3 Eylül 2008 Çarşamba

Limoncu Geldi

Yıllar önceydi.

İstanbul Gayrettepe ‘de anneannemle birlikte yaşıyorduk.Bizim sokaktan geçen bir kör limoncu vardı.


Onu ne zaman görsem‘’ Limoncu geldi hanım ,kör limoncu geldi '' diye bağırıyordu.

Anneannem bana hep şunu söylerdi ;

‘’ Ne zaman kör limoncu bizim sokaktan geçse , mutlaka limon alacaksın ,

Evde limon olsa bile !

Unutma ki o çalışıyor ve bakmak zorunda olduğu bir ailesi var ''

Ne zaman kör limoncunun sesini duysam hemen anneanneme gider, para alır ve limoncuya koşardım.

O da beni tanırdı ,elinden tutar sokakta karşıdan karşıya geçirirdim.

Daha sonra o mahalleden uzak bir yere taşındık.Kör limoncudan ayrıldığım için üzgündüm.


Bir gün sokakta oynarken bir ses duydum.

'' Limoncu geldi hanım ,kör limoncu geldi ''

Ve o yeniden karşımdaydı.

Bu bir konserde izlediğim Anadolu Rock Grubu Baba Zula ‘nın solistinin hikayesi.

Hikaye örneklerle iş hayatına da bağlanabilirdi.

Ama böyle kalsın , daha anlamlı ve güzel.

Yoksa , böyle Kör Limoncular ,Çocuklar ve Anneanneler hala çoğunluktamı ?

Öyle bir dünya herkes için ne güzel olurdu.

Baba Zula ,adını ilk defa Efsane Grup Moğollar ' ında sahne aldığı , İzmir - Karaburun Festivali kapsamında ki konserinde duyduğum ,Türk müzik aletlerini elektronikle birleştiren ,bir çok ülkede festivallere katılarak müziğimizi tanıtan , geçmişi 1996 'lara dayanan bir grup.

Beni en çok etkileyen yanıysa şarkı sözleriydi.

Geçmişte Moğollar 'da yer alan Cem Karaca 'nın oğlu Emrah Karaca 'da artık babasının eski grubunun solisti.

Karaburun ise öyle bir yer ki ;


Tüm güzel yerleri gezdiğinizi düşünüyorsanız , Karaburun ve çevresine uğramadıysanız emin olun yanılıyorsunuz.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hikaye oldukça etkileyici.Kendi imkanları dahilinde sosyal sorumluluğunu gerçekleştirmiş.Benzer örnek belki birçok kişi de sokak tartıcılarında kilosunu öğrenmek için değil de yardım olsun diye tartılmıştır.
Etraf deniz feneri derneği yöneticileri tipinde insan kaynarken böylelerine bu zamanda denk gelmek zor.

Dr.Firma dedi ki...

Hikayeyi konserde dinleyince gözlerimden bir kaç damla yaş geldiğini itiraf edebilirim :)

Verdiğiniz örnek gibi bir çok konuda insanların aynı düşüncede olduğuna eminim.

Kurumlar aracılığıyla destekse doğru bir yaklaşım , seçimin dikkatli yapılması kaydıyla.

Veli KOCATÜRK dedi ki...

Gerçekten çok anlamlı bir hikaye neydik ne olduk diyesim geliyorum içimden ama siz de demişsiniz ya bırakalım böyle kalsın. Bu arada bahsettiğiniz grubu hiç dinlemedim.İlk fırsatta dinleyeceğim.İzmir'de oturmama rağmen Karaburun'uda görmek nasip olmadı.Belki bir fırsat bulurda orayıda görürüm.Bilgiler için teşekkürler...

Dr.Firma dedi ki...

Aile elele verirse yapılamayacak bir şey yok.

Baba evinden çok dışarıya bağlıysa durum faklı.

Ağırlıklı bir heavy metal dinleyicisi olarak aynı olmasa da tarz olarak bana uzak olmayan bir grup Baba Zula.

Dinledikten sonra ;

Festivallere davet edilerek dünya halklarına müziğimizi tanıtan gruplara sahip çıkmamız gerektiğini düşündüm.

Çünkü onlar aslında bizi temsil ediyor.