27 Ekim 2007 Cumartesi

Tekstil Sektöründe Gözden Kaçanlar

Üretimin Fason yapılması ;

Sektördeki fason ‘un tanımı katma değersiz olarak kumaşı al ,dik ve bana geri ver şeklindeydi .Bir çok alıcı kumaşın alınacağı firma veya ülkeyi kendisi belirlemişti.

Fasonculukta rekabet avantajının kaybolmaya başlaması ;

Sektör bu durumu yalnızca kur düşüklüğüne bağlamakla birlikte gerçek durum farklıdır.
Ekonominin gerçeklerine bağlı olarak rekabet avantajının işçilik maliyeti arttıkça , işçiliğin daha düşük olduğu ülkelere kayacağı baştan da biliniyordu.Kurların düşük seyretmesi bu kaçınılmaz sonucu yalnızca hızlandırmıştır.

Sektöre girişlerin aşırı olması ;
Bir dönem neredeyse herkes tekstilci olmaya başlamış ,arzdaki fazlalığa karşılık talepteki olası düşüşler gözden kaçırılmıştır.Verimlilik arttırılsa ,lojistik avantajlarda olsa Pazar sonsuza kadar bu kadar çok firmayı kaldırmaktan uzaktır.

Bu dönemde yaşanacak tecrübeyle markalaşma yeterince olmasada her üreticinin markalaşması dünyanın hiçbir yerinde mümkün değildir.

Bütün bu nedenlerle kurların yükselmesi de sektörü uzun süre taşıyamayacaktır.

Çözüm ne olabilir ?

Bu güne kadar markalaşıp başarı yakalayamayanların yatırım yapacak başka sektörler araması mantıklıdır.Hatırlanması gereken 20 -25 yıl öncesine kadar bu işi yapmadıkları ,edindikleri tecrübeyle başka işlerde başarılı olabilecekleridir.

Üretimin İşçilik ücretlerinin daha düşük olduğu ülkelere kaydırılması istihdam açısından sorun yaratacak olsada ,tecrübe kazanılmış bir işi hiç yapmamaktan daha iyi olabilir.Bu şekilde çalışan firmalarada rastlanmaktadır.

Hiç yorum yok: