26 Ekim 2009 Pazartesi

Pazarın Bölümlere Ayrılması Firmalara Avantaj Sağlar mı

Pazarın bölümlere ayrılması şirketlerin kar marjlarını yükseltebilmesi dolayısıyla pazar paylarını genişletebilmeleri için önemli araçlardan biridir .

Pazarlar büyümediğinde , küçüldüğünde , farklılaştığında bu konu ayakta kalmak veya işlerin kötüye gitmesi arasındaki tercihi de ortaya çıkartır .

Pazar bölümlenmesi , firmaları rakiplerinden farklılaştırabilmek ,için müşterilerin davranış biçimlerine göre ayrılmasıdır . Başarılı olunursa , anlamı daha yüksek gelir ve Pazar payıdır .

Ne olduğunu anlamaya çalışırsak ;

Firma içinde yöneticiler ve anahtar çalışanları , dışında müşterileri göz önüne alarak hedefle ilgili resmi oluşturmak . Firmanın güçlü , zayıf yönlerinin , fırsatların , risklerin ortaya konulması .

Vizyonu olan çalışanlardan gruplar oluşturarak firmanın özellikleri veya farklılıkları ile eşleşebilecek pazar fırsatları konusunda fikir tartışmaları yapmak .

Pazar bölümlerinin özellikleriyle hedefleri birleştirmek . Müşterilerin özelliklerine göre belirli stratejiler geliştirmek .

Örneğin Apple Ceo ‘su S. Jobs bir pazarı bölümlendirme ustasıdır . 80 ‘li yıllarda ürünü Mac ile grafik dizaynı , eğitim ve yayıncılık konularını hedeflemiştir . 90 ‘ larda , kullanım kolaylığı ve internet bağlantısı , eşsiz dizaynı eklemiştir . Iphone stratejiside benzerdir .

Volkswagen ilk sıçramasını eşsiz dizaynlı kaplumbağa otomobillerle yapmıştır .

Dell ise direkt satış özellikleriyle fark yaratmıştır .

BMW , Harley Davidson , Dr. Pepper ve diğerleri olarak pazar bölümlemesinde başarılı firmalar uzar gider .

kaynak:bnet

2 yorum:

bilal dedi ki...

Oncelikle bahsedilen nokta swot analiz olmali ,
Strength
Weakness
Oppurtunity
Threats
Steve Jobs son cikan airmac'lerde ethernet girisi olmamasini oyle bir anlatiyor ki siz benim bilgisayarimda neden ethernet girisi var diye uzuluyorsunuz. Zeka bu olsa gerek.

Dr.Firma dedi ki...

Bilal bey ;

Swot analizi belirttiğiniz gibi şirket organizasyonlarının bir çok bölümünde önem kazanıyor.

S.Jobs örneği ise zeka bilgiyle birarada olduğunda insanların ürün konusunda nasıl ikna olabildiğini ortaya koyuyor .