11 Mayıs 2011 Çarşamba

İş Planınız Sizi İkna Ediyor mu ?


Önemli bir karar vererek kendi işinizi yapmayı denemek istiyorsunuz . Muhtemelen bildiğiniz gibi bir çok girişim para , süre kaybı ve başarısızlıkla sonuçlanır , başarılı girişimler de göz ardı edilemez .

Riskler ve fırsatlar dünyasına girerken iş planı ile ilgili bazı noktalara bir göz atalım .

İş planı yapmak pek zevkli bir iş olmasa da girişimin başarısında kritik önemdedir . Bu konu yapılan işin , sektörün geçmişinin , ürün ve hizmetlerin gözden geçirilmesini gerektirir .

İş planı sürecini fırsatları ve riskleri daha iyi anlayabilmenin bir yolu olarak düşünün .

Müşterileriniz kimlerdir ?

Pazarınızın bölümlerini tanımlayın . Eğer ürününüz kulaktan kulağa yayılırsa daha az şeyler yapmanız gerekebilir . Amazona bakın , önce kitaplar konusuna konsantre oldu ve bu konuda yerini sağlamlaştırdı ve daha sonra diğer sektörlere doğru hareket etti .

Pazarda neler oluyor ?

Anlamaya çalışın . Başlıca pazar trendleri nelerdir . Trendlere nasıl uyum sağlayabilirsiniz . Sonuçta rakiplerinizin listesini yapın ve sürekli güncelleyin .

Başlangıç girişimi maliyetiniz nedir ?

Maliyetleri hesaplarken gerçekçi olun . Girişimciler maliyetleri genelde düşük tahmin ederler .Detaylı bir bütçe ve tahminler yapın .

İş planınız sizi ikna ediyorsa diğer aşamalara geçebilirsiniz

kaynak:ny

4 Mayıs 2011 Çarşamba

Genç Girişimciler Ne Yapmalı


Genç girişimcilere tavsiyelerde bulunurken , girişimciliğe başlangıç yapanların göz önünde bulunması gereken konularda kafalarını karıştırmamaya dikkat ediyorum . Keşke birisi ilk iş girişimimde bana da tavsiyelerde bulunsaydı .

Konsantre ol

İlk kez iş girişimi yapanlar kendilerini neredeyse her fırsata atlama zorunluluğunda hissederler . Bu durum verimliliği olumsuz yönde etkiler . On işi kötü bir şekilde yapacağına bir işi mükemmel şekilde yap .Başka bir projeye geçmeyi düşünüyorsan orijinal konu ile ilgili olmalı .

Ne yaptığını anla , anladığını yap .

Yaptığın işe yalnızca çekici veya dışarıdan karlı göründüğü için girme . Sevdiğin işi yap . İşin yeteneklerin ve hırsın üzerine şekillenecektir . Kalbin onun için çarpmıyorsa başarı gelemeyecektir .

İşini yarım dakikada anlat veya hiç anlatma

İşini anlatabilmek için bir yatırımcı ile karşılaşma ihtimaline hep hazır olmalısın . Kısaca ve anlaşılır olarak ne yapmak istediğini , hedeflerini kafanda hazır tut .

Ne yaptığının , yapamadığının , senin yapamayıp başkalarının yaptığının farkında ol .

Hiç kimse her şeyi bilemez .İşinde daha iyi olabilmek için etrafında tavsiye verenler olsun .

Başlangıç girişimcisi gibi davran

Pahalı ofisleri , hızlı arabaları , çok para harcamayı unut . Genel giderlerini düşük tut , bütçeni verimli kullan .

Hatalarını değerlendir

Hiçbir iş kitabı , iş planı geleceği bilemez , seni tek başına başarılı bir işadamlığına taşıyamaz .
Başarıya giderken dikensiz yol yoktur . Önemli olan hatalardan dersler çıkartmak ve aynı hatayı ikinci kez yapmamaktır .

Başlangıçta kimse sermaye vermez .

Hiç kimse başlangıçta işine yatırım yapmayacaktır . bütçene uygun olarak iş modelinin başarılı olabileceğini kanıtlayan alternatifler ara .

Sağlıklı ol

Hayır ben senin annen veya baban değilim . Yine de verimli olabilmen için kendine iyi bakman gerektiğini söyleyebilirim . Girişimcilik bir yaşam biçimidir . Mesai saatlerinde çalışılan bir iş değildir . Herhangi bir bahane bulma . Yemeklerini zamanında ye , spor yap , kendine süre ayır .

kaynak:entrepreneurs

27 Nisan 2011 Çarşamba

Yeni Bir Ürünü Satışa Nasıl Hazırlayabilirim


Yeni bir ürün keşfettiniz ve pazarda ses getireceğini düşünüyorsunuz . Pazardaki test sonuçlarınız da düşüncenizi destekliyor .

Ürününüzü almak isteyecek müşterilere nasıl ulaşacaksınız ?

Satış Planı Yapın


Pazarı olabildiğince doğru tanımlayarak ürününüzü kimlerin satın alabileceğini anlamaya çalışın .

Örneğin tüm kadınları müşteri olarak hedeflemek yerine ortalamalar düzeyinde gelir elde eden kadınları , tüm çocuklar yerine beş yaş altı çocukları , tüm erkekler yerine otuzbeş yaş üstü orta üstü gelir elde edenleri göz önüne alın . Bu insanlar nerelerden alışveriş yapabilirler ?

Bu yöntem satış ve pazarlama çabalarınızın , daha doğru bir şekilde hedef müşterilerinizin pazarlama kanallarınca kabul edilmesine yol açar .

Şimdi satış planlarınızı geliştirmeniz gerekiyor

Şu konular önemli

Satış amaçlarınız milyonlarca satabilirim gibi değil , belirli ve ölçülebilir olmalı .

Örneğin ayda elli son kullanıcı müşteriye , altı ay içinde ise yüz bölgesel perakendeciye gibi .

Satış Aktiviteleri sizin satış taktiklerinizdir . Son kullanıcıya inernet ile veya perakendeciler aracılığıyla satış gibi .

Son kullanıcıya internetten satış yapacaksanız satış siteleri , internet reklamları gibi konuları da göz önüne almalısınız .

Yukarıdaki her bir konuyu ne kadar sürede sonuçlandıracağınızı belirleyin . Bunu yapmanız hangi aşamada ne kadar süre kaybettiğiniz ve neler yapmanız gerektiği konusunda destek olacaktır .

Yüksek satış yapılan mağazalara ürünlerinizi yerleştirebilmeniz , diğer perakende mağazalarını yeni ürününüzün satacağına ikna açısından etkileyecektir .

kaynak:entrepreneur

21 Nisan 2011 Perşembe

Girişimciliğiniz Kopyamı Yoksa Orijinal mi ?


Girişimcilik kararını verirken önemli konulardan biri , başkalarının mı yoksa kendi adımlarını mı takip edeceğindir .

Bazıları için diğer iş yapanları takip etmek gelir elde etmenin daha güvenli bir yoludur ve bir çok durumda da doğrudur . Diğerleri daha uzun süredir pazarın içindedir ve öğretebilecekleri vardır .

Kopyacılık yaptığınızda markasız ürünler arasında yerinizi alırsınız . İnsanlar sizin farkınızda olmaz ve arkadaşlarına anlatmazlar .

Orijinal olmak ise tek başına yeterli değildir . İnsanların ürününüzü konuşması ve neden olduğunuzu anlaması gerekir . Biraz kahve yapımına benzer . Güzel kahveyi doğru karışımla yaparsınız .

Örneğin rakiplerin operasyonel veya dağıtım konularında neler yaptıkları araştırılabilir . Fakat ürün dizaynı orijinal olmalıdır .

Diğerlerinden ürünle ilgili bazı şeyler öğrenebilirsin , yalnız katacağın yorum onun değerini belirler .

kaynak:lostjobstartbusiness

13 Nisan 2011 Çarşamba

İş Fikrime Finansör Bulabilir miyim ?


Dünyada bir çok iş planı kendisine yatırımcı arıyor .

Bu yazıda pazara sunmak istediğiniz ürün veya hizmetinizin ne olduğu değil , yatırımcılara sunumun ne şekilde yapılacağı konusu yer almaktadır .

İş planının etkileyici olması neden önemlidir ?


Çünkü yatırımcılar bir projeye yatırım yapıp yapmama konusundaki ilk kararlarını iş planından etkilenme derecelerine göre değerlendirirler . Bir çok iş planı ise etkileyici değildir

Finansörlerle konuşmalarımda ‘’ Büyük iş fırsatlarını kaçırdığınız endişesine hiç kapılır mısınız ‘’ sorusunu sorduğumda bir çoğu , ‘’ Zayıf bir iş planı özeti beni heyecanlandırmaz ve hiçbir zaman geriye dönüp kaçırdığım fırsatları düşünmem ‘’ cevabını verirler .

Yatırımcılar üzerinde heyecanlandırıcı bir ilk etki bırakabilmek için yalnızca bir şans vardır . İlk etkiyi ise iyi hazırlanmış iş planı yaratır .

Bir evin iyi inşa edildiğini düşünmüyorsanız , uzun süre dayanacağından emin olamazsınız .

Yatırımcıların gözünde finansal tablolar da büyük önem taşır .
Sunum gerçekçi olmalı , rakamlarla yapılacak iş uyumlu olmalıdır . Onlar yatırımlarının ne şekilde geri döneceğine açık bir şekilde ikna olmak isterler .


Finansal tabloların iyi yapılmaması güzel bir rüyanın aynı şekilde sonuçlanmamasına neden olabilir .

Yönetim ekibi de yatırımcıların dikkat ettiği bir konudur . Çünkü bir çok iş girişimi yönetim zayıflıklarından dolayı başarılı olamaz .

Finansörler yaptıkları yatırımdan ne şekilde çıkabileceklerini de bilmek isterler . Onlara göre en başarılı yatırım , şirketten ayrılırken en yüksek getiriyi getiren ve kolay çıkılabilendir .

Finansörlere işinizi tanıtırken kestirmeden gitmeyin , detaylarda kaybolmayın , altyapısı olmayan tahminlerde bulunmayın ve etkileyici bir sunum için kendinizi geliştirmeden şansınızı kullanmayın .

kaynak:articlebase

6 Nisan 2011 Çarşamba

Kendi İşimi Yapabilir miyim ?


Kendi işinizi yapmak için karar verdiğinizde , bir çok insan yerinde otururken benim yaptığım acaba çılgınlık mı diye düşünürsünüz .

Bu normaldir . Çünkü başarılı olmak için bir çok aşamadan geçmeniz gerekecektir .

İlk aşamada başkasının yanında çalışmak veya kendi işini yapmak arasındaki tercih tedirgin edici olabilir . Çünkü daha önce yaşadığınız bir his değildir .

İkinci aşamada hangi iş fikrinin girişimciliğe götüreceği ile ilgili hayaller kurmaya başlarsınız . Hayal gücünüze her şeyi düşünme konusunda izin verin , düşündüklerinizi en uygun iş fikirleri dışındakileri daha sonra elemek üzere not alın .

İş fikrini buldunuz ve üzerinde çalışmaya başladınız . Bir çok şey istediğiniz gibi gitmeyecek , insanlar sizi eleştirecektir . Bu aşamada çılgınlık yaptığınız düşüncesine kapılabilirsiniz .

İşleriniz yoluna girdikçe bir önceki aşamada bir çılgın olduğunuz düşüncesi değişmeye başlayacak ve gelir elde edilmeye başlanacaktır .

kaynak:openforum

28 Mart 2011 Pazartesi

Müşterilerin Reddedemeyeceği Ürünler Nasıl Yaratılır


Bir çok müşteri dünyada yeni ürünlerin pazara girmesini bekliyor .

Küçük girişimciler içinse büyük rakiplere karşı kazanabilmenin yolu , rekabetin yüksek olmadığı pazarlara , benzersiz ürünler sunmaktır .


Küçük işletmeler için daha az riskli olan bu yöntem pazarlarda başarı şansını arttırır .

Evler için dekorlar yerine duvar çerçevesi satmak , baharat yerine soslar satmak , klasik çocuk elbisesi yerine özellikli elbiseler satmak müşterilerin alışverişlerde size öncelik vermesine neden olabilir .

Burada anahtar kelime konsantre olmaktır . Bulacağınız ürün müşterilerin gözünde çok çekici olana kadar .

Müşterilerin her ihtiyacını karşılayamazsınız .

Yüksek talebi olan bir pazarın küçük fakat karlı bir bölümünü belirleyin ve bu konuda en iyi ürün , hizmeti veren siz olun .

Pazarınıza uygun müşteriler belirleyin ve çözümlerinizle ilgili görüşlerini alın . Başarılı bir pazarlama stratejisinde bilgi önemli bir anahtardır . Ürünü piyasaya sürmeden önce potansiyel müşterilere fiyatı , rakip ürünlere göre avantajları ve dezavantajları konusunda fikirlerini sorun .

Müşterileriniz yüksek kaliteli , uygun fiyatlı , güvenilir , ikna edici özellikleri olan ürünler mi istiyor ? Ürün özelliklerinizin potansiyel müşteriler de yarattığı değerin ne olduğunu araştırın .

Hiçbir sektörün veya işin sizi bekleyen altın madeni olmadığını aklınızdan çıkarmayın .

Başarılı olmak için en çok gerekli olan , pazarın bölümlerini tanımlamak ve bir bölümünde görülen yerine getirilememiş ihtiyaçları belirleyip doldurmaktır .

kaynak:powerhomebiz

18 Mart 2011 Cuma

İş Fikrinizi Gerçekleştirmek İçin Acele Etmeyin


Bir çok girişimci fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için aceleyle iş planları yaparlar .

Planı yapmadan önce fikrin iş fırsatlarına uygun olduğu konusunda ikna olunmalıdır .

İş planı işin son aşamasıdır . Girişimin tutarlı olduğu konusu netleştikten sonra dikkatli ve objektif bir çalışmayı gerektirir.

9 Mart 2011 Çarşamba

Otopark Sorunlarınızı Çözüyoruz


Benjamin Sann

Bestparking

2004 yılında kurulan şirket beş kişi istihdam ediyor.

Şehirlerdeki park yerlerinin haritalarını barındırması yanı sıra fiyatları arasında karşılaştırma yapma şansı sağlıyor.

Diğer yandan ise otopark şirketleriyle yaptıkları anlaşmalar sayesinde rezervasyon imkanı da sağlıyor.

Şu an dört şehre yayılmış durumda .

Sann bu işe lisedeyken başlamış ve ondokuz yaşında

kaynak:moneycentral

25 Şubat 2011 Cuma

Tasarruf İçin Ne Yapmalı


Ev bütçesinin yönetimi için ne yapabilirsin ?

Kendine karşı dürüst ol

Kendinin ve ailenin nerelerde para harcadığını düşün ,

Paranı yönet

Bütçeni ve kredi kartlarını yönetmek konusunda dikkatli ol

Beklenmeyen harcamaları göz ardı etme

Beklenmeyen harcamalar için bir kenarda paran olsun .

Yaşantına dikkat et

Beklenmedik durumlara hazırlıklı olmak için işinde başarılı olmalı , çok çalışmalısın .

Ailenin finansal planını yapmaya başla

Haftada bir saatini harcamalar , finansal amaçlar ve tasarruf konusunu düşünmeye ayır

18 Şubat 2011 Cuma

Bazı Ürünler Neden Diğerlerinden Çok Satar


Başarılı tanıtım kampanyaları yapılmış fiyatları yakın bir çok üründen , neden yalnızca bazıları satış yarışını önde götürür ?

Bir ihtiyacı diğerlerine göre daha iyi çözdüğü için ,

Bu güne kadar daha iyisi yapılamadığı için ,

Ampulu icat etmesede , ışık veren camı geliştirerek ticari bir ürün haline getiren Edison ,ticari bir deha haline gelerek aydınlanma ihtiyacını daha iyi bir şekilde çözmüştü .

Önemli ticari yeteneklere sahip olan Edison , o dönemde aydınlatmada kullanılan gaz lambasının daha gelişmiş bir modelini keşfetseydi , belki uzunca bir süre iyi gelir elde etsede bu gün hatırlanırmıydı ?

İcatlar 'ın tarihi gelişimine baktığımızda bir dönem için en iyi olanın daha iyisinin daha sonra yapılabildiği veya insanların alışkanlıklarının değişmesiyle ihtiyacı çözmekten uzaklaştıkları görülmekte .

Bazı ürünlerin diğerlerine göre neden daha fazla tercih edildiği sorusuna dönersek ;

İhtiyaç çözümlerinin ticari ömürleri farklı olsa da , her iki çözüm birlikte veya ayrı ayrı geçerli olabilir .

11 Şubat 2011 Cuma

Pazarda Rekabet Gücünüzün Farkında Olun


Geçenlerde yürüyüş yaparken çitlerin arkasında bir köpekle karşılaştım . Köpek bana havlayarak meydan okurken , bende aramızda bulunan tel çite güvenerek ona tepki verip , fazla aldırmadan yürümeye devam ettim .

Bir süre sonra havlama tekrar dikkatimi çekince ona tekrar '' git buradan '' dediğimde çitlerdeki boşluğa denk geldiğimizi farkettim .

O an iki rakiptik , onda hiç bir endişe belirtisi yokken bende vardı . Çünkü henüz '' Yaban Tv '' ' de köpeklere nasıl davranılacağı konusunda bir program izlememiştim .

Etrafta kimsenin de olmaması endişemi arttırmıştı , köpek beni zayıf bir rakip olarak görmüş olacak ki arkasını dönüp giderken , aynı dakikalarda ben ondan daha hızlı olarak aynı hareketi yapıyordum .

Eve dönerken şunları düşündüm ;

Ona karşı tel çitlere güvenerek gücümü bilmeden meydan okumam hiç akıllıca değilken , en azından belgesel programlarında ona nasıl söz geçirebileceğimi izleyeseydim , gücümün farkında olarak davranışlarım farklı olacak ve arkamı dönüp oradan ayrılmayacaktım .

Pazarda rekabet ederken kendinizin ve rakiplerinizin gücünün farkında olun , anlayın , aksi halde bir süre sonra isteseniz veya istemesenizde oyunu terketmek zorunda kalabilirsiniz .

4 Şubat 2011 Cuma

Genç Girişimcilere Tavsiyeler


Yaklaşık iki yıldır girişimcilik yapıyorum .

Geçen gün girişimciliğe istekli iki üniversite öğrencisiyle karşılaştım . Onlarla konuşmak beni mutlu etti . Çünkü o yaşlarda bende benzer duygular yaşamıştım .

Kırkbeş dakika onların fikirlerini , sorularını dinledim ve ürünlerini bu haliyle piyasaya sunarlarsa satın almayacağımı söyledim .

Eğer benden bir tavsiye duymak istiyorlarsa direkt olarak söylemeliydim . Çünkü her genç girişimcinin birilerine kulak vermeye ihtiyacı var .

Tavsiyelerimi dikkatle dinlediklerini varsayalım . Onu uygularlarsa başarılarının garantisi var mı ?

Genç bir girişimci olarak ilk dönemlerde ‘’ Nasıl başarılı girişimci olunur ‘’ konusunda tonlarca kitap okudum .

İş hayatında çok başarılı insanlar vardı .

Tamam , hepsi başarılıydı ama aynı zamanda benimle aynı kulvarda ve aynı yaşlarda değillerdi .


Bu konularda yazılan makaleleri okuyarak daha fazla şeyler öğrendim .

Çünkü internette onlarla kontak kurabilme şansına sahiptim .Sordum ve samimi cevaplar aldım .

Bunu fark ettiğimde girişimcilik dünyasına önemli etkiler yaratmak için adım atmaya karar vermiştim .

kaynak:junloayza

28 Ocak 2011 Cuma

En Başarılı Olmayan Firmalarda Başarılımıdır ?


Geçen gün televizyonda maç izlerken gözüme adını hatırlayamadığım bir futbolcu takıldı .

Adı ilk anda aklıma gelmesede onu yıllardır biliyordum , bazen bir , bazen diğer takımdaydı ,

İlk anda neden bir türlü ünlü takımlarda oynayamamış olması aklıma gelsede , onun gibi futbolcular olmasa , yıldızların ne anlamı olacaktı .

Yıllardır 1. ligdeydi , gözler daha çok büyük oyuncularda olsada o da istikrarlı ve başarılıydı , kendinden istenileni elinden gelenle birleştiriyordu .

Sonra , bir iki sezon büyük başarılar gösterip kaybolan yıldızları düşündüm , onlar artık yokken hala oynuyor , hemde kazanıyordu .

Bir çok firmada akla ilk gelen olmasa da yıllardır yarışı sürdürüyor . Geçmişte bazı ilk akla gelenler ise tarihin tozlu sayfalarında yerini alırken akla son dahi gelemiyor .

Akla ilk gelmemek başarılı olup olmamaktan çok yalnızca bir tane , akla ilk gelen olması anlamına geliyor .

24 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni Bir İş Kurarken Önemli Noktalar


İş konusunun potansiyelinin ne olduğunun başlangıçta düşünülmesi gereklidir .

İş başlangıcında konuya ne kadar insanın ilgi duyacağı önemli . Okuldayken bir öğretmenimiz ‘’ Siz ilgisiz olduğunuzda ben dersi anlatmaktan hoşlanmıyorum ‘’ derdi .

Girişim fikriniz fazla insanın ilgisini çekebilecek düzeyde değilse başlangıçta çöpe atmak doğru olabilir .

Her iş planı her bir iş fikri içindir ve değişen ve keşfedilen koşullara göre esnek olmalıdır .

Eninde sonunda doğacak finansman ihtiyacı tahmin edilmeli .

Girişim başlangıcında uzmanlardan yararlanma ve esnek planlama dışında da yapılması gereken bir çok şey vardır .

17 Ocak 2011 Pazartesi

Firma Hızlı Koşarken Yavaş Müzik Dinlenmez


Koşarken slow müzik dinlenmez .

Bir süredir sağlık için yürüyüş yaparken genelde slow müzik dinliyordum . Bunun o an için bana daha dinlendirici geldiğini farkettim .

Yürüyüş , hızlı yürüyüş derken artık koşmaya başladım ve bazı farkları keşfettim .

Hızlı müzikle koşarken ;

- Daha hızlı bir tempo yakalıyorum .

- Daha uzun süre koşabiliyorum .

- Daha uzun mesafeler gidebilmek için arada bir tempoyu biraz düşürmek gerekiyor .

- Müziğin ritminin bana uygun olması önemli , bazı müzikler hızlı da olsa beni etkilemeyince koşu tempoma yansımıyor ve yeterince hızlandırmıyor .

- Şu anki form düzeyimde uygun müzik bularak çok hızlı koşmak istesemde çok hızlı müzik ve koşu beni çabuk yoruyor , bu yüzden istediğim mesafeyi koşamadan bırakıyorum .

- Bir süre sonra daha fazla form tuttuğumda , hızlı ve uzun koşularda zorlanmayacağıma inanıyorum .

Firmalar da daha hızlı büyümeye başladığında , ekibin , altyapının bu duruma hazır olup olmaması gözden uzak tutulmamalı .

Şirketlerin büyüme stratejileri değerli olsa da , çalışanlar ayak uyduramıyorsa , hedefler çalışanlara ve yöneticilere uygun değilse , anlaşılır bir şekilde anlatılmıyorsa veya firma çalışanlara dar geliyorsa büyük başarılar rüyadan öteye geçemeyebilir .