adet derler . Fakat yüzde iki oldukça yüksek bir orandır . Bir çok ürün yüzde birden az satar .

Finansal ihtiyaçların doğru tahmin edilememesi .

Yapılan bazı masrafların satışları arttıracak etkisinin bulunmaması da gelir yaratmayan giderleri ortaya çıkartır .

Satışların yüksek olacağının tahmin edilmesi .

Pazar büyüklüğünü yanlış hesapladıysanız alabileceğiniz payı da yanlış hesaplarsınız . Başlangıçta satış hedefinin kara geçiş noktasına yakın olması daha gerçekçi olacaktır .

Gider tahminlerinin düşük tutulması .

Beklenmeyen nedenlerle oluşabilecek giderlerinde göz önüne alınması gerekir .

Çok sayıda çalışan ve yüksek ofis giderleriyle iş başlangıcı yapılması .

Henüz satışlar düşükken fazla anlamlı olmayabilir .

İşe başladıktan sonra oluşabilecek problemler konusunda çözümsüz kalınması .

Gerçekçi bir planlama yapsanız da böyle durumlar karşınıza çıkabilir . Örneğin banka faizleri yükselebilir , ürünler grevler nedeniyle yüklenemeyebilir . Böyle anlarda acil durum planları yoksa işler etkilenir .

Avantaj sağlamayan iş ortaklarıyla çalışılması .

Bu insanlar arkadaşlar da olabilir . Bir çok şirkette işin yüzde yirmibeşi bu tip ortaklarla yapılır . Gereksizdirler . Çünkü iş ortakları avantaj getirmelidir .

Yetenekli insanların işe alınması .

Yaptığım ilk işte akrabalarımı işe aldım . İşlerini yapamadıklarında ise çıkarmakta zorlandım . Sizin yetenekli çalışanlara ihtiyacınız bulunmakta .

Şirketin tamamının yönetilmesinin ihmal edilmesi .

Bu çok görülen bir durumdur . Sürenizin yarısını işin yüzde beşine ayırırsınız . Daima büyük resme bakın .

Problemleri çözmek yerine kolay vazgeçmek .

Örneğin iyi bir mühendis olduğunuzu düşünüyorsanız , geliştirdiğiniz ürünün en iyisi olduğunu kolay kolay kabul etmemelisiniz , ayrıca ürünü sizden çok müşterilerin beğenmesi önemli .

Kardan çok satış hacmine konsantre olmak .

Bir çok girişimci bu şekilde hareket ederek şirketinin büyüklüğünü çok sayıda çalışan olmasına , büyük işyerleri olmasına , yüksek satışları olmasına göre değerlendirir . Bankalar ve yatırımcılar böyle değerlendirmezler . Girişimcilerin başarısı şirketin büyüklüğünden çok karlılığına göre ölçülür .

Girişimcilerin bir çoğu fikir danıştıkları insanların gerçeği söylemesinden çok kendisini onaylamasını tercih eder .

Vizyon ‘un kilitlenmesi .

Bir çok girişimci satışa konsantre olmak yerine bir çok konu içinde kendini kaybeder . Sonrasında ürün istenilen şekilde pazara yerleşmez .

Uzun vadeli hedeflerden uzaklaşılması .

Ürününüzle neyi denediğiniz ve ve neyi yapabileceğiniz önemli . Milyar dolarlık bir şirket belki hayal olsa da milyon dolarlık şirket gerçek olabilir .

Şirket kimliği ve amaçlarının kilitlenmesi .

Şirketlerin kendileri birer üründür . Ürünlerin fazla konulara dağılmasından çok müşteriler firmanın hangi konularda iyi olduğunu anlamalı .

kaynak:cpd

6 Kasım 2009 Cuma

Başarılı Bir Yönetici Olabilirmiyim

Yapılan araştırmalar başarılı firmaların diğerlerine göre daha yenilikçi , verimli ve sadık çalışanlara sahip olduğunu göstermektedir . Bu sonuçlara ulaşılmasında ise lider yöneticiler önemli paya sahiptir .

Lider yöneticiler incelendiğinde çalışanlarla olan ilişkilerinde aşağıdaki yönlerde ortak özelliklere sahip oldukları görülmektedir .

- Düşüncelerin paylaşılması
- Çalışanlara kendilerini geliştirebildiği ortamlar yaratılması
- Olumlu davranışlara sahip olunması
- Çalışanlara yeteneklerinin farkında olunduğunun hissettirilmesi
- Onların kendilerine güvenlerinin desteklenmesi
- İşe katkılarının teşvik edilmesi
- Gelişimlerinin desteklenmesi
- Sorumluluk verilmesi
- Farklı görüşler konularında cesaretlendirilmesi
- Liderliğin paylaşılması

kaynak:about

4 Kasım 2009 Çarşamba

Müşterileriniz İşyeriniz Kapalı Olduğu İçin Geri Dönüyormu

Küçük işletme sahiplerinin işyerlerinin kapalı olduğu saatlerde gelen müşteriler nedeniyle ne kadarlık bir kayba uğradıkları bilinmemektedir .

Müşteriler boş yere bekleyerek süre harcamaktan hoşlanmaz .

Bunun için küçük bir araştırma yapın ve onlara işyerinizin hangi saatlerde açık olmasını istediklerini sorun .

Anlaşılabilir şekilde yaptığınız çalışma sonuçlarını değerlendirin ve işyerinizi belirlediğiniz saatte aksaklığa meydan vermeden açın ve kapatın .

kaynak:smallbizsurvival

2 Kasım 2009 Pazartesi

İş Hayatı İniş Çıkışlarla Doludur

Üniversitenin ilkel chatroom ‘unda karşılaşan üç genç iş potansiyelinin farkına vardı ve bir internet servis sağlayıcı satın alarak 94 ‘te yazılım şirketlerini kurdular .

Başarıları erken geldi .

Birkaç ay sonra ilk web sosyal medya siteleri theglobe ‘ i hayata geçirdiler ve ilk ay kırkdörtbin ziyaretçi sitelerine uğradı . Sitenin ilk yılı sonunda onyedi çalışana ulaşmışlardı .

97 yılında bir yatırım firmasından yirmi milyon dolarlık fon sağladılar . Artık 23 yaşındayken yüzbin dolar üstü maaşları ve hisse satışından beşyüzerbin dolarları vardı

98 ‘de halka açılma kararı aldılar .Hisse fiyatları 9 dolardan ilk işlemde 87 dolara fırladı , 97 dolara kadar yükseldi ve 63 dolardan kapandı . Şirketin piyasa değeri 840 milyon dolara yükselmişti .

90 ‘ların sonunda birkaç şirket satın alarak internet oyun pazarına girdiler .

Bir süre sonra düşüş başladı .

Çok genç yaşta başarıyı yakalamaları medyanın ilgisini çekti . Gece hayatında da fazlasıyla görünmeye başladılar .

2001 ‘de internet dünyasındaki balonun patlamasıyla hisse değerleri 97 dolardan on sente , şirket değeri dört milyon dolara geriledi . Çalışanların yarısı işten çıkartıldı .

Şirket ikibinsekizin ilk üç ayında 544.000 , ikibindokuzun ilk üç ayında sıfır dolar gelir elde etti .

kaynak:wikipedia

28 Ekim 2009 Çarşamba

Bir İş Görüşmesinde Sorulması Gereken Sorular

Bir iş görüşmesine gittiğinizde bir çok soru sorabilirsiniz . Aşağıdakiler ise o işte mutlu olup olmamanız konusunda size fikirler verebilir .

Önerdiğiniz işle ilgili öncelikler ve beklentileriniz nelerdir ?

İşe alınacağınız unvan size iş tanımıyla ilgili bir şey söylemez . Bu konuda görüşme yaptığınız veya o pozisyonda sizden önce çalışanlardan bilgi alın .

Benden önceki çalışan ne kadar süredir o pozisyondaydı ve neden işten ayrıldı ?

Genelde görüşme yaptığınız kişiler bu soruyu cevaplar . Sizden önceki iki çalışan kısa süre sonra ayrıldıysa veya kovulduysa sizinde çalışma süreniz uzun olmayabilir .

Şirketin yönetim tarzı nasıldır ? Çalışanlarınız için neyi en iyi yaptığınızı düşünüyorsunuz ?

Yöneticiler size yol gösterip destek olabilir mi ? Yoksa azarlayıp küçültücü davranışlarda mı bulunurlar .

Hangi tarz çalışanlar şirketinizde başarılı kabul edilir ?

İşkolikler mi ? Girişimciler mi ? Ekip çalışması örnekleri var mı ?

Siz ne kadar süredir burada çalışıyorsunuz ? Neden buradasınız ?

Bu soru şirketin bölümlerindeki insanların şirketleriyle ilgili düşünceleri sayesinde fikir sahibi olmanızı kolaylaştırır .

Sizinle mülakat yapan kişinin vücut dili ve mimiklerine dikkat edin .

Görüşmede rahat mı ?
Size mi , yoksa sizinle mi konuşuyor ?
Sorularınızı hızla geçiştirmeye mi , cevaplamaya mı çalışıyor ?


Bunların hepsi iş görüşmenizde elde edebileceğiniz şirketle ilgili önemli noktalar .

kaynak:badbossology

26 Ekim 2009 Pazartesi

Pazarın Bölümlere Ayrılması Firmalara Avantaj Sağlar mı

Pazarın bölümlere ayrılması şirketlerin kar marjlarını yükseltebilmesi dolayısıyla pazar paylarını genişletebilmeleri için önemli araçlardan biridir .

Pazarlar büyümediğinde , küçüldüğünde , farklılaştığında bu konu ayakta kalmak veya işlerin kötüye gitmesi arasındaki tercihi de ortaya çıkartır .

Pazar bölümlenmesi , firmaları rakiplerinden farklılaştırabilmek ,için müşterilerin davranış biçimlerine göre ayrılmasıdır . Başarılı olunursa , anlamı daha yüksek gelir ve Pazar payıdır .

Ne olduğunu anlamaya çalışırsak ;

Firma içinde yöneticiler ve anahtar çalışanları , dışında müşterileri göz önüne alarak hedefle ilgili resmi oluşturmak . Firmanın güçlü , zayıf yönlerinin , fırsatların , risklerin ortaya konulması .

Vizyonu olan çalışanlardan gruplar oluşturarak firmanın özellikleri veya farklılıkları ile eşleşebilecek pazar fırsatları konusunda fikir tartışmaları yapmak .

Pazar bölümlerinin özellikleriyle hedefleri birleştirmek . Müşterilerin özelliklerine göre belirli stratejiler geliştirmek .

Örneğin Apple Ceo ‘su S. Jobs bir pazarı bölümlendirme ustasıdır . 80 ‘li yıllarda ürünü Mac ile grafik dizaynı , eğitim ve yayıncılık konularını hedeflemiştir . 90 ‘ larda , kullanım kolaylığı ve internet bağlantısı , eşsiz dizaynı eklemiştir . Iphone stratejiside benzerdir .

Volkswagen ilk sıçramasını eşsiz dizaynlı kaplumbağa otomobillerle yapmıştır .

Dell ise direkt satış özellikleriyle fark yaratmıştır .

BMW , Harley Davidson , Dr. Pepper ve diğerleri olarak pazar bölümlemesinde başarılı firmalar uzar gider .

kaynak:bnet

21 Ekim 2009 Çarşamba

Yiyecek Sektörüne Girebilir miyim

Bir restoran açarak iş hayatına giriş yapmak istiyorsunuz .

Araştırmalar restoran işindeki başarısızlıkların oranının bir çok iş koluna göre daha yüksek olduğunu göstermekte .

% 30 ‘dan fazlası bir yıl , yaklaşık % 70 ‘i beş yıl içinde başarısızlığa uğramakta .

Yine de bu durum iş yapmak isteyenler için restoran işinin gözde sektörlerden biri olduğu gerçeğini değiştirmez .

Finansal olarak bakıldığında bir restoran kapılarını müşterilere açmadan önce yatırımlar yapılmasını gerektirir .

İlk yıllarda yatırımın geri dönüşü konusunda zihinsel olarak hazır olmak önem kazanır . Gelir yeterli seviyelere ulaşmayabilir . İşin başarısı , araştırma ve tahminlerin ne kadar sağlıklı yapılıp yapılmadığına göre azalıp artabilir .

Menüden pazarlama planına kadar her şey masanın üstünde olmalı , şartlara göre iş planlarında değişiklikler yapılması gözden uzak tutulmamalıdır .

Pazarlama , promosyon çalışmalarına önem verilmelidir .

Bir çok restoran sahibi işe ayırdıkları süre ile ilgili gereken yatırımları yapmazlar . Oysa böyle bir işte sabah 9 akşam 5 mesaisi yalnızca bir rüyadan ibarettir . Boş zamanınız da olsun istiyorsanız restoran işinden kaçının .

kaynak:gaebler

19 Ekim 2009 Pazartesi

Müşterilerimi Nasıl Tanıyabilirim

Küçük işletmecilikle ilgili seminerlerde katılımcılara sıkça ‘’ Müşterileriniz kimlerdir ‘’ sorusunu sorarım . Çoğu zaman herhangi bir fikirleri olmadığını görür ve şaşırırım . Herkes olabilir gibi cevaplar verirler .

Bu şekildeki yaklaşımlar onları yanlış fiyatlama stratejilerine , yanlış kararlara ve sonuçta başarısızlığa götürür .

Başarılı olmuş küçük işletme sahipleri , ürün ve servislerini sınırlı sayıda insana satabileceğinin farkındadır .

Sizde bu konuda daha bilinçli olabilirsiniz .

Öncelikle ‘’ her ürünü her insan alır ‘’ şeklinde düşünmeyerek gerçek alıcıları tanımlayabilirsiniz .


Örneğin doğa turizmi işi yapıyorsanız , bazı kararları pazarlama planı yaptığınızda almalısınız .Tekne gezisi ile ilgili düşünülürse , balık tutma turları , partiler gibi aktiviteler yapan çok sayıda rakiplerin olduğunu görürsünüz .

Siz balık tutulmasına izin vermezseniz , dinlendirici müzikler çalarsanız pazarın bir kısmını dışarıda bırakmış olursunuz . Bu fark , sizin sakin bir gezinti yapmak isteyen insanlar tarafından fark edilmenize yol açacaktır .

Bir diğeri , insanlar ürün ve servisleri üç temel nedenle satın alırlar ;

İhtiyaçlarının tatmini
Problemlerinin çözümü
Kendilerini iyi hissetmeleri

Ürün ve servislerinizi bu konuları göz önüne alarak pazara sunmalısınız .

Ürün ve servisler birden çok müşteri grubuna da hitap edebilir .

Tekne gezintisine döndüğümüzde o bölgede yaşayan ve denizde sakin bir gün geçirmek isteyen insanlar yanı sıra , bölgeyi tanımak ve bilgi almak isteyen turistler de olabilir . Onlar için ne yaparsınız ?

Bulunduğunuz yerde öncelikli müşterileriniz yerliler mi yoksa turistler midir ?

Yerlilerse onlar özel günlerini kutlayabilir , iş toplantıları yapabilirler .

Bulunduğunuz yerdeki nüfusun yaş , cinsiyet , eğitim ,gelir gibi konulardaki oranları pazarlama kararlarınızda etkili olabilir .

kaynak:about

15 Ekim 2009 Perşembe

Çalışanlar İşyerlerinden Neden Ayrılır

Çalışanlar işyerlerinden başlıca aşağıdaki nedenlerden dolayı istifa ederler .

- İşle , ücretleri arasında büyük farklar bulunması .

- Yaptıkları işlerin onaylandığının ve beğenildiğinin hissedilmemesi

- Yönetici ve liderlerine saygı duymamaları

- Şirketin hedeflerini ve kendilerinin bu konuda yapması gerekenleri tam olarak anlayamamaları

- Şirket organizasyonunun sürekli değişmesinden yorulmaları .

Konunun incelenmesinde ortaya çıkan sonuç , çalışanları bulundukları yerden ayrılmaya iten en önemli neden sanıldığının aksine daha fazla ücret taleplerinden farklıdır .

kaynak:moreforsmallbusiness