29 Aralık 2010 Çarşamba

Girişimcilik Nedir ?


Bir çok girişimci risklerin bir mesleki şanssızlık olduğunu , küçültülebileceğini veya ortadan kaldırılabileceğini düşünse de bu bir basite indirgeme ve yanlıştır .

Gerçekte bazı riskler şanstır , büyüme ve rekabet avantajlarına katkı yapar .

Geleneksel risk yönetimi , yalnızca olumsuz risklere konsantre olur , kayıpları araştırır .

Fakat siz , büyüme , rekabet avantajı ve sürdürülebilirlik istiyorsanız işi büyütmek için risk alma yani risklerle yüzleşme ihtiyacı ortaya çıkar .

Girişimcilik aslında , doğru stratejik risklerin alınırken diğer risklerin en düşüğe indirilmesidir .

kaynak:businesinsider

28 Aralık 2010 Salı

Ürün - Marka - Yenilik İlişkisinde Alışılmadık Başarılar


Geçen gün müzik dinleyerek yürüyüş yaparken , bu günü düşünerek geçmişe baktığımda Metallica , Ümit Besen , Yalı Çiftliği ve diğer bazı markaların aklımda kalmış olduğunu farkettim .

Bazıları büyük bütçelerle reklam kampanyaları yapsa , bazıları yapmasada , şu an reklam kampanyaları olsada , olmasada ...

Bazıları kısa süre içinde tanınsa , bazıları için pazara yerleşmek daha uzun süreler alsada aradan yıllar geçmesine rağmen ortak noktaları , bilinirliklerinin hala yüksek olması .

Bazı müzik grupları ve markalar yıllar önce bir çok insanın ilk aklına gelenler olsada şu an ; hatırlamak için hafızaların oldukça zorlanmasına gerek var .

Yaptığınız işte kalıcı olabilmek için yıllar içinde kendini yenileyen bir ürün yelpazesi , imaj yenileme önemli ise de geçmişten bu güne başarısını sürdüren bazı markalar bu özellikleri yeterince uygulamaz görünerek talep edilebiliyor .

Hala , rakiplerine karşı üstünlükleri onca rekabete rağmen fazla etkilenemiyor .

Geçenlerde gittiğim kalabalık bir konserde müzik grubu 20 ile 30 yıl önce popüler olan şarkılarına en fazla alkışı alırken , bu parçalara eşlik eden izleyicilerin ortalama yaşı da 20-30 arasındaydı .

Geçmişten günümüze dekorasyon dahil hiç bir şeyini değiştirmeden gıda sektöründe faaliyet gösteren Yalı Çiftliği , büyük reklam kampanyalarına ihtiyaç duymadan açtığı yeni mağazalarında tüketicilerden kolayca talep görebiliyor .

Ürün , marka , yenilik ilişkisinde bazıları , çok kabul gören işletme bilimi kurallarını fazlaca uygulamasada sürdürülebilir başarıyı yakalayabiliyor .

Yenilikler kalıcı olabilme konusunda önemli olsa da , terside geçerli olabilir mi ?

Bu başarılarda , işletme biliminin henüz yeterince üzerinde durmadığı kuralların olabileceği konusu üzerinde düşünmeye değer .

15 Aralık 2010 Çarşamba

Yeni İş Kuran Herkes Girişimcimidir ?


Başlangıç girişimi nedir ?

Köşedeki kahve dükkanı mıdır ?

Yapılan her iş bir başlangıç girişimi midir ?

Bir çok başlangıç girişimi küçük olarak başlarken , yapılan her küçük iş başlangıç girişimi değildir .

Gerçek bir başlangıç girişimi , önemli başarılar yakalayabilecek şekilde dizayn edilmiş , gereken özelliklere sahip bir iş başlangıcıdır .

Çoğunlukla normalden hızlı büyürler ve büyük değerlere ulaşırlar . Bunu başarmak için gerekenler ise ekip ve sermayedir .


Köşedeki kahve dükkanı genelde tercihten değil , bir iş yapma isteğinden dolayı açılır . Gelir yaratmanın birinci amaç olduğunu düşünen bir ekibi veya planı yoktur . O kahve dükkanı ülke içinde veya uluslar arası olarak yaygınlaşırsa , franchise ‘lar verirse başlangıç girişimi olarak adlandırılır .

Girişim planlamasında pazar koşulları önemle göz önünde bulundurulması gereken bir konu ise de tek etken değildir .

Dalgalı bir denizde bütün gemiler sallanır . Yalnız dikkatli girişimciler için iyi veya kötü dönemler bulunmaz .

Onların uzun dönemli planları ve bunu başarabilecek ekipleri vardır .

Düşük maliyetli iş modelleri geliştirmek , fırsatların , ürün teslim süreçlerinin , yönetim maliyetlerinin , nakit akışlarının iyi bir şekilde anlaşılmasını gerektirir .


kaynak:rediff

8 Aralık 2010 Çarşamba

Büyük İş Fikirleri Büyük Başarıları Garanti Eder mi ?


Girişimcilerin çok söylediği bir söz parlak fikirlere sahip olduklarıdır . Bir çoğu somut bir iş planı ile iş fikirlerinin ayrılmaz bir ikili olduğuna inanır .

Girişimcilikle buluş yapmayı birbirine karıştırmayın .

Büyük fikirler işin yalnızca bir parçasıdır .Bir iş fikrine konsantre olduysanız mucit de olabilirsiniz ama girişimci değil .

Bir çoğu iş planlarına uzun süreler harcarlar . Fakat onlar çoğu zaman önemli faydalar sağlamaz .

Plan hiçbir şey , planlama her şeydir diye bir söz vardır .

Önemli olan ise iş sürecinin planlanmasıdır .İşinizi çeviklik yetenekleriniz , harekete geçme ve değişim becerileriniz üzerine kurmuyorsanız , yalnızca fikir ve iş planına bağlıysanız başarmak zorlaşır .

Edison bu konuda büyük bir örnektir . Bir çokları ışık veren cam ‘ın onun fikri olmadığını bilmez . Kendisine bir çok insan bir çok fikir hakkında danışmıştı . Ama o ampulün ticari bir ürün olabileceğini fark edince diğerleriyle ilgilenmemişti . Kendini bir girişimci olarak görürdü .

Bir başka örnekse Sony ‘dir . Çok az insan onların orijinal fikrinin büyük gruplar için pilav pişiricisi yapmak olduğunu bilir . Bu fikirleri başarısız olunca ilk fikirlerinden vazgeçmiş ve bugünkü Sony olmuşlardır .

Jiletse klasik bir örnektir . O döneme kadar çift elle tutulan tıraş bıçağını değiştirmiş ve geliştirmiştir .

İş planlarını çöpe atmaktan korkmayın , şartlara adapte olun , gerektiğinde orijinal fikirden de uzaklaşın ve başarıyı yakalayın .

kaynak:hbs

1 Aralık 2010 Çarşamba

İş Fikirleri Nasıl Başarılı Olur


Geçmişte yaşanan , diğerlerinden farklı bir iş yapmak isteyenlerin tecrübelerine göz attığımızda ;

94 yılında Atilla Kocsis , lise öğrencilerinin bir tur atarak üniversiteleri tanıyabileceği web sitesi fikrine ulaşmıştı .

İnternet sitesini kurduktan sonra pc magazin dergisi onu yılın yüz web sitesi arasına almış ve sitenin ziyaretçi sayısı patlamıştı .

Fikrini teknolojiyle destekleyerek uyumakta olan okul yayını dünyasını harekete geçirmişti ve neredeyse sitesi bir kahraman haline gelmişti .

Atilla , bu hikayenin biraz hüzünlü olduğunu belirtiyor .

Şimdi internet büyüdü , daha iyi finansman bulabilseydim , rekabetin içinde olabilirdim diyor .

Bu hikayeden ne öğrendi ?

Hızlı olmalısınz ,eğer kaynakları olmayan sektör lideri küçük bir şirketseniz , kendinizi koruyabilmeniz için farklılık yaratmaya ihtiyacınız var. Örneğin site üniversitelerde yapılan sanal turlarda uzmanlaşsaydı , ayakta kalabilirdi .

Bugün Atilla ‘nın farklı işi dernekler pazarında . Onun en karlı şirketi , veritabanı ve yüksek seviyeli programlama konularında destek sağlıyor .Müşterilerinin yapamayacağı konularda çözümler sunuyor .

Bu konuda da pazarda benzer ürünleri olan büyük oyuncular olduğunu , hiç birinin dernekler pazarına girmediğini , şirketine yarım saatlik mesafede en az elli dernek bulunduğunu , pazarın hızlı olduğunu ve gereğinden fazla genele yayılarak tekrar hata yapmayacağını belirtiyor .

kaynak:allbusiness

24 Kasım 2010 Çarşamba

Genç Girişimcilerin Avantajları Nelerdir ?


Öncelikle iş seçiminizle ilgili karar verebilme esnekliğine sahipsiniz . Bir işe girdiğinizde bu zorlaşır .

Başarısızlığı daha küçük yaşta tecrübe edebilir , yaptığınız hatalardan erken ders çıkartabilirsiniz .

İş dünyası size daha fazla sempati ile yaklaşır , çok tecrübelilerden dahi ilgi görebilirsiniz .

Yeni fikirlere açık olduğunuzdan sorunları daha kolay analiz edebilirsiniz .

Bir süre sonra çevreniz genişler . Çevre girişimciliğin önemli bir parçasıdır .

Para biriktirmeye erken yaşta başlamak finansal özgürlüğünüzü sağlar ve bu hoşunuza gider .

kaynak:youthentrepreneurs

10 Kasım 2010 Çarşamba

İş Fikirleri Nerede ?


İş fikirleri her yerde .

Bazen pazar trendlerinin dikkatlice araştırılması ve tüketici ihtiyaçlarıyla ortaya çıkar , bazense tesadüfen .

Bir iş yapmaya ilgi duyuyorsanız , fakat nasıl bir ürün veya servis satacağınızı bilmiyorsanız bu bilgiler size yardımcı olabilir .

İş fikriyle ilgili yeteneklerinizi gözden geçirin

Karlı bir iş yapmak için yeteneğiniz veya ispatlanmış bir başarınız var mı ?

Geçenlerde önceki yıllarını bir hastanenin temizlik servisini yönetmekle geçiren birisiyle konuşmuştum . Şimdi kendisinin temizlik servisi veren başarılı bir firması var .

Sürdürülebilir bir iş fikrine ulaşmak için kendine şu soruyu sor ;

Şu ana kadar ne yaptım ?

Ne yapabilirim ?

Birileri benim ürün veya servisime para ödemeyi kabul eder mi ?

Günlük olayları iş fırsatları yakalamak için aklınızda tutun

Dünyada olan bitenleri düzenli olarak izliyorsan , bilinçli olarak bir iş fikrine ulaşabilirsin .

Yeni bir ürün veya servis keşfet

Otuz yıl geriye döndüğünde internet servis sağlayıcıları , dizüstü bilgisayarlar var mıydı ?

Burada anahtar fikir , müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek ürün ve hizmetler bulup pazarla tanıştırmaktır .

Etrafına bak ve kendine sor . Bazı şeyleri daha iyi nasıl yapabilirim ?

Çevrendekilere sor . İlave hangi ürün veya servis hoşlarına gider ?

Bir hedef pazara konsantre ol ve insanların hoşuna gidebilecek iş fikirleri konusunda fikir jimnastiği yap .

Örneğin kuzey amerikada milyonlarca bahçıvan var . Onların bahçe işlerini daha kolay ve hızlı yapmaları için neler yapılabilir ?

Mevcut ürünlere değer katın

Ham bir ağaç kütüğü ile kullanıma hazır bir kereste arasındaki fark , bir yöntemle ona değer katılmasıdır . Değer katılması yalnızca ürünün değiştirilmesi olmayabilir . Ürüne hizmet ilave edilebilir veya farklı ürünler birleştirilebilir .

Örneğin yerel bir çiftlik ücret karşılığında evlere taze sebze , meyve teslimi yapmakta .

Öncelikle kafanda girişimciliğinin çerçevesini çizmelisin . Bu iş aslında bir ağaçtaki yaprakları bulmak gibidir .

Diğer pazarları araştırın

Bazı iş fikirleri yerel pazarlara uymasa da yabancı pazarlarda önemli etkiler yapabilir .

Örneğin yaban mersinine yerel pazarlarda pek talep yoktu . Bir girişimci Japonyada büyük talep olduğunu fark etti ve gemiyle göndermeye başladı .

Mevcut bir ürün veya hizmeti geliştirin

Bir ürün için keşke şöyle olsaydı diyebilirsin . Bunu yapacak sen de olabilirsin .

Örneğin belde çevrilen plastik bir halka olan hula hup küçük ve hafifti . Bir girişimci onu ağırlaştırıp çapını büyüttü ve bu şekliyle büyük talep gördü .

Aslında daha iyisi yapılamayacak çok az ürün veya hizmet vardır .

Bir moda yakalayın

Bazen pazarda , görünen bir neden olmaksızın hareketlenmeler oluşur ve bir çok insan onu talep etmeye başlar . Oluşan talep ise pazarla hızla buluşamayabilir . Örneğin kolbastı dansı ve buna uygun tshirtler veya başka aksesuarlar .

Moda etkisi bazen büyük sosyal trendler yaratır .

İş fikri bulma konusunda kafanızda bir şeyler oluşmaya başladı mı ?

Fikrinizi yazıya dökün . Aklınıza ilk gelen en uygunu olmayabilir . Yeteneklerinize ve isteklerinize en uygununu bulmaya çalışın .


kaynak:about

3 Kasım 2010 Çarşamba

Girişimciliğe Başlarken Olası Yanlışlar


Çok ucuza satmak

Bir çocuğa on tane sahte elması veya bir pırlantayı tercih edeceğini sorsanız her seferinde sahte elması tercih eder .

Başlangıç girişimcileri de buna benzer davranır . Miktarı kalitenin üzerinde görerek bir mantık hatası yaparlar . Düşük fiyata çok sayıda ürün satabileceklerini düşünüp zengin olacaklarını sanırlar . Fakat işler genelde bu şekilde yürümez .

Yalnızca kendini kanıtlamak için girişime başlamak

Girişimcilik büyük resmi görmeyi , merakı , risk almayı , heyecanı gerektirir . Daha fazlası detaylara dikkat önemlidir . Bu zor oyunda bir süre sonra sıkılırlar .

Pazarlamayı Anlayamama

Çoğunluğu nadiren pazarlama bütçesi ayırır .Onu gereksiz görürler .

Yönetici yerine arkadaş gibi davranmak

Piyasaya sunum aşamasında bir kişi birkaç kişinin işini yapar , yönetim prosedürleri unutulur .

Gereğinden Fazla Yatırımlar

Genelde sermaye verimli kullanılmaz . Mobilya , teknoloji , alet edavat , yöneticiler gibi konularda ihtiyaçtan fazlası başlangıçta harcanır .

Bazı konularda gereğinden fazla süre harcamak

Başlangıç aşamasında haftada seksen – yüz saat çalışma gerekir . Böylece bu önemli aşamada öncelikler birbirine karışır .

Heyecan üst seviyede olsa da yol haritasını çizmemek

Bu dönem yüksek enerjiden fazla plana ihtiyaç vardır .

kaynak:microsoft

27 Ekim 2010 Çarşamba

Ürününüz Mağaza Raflarında Nasıl Yer Alır ?


Ürünlerini mağazaların en güzel raflarında görmek bir çok şirket sahibinin hayalidir .

Şişelenmiş organik sarımsak satan Garlic Goldun sahibi Brian ‘ında böyle bir hayali vardı .

O , Gelsons bakkaliye zincirinin St. Barbara daki mağazasına bir akşam işlerin yavaşladığı bir saatte giderek ürününün tanıtımını yaptı . Dört saat süren tanıtımının sonunda 92 şişelik satış gerçekleştirdi .

Tanıtımlara her hafta devam etti ve bir ay sonra ikinci mağazada satışa başladı .

6 ayın sonunda tüm Gelsons raflarında ürünü yer alırken ayrıca ülke çapında üçbin perakende mağazaya da ulaşmıştı .

kaynak:ny

20 Ekim 2010 Çarşamba

En İyi İş Fikri Nasıl Doğar ?


BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Erik Fjellborg

ucmsgroup


En iyi iş fikri gerekliliğin anlaşılmasıyla doğar.

Onyedi yaşındayken bir fast food zincirinde çalışan Erik çalışanların işe yerleştirilmesi konusunda sistemde bir yanlışlık olduğunu görüyordu.

Şu an yirmibir yaşında ve İsveçte yaşıyor.

Sorunu belirledi ve webde değişik mağazalarda çalışanların birbirleriyle iletişimini sağlayarak eleman ihtiyaçlarının sağlanması konusunda bir uygulama oluşturdu.

13 Ekim 2010 Çarşamba

Girişimcilikte Önemli Noktalar


Yıllardır girişimcilik yapıyorum . İş yapmanın kuralları ile ilgili bir çok şey öğrendim , unuttum , tekrar öğrendim ..

Geçenlerde iş yapma konusunda neler bildiğimi değerlendirmek isterken şu sonuçlara ulaştım.

Açık ve iyi tanımlanmış bir işin olsun . Yalnızca ‘’ para kazanmak istiyorum ‘’ düşüncesine sahip olma . Yüksek amaç ve hırsını pazara yerleştirerek başarılı ol .

Kazanacak bir ekip oluştur . İşe alacakların senden daha iyi olsun .

Tutumlu ol . Etkileyici ve büyük işler yapmak , ofis mobilyalarının kalitesi ile ölçülmez . En büyük kar , harcamadığın paradır .

Düzenli ve planlı çalış . Ertesi gece bir gün önce yaptığın işleri değerlendir .

Veritabanı oluştur . İşinle ilgili bilgilere hakim ol ve ikinci kez birilerine sorma .

Bir hayal tahtası oluştur ve yaptığın her şeyi oraya yerleştir . Ona her gün bakmak için süre ayır , sonrasında her bir hedefini gerçekleştirdiğinde kendini nasıl hissedeceğini düşün .

Düşün . Hergün on dakika gözlerini kapa ve hedeflerinin neresinde olduğunu düşün .

Oku . Sende olumlu hisler yaratacak kitaplar oku .

Öğrenci ol . Her tecrübeden bir şeyler öğren . İşinde kendini geliştirmek , başarı ve içinde bulunduğun sektör gibi konularda bilgilerini arttır .. Başarılı rakiplerinle ilgili söyleşileri dinle . Unutma , öğrenmeyi durdurursan sende durursun .

Teknolojiyle arandaki boşluğu doldur . Kullandığın teknolojiyle , kullanma şansın olan teknoloji arasındaki fark senin teknolojik boşluğunu oluşturur . Teknoloji her iş için bir başarı anahtarıdır .

kaynak:articlesbase

7 Ekim 2010 Perşembe

Ali Sabancı 'dan Aile Şirketlerine Tavsiyeler


Ali Sabancı, Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde, Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda düzenlenen ''Türkiye Global KOBİ'ler Platformu'' kapsamındaki ''İş Ortağım Buluşmaları''nda yaptığı konuşmada, Pegasus Hava Yolları'nın gelişimini anlattı.

''Nasıl zengin olunuyor?'' diye kendisine sorular yöneltildiğini belirten Sabancı, ''Bunun çok basit yöntemi var. Esasında ben doğuştan girişimciyim. Ben babamı da anamı da doğru seçmişim'' şeklinde esprili bir cevap verdi.

Yolcuların yeni güvenilir uçaklar, uygun fiyat, geniş yurtiçi ve yurtdışı uçuş ağı, zamanında kalkış performansı istediğini vurgulayan Sabancı, 2006 yılında 408 kişi olan Pegasus ailesinin bugün 1132 kişi olduğunu belirtti.

Şirketin karının yüzde 10'unu Pegasus çalışanlarına dağıttığına ve 2009'da 917 çalışanın bundan faydalandığına işaret eden Sabancı, aile şirketlerine seslenerek ,

''Kendi kendinize yetme ihtimaliniz, bu iş dünyasının rekabetçi ortamında çok gerçekçi ve yeterli değil . Paylaşmayı da bilin . KOBİ'ler için de bu çok önemli . Bir gün geliyor baba oluyor 65 yaşında, çocuk oluyor 45 yaşında. Çocuk babanın gölgesinde . Baba öldüğü zaman çocuk o zaman duruyor. Çünkü, tecrübesi yok'' diye konuştu.


Sabancı, şirketlerin yaşayan bir organizma olduğunu, kendi kararlarını verecek hale gelmesi gerektiğini ifade etti.

Adana'da doğduğunu, aile şirketi kültüründe büyüdüğünü, cumartesi günleri babasıyla veya amcalarıyla fabrikaya gitmekten gurur duyduğunu anlatan Sabancı,

''Aile şirketinin bir sorunu var; aile fertleri işleri yönetirken ve büyütürken kendi kendilerine yeter zannediyorlar. Ben 2004'te biraz da bu sebepten dolayı Sabancı ailesinden ayrıldım'' dedi.

''Bir de şu soru soruluyor; baban Sabancı olmasaydı sen bunları becerebilir miydin? Mantıklı bir soru'' diyen Ali Sabancı,

Annesi babası kim olursa olsun herkese hayatta bir oyundaki gibi ''bir el, bir kağıt'' dağıtıldığını, burada önemli olanın eli iyi oynamak olduğunu söyledi.

kaynak:gg

4 Ekim 2010 Pazartesi

Cazip İş Fikirleri Tek Başına Başarı Getirir mi ?


Yaşadığım girişim tecrübesinden çok şeyler öğrendim .

Aldığım ilk ders ürünün nasıl dağıtılacağından emin olmaktı . Bir diğeri işe küçük başlayarak gelişeceğine ikna olduktan sonra büyütmekti .

Sonuçta başarısızlık içinde kendimizi başarılı hissettik . Hızlı karar verdiğimiz için sermayemizin yüzde yetmişbeşini geri alabilmiştik .


Hikayemiz şöyle başladı .

Birkaç yıl önce iki yakın arkadaşım ve bir java geliştiricisi ile birlikte mobil bir sosyal ağ oluşturmaya karar verdik . Yaklaşık bir yıl öncesinde büyük bir şirket adı yeni duyulmaya başlayan başka bir sosyal ağı satın almıştı .

Bizde gps uyumlu mobil telefonlarla bağlantılı sosyal ağlar konusunda pazarın boş olduğunu düşündük ve ‘’ Uygun dönem işte budur ‘’ diyerek işe giriştik .

Hızlıca pazarın ana hatlarını kapsayan iş modelini oluşturduk ve riskleri belirledik .

Mobil telefon pazarında çok kullanılan sistemlerle uyumlu oldukça iyi bir teknoloji geliştirdik , sosyal ağın internette ana hatlarını da oluşturduk . İnsanları evlerinden çıkararak internette birbirleriyle konuşabileceklerini teklif edecek aşamaya gelmiştik .

Bir yıl geçmeden ikibin internet kullanıcısı olmasına rağmen sıfır tane mobil operatöre sahiptik .

Çok geçmeden telefon operatörleriyle anlaşma yapmadan sistemi işletemeyeceğimizin farkına varmıştık . Telefon operatörleriyle bağlantınız yoksa satın almanız gerekiyordu ve bu imkansızdı .

İlk yılın sonunda işi bırakmaya karar verdik . Şirketi satmak istediğimizde alıcı çıkmadı .

Yalnız site adımızı iyi bir fiyata satarak başarma egomuzu tatmin etmiştik .

kaynak:cstartup

27 Eylül 2010 Pazartesi

İş Fikrinizi Test Edin

Ürününüzün pazarda tutabileceği konusunda iyimsersiniz .

Aşağıdaki test iş fikriniz konusunda size yardımcı olacaktır .

Hedeflediğiniz pazarın potansiyelini nasıl görüyorsunuz ?


A – Çok büyük
B - Büyük
C - Normal
D – Dar
E - Çok küçük .

Pazar potansiyeli satış tahmini değildir . Burada Pazar özellikleri dikkate alınır . potansiyel düşükse risk oldukça yüksektir .

Ürününüze talebin trendi nasıl gelişebilir ?

A – Hızli ve önemli bir büyüme potansiyeli var .
B - Yavaş ve mütevazi büyüyen bir potansiyel var .
C – Uzun süre böyle kalabilecek , sabit bir talep var .
D – Azalmaya yeni başlamış bir talep var .
E – Hızla azalan bir talep var . Pazar bir süre sonra kalmayabilir .

Talep trendi büyüme oranına işaret eder .

Talebin istikrarlılığı nasıl görünüyor ?

A – Çok istikrarlı , dalgalanmalara karşı hassas değil .
B - İstikrarlı , değişimler önceden öngörülebilir .
C - Değişimler dikkatli incelenirse tahmin edilebilir .
D – İstikrarsız ve hassas , değişimleri tahmin etmek zor .
E – Çok istikrarsız , bir çok şeyden etkilenebilir .

Talep istikrarı satış tahminleri yapılması ile ilgilidir .

Ürünün ömrü ne kadar görünüyor ?

A – Çok uzun . On yıldan fazla .
B – Uzun , altı sekiz yıl olabilir ,
C – Dört beş yıl olabilir
D – Çok kısa , iki yıldan az .

Bazı ürünlerin ömrü kısayken , bazılarının ki uzundur . Uzun ömürlü olması pazara sunumda daha iyi planlar yapılmasına neden olurken , uzun süre ayakta kalabilecek bir iş olabilme şansını etkiler .Üç yıl ve daha kısa süreli ürünler yüksek oranda belirsizlik içerir . Kısa süre yaşayan bir çok ürün vardır . Onlar özel pazarlama , operasyon stratejileri , finansal stratejiler ‘le başarıyı yakalarlar .

Yan ürünlerle bağlantıları nasıldır ?

A – Çok yüksek
B - Yüksek
C – Çok fazla değil
D – Çok sınırlı

İlgili ürünler önemli . İlave ürünler ticari artılar sağlar . Yan ürünlerin potansiyelinin sınırlı olması , ürünün ömrü de kısaysa büyük riskler içerebilir .


kaynak:dartcreation

20 Eylül 2010 Pazartesi

Girişimciler Pazardaki Değişimlere Dikkat Etmeli

İş yapmak isteyenlerin göz önüne almaları gereken değişmez bir kural , pazardaki değişimlere uyum sağlamalarının önemidir .

Pazarın ne anlatmak istediğine kulak verdiğinizde , ona cevap vermeniz kolaylaşır .

- Pazar trendlerini izleyin .

- Müşterilerle iş ortağınız gibi çalışın .

- Diğer pazarların kullandığı pazarlama araçlarını göz önüne alın . Böylece farklı pazarlardan da gelir elde edebilirsiniz .

- Diğerlerinin nasıl yaptığını inceleyin . İyi örneklerin neyi nasıl yaptığını , başarısız olanların neyi yapamadıklarını değerlendirin .

- Planlı olduğunuz taktirde para , süre kazanacağınızın , düş kırıklıklarından uzak kalacağınızın farkında olun .

- Esnek olun . Bazı şeyleri mükemmel yapsanız da , bununla birlikte bazı şeyleri de müşterilerin hoşuna gitmeyecek şekilde yapıyor olabilirsiniz . Eksiklerinizi araştırarak pazara uyum sağlayın .

13 Eylül 2010 Pazartesi

Komşularınız Ne İş Yaptığınızı Biliyor mu ?

Küçük işletme sahipleri çoğu zaman büyük iş fikirleri peşinde koşarlar .

Onlar dergi ve gazetelere reklam vermeden önce pazarlamaya kendileride başlayabilirler .

Yıllar önce perakende satış işine başladığımda satışları yükseltmek için kolay ve ucuz bir yol düşünmüştüm .

İşyerimin etrafındaki tüm mağazalara gidip çalışanlarla konuşup kendimi tanıtmıştım .Sonrasında ise onları tekrar gördüğümde selam vermiştim .

Bu şekilde satış yapmasam da , insanların mağazama gelmesi için farklı nedenler oluşturmuştum .

Bir süre sonra tanıştığım insanların yüzde yirmiden fazlasının mağazamı keşfettiğini fark ettim . Gelirimin yüzde on – onbeşini onlar sağlamaya başlamıştı .

Vaktiniz olduğunda siz ve elemanlarınız komşularınızı ziyaret edip yalnızca kendilerini tanıştırabilirler . Bu ziyaretlerde satış konusuna girmeyin , yalnızca tanışın .

Bir süre sonra tanıştığınız insanlardan sizi ziyarete gelenler olacaktır .

İnsanlar bildikleri ve tanıdıkları yerlerden alışveriş yapmaktan hoşlanır .

kaynak:greatbusinessideas