17 Ağustos 2008 Pazar

Oysa Doğrular Yanlıştı

Okul sonrası ilk işyerimdeki bir eğitimde sınıfa girdiğimizde hoca ayaklarını masanın üstünde bacak bacak üstüne atmıştı.Hepimiz yadırgamış ve kızmıştık. Hatta bazılarımız dersi protestoyu düşünmüştü.

Oysa bir haftalık eğitimin sonunda , okuldayken bir yıl okuyup sınıfı nasıl geçtiğimi anlayamadığım bu konuyu anlatabilecek düzeye gelmiştim.

İlk işyerimde yöneticim , odasına kapıyı çalmadan girme , ceketin düğmesini iliklememe ,biraz bilmiş bir şekilde elim cebimde konuşma gibi nedenlerle bana takmıştı.

Oysa bir süre sonra performans düşüklüğünden işten o atılmıştı, ben hala oradaydım.

Küçükken ‘’ çok çalış ,adam ol ‘’ tavsiyeleri almıştım.

Oysa iş hayatına başlayınca haftada 4 gün çalışıp dünyada yüz ülkede pazar lideri olan firmalar ve buralarda az çalışan çok başarılı yöneticiler görmüştüm.

Eski model arabamla benzin alırken pompacı yüzüme bile bakmıyordu.

Oysa yeni model aldığımda camını silip birkaç kez selam veriyordu.

Ülke yönetiminde ağzı laf yapan insanlara umut bağlamıştım.

Oysa ülkem hala gelişememişti.

Yabancı ürünleri taklit eden firmalar kısa sürede iyi paralar kazanabiliyordu.

Oysa yıllar sonra orijinali üretenler ayaktayken diğerleri kaybolup gitmişti.

Spor basını korosuna göre Feldkamp başarısızdı.

Oysa Galatasaray o yıl şampiyon olurken , kazandırdığı futbolcular milli takımın Avrupa 4. lüğüne katkı yapmıştı.

Toplumsal algılamalar önemliydi. Yanlışa götürse de , çoğunluk açısından doğru gibi algılanıyorsa yanlışlar doğru anlamına geliyordu.

Oysa doğrular bazen de yanlıştı .

Diğer bir çok yanlışın doğru kabul edilmesinin yanı sıra şekilcilik , duyarsızlık , plansızlık da toplumların görüntüselliğin dışında gerçek anlamda gelişmesine engel oluyordu.

4 yorum:

Veli KOCATÜRK dedi ki...

Her ne kadar yanlışın doğru olarak kabul edildiği bir yaşamla yüzyüze olsak da işini doğru yapan, doğru bildiğinin üzerine doğruları koyan her zaman kazanıyor. oysa sürü psikolojisiyle başkalarının yanlışlarını tekrarlayanlar suni bir yükseliş kazansalarda nası olsa hakettikleri yeri buluyorlar.
Doğrularınızın sizi hep başarıyla götürmesi dileğiyle...
Kalın selamette...

Dr.Firma dedi ki...

Ulaştığınız sonuca katılıyorum.

Diğer taraftan sonuçtan çıkan en büyük zararı firmalar ,toplumlar , dolayısıyla bireyler görmekte.

Adsız dedi ki...

Yazıdan ilk yorumda çıkan sonucu temenni ediyor ama katılmıyorum.En azından kendi iş tecrübelerimle alakalı olarak özellikle de kamuda idealist davranmak,kamu menfaatini korumak,etik kurallara uymak gibi davranış şekillerinin pratikte mümkün olmadığını ve bu şekilde davrananları zor durumlara düşürdüğünü kısa vadede işe yaramayan bu pozitif tavrın uzun vadede de işe yaramadığını test etmiş biri olarak sorunun sistemden kaynaklandığını ve benzer sonuçlara özel sektörde de ulaşılabileceğini düşünüyorum

Dr.Firma dedi ki...

İş hayatında doğru sistemin nasıl olması gerektiği açık olmakla birlikte böl yönet sistemi bir çok yöneticinin işine geliyor.

Böylece yöneticiler şirketlerde fazla seslilik olmadan , yapılanların doğruluğu sorgulanmadan istediklerini uygulayabiliyor.

Sonuçlar ise koşu bandında koşmaktan ileriye gidemiyor.