1 Haziran 2010 Salı

Ekonomik Krizde Nelerden Vazgeçilebilir

2008 yılı Aralık ayında Amerikada yapılan bir araştırmada krizde vazgeçilebilir veya vazgeçilmesi zor tüketici alışkanlıkları ortaya çıkartılmaya çalışılmış.

Ortaya çıkan sonuçlar şöyle ;

Daha Kolay Vazgeçilebilir Harcamalar

Lüks el çantası
Uydu radyosu
Özel giysiler almak
Yüksek düzey kozmetik ürünleri
Ev temizlik servisi
Restoranda güzel bir akşam yemeği ,
Manikür ,Pedikür
Çok özellikli cep telefonu
Sosyal kulüp üyelikleri

Vazgeçmesi Zor

İnternet hizmeti
Temel cep telefonu hizmeti
Kablolu ,uydu tv hizmetleri
İndirim mağazalarından giysi alışverişi
Saç kesimi ,boyatma
Fast food restoran
Sıradan bir restoranda yemek
Yardımseverlik
Tatil

Sizin kolay ve zorlarınız hangisi ?

kaynak:stores

27 Mayıs 2010 Perşembe

Müşterilerimiz İşimizde Fark Yarattığımızı Düşünüyor

BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Artisjok

Stefanie Metsemakers, Roel Moonen, Claudio Cubeddu, Ghislaine Boere, Candice Isherwood, Ilse Grob, Ulrike Scholtes

Yaşları 21 ile 24 arasında değişen yedi tasarımcıdan oluşan şirket Hollandada kuruldu.

İstikrarlı bir şekilde sürdürülebilirlik , her firma için anahtar bir stratejidir.

Şirketin kurucuları bunu bir adım daha ileriye taşımaya karar verdiler.

Modaya uygun ,şık ve en önemlisi çevre dostu.

Misfits adını verdikleri ilk masalarını geçenlerde piyasaya sundular.Masa ve sandalyeden oluşan bir sonraki ürün konusunda çalışıyorlar.

Yatırımcılar ve bankalardan aldıkları kredilerle sermayelerini yükselttiler ve Benelüks ülkelerinde yer alan perakende mobilyacılarla görüşmelere başladılar.

24 Mayıs 2010 Pazartesi

Kendi İşimi Yapabilir miyim ?

Mya şansının borsa dünyasında olmasa da yiyecek sektöründe olduğunu görmüştü.

Borsacılıkta geçen yedi yıldan sonra hayal kırıklığına uğramaya başlamıştı.

İşini sevsede akşamları evine döndüğünde huzursuzdu .Bu tür bir iş hayatının kendisine uygun olmadığını düşünüyordu.

Otuz dört yaşına geldiğinde bu hayat benim ,artık değişim zamanıdır , daha yaratıcı şeyler yapmak istiyorum diye düşündü.


2004 yılı geldiğinde internet üzerinden kurabiye ve hediyelik ürünler satarak Jersey şehrinde kendi işine başladı.

Kurabiyeler her saatte talep edilebilen yiyeceklerdir ve her zaman insanları mutlu eder diyor Mya Jajobson.

Evdeki herkes ,arkadaşları iş konusunda ona yardım ediyordu.Bir süre sonra artık bu işi evden sürdüremeyeceğinin farkına vardı ve bir iş planı yaptı. Planını küçük işletmeler geliştirme merkezine götürerek düşük faizli kredi aldı ve Kasım 2005 ‘te ilk mağazası kapılarını açtı.

Artık boğazına düşkün kişilerin uğrak adreslerinden biri olmaya başlamıştı.Yüzyüze ,online ve toptan satış yapabiliyordu.

Çalışanları motive edecek iş hediyeleri konusu onlar için önemliydi.

2007 satışları 300.000 dolar iken 2008 ‘de 800.000 dolara ulaşabileceğini umuyordu.

Paketleyicilerle işbirliği yapıyorum.Bu durum daha fazla paketi daha ekonomik yapmama neden oluyor.

Ekonomik krizde insanlar ve küçük şirketler lüks ürün tüketimini kesince yönünü toptan satış pazarına çevirmiş.

Firmanız küçükken en güzel ürünü yapmak ,ürünü uygun zamanda teslim etmek kolaydır.

Büyümeye başladığınızda en önemli göreviniz insanları eğitmek , yetki devretmek ve ürün sağlayanlarla anlaşmaları yapmaktır.


Şu an beş sürekli çalışanı yanı sıra part time çalışanları bulunmakta.

kaynak:w.e

17 Mayıs 2010 Pazartesi

İş Fikrimi Gerçeğe Nasıl Dönüştürebilirim

Büyük bir fikre ulaştınız ve iş başlangıcı yapmak istiyorsunuz.Bunu gerçeğe nasıl dönüştürebilirsiniz ?

Cevapları aşağıda

İş veya ürünü isimlendirme

Yaptığınız iş nasıl bilinecek ?

İsim tarif edici mi yoksa ayırıcı özellikte mi olacak ? (Her ikisi nadiren bir arada bulunur ) Bunları belirlerken markanızı ve domain adınızıda göz önünde bulundurun.

İşinizle ilgili adı nasıl belirleyeceksiniz ?

Marka ve servisler

Domain ismi seçimi

Yasal prosedürlerin yerine getirilmesi

İş Operasyonların oluşturulması

İş lisansları ve izinler

İşinizi yapacağınız yerin belirlenmesi

Doğru iş sigortalarının seçimi

Muhasebeci seçimi

Mailbox seçimi

Finansman

Borçlanma

Leasing

Ticari krediler

Sermaye

Ortaklık

Ürünü pazara yerleştirme ,fiyatlama

Pazara girmeden önce fiyatın ne olacağı ,pazarda nereye yerleştirileceği ayrılmaz olarak birbirine bağlıdır.

Pazardaki uygun yeri bulma

Uygun pazarlama , en doğru görünümü belirleme

Fiyatlama stratejileri

Destek Alma

Buradaki iyi haber yalnız olmayacağınızdır.Gerçekte az sayıda başarılı girişimci bunu yapar.Bir çok şirket ücretsiz veya ucuz bir şekilde girişimcilere destek sağlar.Bir danışman önemli.Beğenmezseniz daha sonra başkasını bulursunuz.

Şirket organizasyonunu destekle

Girişimciler Danışmana İhtiyaç duyar

İşinizi pazara sunum

Her şey hazırsa başlanabilir. Şimdi ilk müşteriye ürün veya hizmeti nasıl sunacaksınız ?

Pazarlamanın kuluçka dönemi

İlk tepki ne olacak

Henüz müşteri yoksa bilinirlik sağlamak

kaynak:about

13 Mayıs 2010 Perşembe

Tecrübeli Girişimcilerin Tecrübeleri

Başarının yüzde sekseni gösteridir diyor W.Allen

İşler durduğunda , telefonlar çalmadığında , müşteriler azaldığında hayal kırıklıklarına uğramak çok kolaydır .

Böyle şeyler yaşandığında gelecekten endişelenmekte kolaydır.

Geçenlerde Küçük Girişimci Ödülü verilen bir yarışmada seçiciler arasındaydım. Adayların nelerle karşılaştıkları ve düşünceleri konusunda bilgi sahibi olma şansına sahip oldum .

İstisnasız hepsi iş planlarının başarıları açısından çok değerli olduğu konusunda aynı düşüncedeydi . Sermaye veya borçla herhangi bir iş yaptıklarında sakin kalmanın çok zor olduğunu belirtti.Böyle durumlarda ayakta kalmak için gerçekçi plan ve tahminlere , iyi düşünülmüş iş planlarına ihtiyaç olduğunu söyledi.

Hiçbiri bekle ve gör yaklaşımıyla giderek bir sihirli aynaya ulaşıp problemlerin çözüleceği fikrinde değildi.

Bir aday problemleri planlamada zorlanmıştı . Bilginin ayakta kalabilme güvenliği için harikalar yaratacağını belirtti .

Geçmişte başarısız olduğunu söyleyen bir aday , o dönemde gerçekleşemeyecek planlar yaptığını ,planların gerçekçi olması gerektiğini düşünüyordu.Örneğin milyon dolarlar satış planlıyorsanız , bunun nasıl gerçekleşeceğini de tanımlamalısınız.

Belirsizlikler içeren düşüncelerin maliyeti yüksektir.

Çoğunun düşüncesi nakit ihtiyacı doğru tahmin edilmeliydi.Likidite önemliydi.

Hepsi planların yazılı olması konusunda aynı düşünüyordu.Üzerinde çalışılarak yeni bir işletmenin olabildiğince az hata yapması gerektiği öngörülüyordu.

Planlar gerçek olmalı ,hayal olmamalı

Çok sayıda listeler yap.Çok sayıda listen varsa gerektiğinde gerekmeyenleri kullanmayabilirsin.Hepsinin içinde en iyi olan.

Bir aday psikoloji eğitimi almıştı.En iyi sonuçlara sakince düşündüğünde ulaştığını söylüyordu.Bir çok terapistde en yaratıcı fikirlerin sakin ortamlarda ortaya çıktığını vurgular.

Üç yıllık geçmişi olan bir girişimci gelişmesini değerlendirmesinin önemine işaret ediyordu.İş şartları değişebilir.İş planları da değişikliğe ihtiyaç duyabilir ve esnek olmalıdır.

Kendini değerlendirme stratejisi yaptıkları bir çok doğru ve yanlışları inceleme şansı verir.

- Hala istekli misin ?

- İstediklerini gerçekleştirebiliyor musun ?

- Gelecekle ilgili hala iyimser misin ?

- Amaçlarına hala inanıyormusun ?

Kendini ve işini nasıl yönettiğini değerlendirmeye ihtiyacın bulunmakta.

Tüm adaylar stresli ve yorgun olunduğunda veya çok rahat ve her şeyin yolunda gittiği düşünüldüğünde çok dikkatli olunması gerektiğini düşünüyordu.


kaynak:morebusiness

10 Mayıs 2010 Pazartesi

İlk İşimdeki Hatamdan Dersler Çıkardım

BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Fathi Said

ecommerce

Almanyada doğan Fathi ilk firmasını yirmi yaşındayken burada kurdu ve kaybetti.

Yanlış ortaklıktan dolayı yıllık 7,5 milyon dolar satışı olan web barındırma firmasının başarısızlık yaşadığını belirtiyor.

Şu an yirmidört yaşında ve Avusturyada yaşıyor.

Sonrasında yeni bir web barındırma şirketi kurmuş seksenbin müşterinin ilgisini çekmiş.

130 çalışanıyla beş ülkeye hizmet veriyor.

Yıllık satışları ise on iki milyon dolar .

6 Mayıs 2010 Perşembe

Girişimcilikte Farklılık Önemli

BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Albrechtson Holdings

Therese Albrechtson


Yirmiüç yaşında . Ekonomi ve sosyal bilimler okumuş.

İki yılın üzerinde bir süredir üç farklı sektördeki firmayı ortaya çıkaran önemli bir girişimci.

Geçenlerde sattığı ilk firması savunma spreyleri ve alarm gibi ürünler satıyordu.

Bir diğeri ise İsveçte 60 mağazada takı , giyim ve çanta ürünleri satan Greyzone

2008 yılında kurduğu It firmalarına , okullara , şirketlere yönelik etkileşimli yazı tahtası firması.

‘’Başarının yolunu inşa etmek kendine inanmana , fırsatları görebilmene ve hiçbir zaman vazgeçmemene bağlıdır .

Herkesle aynı yolda yürümeyi seçersen aynı istasyona varır , aynı sonuçlara ulaşırsın ‘’ diyor.

Diğer bazı özellikleri ise ;

Kurumsal sloganı ‘’ Rekabete meydan oku ‘’

Kişisel sloganı ‘’ Yeni bir gün ,yeni fırsatlar ‘’

Güçlü yönleri ;

Sosyal yetenekleri ,mücadelecilik ,onur , rekabete meydan okumak

Zayıf yönleri ;

Hayır demede zorlanması ,riskleri her zaman görememesi

Avantajları ;

Altyapısı ,sosyal çevresi ,girişimcilik ruhu

3 Mayıs 2010 Pazartesi

Küçük İş Fikirleri Büyük İşler Yapabilir

Fikir Üretimi konusunda iş liderleriyle yaptığım konuşmalarda bazen hayrete düşerim .

Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.


Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.

Bu konuda hevesli iş liderlerine ;

''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise

cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.


O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?

Hızlı kazanmak ,

Biraz kar ,

Birazda moral

Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.

Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.

Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.

Büyük fikirler yapılan işi rakiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .

Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.

Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.

Diyelimki ;

Siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.


Beni yanlış anlamayın .

Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .

Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.

Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.

Unutmayın ;

Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.


kaynak:innovationtools

29 Nisan 2010 Perşembe

Satış Başarısında Pazarlama Tavsiyelerinden Fazlası Gerekir

Pazarlama tavsiyeleri sıkça tekrarlansada ,işinizi somut bir şekilde sizin adınıza yapmaz.

İhtiyacı bul ve doldur pazarlama başarısında önemli bir anahtardır.

Gerçekse İhtiyaçları bulup doldurduktan sonra kullanımı tavsiye ederken sizden fiyat beklenmesidir.

Bunlar hakkında düşünün .

İnsanlar evlerinin çatısını tamire gereksinim duyarlar.Yalnız zamanında ,saygılı hizmet ,temiz çalışanlar ve yapılan işin garantisini isterler.

İnsanlar bilgisayar ağı kurulumuna gereksinim duyarlar.Yalnız bu işten iyi anlayan ,karşısındakini saf yerine koymayan ,boş konuşmalar yapmayan insanlarla çalışmak ve arıza olduğunda parçanın hemen bulunmasını isterler.

İnsanlar ihtiyaçları için bir şey aldıklarında bazen somurtkan olabilirler.

İnsanlar hoşlandıkları bir şey aldıklarında daha yüksek bir bedel ödeyebilirler.

Servis ,perakende , firmadan firmaya satış ne iş olursa olsun .

İş konusundaki çabanız , ürünün etkisinden fazla fiyatını haklı çıkarmalıdır.

Müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanırken ne istediklerini gözden kaçırırsanız ,
istediklerinizi yapmamaya başlarlar .

Bir istek bulun ,pazara dokunun ve ileriye götürün .


kaynak:entrepreneurslife

26 Nisan 2010 Pazartesi

Girişimcilikte Doğuştan Olmayan Yetenekler

Yeni Girişimlerde doğuştan gelen karakteristik özelliklere değinmiştik.

Öğrenilebilir yetenekler de girişim başarısında çok önemlidir.

Bunlar ;

- İyi dinleme yeteneği
- İkna edici savunma yeteneği ,
- Geniş bilgi ve Eğitim
- Karar verme
- Önemli konuları önemsizlerden ayırma
- Öncelikleri belirleme ,hedefleme yeteneği
- Aşırıya kaçmayan kuşkuculuk

Ona göre dinlemek ve anlamanın gerçek anlamı insanların ne söyledikleridir . Çünkü en önemli bilgiler raporlar veya maillerle hiçbir zaman ulaşmaz.

Öğrenilebilir olarak tanımlanan özellikler tek başlarına çok büyük anlamlar ifade etmez. Çünkü tanınmış pek çok girişimci benzer özelliklere sahiptir.

Girişimci olarak eşsiz olmak çalışanların genelinin bu yeteneklere sahip olmasını gerektirir.


Rekabet ortamında oluşan olumlu anlamdaki kuşkuculuk insanları sürekli olarak yeni fikirlere konsantre olmaya motive eder.Bu konunun Microsoft örneğinin başarısında önemli bir etken olduğu yöneticilerince de belirtilmişti.

Kısacası başarılı bir girişimci etkileyici ve ekibini motive edici olabilmek için vizyonu görebilmeli ve tercüme edebilmelidir.

kaynak:babsoninsight

22 Nisan 2010 Perşembe

Girişimci Ruha Sahip Çalışanlar Kurumsal Şirketlerde Nasıl Davranırlar

Girişimciler iyi yapılandırılmış şirketlerde , fazla yetkilendirilmediklerinden istediklerini yeterince yapamazlar .

Bir çoğu işlerini diğerlerinden daha iyi yaptığını düşünür , daha fazla sorumluluk almak ve hesap verme isteği konusunda çaba gösterirler .

Yeni iş stratejileri bulmaktan hoşlanır , hedeflere ulaşmak için iş süreçlerini sürdürmek isterler . Bir hedefe ulaştıktan sonra , daha büyük hedefleri akıllarına getirirler , şirketlerinin geleceğine katkı yapmak için çaba harcarlar .

Büyük , yapılandırılmış şirketlerde girişimcilerin şu düşünceye gelmeleri kolaydır ;

Bu işin iyi yapılmasını istiyorlarsa , bana vermeleri gerekirdi .

Girişimcilerin baskın karakteri , işlerini arkadaşlarından ve yöneticilerinden daha iyi yapabileceklerine inanmalarıdır .

Onların kendi bakış açılarıyla bakıp , başarıya götürecek adımları atabilmek için özgürlüğe ihtiyaçları vardır .


kaynak:businesstown

20 Nisan 2010 Salı

Kendi Markanızı Geliştirebilir misiniz ?

Kişisel markanız kalabalıklar içinde fark edilmenize olanak sağlar .

Küçük işletme sahipleri kendilerini tanıtabilmek için kurumsal firmalar gibi büyük bütçelere sahip olmazlar .

Küçük tecrübelerle kişisel marka yaratılabilir mi ? Bu tahmin edilenden kolaydır .

Hedef pazarınızı belirleyin .

Müşterilerinizin kimler olduğunu bilmeden , onların dikkatini çekmeden bir imaj yaratmak zordur . Müşterilerin ne tür problemlerini çözmeye çalıştığınızı , onların nasıl çözümler aradığını düşünün .

Nasıl eşsiz olabilirsiniz ?

Diğerlerine bakın , onlardan farklı yapın .

Çözebileceğiniz sorunların listesini yapın .

Web sitenizi oluşturun .

Markanın en önemli etkisi güven oluşturmasıdır .

Müşterilerin dikkatini çekemezseniz , ne kadar önemli ürünlere sahip olduğunuz önemsizdir .

Tecrübelerinizi internet sitelerinde paylaşın .

Sağlayacağınız ücretsiz bilgiler markanıza yardımcı olur .

İçine biraz da eğlence katın .

İnsanlara yardım konusunda samimiyseniz , güven sağlamanız kolaylaşır . Kendinizi kandırmayın . Yaptığınız işe kendiniz inanmıyorsanız , müşterilerinizi hiç inandıramazsınız .

kaynak:ezine articles

16 Nisan 2010 Cuma

Otelcilik Sektöründe Yeteneklerinizi Verimli Kullanın

Otel yöneticisi olarak sorumluluklarınız pratikte bir çok süreci içerir .

Ekibinizin her şeyi değil , parçası olduğunuzun farkında olun .

Personeliniz sizin özelliklerinizin ve yaklaşımınızın saygınlığınızı onayladığında başarılı olursunuz .

Projelerde ekibinizi göz önüne alın ve kullanın .

Her çalışanın yetenekleri , ilgisi her projeye uygun olmayabilir . O projeye uygun olanlardan yararlanın . Proje sonuçlarında görülen somut başarıları belirleyin ve oteldeki diğer ekiplerle paylaşın .

Her çalışan için hedefleri , beklenen sonuçları tanımlayın ve anlatın .

Bir çok otel yönetim şirketi , aylık veya onbeş günlük kısa toplantılarla , çalışanlarına uzun vadeli hedeflerini ve büyük resmi anlatır .

Değişimle yüzleşin .

Her işin tek bir çözümü yoktur . Yeni ve değişik alternatifleri göz önüne alın .

Performans standardını belirleyin .

Çalışanların hangi şartlarda başarılı kabul edileceklerinin anlaşılmasını sağlayın .

Çalışanları motive edici , düzenli performans görüşmeleri yapın .

Ödüllendirmeden yararlanın .

İşinizi paylaşın yalnız kontrolsüz bırakmayın .

İşi paylaşmanın anlamı güvenmek , desteklemek ve kontroldür .

Yardımcılarınızı yetiştirin .

Daha üst görevlere geçerken iyi yetişmiş bir ekibiniz olsun .

Başarısızlığa meydan okuyun .

Ampulü ticari bir ürüne dönüştüren ve binden fazla patent sahibi olan Edison ;

‘’ Ben başarısız olmadım , insanların sorunlarını çözmek için onbin kullanılmayan buluş yaptım ‘’ demişti .

kaynak:hotel news recource

12 Nisan 2010 Pazartesi

Genel Yöneticilik Hataları

Yıllardır çeşitli sektörlerde çok sayıda yöneticiyle , iş sahipleriyle çalıştım ve inceledim .

Hiç kimse mükemmel değil , bana hayatında hiç hata yapmamış yönetici gösterin , hiç kimse her seferinde doğru kararlar almaz .

Genel yönetici hatalarına bir göz atalım ;


Hatayı kimin yaptığını araştırmaktan çok nasıl düzeltileceği daha önemli .

Çalışanlarını dikkatli dinlemezler , sorunlarıyla gerçekten ilgilenmezler .

Kararlarında , davranışlarında , tercih ve alışkanlıklarında egolarına yenilirler .

Kibirlilik hali

Öncelikleri tüm şirketin başarısı , verimlilik , çalışan performansından uzaklaşabilir .

Dedikoducu , negatif , zayıf takım oyuncularını etrafına toplayabilir .

Yalnızca kendisi ile ilgili övgüleri dinlemek isteyebilir .

Kararlarında kimseye danışmayabilir .

Başarı için süre isterken , karşılığını vermeyebilir .

Şirket içi , dışı iletişimi kuramayabilir .

Yetersiz veya az motive edicilik

Yetki vermeden sorumluluk verebilir .

Çalışanların yalnızca bir kısmına yakın olabilir .

Verimsizlik ve organizasyon bozukluğu negatif etkiler yapar .

Hatalarda alışkanlığı değiştirme yerine ceza yönteminin seçilmesi .

Yanlış veya uygun olmayan eğitimler

Bir gün yerimi kapar endişesiyle yetenekli elemanların işe alınmaması .

kaynak:ezinearticles

7 Nisan 2010 Çarşamba

İşyerinde Ekibinizi Zekice Yönetebilir misiniz ?

İşinizle ilgili yapmak istediklerinizi çalışanlarınıza iyi bir şekilde anlatamazsanız istediğiniz sonuçlara ulaşamazsınız .

Anlatmak yalnızca uygun kelimeleri kullanmak , teknik ayrıntılardan söz etmek değil vereceğiniz mesaja duygu katmaktır .

Güneybatı havayollarından , bu konunun uzmanı herb şöyle diyor ;

Bu konu uzay bilimi değildir , kuralları ise oldukça basittir .

Anlatmak istediğinizi işle ilgili insanlarla , ekiplerle , ulaşmak istediğiniz belirli bir hedef , veya geliştirmek istediğiniz konularla ilgili görüşün .

Argo bir dil kullanmayın , kestirmeden gitmeyin , anlaşılır olun , yalnız konuyu fazla uzatıp karmaşık hale getirmeyin .

Konuyu şık ve eğlenceli anlatın .

Konuyu dinlerken sizden etkilensinler , sizi bir yabancı gibi ve zorla yapmaları gerektiğini hissederlerse güvenlerini kaybedersiniz .

Kolay anlaşılır olun . Uzun konuşma ve cümleler konsantrasyonu bozar . Resim ve şemalar da kullanabilirsiniz . Anlaşıldığınızı hissedeceğiniz sorular sorun .

Kendinizi streste hissediyorsanız biraz bekleyin ve sonra konuşun .

Rahat olun . Ne hissettiğinizi , beklediğinizi söyleyin , onları konunuza davet edin .

Niçin , Ne , Nasıl , Öyleyse bağlaçlarını konuya davet için kullanın

Onları akılsız veya robot olarak görmek yerine zekice yönetebilirseniz , size saygıları , konuya ilgileri üst seviyelere çıkacaktır .

kaynak:ezine articles

2 Nisan 2010 Cuma

Bazı Firmalar Büyük Başarılara İmza Atarlar

Bazıları , büyük başarılara imza atarlar.

Önemli bir nedeni ‘’ Ne yaptıklarının farkında olmalarından ‘’ kaynaklanır.

Yalnızca bu günü düşünmezler ,


Yalnızca monoton bir şekilde işe gidip gelmezler ,

Yalnızca küçük resmi görmezler ,

İşyerlerinde yalnızca uzun saatler geçirmenin başarıya etkisinin olmadığını farkederler .

İşyerlerinde , iş akışları , motivasyon , satış performansı , arge , yönetimsel konularda yenilikler üretirler , sonuçları rakamsal olarak gözlemler ve sonucunda sürdürülebilir başarıyı yakalarlar.

Gelecek yılları planlarlar.

Dünya ‘da bu şekilde çalışan bir çok firma bulunmakta ,

Çevreniz de var mı ?