21 Ağustos 2008 Perşembe

Firmalarda Strateji Haritası İşe Yarar mı ?

Şirketler kendilerini geliştirmek için bu gün yaptıklarından daha iyisini nasıl yaparlar ?

Firmalarda İnsan Kaynağının Değeri , Bilgi , Kültür gibi gözle görülemeyen varlıklar 1990 ‘lardan bu yana Dengeli Skor Kartı Sistemi ile rakamlara dökülerek daha somut olarak ölçülebilmektedir.

Sistem dört tane bakış açısını içerir ;


1 – Finansal ölçütler

2 – Müşteriler

3 – Firma İçi Süreçler

4 – Öğrenme ve Büyüme

Bu harita resmin nasıl göründüğünün bin kelime ile anlatılmasına göre daha gerçekçidir.

Finansal ve Müşteri ile ilgili amaçları tanımlayan ve çıkan sonuçlara göre şirketin başarmak istediklerini ortaya koyan ,

Şirket içi amaçlar ,öğrenme ve büyüme ile ilgili bakış açılarını tanımlayan ,

Organizasyonun bu sonuçlara nasıl ulaşabileceğini gösteren bir yol göstericidir.

Önemli bir yararı tüm çalışanların güçlü iletişime sahip olarak stratejileri anlaması ve şirketin başarısı için kendi yapabileceklerini sorgulamasıdır.

Strateji haritası yöneticilerin de işlerin yolunda gidip gitmediğini kolaylıkla görmelerini sağlar.

Haritanın 25 kişiye kadar çalışanı olan şirketlerde çok yüksek verim sağladığı görülmüştür.

Bir çok bölümü olan şirketlerde işlerin sıraya konulmasındaki katkıları önemlidir.


Binlerce çalışanı olan yerlerde de uygulanmaktadır.

Bir çok şirket bir kişiyi Strateji Haritasının sorumlusu olarak tanımlar.Bu kişi bilgileri sağlar ve düzenli olarak haritaya işler.Raporların aylık dağıtımını organize eder.

Bu harita sayesinde aylık yönetim toplantılarında performansın stratejinin neresinde olduğu daha gerçekçi olarak tartışılabilir.


kaynak:hbs

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Her ne kadar teknik bir konu olsa da performans ile alakalı lokal organizasyonlar dinamiklikleri ile her zaman pozitif netice almaya adaydırlar.

Dr.Firma dedi ki...

Firmalarda çoğu zaman büyük başarıların gelmeyişinin ,lokal organizasyonların işlememesine ve yönetime ve birbirlerine entegre olamamasına bağlı olduğunu düşünüyorum.

Az gelişmiş firmalarda halen General Motors 'un 1920 'lerde keşfettiği organizasyonun bölümlere ayrılması buluşu uygulansa da şu an 21.yy 'dayız.

Artık doğal olarak bundan fazlasının ,önce anlaşılması sonra ise uygulanması gerekiyor.