28 Ocak 2011 Cuma

En Başarılı Olmayan Firmalarda Başarılımıdır ?


Geçen gün televizyonda maç izlerken gözüme adını hatırlayamadığım bir futbolcu takıldı .

Adı ilk anda aklıma gelmesede onu yıllardır biliyordum , bazen bir , bazen diğer takımdaydı ,

İlk anda neden bir türlü ünlü takımlarda oynayamamış olması aklıma gelsede , onun gibi futbolcular olmasa , yıldızların ne anlamı olacaktı .

Yıllardır 1. ligdeydi , gözler daha çok büyük oyuncularda olsada o da istikrarlı ve başarılıydı , kendinden istenileni elinden gelenle birleştiriyordu .

Sonra , bir iki sezon büyük başarılar gösterip kaybolan yıldızları düşündüm , onlar artık yokken hala oynuyor , hemde kazanıyordu .

Bir çok firmada akla ilk gelen olmasa da yıllardır yarışı sürdürüyor . Geçmişte bazı ilk akla gelenler ise tarihin tozlu sayfalarında yerini alırken akla son dahi gelemiyor .

Akla ilk gelmemek başarılı olup olmamaktan çok yalnızca bir tane , akla ilk gelen olması anlamına geliyor .

24 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni Bir İş Kurarken Önemli Noktalar


İş konusunun potansiyelinin ne olduğunun başlangıçta düşünülmesi gereklidir .

İş başlangıcında konuya ne kadar insanın ilgi duyacağı önemli . Okuldayken bir öğretmenimiz ‘’ Siz ilgisiz olduğunuzda ben dersi anlatmaktan hoşlanmıyorum ‘’ derdi .

Girişim fikriniz fazla insanın ilgisini çekebilecek düzeyde değilse başlangıçta çöpe atmak doğru olabilir .

Her iş planı her bir iş fikri içindir ve değişen ve keşfedilen koşullara göre esnek olmalıdır .

Eninde sonunda doğacak finansman ihtiyacı tahmin edilmeli .

Girişim başlangıcında uzmanlardan yararlanma ve esnek planlama dışında da yapılması gereken bir çok şey vardır .

17 Ocak 2011 Pazartesi

Firma Hızlı Koşarken Yavaş Müzik Dinlenmez


Koşarken slow müzik dinlenmez .

Bir süredir sağlık için yürüyüş yaparken genelde slow müzik dinliyordum . Bunun o an için bana daha dinlendirici geldiğini farkettim .

Yürüyüş , hızlı yürüyüş derken artık koşmaya başladım ve bazı farkları keşfettim .

Hızlı müzikle koşarken ;

- Daha hızlı bir tempo yakalıyorum .

- Daha uzun süre koşabiliyorum .

- Daha uzun mesafeler gidebilmek için arada bir tempoyu biraz düşürmek gerekiyor .

- Müziğin ritminin bana uygun olması önemli , bazı müzikler hızlı da olsa beni etkilemeyince koşu tempoma yansımıyor ve yeterince hızlandırmıyor .

- Şu anki form düzeyimde uygun müzik bularak çok hızlı koşmak istesemde çok hızlı müzik ve koşu beni çabuk yoruyor , bu yüzden istediğim mesafeyi koşamadan bırakıyorum .

- Bir süre sonra daha fazla form tuttuğumda , hızlı ve uzun koşularda zorlanmayacağıma inanıyorum .

Firmalar da daha hızlı büyümeye başladığında , ekibin , altyapının bu duruma hazır olup olmaması gözden uzak tutulmamalı .

Şirketlerin büyüme stratejileri değerli olsa da , çalışanlar ayak uyduramıyorsa , hedefler çalışanlara ve yöneticilere uygun değilse , anlaşılır bir şekilde anlatılmıyorsa veya firma çalışanlara dar geliyorsa büyük başarılar rüyadan öteye geçemeyebilir .

11 Ocak 2011 Salı

Eski Yöneticinizi Atın Yada Pas Pas Yapın


İşinden ayrılmış bir yönetici , neden çıkarıldığına bir anlam veremiyordu .

İşe başlaması için aylarca peşinden koştuklarını , yere göğe sığdıramadıklarını ve hikayenin sonunda işten çıkarılışını anlatırken , aile şirketlerindeki yönetimsel çelişkiler canlanmaya başladı .

İşinde başarılı olduğundan dolayı şirket ortakları ona önemli ek sorumluluklar verirken o , yetkininde verildiğini düşünmüştü .

Şirketse diğer konudaki başarısını , bu konularda da sürdürebileceğini varsayarken onu test edebilecek yetkinliğe sahip değildi .

Bir süre sonra satışlar düşmeye başlamış ancak nedenleri konusunda bir teşhis konulamamıştı . Uzun aylardan sonra satışlardaki düşüşün ek sorumluluk verilen yöneticinin fiyatlamayı tek başına ve hatalı yapmasından kaynaklandığı anlaşıldı .

Bu süreçte şirketin iç denetim ve verim yönetiminden yoksun olması , satışlardaki düşüşler hayati aşamaya gelince sorunların farkedilmesine yol açmıştı .

Sonuç olarak bir yönetici , yeterli olmadığı bir konuda acemice kendisini kanıtlamak isteğiyle zarara neden olarak işinden ayrılırken bir hikaye bitmişti .

Sorunların kimden kaynaklandığının farkında olmayan firma ise , yere göğe sığdıramadığı yeni bir yönetici alarak yeni bir hikayeye yelken açmıştı .

7 Ocak 2011 Cuma

2011 Yılının Trendleri


2011 yılında frenchise trendleri ;

Çocuk Bakım
Fitnes
Doğal Ürünler
Sağlık Hizmetleri
Taşımacılık Ve Depolama Hizmetleri
Ev Hayvanları
Sandviç
Yaşlı Bakımı
Spa Hizmetleri
Özel Ders

Kaynak:entrepreneur

3 Ocak 2011 Pazartesi

Hangi Yönetici Daha Başarılı Olur


Aynı Yeteneklere Sahip Olan İki Yöneticiden Hangisi Daha Başarılı Olur ? sorulu ankete 69 kişi katıldı .

51 kişi (% 73) Kurumsal Firmada Çalışan
18 kişi (% 27) Aile Firmasında Çalışan cevabını verdi .

29 Aralık 2010 Çarşamba

Girişimcilik Nedir ?


Bir çok girişimci risklerin bir mesleki şanssızlık olduğunu , küçültülebileceğini veya ortadan kaldırılabileceğini düşünse de bu bir basite indirgeme ve yanlıştır .

Gerçekte bazı riskler şanstır , büyüme ve rekabet avantajlarına katkı yapar .

Geleneksel risk yönetimi , yalnızca olumsuz risklere konsantre olur , kayıpları araştırır .

Fakat siz , büyüme , rekabet avantajı ve sürdürülebilirlik istiyorsanız işi büyütmek için risk alma yani risklerle yüzleşme ihtiyacı ortaya çıkar .

Girişimcilik aslında , doğru stratejik risklerin alınırken diğer risklerin en düşüğe indirilmesidir .

kaynak:businesinsider

28 Aralık 2010 Salı

Ürün - Marka - Yenilik İlişkisinde Alışılmadık Başarılar


Geçen gün müzik dinleyerek yürüyüş yaparken , bu günü düşünerek geçmişe baktığımda Metallica , Ümit Besen , Yalı Çiftliği ve diğer bazı markaların aklımda kalmış olduğunu farkettim .

Bazıları büyük bütçelerle reklam kampanyaları yapsa , bazıları yapmasada , şu an reklam kampanyaları olsada , olmasada ...

Bazıları kısa süre içinde tanınsa , bazıları için pazara yerleşmek daha uzun süreler alsada aradan yıllar geçmesine rağmen ortak noktaları , bilinirliklerinin hala yüksek olması .

Bazı müzik grupları ve markalar yıllar önce bir çok insanın ilk aklına gelenler olsada şu an ; hatırlamak için hafızaların oldukça zorlanmasına gerek var .

Yaptığınız işte kalıcı olabilmek için yıllar içinde kendini yenileyen bir ürün yelpazesi , imaj yenileme önemli ise de geçmişten bu güne başarısını sürdüren bazı markalar bu özellikleri yeterince uygulamaz görünerek talep edilebiliyor .

Hala , rakiplerine karşı üstünlükleri onca rekabete rağmen fazla etkilenemiyor .

Geçenlerde gittiğim kalabalık bir konserde müzik grubu 20 ile 30 yıl önce popüler olan şarkılarına en fazla alkışı alırken , bu parçalara eşlik eden izleyicilerin ortalama yaşı da 20-30 arasındaydı .

Geçmişten günümüze dekorasyon dahil hiç bir şeyini değiştirmeden gıda sektöründe faaliyet gösteren Yalı Çiftliği , büyük reklam kampanyalarına ihtiyaç duymadan açtığı yeni mağazalarında tüketicilerden kolayca talep görebiliyor .

Ürün , marka , yenilik ilişkisinde bazıları , çok kabul gören işletme bilimi kurallarını fazlaca uygulamasada sürdürülebilir başarıyı yakalayabiliyor .

Yenilikler kalıcı olabilme konusunda önemli olsa da , terside geçerli olabilir mi ?

Bu başarılarda , işletme biliminin henüz yeterince üzerinde durmadığı kuralların olabileceği konusu üzerinde düşünmeye değer .

15 Aralık 2010 Çarşamba

Yeni İş Kuran Herkes Girişimcimidir ?


Başlangıç girişimi nedir ?

Köşedeki kahve dükkanı mıdır ?

Yapılan her iş bir başlangıç girişimi midir ?

Bir çok başlangıç girişimi küçük olarak başlarken , yapılan her küçük iş başlangıç girişimi değildir .

Gerçek bir başlangıç girişimi , önemli başarılar yakalayabilecek şekilde dizayn edilmiş , gereken özelliklere sahip bir iş başlangıcıdır .

Çoğunlukla normalden hızlı büyürler ve büyük değerlere ulaşırlar . Bunu başarmak için gerekenler ise ekip ve sermayedir .


Köşedeki kahve dükkanı genelde tercihten değil , bir iş yapma isteğinden dolayı açılır . Gelir yaratmanın birinci amaç olduğunu düşünen bir ekibi veya planı yoktur . O kahve dükkanı ülke içinde veya uluslar arası olarak yaygınlaşırsa , franchise ‘lar verirse başlangıç girişimi olarak adlandırılır .

Girişim planlamasında pazar koşulları önemle göz önünde bulundurulması gereken bir konu ise de tek etken değildir .

Dalgalı bir denizde bütün gemiler sallanır . Yalnız dikkatli girişimciler için iyi veya kötü dönemler bulunmaz .

Onların uzun dönemli planları ve bunu başarabilecek ekipleri vardır .

Düşük maliyetli iş modelleri geliştirmek , fırsatların , ürün teslim süreçlerinin , yönetim maliyetlerinin , nakit akışlarının iyi bir şekilde anlaşılmasını gerektirir .


kaynak:rediff

8 Aralık 2010 Çarşamba

Büyük İş Fikirleri Büyük Başarıları Garanti Eder mi ?


Girişimcilerin çok söylediği bir söz parlak fikirlere sahip olduklarıdır . Bir çoğu somut bir iş planı ile iş fikirlerinin ayrılmaz bir ikili olduğuna inanır .

Girişimcilikle buluş yapmayı birbirine karıştırmayın .

Büyük fikirler işin yalnızca bir parçasıdır .Bir iş fikrine konsantre olduysanız mucit de olabilirsiniz ama girişimci değil .

Bir çoğu iş planlarına uzun süreler harcarlar . Fakat onlar çoğu zaman önemli faydalar sağlamaz .

Plan hiçbir şey , planlama her şeydir diye bir söz vardır .

Önemli olan ise iş sürecinin planlanmasıdır .İşinizi çeviklik yetenekleriniz , harekete geçme ve değişim becerileriniz üzerine kurmuyorsanız , yalnızca fikir ve iş planına bağlıysanız başarmak zorlaşır .

Edison bu konuda büyük bir örnektir . Bir çokları ışık veren cam ‘ın onun fikri olmadığını bilmez . Kendisine bir çok insan bir çok fikir hakkında danışmıştı . Ama o ampulün ticari bir ürün olabileceğini fark edince diğerleriyle ilgilenmemişti . Kendini bir girişimci olarak görürdü .

Bir başka örnekse Sony ‘dir . Çok az insan onların orijinal fikrinin büyük gruplar için pilav pişiricisi yapmak olduğunu bilir . Bu fikirleri başarısız olunca ilk fikirlerinden vazgeçmiş ve bugünkü Sony olmuşlardır .

Jiletse klasik bir örnektir . O döneme kadar çift elle tutulan tıraş bıçağını değiştirmiş ve geliştirmiştir .

İş planlarını çöpe atmaktan korkmayın , şartlara adapte olun , gerektiğinde orijinal fikirden de uzaklaşın ve başarıyı yakalayın .

kaynak:hbs

1 Aralık 2010 Çarşamba

İş Fikirleri Nasıl Başarılı Olur


Geçmişte yaşanan , diğerlerinden farklı bir iş yapmak isteyenlerin tecrübelerine göz attığımızda ;

94 yılında Atilla Kocsis , lise öğrencilerinin bir tur atarak üniversiteleri tanıyabileceği web sitesi fikrine ulaşmıştı .

İnternet sitesini kurduktan sonra pc magazin dergisi onu yılın yüz web sitesi arasına almış ve sitenin ziyaretçi sayısı patlamıştı .

Fikrini teknolojiyle destekleyerek uyumakta olan okul yayını dünyasını harekete geçirmişti ve neredeyse sitesi bir kahraman haline gelmişti .

Atilla , bu hikayenin biraz hüzünlü olduğunu belirtiyor .

Şimdi internet büyüdü , daha iyi finansman bulabilseydim , rekabetin içinde olabilirdim diyor .

Bu hikayeden ne öğrendi ?

Hızlı olmalısınz ,eğer kaynakları olmayan sektör lideri küçük bir şirketseniz , kendinizi koruyabilmeniz için farklılık yaratmaya ihtiyacınız var. Örneğin site üniversitelerde yapılan sanal turlarda uzmanlaşsaydı , ayakta kalabilirdi .

Bugün Atilla ‘nın farklı işi dernekler pazarında . Onun en karlı şirketi , veritabanı ve yüksek seviyeli programlama konularında destek sağlıyor .Müşterilerinin yapamayacağı konularda çözümler sunuyor .

Bu konuda da pazarda benzer ürünleri olan büyük oyuncular olduğunu , hiç birinin dernekler pazarına girmediğini , şirketine yarım saatlik mesafede en az elli dernek bulunduğunu , pazarın hızlı olduğunu ve gereğinden fazla genele yayılarak tekrar hata yapmayacağını belirtiyor .

kaynak:allbusiness

24 Kasım 2010 Çarşamba

Genç Girişimcilerin Avantajları Nelerdir ?


Öncelikle iş seçiminizle ilgili karar verebilme esnekliğine sahipsiniz . Bir işe girdiğinizde bu zorlaşır .

Başarısızlığı daha küçük yaşta tecrübe edebilir , yaptığınız hatalardan erken ders çıkartabilirsiniz .

İş dünyası size daha fazla sempati ile yaklaşır , çok tecrübelilerden dahi ilgi görebilirsiniz .

Yeni fikirlere açık olduğunuzdan sorunları daha kolay analiz edebilirsiniz .

Bir süre sonra çevreniz genişler . Çevre girişimciliğin önemli bir parçasıdır .

Para biriktirmeye erken yaşta başlamak finansal özgürlüğünüzü sağlar ve bu hoşunuza gider .

kaynak:youthentrepreneurs

10 Kasım 2010 Çarşamba

İş Fikirleri Nerede ?


İş fikirleri her yerde .

Bazen pazar trendlerinin dikkatlice araştırılması ve tüketici ihtiyaçlarıyla ortaya çıkar , bazense tesadüfen .

Bir iş yapmaya ilgi duyuyorsanız , fakat nasıl bir ürün veya servis satacağınızı bilmiyorsanız bu bilgiler size yardımcı olabilir .

İş fikriyle ilgili yeteneklerinizi gözden geçirin

Karlı bir iş yapmak için yeteneğiniz veya ispatlanmış bir başarınız var mı ?

Geçenlerde önceki yıllarını bir hastanenin temizlik servisini yönetmekle geçiren birisiyle konuşmuştum . Şimdi kendisinin temizlik servisi veren başarılı bir firması var .

Sürdürülebilir bir iş fikrine ulaşmak için kendine şu soruyu sor ;

Şu ana kadar ne yaptım ?

Ne yapabilirim ?

Birileri benim ürün veya servisime para ödemeyi kabul eder mi ?

Günlük olayları iş fırsatları yakalamak için aklınızda tutun

Dünyada olan bitenleri düzenli olarak izliyorsan , bilinçli olarak bir iş fikrine ulaşabilirsin .

Yeni bir ürün veya servis keşfet

Otuz yıl geriye döndüğünde internet servis sağlayıcıları , dizüstü bilgisayarlar var mıydı ?

Burada anahtar fikir , müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek ürün ve hizmetler bulup pazarla tanıştırmaktır .

Etrafına bak ve kendine sor . Bazı şeyleri daha iyi nasıl yapabilirim ?

Çevrendekilere sor . İlave hangi ürün veya servis hoşlarına gider ?

Bir hedef pazara konsantre ol ve insanların hoşuna gidebilecek iş fikirleri konusunda fikir jimnastiği yap .

Örneğin kuzey amerikada milyonlarca bahçıvan var . Onların bahçe işlerini daha kolay ve hızlı yapmaları için neler yapılabilir ?

Mevcut ürünlere değer katın

Ham bir ağaç kütüğü ile kullanıma hazır bir kereste arasındaki fark , bir yöntemle ona değer katılmasıdır . Değer katılması yalnızca ürünün değiştirilmesi olmayabilir . Ürüne hizmet ilave edilebilir veya farklı ürünler birleştirilebilir .

Örneğin yerel bir çiftlik ücret karşılığında evlere taze sebze , meyve teslimi yapmakta .

Öncelikle kafanda girişimciliğinin çerçevesini çizmelisin . Bu iş aslında bir ağaçtaki yaprakları bulmak gibidir .

Diğer pazarları araştırın

Bazı iş fikirleri yerel pazarlara uymasa da yabancı pazarlarda önemli etkiler yapabilir .

Örneğin yaban mersinine yerel pazarlarda pek talep yoktu . Bir girişimci Japonyada büyük talep olduğunu fark etti ve gemiyle göndermeye başladı .

Mevcut bir ürün veya hizmeti geliştirin

Bir ürün için keşke şöyle olsaydı diyebilirsin . Bunu yapacak sen de olabilirsin .

Örneğin belde çevrilen plastik bir halka olan hula hup küçük ve hafifti . Bir girişimci onu ağırlaştırıp çapını büyüttü ve bu şekliyle büyük talep gördü .

Aslında daha iyisi yapılamayacak çok az ürün veya hizmet vardır .

Bir moda yakalayın

Bazen pazarda , görünen bir neden olmaksızın hareketlenmeler oluşur ve bir çok insan onu talep etmeye başlar . Oluşan talep ise pazarla hızla buluşamayabilir . Örneğin kolbastı dansı ve buna uygun tshirtler veya başka aksesuarlar .

Moda etkisi bazen büyük sosyal trendler yaratır .

İş fikri bulma konusunda kafanızda bir şeyler oluşmaya başladı mı ?

Fikrinizi yazıya dökün . Aklınıza ilk gelen en uygunu olmayabilir . Yeteneklerinize ve isteklerinize en uygununu bulmaya çalışın .


kaynak:about

3 Kasım 2010 Çarşamba

Girişimciliğe Başlarken Olası Yanlışlar


Çok ucuza satmak

Bir çocuğa on tane sahte elması veya bir pırlantayı tercih edeceğini sorsanız her seferinde sahte elması tercih eder .

Başlangıç girişimcileri de buna benzer davranır . Miktarı kalitenin üzerinde görerek bir mantık hatası yaparlar . Düşük fiyata çok sayıda ürün satabileceklerini düşünüp zengin olacaklarını sanırlar . Fakat işler genelde bu şekilde yürümez .

Yalnızca kendini kanıtlamak için girişime başlamak

Girişimcilik büyük resmi görmeyi , merakı , risk almayı , heyecanı gerektirir . Daha fazlası detaylara dikkat önemlidir . Bu zor oyunda bir süre sonra sıkılırlar .

Pazarlamayı Anlayamama

Çoğunluğu nadiren pazarlama bütçesi ayırır .Onu gereksiz görürler .

Yönetici yerine arkadaş gibi davranmak

Piyasaya sunum aşamasında bir kişi birkaç kişinin işini yapar , yönetim prosedürleri unutulur .

Gereğinden Fazla Yatırımlar

Genelde sermaye verimli kullanılmaz . Mobilya , teknoloji , alet edavat , yöneticiler gibi konularda ihtiyaçtan fazlası başlangıçta harcanır .

Bazı konularda gereğinden fazla süre harcamak

Başlangıç aşamasında haftada seksen – yüz saat çalışma gerekir . Böylece bu önemli aşamada öncelikler birbirine karışır .

Heyecan üst seviyede olsa da yol haritasını çizmemek

Bu dönem yüksek enerjiden fazla plana ihtiyaç vardır .

kaynak:microsoft

27 Ekim 2010 Çarşamba

Ürününüz Mağaza Raflarında Nasıl Yer Alır ?


Ürünlerini mağazaların en güzel raflarında görmek bir çok şirket sahibinin hayalidir .

Şişelenmiş organik sarımsak satan Garlic Goldun sahibi Brian ‘ında böyle bir hayali vardı .

O , Gelsons bakkaliye zincirinin St. Barbara daki mağazasına bir akşam işlerin yavaşladığı bir saatte giderek ürününün tanıtımını yaptı . Dört saat süren tanıtımının sonunda 92 şişelik satış gerçekleştirdi .

Tanıtımlara her hafta devam etti ve bir ay sonra ikinci mağazada satışa başladı .

6 ayın sonunda tüm Gelsons raflarında ürünü yer alırken ayrıca ülke çapında üçbin perakende mağazaya da ulaşmıştı .

kaynak:ny

20 Ekim 2010 Çarşamba

En İyi İş Fikri Nasıl Doğar ?


BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Erik Fjellborg

ucmsgroup


En iyi iş fikri gerekliliğin anlaşılmasıyla doğar.

Onyedi yaşındayken bir fast food zincirinde çalışan Erik çalışanların işe yerleştirilmesi konusunda sistemde bir yanlışlık olduğunu görüyordu.

Şu an yirmibir yaşında ve İsveçte yaşıyor.

Sorunu belirledi ve webde değişik mağazalarda çalışanların birbirleriyle iletişimini sağlayarak eleman ihtiyaçlarının sağlanması konusunda bir uygulama oluşturdu.