30 Nisan 2009 Perşembe

Firmanızın Geleceği İçin Senaryolar Üretin

Firmalar için ekonomik kriz dönemlerindeki en büyük tehlikenin kargaşa değil geçmişin mantığıyla hareket etmek olduğunu söyler P. Drucker .

Fiyatların düşme eğilimi gösterdiği ortamlarda iş dünyası belirsizliğin büyük fırsatlarıyla yüz yüze gelir .

Böyle dönemlerde şirketler gelecek beş yıllık stratejilerini yeniden düşünmeli , diğerleri harekete geçmeden yeteneklerini ortaya çıkartmalılar .


Şirket stratejilerini yeniden gözden geçirirken senaryolar mükemmel araçlardır .

- Panikten uzaklaştırıp fırsatlara yönlendirirler

- Belirsizlik ve karmaşanın ifadesini ortaya koyarlar

- Gelecek için yenilikçi düşüncelere yol açarlar

Şirketlerin ileride kullanabileceği , çalışanlarca paylaşılabilen bir sözlük oluştururlar .

kaynak:cifs

27 Nisan 2009 Pazartesi

Ekonomik Krizler Döneme Uygun Pazarlama Planları Gerektirir

Ekonomilerdeki belirsizlik her yeri acımasız bir fırtına gibi çarpar . Şimdi satış ve pazarlama planlarının felaketlere hazır olma dönemidir .

İş planlarınız ekonomilerdeki karmaşaya karşı önlem mi yoksa fiyasko mu içeriyor ?

Sorular içermeyen iş planlarının bir yararı olabilir mi ?


Bu soruları başka bir soruyla cevaplamama izin verin .

Bir fırtına gelirken evinde kim ne yapmak ister ? Pencereleri kapatıp gerektiğinde çıkabileceğiniz kendinizi emniyete alacak planlar mı yaparsınız , yoksa hiçbir şey yapmayıp cesur insanların gelip sizi kurtarmasını mı beklersiniz .

Öncelikle satış ve pazarlama planlarınıza gidin ve kavramsal olarak gözden geçirin .

Ne satıyorsunuz ? İşiniz zor dönemler için ne öneriyor ? Talepte ve müşteri temelindeki bazı değişiklikler tahmin edilebilir .

Yıllar önce ekonomik analizler yaptığımda ilginç sonuçlara ulaşmıştım .
Örneğin büyük bir ekonomik bozulmada lüks oto pazarı ,ekonomik pazara göre daha iyi bir performans göstermişti. Diğer yandan gayrimenkul sektöründeki bozulmada kaliforniyadaki ev satışları geçmiş yılın üzerindeydi . Özellikle rehin verilenler paraya çevrilmişti .

Benzer belirtileri izleyerek satışlarınızla ilgili varsayımlara ulaşabilirsiniz .

Hangi değişiklik firmanızın satışları üzerinde ne gibi etkiler yapabilir .


kaynak:smsmallbiz

20 Nisan 2009 Pazartesi

Finansal Kriz Çin Firmalarını Pazarlama Stratejilerini Gözden Geçirmeye Yöneltti

Üretim maliyetleriyle birlikte rekabette artarken Çinli firmadan firmaya satış yapan firmalar (B2B) yeni müşterileri etkileyebilmek için pazarlama stratejilerini sürekli gözden geçirmeli .

Müşterilerin araştırmalarına en verimli bir şekilde cevap vermek için şirketler iki veya daha fazla pazarlama kanalında kullanılabilecek stratejiler seçmeli.

İçinde bulunulan krizde talebin kısılması ,siparişlerin azalması , ihracatın düşmesi ile birlikte firmalar pazarlama stratejilerinin verimliliğine daha büyük önem vermeye başlamıştır.

Ekonominin yolunda olduğu dönemlerde az sayıda müşterinin istediği ürünlerle ilgili taleplerin karşılanmasına katlanılabilir.

Fakat ekonomik kriz süresince müşterilerin araştırmalarının niteliği ana ürün hattındaki karlılık üzerine daha büyük etkiler yapar.

Müşterilerce daha az talep edilen ürünler üzerine yoğunlaşarak ilave maliyetlere katlanma veya müşteri talep dönüşümlerini fark ederek daha yüksek satışları yakalamak araştırmalardan çıkacak sonuçlar arasında yapılabilecek tercihlerdir.

Çindeki firmadan firmaya satış yapan firmalar başlıca dört tane pazarlama kanalı kullanırlar .


- Web siteleri
- Ticaret fuarları
- Yazılı yayınlar
- Müşteri toplantıları

Bazıları bu kanalların hepsini kullanır , bir bölümü ise bir veya birkaçını .

Birden fazla pazarlama kanalını birlikte veya ayrı ayrı kullanan ikiyüz firma üzerinde yapılan araştırmalar sonucu ;

Tek kanala dayanan pazarlama stratejileri miktar ve nitelik olarak farklı sonuçlar vermekte ve her bir kanalın güçlü ve zayıf yönleri bulunmaktadır.


İş toplantıları , fuarlar , basılı yayınlar sonuca dönüşme konusunda daha etkiliyken web sitesi bu konudaki müşteri araştırma kalitesinde bir dezavantaja sahiptir.

kaynak:ecplaza

14 Nisan 2009 Salı

Brezilyanın Başarı Hikayesi

Brezilya dünyada son dönemdeki gerçek başarı hikayelerinden birisidir .

2003 yılındaki seçimlerde toplumsal politikalara önem veren bir başkan işbaşına gelmiş , diğer yandan ülkenin borçlarını ödeyememe riskleri dönemi kapanmıştır .

2004 – 2008 yılları arasında ülke emtea fiyatlarının artışından önemli faydalar sağlamış , bütçe açığının azaltılması için büyük çaba sarfedilmiştir .

2009 yılı için beklenen ekonomik büyüme % 1,6 olup bir çok ülkenin küçüldüğü ortamda iyi bir orandır .

Ülkenin başlıca şirketlerine bakıldığında ;

Petrol şirketi Petrobas’ın denizde bulduğu rezervler ile ilgili üretime 2012 ‘den itibaren başlanacaktır . Bu üretim ülkeyi ilk sıralardaki petrol ihracatçılarından biri haline getirecektir .

Embraer dünyanın üçüncü büyük ticari jet uçağı üreticisidir . Yaptığı atılımlarla ülkesinin ihracatında bazen birinci bazense ikinci sırayı almaktadır .

Natura , kozmetik konusunda dünyada sekiz ülkede faaliyet göstermekte ve ülkesinde pazar lideridir .

Uyguladığı başarılı ekonomik program sonrası Para Fonuna olan borcunu 2005 yılında kapatarak , tekrar borç almayacağını açıklayan ülkenin fona beş milyar dolara yakın finansman sağlayacağını açıklaması ekonomisinin geldiği nokta hakkında ipuçları vermektedir .

kaynak:nuwireinvestor

10 Nisan 2009 Cuma

Durgunluktan Çıkış Stratejileri Yüksek Riskler Taşıyor

Ekonomi ile ilgili iyi bir haber , Roubini gibi kötümserlerin küresel ekonomik krizden çıkış tartışmalarına başlamış olmaları olmakla birlikte kötü haberse bir çok çıkış stratejisinin ekonomilere zarar verebilecek nitelikte görünmesidir .

Durgunluktan çıkış stratejileri uzun dönemde yüksek riskler taşımakta .

Piyasalardaki likiditenin emilmesi , satın alınan sorunlu varlıkların nasıl satılacağının belirlenmesi , para basmadan , bu yüzden uzun dönemli enflasyonist etkilere sebep olmadan mali açıklardaki daralmadan nasıl emin olunabileceği ekonomik krizden çıkışta konuların önemini göstermekte .

Roubini bu konuların bu veya gelecek yılın konusu olmasa da 2011 ‘le birlikte üzerinde düşünülecek sorular olduğunu ,

Finansal borçların ödenememesi , enflasyon , artan vergiler veya azalan harcamaların tatsız sonuçları olabileceğini belirtti .

Bir çok insan işini kaybetme endişesi taşırken işsiz sayısının da yüksekliği , ekonomi beklentileri aydınlanmaya başladığında çalışanların ücret artışı ve koruyucu hak talepleri

kaynak:rge

7 Nisan 2009 Salı

Hayatıma Yön Vermek Gerektiğini Düşündüm

O bir yaz babasının fabrikasında başında beyzbol şapkası , ayağında bir kot pantolonla oturuyor ve vaktini bu şekilde harcıyordu . O arada babası ambalaj odasında çantasını unutmuştu , getirmesini istedi .

Bir gün daha ileriye gitmek için ne yaptığını düşündü .

Kendini gözden geçirdi . Diğerleriyle merakları , hayat tarzı arasında hiçbir benzerlik yoktu .

Babası onun kahramanıydı fakat yanlış düşünüyordu . Belkide haklıydı , O güne kadar bir düzen oluşturamamış olması bu günden sonra da oluşturamayacağı anlamına gelmiyordu .


Swartz Timberland ‘daki ilk yıllarında hiç hata yapmadı .Hip hop tarzını bir moda olarak benimsetti. Şirketin değerini 1992 ‘den 2005 ‘e kadar 1,6 milyar dolara çıkarttı .

Sosyal ortamları dikkate alarak önceliklerini belirledi . Yalnızca yıllık hip hop satışları 150 milyon dolardı .

Şirket ilk yıllık satış düşüşünü 2007 yılında yaşadı .Ürün hatlarını azalttı ve mağaza kapattı .

O bu durumun sosyal değişikliklere bağlı olduğunu düşündü . Şu an doğa dostu bir şirket yaratmak istiyor .

Hip hop tarzının popularitesi azaldı . Şimdi farklı ürünler yapıyor .

‘’ Yağmur veya kar yağabilir , yalnız bizim ürünlerimiz sıcak ve kuru kalıyor ve müşterilerimiz bu yüzden teşekkür ediyor ‘’

‘’ Biz bir ayakkabı firması değil markayız . Hayatın değişimini görerek uzun adımlarla yürüyoruz ‘’
diyor .

kaynak:fastcompany

1 Nisan 2009 Çarşamba

Küreselleşme Gelir Ve Gider , Şimdi İse Gidiş Zamanı

Dünyada yaşanan finansal krizle birlikte küreselleşme raydan çıkar mı ? sorusunun cevabı ‘’evet ‘ tir

Küreselleşme oldukça dinamik bir süreçtir . Bazı avantajlar üretir . Fakat tarihsel olarak bakıldığında oluşabilecek ani ve sert tepkilere karşı savunmasızdır .


Tekrarlanan tarihi örneklere bakıldığında küresel büyümeler finansal krizlerin çıkması , coğrafi karışıklıklarla sonuçlanmıştır .


18. yüzyılda büyük ve küresel İngiliz ve Fransız imparatorlukları sosyal ve ekonomik karışıklıklar içine girmiştir .

19. yüzyılın ikinci yarısında görülen gelişim birinci dünya savaşıyla çöküşe uğramış ve izleyen dönemde Büyük Ekonomik Buhran ortaya çıkmıştır .

Her küreselleşme dalgası toplumların ve kurumların uyum sağlayamadığı teknik bir avantajla yükselir .

Yirminci yüzyılın son çeyreğinde başlayan finansal kaynaklı küreselleşme de yalnızca ülkelerin değil , şirketlerin de uyum sağlama konusunda sorunları olduğu ortaya çıktı .

Ekonomilerdeki bozulmalar politik etkilerde yaratmakta .

İtalyanlar doğu avrupadaki borçluların kendi vergileriyle kurtarılmasını istememekte . Başvurulan mali teşvik paketleriyle yabancı üreticilere yardım edilmesine tepki göstermekte .

Küreselleşmenin sonuçları yeni psikoloji ve gerçeklere göre yarar ve zararlarının dengesi konusunda yeniden değerlendirilecek .

kaynak:whatmatters

27 Mart 2009 Cuma

Ekonomik Krizde Pazarlama Yaparken Yeniliklere İhtiyaç Vardır

Şu an amerikadaki 27 milyon işyerinden % 99 ‘u beşyüz kişinin altında insan çalıştırıyor.

Bu durum çok sayıda şirketin ürünlerini pazarlama çabasında olduğunu gösterir.

Ekonomik krizin içinde bir çok tüketici harcamalarını kısmıştır . Bu yüzden iş sahipleri müşterilerin gözünde değerlerini arttırabilmeleri için yenilikçi keşifler yapmalarına ihtiyaç vardır .

Yeni Bir Strateji

Müşteriler geçmişe göre artık daha pazarlıkçıdır. Daha az harcamak istese de ürünlerinize ihtiyacı vardır.

Bu yüzden fiyat yönünden onlara yardım etmelisiniz.Problemlerini çözebileceğiniz konusunda sizin yeteneklerinize güvenmeliler.

Marka

Bir çok şirket internet üzerinden pazarlama yapmaktadır.Bunun perakendeciler için anlamı web site yapmayı öğrenmeleridir.Bu şekilde pazarlamanın maliyeti klasik yöntemlere göre çok daha düşüktür.

Ödeme Alternatifleri

Müşteriler internette satın alacakları ürünleri araştırırken kendilerine uygun ve güvenli alternatiflerin bulunmasını isterler .

Duruş Yaratılması

Sosyal ağlarıda kapsayan web kullanan perakendeciler iyi sonuçlar alabilmektedir .

Sonuç olarak işlerinde ve web sitelerinde perakendeciler müşterileri etkileyebilecek yeni yollar bulmalılar .

kaynak:marketingpr

24 Mart 2009 Salı

Gelişmekte Olan Ekonomilerin Riskleri

Finansal pazarlardaki kayıplara bağlı olarak sermaye akışının tersine dönüşünün önemli etkilerinden birisi gelişmekte olan ekonomilerde görülecek.

Sermaye akışı artık terse döndü . İkibindokuz yılındaki özel sermaye akışının ikibinyedi yılındakinin yarısından az olabileceği tahmin edilmekte .

Gelişmekte olan ekonomilerin para birimlerinin , varlık piyasalarının , ekonomilerin sıkışması ,

Açıkları bu şekilde finanse edilen ülkeler kırılgan olabilirler .

Ayrıca ülkelerin sermaye hareketlerini kontrol edebilecek davranışlar göstermeleri yabancı sermaye çıkışları için bir risk oluşturabilir .


kaynak:nyu,N.Roubini

20 Mart 2009 Cuma

Ekonomik Krizde Müşterilerinizi Koruyun

Ekonomide bazı şeyler yanlış gitmeye başladığında bazı kısıtlamalar akla gelir . Endişe içindeki bir iş sahibi için bu durum beklenebilir bir davranış biçimidir.

Pozitif olmak , bazı taktikler kullanmak ve müşterilerin davranışlarını izlemek işinizi yönetmek için gerekli olabilir.

Müşterilerinizi Tanıyın

Müşteri ihtiyaçlarını anlamak başarılı iş sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır.Müşterilerinizin kimler olduğunun farkında olun.Bir çok şey değişmekteyse bazı Pazar araştırmaları yaptırın.Küçük işletmeyseniz müşterilerinizle konuşarak bu çalışmayı yapın.

Müşterilerinizi Gözden Geçirin

Bu çalışma müşterilerin gerçek ihtiyaçlarını anlamanız konusunda önemli bir araçtır.İnternet sitenizde genel konu başlıklarıyla müşterilerinizin görüşlerini anlamaya yönelik çalışmalar yapın . Özellikle sık ziyaretçilerinizin görüşlerine özel bir önem verin .

Değişikliklerle Talebi Buluşturun

Müşteri fikirlerine göre bazı konularda değer yaratmayı başardıysanız müşterilere rekabetteki değişikliklere karşı uyum sağladığınız konusunda taahhütte bulunabilirsiniz demektir.

Memnun müşterilerce olumlu sözlerle yapılan ağızdan ağıza pazarlama , satışların artışına katkıda bulunabilir.

Mükemmel Müşteri Hizmetleri Oluşturun

Kaliteli bir hizmetle müşterileri kendinize doğru çekin .Bunu başardığınızda müşteriler size tekrar dönüş yapacaktır.

Sözünüzü Tutmaya Devam Edin

İş sahibi olarak başarıyı arıyorsanız sözlerinizi yerine getirme konusunda süreklilik oluşturun.

kaynak:mbaexplore

17 Mart 2009 Salı

Hizmet Veya Ürün Fiyatını Nasıl Arttırabilirsiniz ?

Fiyat artışına neden gerek duyarsınız ?

Bunu yaparsanız işleriniz daha iyiye mi gidecek ?

Bir hikaye anlatmama izin verin ;

Birkaç yıl önce kuzenim yaşadığı yerde ilk restoran ‘ını açmıştı. Yeni bir sektöre giriyordu.

Düşük fiyatların yüksek bir satışı garanti edeceğini düşündü.Fiyatları rakiplerinin neredeyse yarısıydı.

Uyguladığı yöntem ona büyük satış getirdi , karı ise çok düşüktü.

Çok sayıda müşterisi olsa da maliyetleri karşılamakta zorlanıyordu . Restoranı kapatma aşamasına geleceğime fiyatları biraz arttırayım diye düşündü .

Şu an bulunduğu yerdeki iyi kalite yiyecekleri , iyi bir servis hizmeti ile satmakta . Üstelik müşterilerinin çoğunu korumakta.

Bir çok girişimci bu taktiği başlangıçta uygular ve bir süre sonra kendisi için bir avantaj olmadığını keşfeder.

Doğru fiyatlama stratejilerine bir göz atalım ;

- Ne Kadar ?

Bu soru ilk önce göz önüne alınmalıdır.Cevabı müşterilerin alım gücüyle ,ne kadar satış beklediğinizin ilişkisi ile cevaplanır.

Dengeyi kuramazsanız müşterilerde hızlı kalp atışlarına neden olabilirsiniz.

- Müşterilere Duyurun


Müşterilerin hazırlıksız yakalanmasına neden olmamak için fiyat artışları hakkında onları bilgilendirin.

- Değer Katılmış Ürün Ve Servisler Yaratın

Tepkileri yumuşatmak ve müşterilerin daha kolay kabul etmesini sağlamak için sattığınız şeye daha hızlı servis , daha iyi müşteri hizmetleri , promosyonlar gibi ilave değerler ekleyin.

kaynak:ezinearticles

13 Mart 2009 Cuma

Neden Bir Çok Firma Yenilikler Konusunda Başarılı Olamaz ?

Neden bir çok firma pazara yenilik içeren ürünler sunamaz ?

Bir ilaç firmasında yaşananları göz önüne alalım.

Ne teknoloji nede yetenek onlar için problem sayılmazdı.Şirketlerinde yüksek ücretli ,sektörlerinde yetenekli mühendislere sahiplerdi.

Organizasyon yapılarında da bir sorun dikkat çekmiyordu . Bölümlere ayrılmış proje organizasyonu , birbirleriyle ekip çalışması içinde ürünleri pazara hızlı bir şekilde sunabilecek bir yapıya sahipti.

Acaba verimsizlik bir problem olabilir miydi ?


Yeni işe başlayan yönetici verimsizliğe yol açan kaynakların yeniliklerin ortaya çıkamamasının klasik bir nedeni olduğunu biliyordu.

Şirketin bölümleri arasındaki zayıf ilişkiler , proje ekiplerindeki yetersiz liderler , önceliklerdeki karmaşıklıklar , verimden uzak yönetim ekibi , yeniliklerin önündeki engeller olabilirdi.

Yapılan çalışmalar sonucunda şirket bölümleri arasında sorunlar olduğu fakat konunun üst yönetimle paylaşılmasından çekinildiği ortaya çıktı.

Yönetim ekibin şirket içi sorunlarında tarafsız davranabilme yeteneklerinden uzaktı.

Önemli yeniliklerin ortaya çıkamamasındaki başlıca nedenlerden biri organizasyonun kilitlenmesidir.

İşlerin kolaylaştırılması , organizasyonun işleyişini zayıflatan taraflı davranışlardan kaçınılması yeniliklerin kapısının açılmasında önemli faydalar sağlar.


kaynak:hbs

10 Mart 2009 Salı

Büyüyen Firmalar Sorun Yaşanmadan Önlemler Almalı

Dar ve fazla yolculu uçaklar , uçuşlardaki gecikmeler ,çifte rezervasyonlar.

Bir hava yolu firması rekabetçi fiyatları , güleryüzlü hizmetleri ,televizyonlu deri koltukları ile pazarda müşteri memnuniyeti sağlamış ve payını hızla arttırmıştı.

Fakat bir sevgililer gününde her şey değişti.

Hava tahminleri olumsuzdu.Şirket , uçuş personelinin taksi kullanarak da havaalanına gelebileceğini belirtmişti.

O gün on yedi adet planlı uçuşları vardı.Fakat bir çok personel havaalanına ulaşamadı ,bir çok uçuş iptal oldu ve yolcular uzun süreler havaalanında beklediler.

Yaşanan sorunlar incelendiğinde şu sonuçlara ulaşıldı.

- Şirkette çalışan çok sayıda insan soruna müdahale etmek istedi. Fakat bu konuda bir eğitim almamışlardı.

- Acil durum birimleri vardı fakat kimse sorun karşısında ne yapabileceğini bilmiyordu.


- Hava koşullarının oldukça kötü olacağı biliniyordu , personel havaalanına yakın bir otelde konaklatılmadı.

Büyüyen bir firmanın kendisini geliştirebilmesi için bir çok yöntem vardır.Bunu yapmak için olumsuz sonuçların yaşanması beklenmemeli.

kaynak:hbs

5 Mart 2009 Perşembe

Genç Yöneticiler İçin Liderlik İpuçları

Neredeyse tüm genç yöneticiler , başarılı ve çalışanlarına yol gösterici olmak isterler.

Neredeyse hepsi meşguldur ve çalışanlarına ayıracak süreleri de yoktur.

Başarılı rakamsal sonuçlar veya başarılı bir liderlik arasında seçim yapmanız gerekmiyor .


İyi bir liderlik için % 50 ilave süre ayırmasanız da olur.

İsterseniz ;

Müthiş sonuçlar elde eden bir müdür olmanız yanı sıra , elemanlarına küçük bir satış yapması için bile yol göstericide olabilen müthiş bir lider de olabilirsiniz.


Çalışanlarınız üzerinde maksimum etkiyi minimum süre ayırarak yaratmak için günde on beş dakikanızı ayırın .

- Boş anlarınızı yaratıcı kullanın .

Bir toplantıdan ofisinize dönerken iki dakikanızı onlara ayırın ve toplantının nasıl geçtiği ve onun konu hakkında farklı neler yapabileceği konusunda görüşlerini alın.

- Sürekli boş anlara konsantre olun .

Öğle yemeğine veya havaalanına giderken , müşteri ziyaretlerinde onlara amaç ve önceliklerini sorun.

- Çalışma alanlarında görünün .

Çalışanlarınız sizi sürekli koltuğunuzda otururken düşünebilir . Bunu yapmayın . Kalkın ve en uzun süredir konuşmadığınız çalışanınızın yanına gidin ve ‘’ projeni veya işlemini başarılı bir şekilde sonuçlandırmak için benden ne destek istersin ‘’ sorusunu sorun.

Çalışana verdiğiniz mesaj ‘’ Senin farkındayım, yüksek beklentilerim var ve seni destekliyorum ‘’ dur.

- Günde iki telefon konuşması yapın .

İşten eve dönerken onları arayın ve ‘’Bu gün şu firmada yaptığın iş çok iyiydi , Zorlu çalışman için teşekkür ederim ‘’ diyin ve her zaman ‘’ teşekkür ederim ‘’ i mesajınızın bir parçası olarak kullanın .

Çalışanlar başarılı bulunmaktan hoşlanır ve sözleriniz onlara , yeteneklerini geliştirmeye çalıştığınızı düşündürür . Böylece sizinle uzun süreli bir işbirliğine hazır olurlar.

kaynak:hbs

2 Mart 2009 Pazartesi

Ekonomik Durgunlukta Uygun Ürün En İyi Üründen Daha Değerlidir

Cevabını merak ettiğim bir soru şöyle ;

Pazarların olabildiğince kötü olduğu dönemler , bazıları için hızla gelişme yakalanabilecek kadar şanslı günler midir ?

Bu gün bir çok şirket bu şansın dışındadır.

Geçmişte direkt satış konusunda böyle bir tecrübe edinme şansına sahip olmuştum.

Şu an insanların dikkatini çekmek için uygun dönemdir.

İyi veya en iyi ürün önemli olsa da uygun ürün bu gün daha değerlidir.

Buradaki anahtar ise insanların uyandıklarında , sabah işe başladıklarında , akşam eve döndüklerinde onlara ilginç gelecek fırsatların ortaya çıkartılmasıdır.


Ürün ve Pazar trendleri konusunda iki önemli nokta ise ;

- Ürün insanların isteklerinden çok ihtiyaçlarını giderecek ,

- Pazarda gittikçe daha fazla insanın dikkatini çekebilecek özellikler taşımalıdır.

Örneğin klasik sağlık hizmetlerinin maliyeti artarken , insanlar alternatif tedaviler araştırmaktadır.

Bir çok sağlık uzmanı ve hasta , önleyici sağlık hizmetlerinin daha önemli olduğunu vurgulamaktadır.

Sağlıklı olmak bir trend olarak ortaya çıkmaktadır.

Buradaki etkileyici malzeme ise su ‘dur.

Mutfaklarda kullanılan su iyonları püskürten bir alet üretiyorsanız ve bunun için filtre edilmiş içme suyu kullanıyorsanız bu yüksek alkalin üretir.

Neden yüksek alkalinli içme suyu ?

Çünkü o vücudun ph derecesini yükseltir . Asiditeye engel olur.Bu durum ise obezite üzerinde etkilidir.

Burada dikkat çekilen şey ,

Su iyonu püskürten aleti almak müthiş etkiler sağlar. Öyleyse bu bir iş fırsatı olabilir.

Aslında önemli olan ekonomilerin kötü gittiği dönemler bir çokları için çaresizliktir.

Bir çokları ise fırsatları şartlara uydururlar.Doğru yere bakarsak ,doğru şeyi görebiliriz.

Bazen yüksek kaliteli ürünlerin etkileyiciliğinin azalması , bazense ihtiyaçların önem kazanması .


kaynak:ezinearticles

26 Şubat 2009 Perşembe

Bozulan Ekonomilerde Giderlerin Kısılmasından Daha Önemli Öncelikler Vardır

Pazarlar kötüye gittiğinde bir çok yönetici maliyet yönetimi ve operasyonel verimlilik konularına öncelik verir.

Bu konuda hiçbir şey yanlış olmamakla birlikte daha önemli olan unsurlar gözden kaçırılır.

Masrafların kısılması rekabet avantajları getirebileceği gibi müşteri kaybına da neden olabilir.

Bu durum girişimcilerin bütünsel düşünmesinin gerekliliğini ortaya koyar.

İş modelleri üzerinde düşünün.

Birbiriyle bağlantılı pek çok unsurun iş modelindeki değişiklikleri desteklemesi önemlidir.

Müşteri elde etme ve elde tutma ,maliyetler ve verimlilik , faaliyetlerin kapsamı , fiyatlama , büyüme alanları gibi.


kaynak:hbs