25 Eylül 2008 Perşembe

Kız Arkadaşım Çok Şanslı

Geçen gün arabayla yolda giderken ani bir patlama sesi duydum ve araba biraz sarsıldı.Herhalde birisi çarptı diye düşünürken motordan dumanlar çıkmaya başladı .

Yoldayken bazen görülen ,buharlar çıkan araba sendromu başıma gelmişti.Böyle bir durumdaki başkasını gördüğümde durmadan geçerdim.

Ne yapacağımı düşünme fırsatı dahi bulamadan çevremde birkaç kişi belirdi.

Böyle hikayeleri hepimiz duymuşuzdur.Önce biraz temkinli yaklaştım.

Motorun kapağını açınca ‘’ Başıma son gelmesini istediğim şeylerden biri ‘’ diye düşündüm bir hortum çıkmış ve bir parça kopmuştu.

Beş – altı kişi konuyla ilgili fikir belirtti.Bazıları giderken ‘’teşekkür ederim ‘’ dediğimde bir tanesi ‘’ Ne olacak ki bu gün sana , yarın bana ‘’ diyordu.

Yardıma gelenler çok ilgiliydi.

Birisi ‘’ Git berberden bidonla su al ‘’ derken diğeri tornavida istiyordu.

Yardım edenlerden birisi o mahalledeki çiçekçiydi. Bir yandan tamire çalışırken ‘’köyde traktörümüzü çok tamir ettim ‘’ diyordu.

Diğer arkadaş ise berberdi.Dükkanından beş bidon su aldığım berber.

O da ‘’ Böyle bir şey geçenlerde benim de başıma geldi ‘’ dedi.

Bir saatten fazla uğraştılar ve araba en azından eve götürebilecek kadar çalışır hale gelmişti.

Davranışıma pek bir anlam veremeseler de onlara çok teşekkür ettim ve ellerini sıkarken ‘’İşte yeni çiçekçim ve berberim ‘’ dedim.

Sanırım teşekkürü biraz abartmamdan dolayı şaşırmışlardı ki çiçekçi hızla gelen otobüsü fark etmeden yürümeye başladı.Durumu fark ettim ve kolundan tutarak geri çektim. Bir kaza olabilirdi.

Bir an göz göze geldik ,gülümsedi ,bakışlarıyla bana teşekkür ettiğini hissettim.

Yeni berberimden çok memnun kalacaktım.Kendisi ve kalfası güleryüzlüydü.

Böyle insanların olması ne kadar güzel diye aklımdan bir şeyler geçerken ‘’Kız arkadaşım çok şanslı ‘’ diye düşündüm.

Çünkü benden çok fazla çiçek alacaktı.Artık karşılık beklemeden iyilik yapan çiçekçiye çok fazla uğrayacaktım.

Ayrıca yolda kalmış bir araba görürsem ,pek anlamasam da ‘’ Yapabileceğim bir şey var mı ? ‘’ diye soracaktım.

Çünkü ‘’ Bu gün sana yarın bana ‘’

3 yorum:

Adsız dedi ki...

İnsanlara güvenmek çok güzel bir şey yalnız onun da bazı kriterleri var.Benim bu konudaki felsefem kimseye hak ettiğinden fazla değer vermemek gerektiği üzerine. Bu konuda çok tecrübe sahibi olduğumu söyleyebilirim.Türk insanı çok ilginç tüm davranış şekillerini uç noktalarda yaşayabiliyor.Bu yüzden tutarsızlıklar çok yaşanıyor.
Pozitiflik tabi ki iyi ama tedbir ve mesafede de fayda var.Hayal kırıklığı yaşamamak açısından.Bu da tecrübe ile zamanla oluşuyor.
Bu arada
Tecrübe=Yenilen kazıkların bileşkesi.
Biraz karamsar oldu ama pozitif bakış açısını dengelemek gerek.

Dr.Firma dedi ki...

Düşünceleriniz bana pek karamsar gelmedi.

Herhangi bir konu hep tek yönlü olarak gözönüne alınırsa, insanın kendini geliştirme şansı artabilir mi ?

Örneğin sizin yazılarınızın en dikkat çeken yönü farklı bakış açıları getirebilmeniz.

Olumlu veya olumsuz.

İş hayatı dışında insanlar hakkında uzunca bir süre izlemeden herhangi bir yorum yapmam.Nötr kalmayı tercih ederim.

Bu sayede fazla hayal kırıklıkları yaşamam.

İş hayatında ise çok uzun süre izleme şansı pek bulunmuyor.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Ben Ö.Terakki link değişimi için rahatsız ediyorum.Olumlu veya olumsuz cevaplarınızı yanıtlarsanız sevinirim.

www.terakki.wordpress.com şeklindedir.PageRank 3'tür.

Teşekkürler