İnsanlar arasında ,toplum içindeki statülerine göre ayrım yapmayan ,adamına göre karşıtı ,gerçek demokrasiye ve hukuka inanan ,kendi görüşleri yanısıra başkalarınınkinede önem veren ,doğal ,yalnızca ülke çıkarlarını düşünen ,tek adam yönetimine karşı olan bir gelişmiş dünya insanıydı.
Onu anlayabildik mi ?
Saygıyla anıyoruz.
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
1 Kasım 2007 Perşembe
30 Ekim 2007 Salı
Megatrend 'ler Nereye Gidiyor ?
Yatırımcı Mr. Lynch ‘in trendleri anlama yönündeki önerileri şöyle ;
Bir yerden düzenli olarak alışveriş yapma ,orada para harcama ihtimalini görüyorsanız ,bu sizin için bir yatırım fırsatı olabilir.
Başka bir yol ise ;
Megatrendlere baktığınızda ,hangisinin toplum üzerinde en fazla etkiyi bıraktığını anlayabiliyorsanız buda bir fırsat olabilir.
Bu yazıda amaç spesifik bir yatırım tavsiyesi yapmak değil potansiyel yatırım konuları ve megatrendlere dikkat çekmektir.
Web 2.0
Web ‘in gelişimi bir çok yatırım alternatifini ortaya çıkarmıştır. Hızlı gelişir aynı zamanda kolay yıkılabilir.
Kısa bir aradan sonra web fırsatları geri dönmüştür.Artık firmalar daha tecrübeli ve iş modelleri daha iyi tanımlanmakta. Karlılığın algılaması eski ekonomi modelinden farklıdır.Harcamalar ise daha fazla kontrol altındadır.
Web 2.0 yatırım fikirleri nelerdir ?
Open source software iyi bir büyüme gösterecek gibi görünmekte ,
Sosyal iletişim şirketleri ,web tabanlı işlerde etkileyici olmakla birlikte Myspace ,Facebook ,LinkedIn gibi lider konumdaki firmalarla birlikte sektör biraz kalabalık görünmekte . Diğer sosyal iletişim şirketleri ne yapacak ? Bunu söylemek zor .
Fakat gözlerini kapa ve yeni bir yatırım için gençler nerede toplanmış onu düşün.
You Tube ‘un yüksek fiyatla satışından sonra video populer olarak durmakta ,teknolojiyle yakınlaşmayla birlikte video daha yaygın olacak , diğer taraftan tv ,cep telefonu gibi rakiplerden dolayı bilgisayarı farklı kılmak gittikçe zorlaşmaktadır.
Geleceğin google ‘ına oranla şimdiki belkide gelişiminin ilk aşamalarında olabilir.,
Global ısınma insanlar üzerinde değişikliklere neden olmakta ,
Etanol alternatif bir yakıt olarak dikkat çekmekte ,
Alternatif enerji kaynakları ,rüzgar değirmenleri ,yakıt pilleri ,güneş enerjisi panelleri ve diğer doğaya zararsız enerjiler tekrar popularite kazanmakta ,
Otomotivde bir çok firma temiz benzin ve etanol tüketen araçlar üretiyor.Hidrojen ve bio diesel ‘de iyi bir yatırım alanı olabilir.
Enerji tasarruflu aygıtlar büyük yatırım potansiyeli taşımakta ,
Bir çok firma Güvenlik alanında kar yaratmaya çalışmakta ,ayrıca e-ticaret güvenliğide ön plana çıkmakta ,
Önceden patlama gösteren sağlık turizm ,eğlence gibi sektörler emekliliğe doğru gitmekte ,Yaşlanmış işler ihtiyaçların farklı şekillerde karşılanması sonrası tekrar patlama aşamasına gelmiş görünmekte .
Megatrendler toplumlar üzerinde önemli değişiklikler yaratıyor ,bu yüzden doğru yatırımı bulacak yatırımcıların önünde büyük fırsatlar bulunmakta .
kaynak:success,
Bir yerden düzenli olarak alışveriş yapma ,orada para harcama ihtimalini görüyorsanız ,bu sizin için bir yatırım fırsatı olabilir.
Başka bir yol ise ;
Megatrendlere baktığınızda ,hangisinin toplum üzerinde en fazla etkiyi bıraktığını anlayabiliyorsanız buda bir fırsat olabilir.
Bu yazıda amaç spesifik bir yatırım tavsiyesi yapmak değil potansiyel yatırım konuları ve megatrendlere dikkat çekmektir.
Web 2.0
Web ‘in gelişimi bir çok yatırım alternatifini ortaya çıkarmıştır. Hızlı gelişir aynı zamanda kolay yıkılabilir.
Kısa bir aradan sonra web fırsatları geri dönmüştür.Artık firmalar daha tecrübeli ve iş modelleri daha iyi tanımlanmakta. Karlılığın algılaması eski ekonomi modelinden farklıdır.Harcamalar ise daha fazla kontrol altındadır.
Web 2.0 yatırım fikirleri nelerdir ?
Open source software iyi bir büyüme gösterecek gibi görünmekte ,
Sosyal iletişim şirketleri ,web tabanlı işlerde etkileyici olmakla birlikte Myspace ,Facebook ,LinkedIn gibi lider konumdaki firmalarla birlikte sektör biraz kalabalık görünmekte . Diğer sosyal iletişim şirketleri ne yapacak ? Bunu söylemek zor .
Fakat gözlerini kapa ve yeni bir yatırım için gençler nerede toplanmış onu düşün.
You Tube ‘un yüksek fiyatla satışından sonra video populer olarak durmakta ,teknolojiyle yakınlaşmayla birlikte video daha yaygın olacak , diğer taraftan tv ,cep telefonu gibi rakiplerden dolayı bilgisayarı farklı kılmak gittikçe zorlaşmaktadır.
Geleceğin google ‘ına oranla şimdiki belkide gelişiminin ilk aşamalarında olabilir.,
Global ısınma insanlar üzerinde değişikliklere neden olmakta ,
Etanol alternatif bir yakıt olarak dikkat çekmekte ,
Alternatif enerji kaynakları ,rüzgar değirmenleri ,yakıt pilleri ,güneş enerjisi panelleri ve diğer doğaya zararsız enerjiler tekrar popularite kazanmakta ,
Otomotivde bir çok firma temiz benzin ve etanol tüketen araçlar üretiyor.Hidrojen ve bio diesel ‘de iyi bir yatırım alanı olabilir.
Enerji tasarruflu aygıtlar büyük yatırım potansiyeli taşımakta ,
Bir çok firma Güvenlik alanında kar yaratmaya çalışmakta ,ayrıca e-ticaret güvenliğide ön plana çıkmakta ,
Önceden patlama gösteren sağlık turizm ,eğlence gibi sektörler emekliliğe doğru gitmekte ,Yaşlanmış işler ihtiyaçların farklı şekillerde karşılanması sonrası tekrar patlama aşamasına gelmiş görünmekte .
Megatrendler toplumlar üzerinde önemli değişiklikler yaratıyor ,bu yüzden doğru yatırımı bulacak yatırımcıların önünde büyük fırsatlar bulunmakta .
kaynak:success,
27 Ekim 2007 Cumartesi
Tekstil Sektöründe Gözden Kaçanlar
Üretimin Fason yapılması ;
Sektördeki fason ‘un tanımı katma değersiz olarak kumaşı al ,dik ve bana geri ver şeklindeydi .Bir çok alıcı kumaşın alınacağı firma veya ülkeyi kendisi belirlemişti.
Fasonculukta rekabet avantajının kaybolmaya başlaması ;
Sektör bu durumu yalnızca kur düşüklüğüne bağlamakla birlikte gerçek durum farklıdır.
Ekonominin gerçeklerine bağlı olarak rekabet avantajının işçilik maliyeti arttıkça , işçiliğin daha düşük olduğu ülkelere kayacağı baştan da biliniyordu.Kurların düşük seyretmesi bu kaçınılmaz sonucu yalnızca hızlandırmıştır.
Sektöre girişlerin aşırı olması ;
Bir dönem neredeyse herkes tekstilci olmaya başlamış ,arzdaki fazlalığa karşılık talepteki olası düşüşler gözden kaçırılmıştır.Verimlilik arttırılsa ,lojistik avantajlarda olsa Pazar sonsuza kadar bu kadar çok firmayı kaldırmaktan uzaktır.
Bu dönemde yaşanacak tecrübeyle markalaşma yeterince olmasada her üreticinin markalaşması dünyanın hiçbir yerinde mümkün değildir.
Bütün bu nedenlerle kurların yükselmesi de sektörü uzun süre taşıyamayacaktır.
Çözüm ne olabilir ?
Bu güne kadar markalaşıp başarı yakalayamayanların yatırım yapacak başka sektörler araması mantıklıdır.Hatırlanması gereken 20 -25 yıl öncesine kadar bu işi yapmadıkları ,edindikleri tecrübeyle başka işlerde başarılı olabilecekleridir.
Üretimin İşçilik ücretlerinin daha düşük olduğu ülkelere kaydırılması istihdam açısından sorun yaratacak olsada ,tecrübe kazanılmış bir işi hiç yapmamaktan daha iyi olabilir.Bu şekilde çalışan firmalarada rastlanmaktadır.
Sektördeki fason ‘un tanımı katma değersiz olarak kumaşı al ,dik ve bana geri ver şeklindeydi .Bir çok alıcı kumaşın alınacağı firma veya ülkeyi kendisi belirlemişti.
Fasonculukta rekabet avantajının kaybolmaya başlaması ;
Sektör bu durumu yalnızca kur düşüklüğüne bağlamakla birlikte gerçek durum farklıdır.
Ekonominin gerçeklerine bağlı olarak rekabet avantajının işçilik maliyeti arttıkça , işçiliğin daha düşük olduğu ülkelere kayacağı baştan da biliniyordu.Kurların düşük seyretmesi bu kaçınılmaz sonucu yalnızca hızlandırmıştır.
Sektöre girişlerin aşırı olması ;
Bir dönem neredeyse herkes tekstilci olmaya başlamış ,arzdaki fazlalığa karşılık talepteki olası düşüşler gözden kaçırılmıştır.Verimlilik arttırılsa ,lojistik avantajlarda olsa Pazar sonsuza kadar bu kadar çok firmayı kaldırmaktan uzaktır.
Bu dönemde yaşanacak tecrübeyle markalaşma yeterince olmasada her üreticinin markalaşması dünyanın hiçbir yerinde mümkün değildir.
Bütün bu nedenlerle kurların yükselmesi de sektörü uzun süre taşıyamayacaktır.
Çözüm ne olabilir ?
Bu güne kadar markalaşıp başarı yakalayamayanların yatırım yapacak başka sektörler araması mantıklıdır.Hatırlanması gereken 20 -25 yıl öncesine kadar bu işi yapmadıkları ,edindikleri tecrübeyle başka işlerde başarılı olabilecekleridir.
Üretimin İşçilik ücretlerinin daha düşük olduğu ülkelere kaydırılması istihdam açısından sorun yaratacak olsada ,tecrübe kazanılmış bir işi hiç yapmamaktan daha iyi olabilir.Bu şekilde çalışan firmalarada rastlanmaktadır.
24 Ekim 2007 Çarşamba
Bugünkü Doğrularınızı Reddedin
İçinde bulunduğumuz çağda ,gelişmiş ülkelere göre düşüncesel farklılıkları ortadan kaldırıp eşit şartlar yaratabilmek için bildiğiniz doğruları reddetmek bir zorunluluk.
Şu anki bir çok doğrunuz gökteki yıldızların görüntüsünün şu an oradaymış gibi algılanması gibi ,aslında onlar çoktan başka yerlerde ,gelişmiş ve gelişmemişlik arasındaki farkta böyle.
Geçmiş doğruları bu günkü doğrular sanırsanız yanılırsınız ,yenilikleri yakından takip etmedikçe ise bunu anlayabilmek oldukça zordur.
Unutmayın son 50 yılda dünya aynı süreçten geçti ,her ülkede bir eğitim sistemi ve iş dünyası vardı. Geldiğimiz noktada her ülkenin yarışta aynı noktada olmadığı görülmekte .
Birilerinin doğru ,birilerinin yanlışlar yaptığı anlaşılmakta ve bazılarının doğrularının aslında yanlış olduğu sonucu ortaya çıkmakta.
Bilgisel eşitliğe ulaşılan günümüzde ,az gelişmişlerin bilinen doğrularını silip global doğrulara yönelerek gelişmişliği yakalayabilmesi mümkün görülmekte.
Hatırlayın ki ,şu anki doğrularınız sizlere birileri tarafından öğretildi ve geçmiştekilerin bu gün veya yarın yanlış olabilmesi yüksek bir olasılık .
Gençlere Önerilerimiz ;
Öğrenci iseniz ,
Size öğretilenlerin dışına çıkın .Bunu yapabilmek internet sayesinde elinizde.
Eğitimcilerinizin öğrettiklerinin doğruluğunu global gerçeklerle test edin .Bunu yapmanız bakış açınızı dünyaya entegre hale getirecek ,eğitimcileriniz kendilerini daha fazla geliştirmek zorunda hissedecektir.Bir gün iş hayatına başladığınızda ise bunu yapmayanlara göre birkaç adım önde olmanıza neden olacaktır.
İş hayatındaysanız ,
Kurumsal olmayan bir yerde çalışıyorsanız ,doğru olarak algılanan şeylerin % 90 ‘ının dünya gerçeklerinden uzak olduğundan emin olabilirsiniz.
Bizim tavsiyemiz öğrenebileceğiniz fazla bir şey olmadığı için bu tür yerlerden mümkün olabildiğince uzakta kalmanız.
Çalışmak zorundaysanız ,iş konunuzla ilgili dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek yöneticilerinizi izleyin ,bir gün onların yerine geçtiğinizde şirket hala ayaktaysa yenilikçi nesil ile birlikte global doğruları uygulamaya başlayın.Bu tür yerlerin çoğunda dünyaya entegre insanların yönetimlerle aynı dili konuşma şansları şu an için bulunmamakta.
Kurumsal bir firmadaysanız öncelikle diğerlerine göre şanslı olduğunuzu bilerek ,global gelişimleri araştırın ,uygulayabilme konusunda yöneticilerinizi işbirliğine zorlayın ,içlerinde sizlerle aynı düşüncede olanlar çıkacak ,aynı zamanda bu durum firmanızın başarısı yanı sıra sizinde hızlı yükselmenize katkıda bulunacaktır.
Şu anki bir çok doğrunuz gökteki yıldızların görüntüsünün şu an oradaymış gibi algılanması gibi ,aslında onlar çoktan başka yerlerde ,gelişmiş ve gelişmemişlik arasındaki farkta böyle.
Geçmiş doğruları bu günkü doğrular sanırsanız yanılırsınız ,yenilikleri yakından takip etmedikçe ise bunu anlayabilmek oldukça zordur.
Unutmayın son 50 yılda dünya aynı süreçten geçti ,her ülkede bir eğitim sistemi ve iş dünyası vardı. Geldiğimiz noktada her ülkenin yarışta aynı noktada olmadığı görülmekte .
Birilerinin doğru ,birilerinin yanlışlar yaptığı anlaşılmakta ve bazılarının doğrularının aslında yanlış olduğu sonucu ortaya çıkmakta.
Bilgisel eşitliğe ulaşılan günümüzde ,az gelişmişlerin bilinen doğrularını silip global doğrulara yönelerek gelişmişliği yakalayabilmesi mümkün görülmekte.
Hatırlayın ki ,şu anki doğrularınız sizlere birileri tarafından öğretildi ve geçmiştekilerin bu gün veya yarın yanlış olabilmesi yüksek bir olasılık .
Gençlere Önerilerimiz ;
Öğrenci iseniz ,
Size öğretilenlerin dışına çıkın .Bunu yapabilmek internet sayesinde elinizde.
Eğitimcilerinizin öğrettiklerinin doğruluğunu global gerçeklerle test edin .Bunu yapmanız bakış açınızı dünyaya entegre hale getirecek ,eğitimcileriniz kendilerini daha fazla geliştirmek zorunda hissedecektir.Bir gün iş hayatına başladığınızda ise bunu yapmayanlara göre birkaç adım önde olmanıza neden olacaktır.
İş hayatındaysanız ,
Kurumsal olmayan bir yerde çalışıyorsanız ,doğru olarak algılanan şeylerin % 90 ‘ının dünya gerçeklerinden uzak olduğundan emin olabilirsiniz.
Bizim tavsiyemiz öğrenebileceğiniz fazla bir şey olmadığı için bu tür yerlerden mümkün olabildiğince uzakta kalmanız.
Çalışmak zorundaysanız ,iş konunuzla ilgili dünyadaki gelişmeleri yakından takip ederek yöneticilerinizi izleyin ,bir gün onların yerine geçtiğinizde şirket hala ayaktaysa yenilikçi nesil ile birlikte global doğruları uygulamaya başlayın.Bu tür yerlerin çoğunda dünyaya entegre insanların yönetimlerle aynı dili konuşma şansları şu an için bulunmamakta.
Kurumsal bir firmadaysanız öncelikle diğerlerine göre şanslı olduğunuzu bilerek ,global gelişimleri araştırın ,uygulayabilme konusunda yöneticilerinizi işbirliğine zorlayın ,içlerinde sizlerle aynı düşüncede olanlar çıkacak ,aynı zamanda bu durum firmanızın başarısı yanı sıra sizinde hızlı yükselmenize katkıda bulunacaktır.
22 Ekim 2007 Pazartesi
2020 ‘ye yaklaşırken
2020 ‘ye yaklaşırken iş dünyasının bir kısmı pazarda patinaja devam ediyor ,bazıları ise dünyanın ne yönde döndüğünün farkında .
Dünya değişmekte sözü artık değişimin hızını anlatmakta yetersiz kalıyor.Ülkesel gelişmiş veya gelişmemişlik bir ölçüde tarihe karışıyor ,yerini yenilikçi teknikleri ve trendleri anlayıp uygulayabilen veya anlayamayan bireyler ve firmalar alıyor.
İnternet sayesinde bilgi artık herkese eşit uzaklıkta .Bunu anlayabilmek içinse hangi bilgiye nasıl ulaşılabileceğini anlamak ve araştırmak gerekiyor.
Bu sayede dünyadaki gelişmeler görüldükçe bilgiyi ve yenilikleri yakalamayan toplumların neden geri kaldıkları da anlaşılabiliyor.
Yeniliğe ulaşabilmek için yöntemler geliştiriliyor,geçmişte gizli tutulan bilgiler geliştirilebilmesi amacıyla dünya ile paylaşılıyor ,paylaşılan bilgilerden yenilikleri yaratmak ise dünyadaki herkes için mümkün hale geliyor.
Yenilikçi düşünce teknikleri bunlardan biri veya klasik beyin fırtınası yöntemlerinin çöpe atılması ,Yönetim tekniklerini geliştirmek ,Marka yönetiminde yeni fikirler ,Yenilikçi pazarlama stratejileri ,Ar – Ge ‘de farklı yöntemler ,Müşteri ilişkilerindeki yenilikler.
Diğer tarafta geleneksel yenilik ,fark yaratma ,güçlü insan kaynaklarına sahip olma, müşteri üzerine odaklanma ,global düşünmek fakat lokal hareket etmek ,iyi bir yönetime sahip olmak gibi kavramlar yeni iş dünyası tarafından artık yetersiz bulunmakta.
Bunun yerini ise açıklık ,gözlemlemek ,paylaşmak ve global hareket etmek almakta.
Dünyanın nereye gittiğini anlamaktan uzak fosilleşmiş beyinler patinaja devam ederken 22 yaşında bir genç 10 milyar dolar değere ulaştığı konuşulan internet sitesi Face Book ‘u yaratıyor veya You Tube ,Flicker ,Google ,zappos ,yahoo ,dlo ve diğerleri .
En başarılı olanların hepsinin ortak noktası ise klasik yöntemlerle iş yapmaması veya yaşlanan klasik işlerin ihtiyaç ve beklentilere göre yeni versiyonlarının yaratılması.
Bu şartlar altında görüyoruz ki 2020 ‘ye giden yolda ,bilinçli stratejiler uygulanabildiği taktirde ülkemizden de global başarıların çıkması şaşırtıcı olmayacak.
Dünya Fosillerine gelince ise düşüncemiz bu günlerin tadını çıkartmaları .Biliyoruz ki firmalarının tarihe karışmasını görmeleri için uzun bir süre beklemeleri gerekmeyecek.
Dünya değişmekte sözü artık değişimin hızını anlatmakta yetersiz kalıyor.Ülkesel gelişmiş veya gelişmemişlik bir ölçüde tarihe karışıyor ,yerini yenilikçi teknikleri ve trendleri anlayıp uygulayabilen veya anlayamayan bireyler ve firmalar alıyor.
İnternet sayesinde bilgi artık herkese eşit uzaklıkta .Bunu anlayabilmek içinse hangi bilgiye nasıl ulaşılabileceğini anlamak ve araştırmak gerekiyor.
Bu sayede dünyadaki gelişmeler görüldükçe bilgiyi ve yenilikleri yakalamayan toplumların neden geri kaldıkları da anlaşılabiliyor.
Yeniliğe ulaşabilmek için yöntemler geliştiriliyor,geçmişte gizli tutulan bilgiler geliştirilebilmesi amacıyla dünya ile paylaşılıyor ,paylaşılan bilgilerden yenilikleri yaratmak ise dünyadaki herkes için mümkün hale geliyor.
Yenilikçi düşünce teknikleri bunlardan biri veya klasik beyin fırtınası yöntemlerinin çöpe atılması ,Yönetim tekniklerini geliştirmek ,Marka yönetiminde yeni fikirler ,Yenilikçi pazarlama stratejileri ,Ar – Ge ‘de farklı yöntemler ,Müşteri ilişkilerindeki yenilikler.
Diğer tarafta geleneksel yenilik ,fark yaratma ,güçlü insan kaynaklarına sahip olma, müşteri üzerine odaklanma ,global düşünmek fakat lokal hareket etmek ,iyi bir yönetime sahip olmak gibi kavramlar yeni iş dünyası tarafından artık yetersiz bulunmakta.
Bunun yerini ise açıklık ,gözlemlemek ,paylaşmak ve global hareket etmek almakta.
Dünyanın nereye gittiğini anlamaktan uzak fosilleşmiş beyinler patinaja devam ederken 22 yaşında bir genç 10 milyar dolar değere ulaştığı konuşulan internet sitesi Face Book ‘u yaratıyor veya You Tube ,Flicker ,Google ,zappos ,yahoo ,dlo ve diğerleri .
En başarılı olanların hepsinin ortak noktası ise klasik yöntemlerle iş yapmaması veya yaşlanan klasik işlerin ihtiyaç ve beklentilere göre yeni versiyonlarının yaratılması.
Bu şartlar altında görüyoruz ki 2020 ‘ye giden yolda ,bilinçli stratejiler uygulanabildiği taktirde ülkemizden de global başarıların çıkması şaşırtıcı olmayacak.
Dünya Fosillerine gelince ise düşüncemiz bu günlerin tadını çıkartmaları .Biliyoruz ki firmalarının tarihe karışmasını görmeleri için uzun bir süre beklemeleri gerekmeyecek.
19 Ekim 2007 Cuma
Kızgın Çalışanları Yönetmek
Kariyerinizin bir yerinde size kızgın bir çalışanınızı yönetmek zorunda kalabilirsiniz.
Yönetme arzunuz duygularınıza göre ağır basabilir ve verimli bir şekilde yönetebilirsiniz.
- Bu durumun derecesine bakın ve size kızmasına izin verin .Karar vermek için zamana ihtiyacı olabilir.
Eğer size gücenmişse yüzyüze görüşmelisiniz.
- Dürüstçe kendi davranışlarınızı gözden geçirin .Ona nasıl davranıyorsunuz ? Eğer sebepsiz yere kötü davranıyorsanız özür dileyerek veya benzer bir şekilde hata yaptığınızı belli edin.
- Çok geç kalmadan kızgın çalışanınızla yüzleşin ,geç kalırsanız sorun büyür ve ekibin diğer bireylerine de yayılabilir.
Bu yüzden kızgın çalışanınıza ‘’ Davranışlarınız bana kızgın olduğunuz izlenimini verdi ,bu konuyu konuşalım ‘’ deyip ağzınızı kapatıp dinleyin.
Uyumlu reaksiyon verin ,hislerinize hakim olun ve gerektiğinde özür dilemenin yanlış bir davranış olmayacağını bilin.
- Amacını sorun .’’ Sizinle çalışmaktan memnunum ama tam olarak amacınız nedir ? ‘’
Bu teklifiniz çalışanınıza problemi çözme şansı sunar. Kibarca bu tür bir yaklaşım size karşı saygıyı yükseltir ve ilişkilerinizde işbirliği şansı verir.
kaynak : ezine articles
Yönetme arzunuz duygularınıza göre ağır basabilir ve verimli bir şekilde yönetebilirsiniz.
- Bu durumun derecesine bakın ve size kızmasına izin verin .Karar vermek için zamana ihtiyacı olabilir.
Eğer size gücenmişse yüzyüze görüşmelisiniz.
- Dürüstçe kendi davranışlarınızı gözden geçirin .Ona nasıl davranıyorsunuz ? Eğer sebepsiz yere kötü davranıyorsanız özür dileyerek veya benzer bir şekilde hata yaptığınızı belli edin.
- Çok geç kalmadan kızgın çalışanınızla yüzleşin ,geç kalırsanız sorun büyür ve ekibin diğer bireylerine de yayılabilir.
Bu yüzden kızgın çalışanınıza ‘’ Davranışlarınız bana kızgın olduğunuz izlenimini verdi ,bu konuyu konuşalım ‘’ deyip ağzınızı kapatıp dinleyin.
Uyumlu reaksiyon verin ,hislerinize hakim olun ve gerektiğinde özür dilemenin yanlış bir davranış olmayacağını bilin.
- Amacını sorun .’’ Sizinle çalışmaktan memnunum ama tam olarak amacınız nedir ? ‘’
Bu teklifiniz çalışanınıza problemi çözme şansı sunar. Kibarca bu tür bir yaklaşım size karşı saygıyı yükseltir ve ilişkilerinizde işbirliği şansı verir.
kaynak : ezine articles
17 Ekim 2007 Çarşamba
Müşteri Memnuniyetinde Fiyasko
Bir market düşünün ,
Dışarıdan baktığınızda sizi içine çeken ,park sorunu olmayan ,logosu etkileyici ,markası akılda kalıcı ,raf düzenleri ve yerleştirmesi iyi ,raflar arası mesafesi oldukça geniş ,ürünler ve fiyatlarda gördüğümüz belli başlı zincir marketlerden farklı değil.Bulunduğu semtte gelir seviyesi de oldukça yüksek .
Belliki bir çok şeyi oldukça başarılı bir şekilde kopyalamışlar.
Yeni açılmış ve 2M Migroslardan biraz daha büyük ,Adını önceden duymasamda internetten baktım yeni bir firma değiller ve başka mağazalarıda var.
Görüntü ‘’ Rekabette bizde varız ‘’ der gibi gerçekten iddialı ,
Sebze reyonundan bir şeyler aldım ,tartmaya götürdüm ,asık yüzlü 2 kişi vardı ,birisi tarttı . Verimlilik konusuna girmicem ama koca carrefour ‘da sebze reyonunda tartıda bir kişi bulunur.
Genel bir tur attıktan sonra pasta reyonundan güllaç almak istedim .Ortalıkta gereğinden çok çalışan vardı ama güllac ‘ı kesip kutuya koyma konusunda uzmanlaşmış kimse yoktu.Hemen buldular ve birisi geldi .Alacağımız ürün güllaç ,içinde süt var ve akabilir.Eleman onu kurupasta kutusuna koydu ve tarttı ,tartıya baktım kilo fiyatı etiketten yüksek ,fiyat neden farklı dedim ,(Bu konuda başka bir markette önceden tecrübem vardı ve farkedince kasada özür dileyip hemen para iadesi yapmışlardı.) şaşırdı ,oldukça kibarca değiştirmeyi unutmuşlar , (isterseniz almayını ima eder şekilde )ne yapmamı istersiniz diye sordu .Daha yeni açmışsınız balonlar da güzel ama hizmet sıfır deyince biraz düşündü ve biraz bekletiyim sizi diyerek yetkili birine gitti.Geldiğinde ise çözümü bulmuştu.Size 200 gram fazla verelim. Bu arada müşteri memnuniyetini detaylı düşünmüş olacak ki 215 gram fazla verdi. Yalnız kutu 2 parça alacak büyüklükteydi ve plastik bir kap bulup değiştirmesi gerekirken 2 parçanın bulunduğu kuru pasta kutusuna onu da koydu.
Bende müşteri memnuniyeti gözüyle bakan bir uzman havasında her şeyi akışına bırakıp izledim.
Sonra kasaya geldik kasadaki arkadaşta hayatından bezmiş görünüyordu ,ödemeyi yaptım , çıktım ve düşündüm ;
Ortada oldukça büyük bir yatırım vardı ,neredeyse hiçbir şeyin büyük zincir marketlerden farkı yoktu ama insan ve yönetim faktörü devreye girince imaj değişmişti
Zincir marketlerdi ,problemler karşısında tecrübe kazanmış olmaları gerekirdi ,ama bir üründe fiyat farkı olunca ne yapacaklarını bilememişlerdi ,sonuçta derslerine yeterli ölçüde çalışmadıkları açıktı.
(1 hafta sonra tekrar uğradığımda çalışanlar ilgisizliğe ve asık suratlılığa devam ediyordu.Market bu konuda başarıyı yakalamıştı)
Haksızlık etmemek için tekrar düşündüm,
Migros‘ta ,tansaş ‘ta ,şok ‘ta ,macro 'da ,carrefour ‘da ,bim ‘de,hatta bazen alışveriş yaptığım küçük yerel markette insan faktörü gerçekten farklıydı.Şu ana kadar böyle bir şey görmemiştim.Diğer marketlerde de aşırı bir ilgi görmezsiniz zaten belki de istemezsiniz.Yalnızca gerektiğinde konuya hakim ,en azından fazla asık suratlı olmayan bir kişi bulursunuz ve sorununuzu çözersiniz.Çalışanlarında bana göre bu örnekte hatası yoktu ,açıkça orada çok şey vardı ama insana yatırım yapılmamıştı.
Belkide büyük zincir marketlerde bizler fazla şımartılmıştık .
Müşteri olarak bir daha o markete gidermiyim diye kendimi sorgularsam ; bir çok üstün rakip varken zor.Diğer taraftan problem çözme ,işe hakim olma, güleryüz ve ilgi konularında daha iyi olsalardı müşterileri olmuştum .
Bu arada eve geldiğimde güllaç ‘ın suyu karton kutudan akıp diğer ürünlere bulaşmıştı ,tadı ise oldukça güzeldi .
Dışarıdan baktığınızda sizi içine çeken ,park sorunu olmayan ,logosu etkileyici ,markası akılda kalıcı ,raf düzenleri ve yerleştirmesi iyi ,raflar arası mesafesi oldukça geniş ,ürünler ve fiyatlarda gördüğümüz belli başlı zincir marketlerden farklı değil.Bulunduğu semtte gelir seviyesi de oldukça yüksek .
Belliki bir çok şeyi oldukça başarılı bir şekilde kopyalamışlar.
Yeni açılmış ve 2M Migroslardan biraz daha büyük ,Adını önceden duymasamda internetten baktım yeni bir firma değiller ve başka mağazalarıda var.
Görüntü ‘’ Rekabette bizde varız ‘’ der gibi gerçekten iddialı ,
Sebze reyonundan bir şeyler aldım ,tartmaya götürdüm ,asık yüzlü 2 kişi vardı ,birisi tarttı . Verimlilik konusuna girmicem ama koca carrefour ‘da sebze reyonunda tartıda bir kişi bulunur.
Genel bir tur attıktan sonra pasta reyonundan güllaç almak istedim .Ortalıkta gereğinden çok çalışan vardı ama güllac ‘ı kesip kutuya koyma konusunda uzmanlaşmış kimse yoktu.Hemen buldular ve birisi geldi .Alacağımız ürün güllaç ,içinde süt var ve akabilir.Eleman onu kurupasta kutusuna koydu ve tarttı ,tartıya baktım kilo fiyatı etiketten yüksek ,fiyat neden farklı dedim ,(Bu konuda başka bir markette önceden tecrübem vardı ve farkedince kasada özür dileyip hemen para iadesi yapmışlardı.) şaşırdı ,oldukça kibarca değiştirmeyi unutmuşlar , (isterseniz almayını ima eder şekilde )ne yapmamı istersiniz diye sordu .Daha yeni açmışsınız balonlar da güzel ama hizmet sıfır deyince biraz düşündü ve biraz bekletiyim sizi diyerek yetkili birine gitti.Geldiğinde ise çözümü bulmuştu.Size 200 gram fazla verelim. Bu arada müşteri memnuniyetini detaylı düşünmüş olacak ki 215 gram fazla verdi. Yalnız kutu 2 parça alacak büyüklükteydi ve plastik bir kap bulup değiştirmesi gerekirken 2 parçanın bulunduğu kuru pasta kutusuna onu da koydu.
Bende müşteri memnuniyeti gözüyle bakan bir uzman havasında her şeyi akışına bırakıp izledim.
Sonra kasaya geldik kasadaki arkadaşta hayatından bezmiş görünüyordu ,ödemeyi yaptım , çıktım ve düşündüm ;
Ortada oldukça büyük bir yatırım vardı ,neredeyse hiçbir şeyin büyük zincir marketlerden farkı yoktu ama insan ve yönetim faktörü devreye girince imaj değişmişti
Zincir marketlerdi ,problemler karşısında tecrübe kazanmış olmaları gerekirdi ,ama bir üründe fiyat farkı olunca ne yapacaklarını bilememişlerdi ,sonuçta derslerine yeterli ölçüde çalışmadıkları açıktı.
(1 hafta sonra tekrar uğradığımda çalışanlar ilgisizliğe ve asık suratlılığa devam ediyordu.Market bu konuda başarıyı yakalamıştı)
Haksızlık etmemek için tekrar düşündüm,
Migros‘ta ,tansaş ‘ta ,şok ‘ta ,macro 'da ,carrefour ‘da ,bim ‘de,hatta bazen alışveriş yaptığım küçük yerel markette insan faktörü gerçekten farklıydı.Şu ana kadar böyle bir şey görmemiştim.Diğer marketlerde de aşırı bir ilgi görmezsiniz zaten belki de istemezsiniz.Yalnızca gerektiğinde konuya hakim ,en azından fazla asık suratlı olmayan bir kişi bulursunuz ve sorununuzu çözersiniz.Çalışanlarında bana göre bu örnekte hatası yoktu ,açıkça orada çok şey vardı ama insana yatırım yapılmamıştı.
Belkide büyük zincir marketlerde bizler fazla şımartılmıştık .
Müşteri olarak bir daha o markete gidermiyim diye kendimi sorgularsam ; bir çok üstün rakip varken zor.Diğer taraftan problem çözme ,işe hakim olma, güleryüz ve ilgi konularında daha iyi olsalardı müşterileri olmuştum .
Bu arada eve geldiğimde güllaç ‘ın suyu karton kutudan akıp diğer ürünlere bulaşmıştı ,tadı ise oldukça güzeldi .
15 Ekim 2007 Pazartesi
Bilişim 'den Bir Başarı Öyküsü
Erol Bilecik ve arkadaşlarının yaptıkları ,genç girişimcilerin hayallerini başarıya dönüştürebilmelerine örnek oluşturması açısından önemli.
Türkiye'nin iddialı bilgisayar şirketlerinden Index, dört genç mühendis tarafından kurulduğunda, Türkiye'de ne teknoloji, ne de bilgisayarlar bugünkü kadar popüler değildi. İşlerin durgunluğu kurucularını, altı ay boyunca "Eyvah, büyük bir hata yaptık!" diye düşündürdü. Ama vazgeçmediler.
Biri makine, üçü bilgisayar mühendisi dört genç. Birgün yolları aynı iş fikrinde kesişir. Yıl 1989. O tarihlerde bilgisayar ve teknoloji kavramları bugünkü kadar popüler değil Türkiye'de.
Ancak bu dört mühendis, kariyerlerinin en önemli kararını alarak çalıştıkları işlerini bırakırlar ve bir bilgisayar firması kurmaya karar verirler.
Hayalleri ise gelecekte Türkiye bilişim sektöründe iddialı bir bilgisayar firması yaratmaktır.
İş hayatında ortalama 1 - 1.5 yıllık iş geçmişleri olan bu dört mühendisin kurduğu firmanın adı Index Bilgisayar.
Bu arada birlikte yola çıkan dört mühendisin yolları 1996 yılında ayrılır ve şirketi kurucu iki ortak Erol Bilecik ve eşi Ayşe İnci Bilecik yönetmeye başlar.
Şirketin kurulduğu dönem şartlarını şirketin Yönetim Kurulu Başkanı olan Erol Bilecik'ten dinleyelim: "O dönemde bilişim alanında bir boşluk olduğunu hissediyorduk. Şirketi kurduğumuz ilk altı ay içinde "acaba biz bu işe başlayarak yanlış mı yaptık?' dedik. Fakat sonra raylar yerine oturmaya başladı. Biz de yolumuza devam ettik. Tabii 1989 yani şirketi kurduğumuz dönemde, bilgisayar dünyası o kadar da bilinmiyordu. Sektörün büyüme trendini yakalaması 1990 sonrasında başladı."
Ve Bu Gün
Index Grup, Hyatt Regency Oteli’nde düzenlediği basın toplantısında geride bıraktığımız yılı değerlendirip yeni yıla ilişkin hedeflerini açıkladı. Geçen yıl 521 milyon dolar ciro elde eden Index Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, kendilerine “2007’de 1 milyar dolar ciro” hedefi koyduklarını söyledi.
kaynak : milliyet
Türkiye'nin iddialı bilgisayar şirketlerinden Index, dört genç mühendis tarafından kurulduğunda, Türkiye'de ne teknoloji, ne de bilgisayarlar bugünkü kadar popüler değildi. İşlerin durgunluğu kurucularını, altı ay boyunca "Eyvah, büyük bir hata yaptık!" diye düşündürdü. Ama vazgeçmediler.
Biri makine, üçü bilgisayar mühendisi dört genç. Birgün yolları aynı iş fikrinde kesişir. Yıl 1989. O tarihlerde bilgisayar ve teknoloji kavramları bugünkü kadar popüler değil Türkiye'de.
Ancak bu dört mühendis, kariyerlerinin en önemli kararını alarak çalıştıkları işlerini bırakırlar ve bir bilgisayar firması kurmaya karar verirler.
Hayalleri ise gelecekte Türkiye bilişim sektöründe iddialı bir bilgisayar firması yaratmaktır.
İş hayatında ortalama 1 - 1.5 yıllık iş geçmişleri olan bu dört mühendisin kurduğu firmanın adı Index Bilgisayar.
Bu arada birlikte yola çıkan dört mühendisin yolları 1996 yılında ayrılır ve şirketi kurucu iki ortak Erol Bilecik ve eşi Ayşe İnci Bilecik yönetmeye başlar.
Şirketin kurulduğu dönem şartlarını şirketin Yönetim Kurulu Başkanı olan Erol Bilecik'ten dinleyelim: "O dönemde bilişim alanında bir boşluk olduğunu hissediyorduk. Şirketi kurduğumuz ilk altı ay içinde "acaba biz bu işe başlayarak yanlış mı yaptık?' dedik. Fakat sonra raylar yerine oturmaya başladı. Biz de yolumuza devam ettik. Tabii 1989 yani şirketi kurduğumuz dönemde, bilgisayar dünyası o kadar da bilinmiyordu. Sektörün büyüme trendini yakalaması 1990 sonrasında başladı."
Ve Bu Gün
Index Grup, Hyatt Regency Oteli’nde düzenlediği basın toplantısında geride bıraktığımız yılı değerlendirip yeni yıla ilişkin hedeflerini açıkladı. Geçen yıl 521 milyon dolar ciro elde eden Index Grup’un Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, kendilerine “2007’de 1 milyar dolar ciro” hedefi koyduklarını söyledi.
kaynak : milliyet
8 Ekim 2007 Pazartesi
Etkili CEO Olmanın Yolları
En güçlü olmak için gereken özellikler ;
- Kendinize güvenin ,Hiç kimse size ,rızanız dışında yetersiz olduğunuzu hissettiremez.
- Davranışlarınızı kontrol edin .İş hayatında başarı zeka yeteneklerinden çok zekice davranışlar üzerine kurulur.
- İşinize sıkı sıkı sarılın .
- Sürekli gelişmeye açık olun ,Risk alın ,hatalar bazen en büyük tecrübeyi sağlar.
- Dürüst ve Etik olun .
- Gerçekleri konuşmak konusunda kayıtsız kalırsanız ,gerçekleri konuştuğunuzda inandırıcılığınızı tehlikeye atarsınız.
- Konuşmadan önce söyleyeceklerinizi düşünün ,hızlıca düşünün ve mesajınızı verin .
- Farklı olun ,çoğu insanın o durumda ne yapacağını ve yapmayacağını değerlendirin.
- Etkileyici olun .
- Tarzınızın farkında olun .Tarzınız giydiğiniz elbise ile değil ,elbisenin içindeki ile ilgilidir.
- Sert olun .Sizi en çok korkutan şeylerin listesini yapın ve onları uygulayın.
- Esprili olun .Bunaltıcı iş ortamlarında birileri esprili olabilir,O kişinin siz olması daha iyidir.
- Rahatsızlık içindeykende rahat görünmeye çalışın .Liderlik bir performans ve gösteridir.
- Detaycı olun .Küçük şeyler her zaman büyük farklar yaratır.
- Önderliğe istekli olun .Kendinizi dinlenmeye,inanılmaya,takip edilmeye değer hissettirin .
- Hataları kabule hazır olun.
- Açık olun .Söylediğiniz veya yazdığınız her şey net olmalı ,kolayca anlaşılmalı ve yapılmalıdır.
- Kibar davranın .Bütün güç sizdeyken kaba olmak haksızlık ve zayıflıktır .
- Meraklı olun .Sorun ,sorun ve sorun.
- Hırslı olun .Kolay başarılarla bir şey öğrenemezsiniz.Ancak çok çaba harcayarak öğrenebilirsiniz.
- Hareketli olun .Kendinizi kalabalığa uydurun ,fakat orada göze çarpın .
- Konuşmalarınızda anektotlara yer verin , insanlar sizi daha iyi anlarlar.
kaynak :trump u.
- Kendinize güvenin ,Hiç kimse size ,rızanız dışında yetersiz olduğunuzu hissettiremez.
- Davranışlarınızı kontrol edin .İş hayatında başarı zeka yeteneklerinden çok zekice davranışlar üzerine kurulur.
- İşinize sıkı sıkı sarılın .
- Sürekli gelişmeye açık olun ,Risk alın ,hatalar bazen en büyük tecrübeyi sağlar.
- Dürüst ve Etik olun .
- Gerçekleri konuşmak konusunda kayıtsız kalırsanız ,gerçekleri konuştuğunuzda inandırıcılığınızı tehlikeye atarsınız.
- Konuşmadan önce söyleyeceklerinizi düşünün ,hızlıca düşünün ve mesajınızı verin .
- Farklı olun ,çoğu insanın o durumda ne yapacağını ve yapmayacağını değerlendirin.
- Etkileyici olun .
- Tarzınızın farkında olun .Tarzınız giydiğiniz elbise ile değil ,elbisenin içindeki ile ilgilidir.
- Sert olun .Sizi en çok korkutan şeylerin listesini yapın ve onları uygulayın.
- Esprili olun .Bunaltıcı iş ortamlarında birileri esprili olabilir,O kişinin siz olması daha iyidir.
- Rahatsızlık içindeykende rahat görünmeye çalışın .Liderlik bir performans ve gösteridir.
- Detaycı olun .Küçük şeyler her zaman büyük farklar yaratır.
- Önderliğe istekli olun .Kendinizi dinlenmeye,inanılmaya,takip edilmeye değer hissettirin .
- Hataları kabule hazır olun.
- Açık olun .Söylediğiniz veya yazdığınız her şey net olmalı ,kolayca anlaşılmalı ve yapılmalıdır.
- Kibar davranın .Bütün güç sizdeyken kaba olmak haksızlık ve zayıflıktır .
- Meraklı olun .Sorun ,sorun ve sorun.
- Hırslı olun .Kolay başarılarla bir şey öğrenemezsiniz.Ancak çok çaba harcayarak öğrenebilirsiniz.
- Hareketli olun .Kendinizi kalabalığa uydurun ,fakat orada göze çarpın .
- Konuşmalarınızda anektotlara yer verin , insanlar sizi daha iyi anlarlar.
kaynak :trump u.
5 Ekim 2007 Cuma
Yöneticinizi Nasıl Yönetirsiniz ? ( II )
Bu yazıda yöneticilerinizi nasıl yönetebileceğiniz konusunda öneriler bulunmakta ;
- Problemin ne olduğunu sorun ;
Size kızmasının nedeni nedir ? Kızan alt seviyede bir yöneticiyse kontrollü ,işlerin içinde kendisini kaybetmiş biriyse gereken onda daha fazla güven yaratmak olabilir.
Çözüm , yeteneklerinizi ispatlamayı gerektirir. Kontrolün sizde olabileceği küçük görevler isteyin ,bitirin ve yenisini isteyin .
Yöneticiniz yönetim yeteneklerinden uzak ,kararsız ,şüpheci ve dalgın biriyse onu yönlendirmeniz gerekmektedir.
Ucu açık sorular sormak yerine içinde cevabı içeren sorular sorun .
Örneğin
Sizinle Perşembe günü X raporu konusunda görüşmek istiyorum.Bu konuda verim artışıyla ilgili düşüncelerim var ,anlaşılmayan şeyler olursada açıklığa kavuşturabiliriz.
- Düzenli Toplantılar Yapın ;
Çalışanların bir endişeside yöneticilerle iletişimi kaybetmektir. ‘’ Acaba kapalı kapılar ardında hakkımda konuşuyor mu ? ‘’
Bu paranoya kendinizi işin bir parçası hissettiğinizde olmayacaktır. Toplantılarda kariyer hedeflerinizden ve ulaşmak için neler gerekli olduğundan da bahsedin .
Ayrıca yöneticinizin kariyer hedeflerini ve buna ulaşabilmek için sizin neler yapabileceğinizi sorun .
Yöneticiniz başarısı için size ihtiyaç duyabilir.
- Kendi borunuzu çalın
Her çalışan yöneticisi tarafından ödüllendirilmek ve geliştirilmek ister.Fakat ne yazık ki her çalışan bu kadar şanslı değildir.
Eğer yöneticiniz bunu anlamak istemiyorsa onu anlamaya siz zorlayın.
Mr.Challenger der ki ‘’ Emin olun ki yöneticiniz sizin yeteneklerinizi ,ne kadar iş kaldırabileceğinizi ,hatta özel hayatınızla ilgili bazı şeyleri bilir ‘’Onu iş paylaşımına zorlayarak zor işler arasında ödüllendirilmesinin gerektiğini görmeniz sizinde iş dışı hayatınıza daha fazla süre ayırma imkanını sağlar .
Eğer yöneticinizden hiç ilgi göremiyorsanız ve kariyer umudunuz yoksa ,bu sizin sorununuzdur. Kendi borunuzu çalmaya başlayarak başkalarının sizi fark etmesini sağlayın.
- Ondan öğrenin
Bazı şeyleri dayanılmaz mı hissediyorsunuz ? Bir an durun ,düşünün ,daha uysal olmayı deneyin .Kendinize ve yöneticinize nasıl daha farklı olabileceğinizi sorun .
Aynı koşullar sonsuza kadar gitmez ve bundan da öğrenilecek şeyler vardır.
Mr. Lee , ‘’ Her yönetici çalışanından bir şeyler öğrenir '' der. Ne yapmalı ve ne yapmamalıyım ?
Bir gün sizinde yukarı çıkma şansınız var ,bu tecrübeleri ilerisi için saklayın .
Bazen ise işinizi yapabilmek için hiçbir yol kalmaz .Yöneticiniz ve siz birbirinize karşı itici kişilikler olabilirsiniz veya çalışma tarzınız .Bu durumda atılmak üzere olabilirsiniz.
Aynada kendinize baktığınızda ,bu ortamda ben durgunum ,kariyer gelişimi beklemiyorum ,bir şeyde öğrenemiyorum diyorsanız başka bir iş bakabilirsiniz .
kaynak : money cnn
- Problemin ne olduğunu sorun ;
Size kızmasının nedeni nedir ? Kızan alt seviyede bir yöneticiyse kontrollü ,işlerin içinde kendisini kaybetmiş biriyse gereken onda daha fazla güven yaratmak olabilir.
Çözüm , yeteneklerinizi ispatlamayı gerektirir. Kontrolün sizde olabileceği küçük görevler isteyin ,bitirin ve yenisini isteyin .
Yöneticiniz yönetim yeteneklerinden uzak ,kararsız ,şüpheci ve dalgın biriyse onu yönlendirmeniz gerekmektedir.
Ucu açık sorular sormak yerine içinde cevabı içeren sorular sorun .
Örneğin
Sizinle Perşembe günü X raporu konusunda görüşmek istiyorum.Bu konuda verim artışıyla ilgili düşüncelerim var ,anlaşılmayan şeyler olursada açıklığa kavuşturabiliriz.
- Düzenli Toplantılar Yapın ;
Çalışanların bir endişeside yöneticilerle iletişimi kaybetmektir. ‘’ Acaba kapalı kapılar ardında hakkımda konuşuyor mu ? ‘’
Bu paranoya kendinizi işin bir parçası hissettiğinizde olmayacaktır. Toplantılarda kariyer hedeflerinizden ve ulaşmak için neler gerekli olduğundan da bahsedin .
Ayrıca yöneticinizin kariyer hedeflerini ve buna ulaşabilmek için sizin neler yapabileceğinizi sorun .
Yöneticiniz başarısı için size ihtiyaç duyabilir.
- Kendi borunuzu çalın
Her çalışan yöneticisi tarafından ödüllendirilmek ve geliştirilmek ister.Fakat ne yazık ki her çalışan bu kadar şanslı değildir.
Eğer yöneticiniz bunu anlamak istemiyorsa onu anlamaya siz zorlayın.
Mr.Challenger der ki ‘’ Emin olun ki yöneticiniz sizin yeteneklerinizi ,ne kadar iş kaldırabileceğinizi ,hatta özel hayatınızla ilgili bazı şeyleri bilir ‘’Onu iş paylaşımına zorlayarak zor işler arasında ödüllendirilmesinin gerektiğini görmeniz sizinde iş dışı hayatınıza daha fazla süre ayırma imkanını sağlar .
Eğer yöneticinizden hiç ilgi göremiyorsanız ve kariyer umudunuz yoksa ,bu sizin sorununuzdur. Kendi borunuzu çalmaya başlayarak başkalarının sizi fark etmesini sağlayın.
- Ondan öğrenin
Bazı şeyleri dayanılmaz mı hissediyorsunuz ? Bir an durun ,düşünün ,daha uysal olmayı deneyin .Kendinize ve yöneticinize nasıl daha farklı olabileceğinizi sorun .
Aynı koşullar sonsuza kadar gitmez ve bundan da öğrenilecek şeyler vardır.
Mr. Lee , ‘’ Her yönetici çalışanından bir şeyler öğrenir '' der. Ne yapmalı ve ne yapmamalıyım ?
Bir gün sizinde yukarı çıkma şansınız var ,bu tecrübeleri ilerisi için saklayın .
Bazen ise işinizi yapabilmek için hiçbir yol kalmaz .Yöneticiniz ve siz birbirinize karşı itici kişilikler olabilirsiniz veya çalışma tarzınız .Bu durumda atılmak üzere olabilirsiniz.
Aynada kendinize baktığınızda ,bu ortamda ben durgunum ,kariyer gelişimi beklemiyorum ,bir şeyde öğrenemiyorum diyorsanız başka bir iş bakabilirsiniz .
kaynak : money cnn
Etiketler:
Calışana Özel,
CEO 'lara Özel,
Kurumsallık,
Yönetim Becerileri
4 Ekim 2007 Perşembe
Yöneticinizi Nasıl Yönetirsiniz ? ( I )
Bu gün günlerden Çarşamba ve kendinizi hafta sonunu çıkaracak kadar iyi hissetmiyorsunuz .
Yöneticiniz bağırarak tepenizde ve bu patlamaların bir gün sona erebileceğini düşünemiyorsunuz.
İş konsantrasyonunuzu kaybetmişsiniz ,yöneticiniz tarafından terk edildiğinizi düşünüyorsunuz ,kariyer umutlarınız tükenmiş ve o hala yakanıza yapışmış bağırıyor.
Bu hikaye size yakın mı geldi ? Korkmayın yalnız değilsiniz ,araştırmalara göre çalışanların % 43 ‘ü kendisine değer verilmediğini hissetmekte .
O zaman yöneticilerinizi siz yönetin .
kaynak : money cnn
Yöneticiniz bağırarak tepenizde ve bu patlamaların bir gün sona erebileceğini düşünemiyorsunuz.
İş konsantrasyonunuzu kaybetmişsiniz ,yöneticiniz tarafından terk edildiğinizi düşünüyorsunuz ,kariyer umutlarınız tükenmiş ve o hala yakanıza yapışmış bağırıyor.
Bu hikaye size yakın mı geldi ? Korkmayın yalnız değilsiniz ,araştırmalara göre çalışanların % 43 ‘ü kendisine değer verilmediğini hissetmekte .
O zaman yöneticilerinizi siz yönetin .
kaynak : money cnn
3 Ekim 2007 Çarşamba
C.E.O. 'lara Sormuşlar
Fortune 1.000 ‘de ilk 150 ‘de yer alan firma C.E.O ‘larına
Aşağıdaki adaylar arasından '' Firmanıza yönetici seçimi yapsanız hangisini seçerdiniz ? '' diye sormuşlar
Cevap şöyle ;
ADAY------------------YÜZDE
Dick Cheney-----------23
Colin Powell----------23
George Bush-----------15
Rudy Giuliani---------15
Donald Rumsfeld--------9
Tony Blair-------------9
Bill Clinton-----------3
Al Gore----------------0
Bilmiyorum-------------2
kaynak : hrm guide
Aşağıdaki adaylar arasından '' Firmanıza yönetici seçimi yapsanız hangisini seçerdiniz ? '' diye sormuşlar
Cevap şöyle ;
ADAY------------------YÜZDE
Dick Cheney-----------23
Colin Powell----------23
George Bush-----------15
Rudy Giuliani---------15
Donald Rumsfeld--------9
Tony Blair-------------9
Bill Clinton-----------3
Al Gore----------------0
Bilmiyorum-------------2
kaynak : hrm guide
29 Eylül 2007 Cumartesi
Son Dakika '' Döviz Kuru Ölçüm Yöntemi Bulundu ''
Bilindiği gibi iş dünyası döviz kurlarının düşüklüğünden yakınmakta.
Bilim adamları kur seviyesini belirleyecek yöntemler konusunda çalışmalarını sürdürmekteydi.
Beklenen haber geldi . Ekonomiturk blogundan Sn.Ekonomix kura çare buldu.
Haberin detaylarını kendisinden dinleyelim ;
Evet, finansal piyasalarda dovizin onceden izleyecegi yonu "Brownian motion" diye tabir edilen yontemi kullanarak hesaplayabiliyoruz. Amerikali bilimadamlari bunu cok onceden bilmelerine ragmen tum dunyadan bir sir gibi sakliyordu. Bir tesaduf eseri ortaya cikti. Bundan sonra doviz kurlarinin nereye gidecegini herkes onceden bildigi icin finansal piyasalarda bir ilk gerceklesecek ve herkes bundan kar saglayacaktir.
Ancak bu yontemi kullanabilmeniz icin oncelikle Brownian motion'in ne oldugunu internet arastirip ogrenmeniz gerekiyor. Ben ogrenmek istemiyorum diyen okuyucularimiz icin biz bu konuda bir yazilim gelistirdik, 49 YTL karsiligi okuyucularimiz bu yazilima sahip olabileceklerdir.
Bu arada bazı bilim adamlarının kuru yukarı itecek ve düşürmeyecek ,enflasyonu düşürecek ,büyümeyi arttıracak ,bunlar olurken futbol takımlarının her yıl Şampiyonlar Ligi ve UEFA 'da şampiyon olmasını da sağlayacak yeni bir buluş üzerinde son aşamaya geldikleri bilgisi alınmıştır.
Ayrıca Sn.Ekonomix bu konuyu araştırırken bir buluş daha yapmış ;
Elektrige para vermek istemeyen okuyucularimiz icin ise "Erke 2" isimli cihazi gelistirdik, buna da sadece 99 YTL odeyerek omur boyu bedava elektrik kullanmaniz mumkun olabilir.
Kendisini '' Yılın Esprisinden Dolayı '' tebrik ediyoruz.
kaynak : ekonomiturk
Bilim adamları kur seviyesini belirleyecek yöntemler konusunda çalışmalarını sürdürmekteydi.
Beklenen haber geldi . Ekonomiturk blogundan Sn.Ekonomix kura çare buldu.
Haberin detaylarını kendisinden dinleyelim ;
Evet, finansal piyasalarda dovizin onceden izleyecegi yonu "Brownian motion" diye tabir edilen yontemi kullanarak hesaplayabiliyoruz. Amerikali bilimadamlari bunu cok onceden bilmelerine ragmen tum dunyadan bir sir gibi sakliyordu. Bir tesaduf eseri ortaya cikti. Bundan sonra doviz kurlarinin nereye gidecegini herkes onceden bildigi icin finansal piyasalarda bir ilk gerceklesecek ve herkes bundan kar saglayacaktir.
Ancak bu yontemi kullanabilmeniz icin oncelikle Brownian motion'in ne oldugunu internet arastirip ogrenmeniz gerekiyor. Ben ogrenmek istemiyorum diyen okuyucularimiz icin biz bu konuda bir yazilim gelistirdik, 49 YTL karsiligi okuyucularimiz bu yazilima sahip olabileceklerdir.
Bu arada bazı bilim adamlarının kuru yukarı itecek ve düşürmeyecek ,enflasyonu düşürecek ,büyümeyi arttıracak ,bunlar olurken futbol takımlarının her yıl Şampiyonlar Ligi ve UEFA 'da şampiyon olmasını da sağlayacak yeni bir buluş üzerinde son aşamaya geldikleri bilgisi alınmıştır.
Ayrıca Sn.Ekonomix bu konuyu araştırırken bir buluş daha yapmış ;
Elektrige para vermek istemeyen okuyucularimiz icin ise "Erke 2" isimli cihazi gelistirdik, buna da sadece 99 YTL odeyerek omur boyu bedava elektrik kullanmaniz mumkun olabilir.
Kendisini '' Yılın Esprisinden Dolayı '' tebrik ediyoruz.
kaynak : ekonomiturk
28 Eylül 2007 Cuma
İş Geliştirme ve Kavramlar
İş geliştirmeden söz açıldığında ne kadar eski kavram yenisiyle yer değiştirir ?
İşin uzmanları eski doğruların sanki yeni bir elbise gibi giydirildiğini ,fakat eski fikirlerin aynen kaldığını kanıtlamışlardır.
Bunu test etmek için hbs ‘un 20 buluş fikrinden altısını değerlendirelim.
1 – Yönetim tamamen profesyonelleşmelidir.Yüksek teknik yeteneklere sahip olmalı ,yetkiledirilmeli ,tecrübeli ve etik değerlere sahip olmalıdır.
2 – Büyüme yaratıcılığa bağlı olarak 3 unsuru kapsamalı ,
Teknoloji ,Yetenek ve Dayanma Gücü
3 – Organizasyon stratejik başarıda inanılmaz etkilidir. Bazen ilgisiz yapısal değişiklikler ,stratejik harikalar yaratabilir . Her zaman yapının stratejiye uygunluğu aranmalıdır.
4 – Konuyla ilgili araştırmalar yeni yönetim araçlarını ortaya çıkarır.
5 – Gözden kaçan alanlarda dış kaynak kullanımları olabilir. Bugünkü görünen ekonomilere bakarak kendinizi kandırmayın .
6 – Çılgınca abartılmış fikirler problemlere yol açabilir .Çılgınca şeylere aklı başında yöneticiler gibi yaklaşın.
kaynak : thinking managers
İşin uzmanları eski doğruların sanki yeni bir elbise gibi giydirildiğini ,fakat eski fikirlerin aynen kaldığını kanıtlamışlardır.
Bunu test etmek için hbs ‘un 20 buluş fikrinden altısını değerlendirelim.
1 – Yönetim tamamen profesyonelleşmelidir.Yüksek teknik yeteneklere sahip olmalı ,yetkiledirilmeli ,tecrübeli ve etik değerlere sahip olmalıdır.
2 – Büyüme yaratıcılığa bağlı olarak 3 unsuru kapsamalı ,
Teknoloji ,Yetenek ve Dayanma Gücü
3 – Organizasyon stratejik başarıda inanılmaz etkilidir. Bazen ilgisiz yapısal değişiklikler ,stratejik harikalar yaratabilir . Her zaman yapının stratejiye uygunluğu aranmalıdır.
4 – Konuyla ilgili araştırmalar yeni yönetim araçlarını ortaya çıkarır.
5 – Gözden kaçan alanlarda dış kaynak kullanımları olabilir. Bugünkü görünen ekonomilere bakarak kendinizi kandırmayın .
6 – Çılgınca abartılmış fikirler problemlere yol açabilir .Çılgınca şeylere aklı başında yöneticiler gibi yaklaşın.
kaynak : thinking managers
Etiketler:
Başarı Formülleri,
CEO 'lara Özel,
İş Geliştirme
27 Eylül 2007 Perşembe
Global Dünyada Yetki Devri
Bizler ,genel anlamda yetki devrinin ne anlama geldiğini hala pek kavrayamasak da gelişmiş dünyada bu konuda farklı tartışmalar sürmekte ;
Tartışmalara bir göz atalım ;
Mr. Goldsmith , Amerikan Yöneticiler Birliğine göre yöneticilik alanında etkilenilen ilk 50 Lider ve Düşünürden biri ,
80 ‘den fazla CEO ve Yönetim ekibiyle çalışmış , Economist , Forbes ,Business Week ve bir çok iş dünyasını ilgilendiren yayın organları tarafından dünyanın önde gelen Yönetim Koçları arasında gösterilmekte ,
Görüşleri şöyle ;
Yetki devri işin daha iyi yapılabilmesi için mi ? yoksa İşi baştan atmak için mi ?
Yetki devri yeteneklerini arttırma konusunda benim bir düşüncem ‘’ olabildiğince etkin bir şekilde yetkiyi devret yalnız sıklıkla değil ‘’
Arkadaşım danışman Mr Hersey derki ; daha fazla yetki devri genelde daha iyi bir yetkilendirme değildir .Eğer birisini bir görev konusunda yetkilendirirseniz ,o kişide motivasyon ve o işi yapma yeterliliğinden yoksunsa ,kişiyi ve şirket organizasyonunu işlemez hale getirirsiniz .
Yetkiyi yalnızca o işin üstesinden gelmeye hazır ve istekli kişilere devretmelisiniz.
Diğer taraftan ;
- Bu konuda yetki devrine mi yoksa daha fazla yetkilendirilmeye mi ihtiyaç var ?
- Bu konuda yetki devri işi daha da karmaşıklığa mı sokar yoksa bana yardımcı mı olur ?
Çoğu Lider gibiyseniz ,bazı alanlarda daha fazla yetkilendirip bazılarını kontrolünüzde tutarsınız.
Terzi sizsiniz , Yetki Devri Stratejiniz tüm ihtiyaçları karşılamalıdır .
Ayrıca kendinize sormalısınız ;
- Kendini hiç yapmaman gereken bir işi yaparken gördün mü ?
- Bazı işleri ekibime bırakabilir miyim ?
Eğer,Çoğu Lider gibiyseniz ,muhtemelen sizin seviyenizdeki birinin yapmaması gereken işleri yaparak vaktinizi boşuna harcıyorsunuz .
Bu tür işleri ekibinize devrederek stratejik çalışmalar ve ekibinizin gelişimini destekleme konusunda zaman kazanırsınız .
İşle ilgili raporları aldıktan sonra herkesin her düşüncesini uygulayacağınız konusunda umutlar vermeyin , tamamı üzerinden düşünün ve sonra istediğinizi yapın .
Siz nasıl bir yöneticisiniz ? veya yöneticileriniz nasıl ? .
Kaynak : h b o
Tartışmalara bir göz atalım ;
Mr. Goldsmith , Amerikan Yöneticiler Birliğine göre yöneticilik alanında etkilenilen ilk 50 Lider ve Düşünürden biri ,
80 ‘den fazla CEO ve Yönetim ekibiyle çalışmış , Economist , Forbes ,Business Week ve bir çok iş dünyasını ilgilendiren yayın organları tarafından dünyanın önde gelen Yönetim Koçları arasında gösterilmekte ,
Görüşleri şöyle ;
Yetki devri işin daha iyi yapılabilmesi için mi ? yoksa İşi baştan atmak için mi ?
Yetki devri yeteneklerini arttırma konusunda benim bir düşüncem ‘’ olabildiğince etkin bir şekilde yetkiyi devret yalnız sıklıkla değil ‘’
Arkadaşım danışman Mr Hersey derki ; daha fazla yetki devri genelde daha iyi bir yetkilendirme değildir .Eğer birisini bir görev konusunda yetkilendirirseniz ,o kişide motivasyon ve o işi yapma yeterliliğinden yoksunsa ,kişiyi ve şirket organizasyonunu işlemez hale getirirsiniz .
Yetkiyi yalnızca o işin üstesinden gelmeye hazır ve istekli kişilere devretmelisiniz.
Diğer taraftan ;
- Bu konuda yetki devrine mi yoksa daha fazla yetkilendirilmeye mi ihtiyaç var ?
- Bu konuda yetki devri işi daha da karmaşıklığa mı sokar yoksa bana yardımcı mı olur ?
Çoğu Lider gibiyseniz ,bazı alanlarda daha fazla yetkilendirip bazılarını kontrolünüzde tutarsınız.
Terzi sizsiniz , Yetki Devri Stratejiniz tüm ihtiyaçları karşılamalıdır .
Ayrıca kendinize sormalısınız ;
- Kendini hiç yapmaman gereken bir işi yaparken gördün mü ?
- Bazı işleri ekibime bırakabilir miyim ?
Eğer,Çoğu Lider gibiyseniz ,muhtemelen sizin seviyenizdeki birinin yapmaması gereken işleri yaparak vaktinizi boşuna harcıyorsunuz .
Bu tür işleri ekibinize devrederek stratejik çalışmalar ve ekibinizin gelişimini destekleme konusunda zaman kazanırsınız .
İşle ilgili raporları aldıktan sonra herkesin her düşüncesini uygulayacağınız konusunda umutlar vermeyin , tamamı üzerinden düşünün ve sonra istediğinizi yapın .
Siz nasıl bir yöneticisiniz ? veya yöneticileriniz nasıl ? .
Kaynak : h b o
Etiketler:
Başarı Formülleri,
CEO 'lara Özel,
Kurumsallık,
Yönetim Becerileri
26 Eylül 2007 Çarşamba
Kuru Yönetemiyorsak Hata Kimde ?
Firmaların yıllardır dalgalı kur içinde yaşamasına rağmen ne anlama geldiğini neden anlayamadıklarını anlayamıyoruz.
Anlamamalarındaki en önemli noktanın ise sağdan soldan duyduklarından veya gazetelerden okudukları haberleri bir para piyasası oyuncusu gibi algılayamamalarından kaynaklanmakta olduğunu aslında açık bir şekilde görüyoruz.
Bir çok konuda olduğu gibi buradada ormana değil ağaca bakıyorlar.Kurdan şikayet edeceklerine biz kuru nasıl yönetirizi düşünemiyorlar .
Pek çok konuda yaptıkları gibi ...
Günlük gelişmeleri ileriki dönemler için fazla iyimser veya kötümser algılıyorlar ,belki de çok önemli işlerinden dolayı buna vakit ayırmıyorlar ve en büyük golü de buradan yiyorlar
Bir Öngörü ;
Sene başında döviz kuru tahmini dolarda 1.55; euroda ise 2 YTL'ye kadar çıkan ihracatçı, yıl sonu beklentisini 1.30 ve 1.70 olarak revize etti.
Sürü Psikolojisine Dayalı Kader Çizme ;
'Dolar 1 YTL olacak diye herkes bekliyor. Eğer bu olacaksa bunu gözümüzün içine baka baka söyleyin 'öleceksek ölelim'
Bilimselliğe ve Öngörüye Dayanan Bir Bilgi ;
Salih Neftçi : EURO/USD Paritesi 1.70 olursa ,1 USD 1 YTL olabilir .
Az da Uyanık Değiliz Hani ;
'Gerçeği bilirsek buna göre tedbir alırız'
O günlerdeki Kurlardan giderek forward yaptığımızı varsayalım ;
2 Nisan 2007 Merkez Bankası Kur / 1.38
25 Eylül Forward Kuru / 1,47
31 Aralık Forwar Kuru / 1,52 (Yılbaşında hedef 1,55 'miş % 2 kadar sapmış )
O olmadıysa şunu deneseydik ?
17 Ağustos 2007 Spot Kur / 1,42
31 Aralık Forward Kuru / 1,49 (Yine hedeften sapmış ama belkide arayacağız)
Kur 17 Ağustosta 1.42 seviyelerindeyken bu konuda ''firmalar kurla ilgili yine pembe hayaller görecekler ama bir icraat da yapmayacaklar '' diye de yazmıştık .Kahin değiliz tabi ama davranış tarzlarını biliyoruz.
Şu an kur 1,22 ise yapılmış hatalar var.Bundan da ders çıkarılmadığını biliyoruz.Firmaların içinde bu konuda da kimsenin kimseye hesap vermediğine de eminiz.En azından yönetimler kendi kendilerine verebilse .Sonuçta kuru yönetememeninde nedeni kurumsallaşamamak .
Yine oyuncu değil seyirci oldular .
Bu işlemleri konunun uzmanlarıyla bilgi alışverişiyle ve kısmi ihracatları hedge ederek yapmak gerekmekte ;
Birde Kötü senaryoya bakalım ;
2 Nisan 2007 'de ihracatınızın bir bölümü için forward bağladınız ve aradaki bir tarihte kurun daha yukarı geldiğini varsayalım .Bir kısmi forward 'da o noktadan yaptıysanız bu gün sizden daha mutlusunun olmaması gerekir.Çünkü belki tüm paralarınızı yüksek kurdan bağlayamadınız .Bu durum yüksek bir riskti.Ama şu anda ortalama kurunuz yaşadığınız gerçek durumun oldukça üzerindeydi .
Kurdan ümitlenmek veya ümidi kesmek değil onu yönetmek gerekmekte
Forward yapılmıyorsa kim ve neden kaybediyor ?
Aslında kur falan da sonuçta bir hikaye ,buradaki başarısızlık işin genel yönetiminin bir aynası ,tabi dersler çıkartmak isteyenlere ...
kaynak : referans ,star gazetesi
Anlamamalarındaki en önemli noktanın ise sağdan soldan duyduklarından veya gazetelerden okudukları haberleri bir para piyasası oyuncusu gibi algılayamamalarından kaynaklanmakta olduğunu aslında açık bir şekilde görüyoruz.
Bir çok konuda olduğu gibi buradada ormana değil ağaca bakıyorlar.Kurdan şikayet edeceklerine biz kuru nasıl yönetirizi düşünemiyorlar .
Pek çok konuda yaptıkları gibi ...
Günlük gelişmeleri ileriki dönemler için fazla iyimser veya kötümser algılıyorlar ,belki de çok önemli işlerinden dolayı buna vakit ayırmıyorlar ve en büyük golü de buradan yiyorlar
Bir Öngörü ;
Sene başında döviz kuru tahmini dolarda 1.55; euroda ise 2 YTL'ye kadar çıkan ihracatçı, yıl sonu beklentisini 1.30 ve 1.70 olarak revize etti.
Sürü Psikolojisine Dayalı Kader Çizme ;
'Dolar 1 YTL olacak diye herkes bekliyor. Eğer bu olacaksa bunu gözümüzün içine baka baka söyleyin 'öleceksek ölelim'
Bilimselliğe ve Öngörüye Dayanan Bir Bilgi ;
Salih Neftçi : EURO/USD Paritesi 1.70 olursa ,1 USD 1 YTL olabilir .
Az da Uyanık Değiliz Hani ;
'Gerçeği bilirsek buna göre tedbir alırız'
O günlerdeki Kurlardan giderek forward yaptığımızı varsayalım ;
2 Nisan 2007 Merkez Bankası Kur / 1.38
25 Eylül Forward Kuru / 1,47
31 Aralık Forwar Kuru / 1,52 (Yılbaşında hedef 1,55 'miş % 2 kadar sapmış )
O olmadıysa şunu deneseydik ?
17 Ağustos 2007 Spot Kur / 1,42
31 Aralık Forward Kuru / 1,49 (Yine hedeften sapmış ama belkide arayacağız)
Kur 17 Ağustosta 1.42 seviyelerindeyken bu konuda ''firmalar kurla ilgili yine pembe hayaller görecekler ama bir icraat da yapmayacaklar '' diye de yazmıştık .Kahin değiliz tabi ama davranış tarzlarını biliyoruz.
Şu an kur 1,22 ise yapılmış hatalar var.Bundan da ders çıkarılmadığını biliyoruz.Firmaların içinde bu konuda da kimsenin kimseye hesap vermediğine de eminiz.En azından yönetimler kendi kendilerine verebilse .Sonuçta kuru yönetememeninde nedeni kurumsallaşamamak .
Yine oyuncu değil seyirci oldular .
Bu işlemleri konunun uzmanlarıyla bilgi alışverişiyle ve kısmi ihracatları hedge ederek yapmak gerekmekte ;
Birde Kötü senaryoya bakalım ;
2 Nisan 2007 'de ihracatınızın bir bölümü için forward bağladınız ve aradaki bir tarihte kurun daha yukarı geldiğini varsayalım .Bir kısmi forward 'da o noktadan yaptıysanız bu gün sizden daha mutlusunun olmaması gerekir.Çünkü belki tüm paralarınızı yüksek kurdan bağlayamadınız .Bu durum yüksek bir riskti.Ama şu anda ortalama kurunuz yaşadığınız gerçek durumun oldukça üzerindeydi .
Kurdan ümitlenmek veya ümidi kesmek değil onu yönetmek gerekmekte
Forward yapılmıyorsa kim ve neden kaybediyor ?
Aslında kur falan da sonuçta bir hikaye ,buradaki başarısızlık işin genel yönetiminin bir aynası ,tabi dersler çıkartmak isteyenlere ...
kaynak : referans ,star gazetesi
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)