21 Aralık 2008 Pazar

Krizler Küçük İşletmeler İçin Şansa Dönüşebilir mi ?

Küçük işletmeler ve bireysel iş yapanlar bu krizde kendilerine yararlar sağlayabilecek fırsatlar yaratabilirler.

Küçük işletmelerin avantajı değişen ortamlara kolay uyum sağlayabilmeleridir. Daha düşük giderler ve krediye daha az bağımlılık.

Onlar müşteri ilişkilerine daha fazla ağırlık vererek ,fırtınada boşlukta kalan müşterileri toplayarak fırsatlar yaratabilirler.

Örneğin ben firmam Envescent ‘i bilgisayar tamiri , veri kurtarma ve benzeri diğer tüketici ve küçük işletmeleri ilgilendiren konulara yönlendirdim.

Web saklama ve e-ticaret konularından ise uzakta kalmayı tercih ettim.

Değişimdeki nedenim küçük işletmelere bu ortamda daha kaliteli bir hizmet sunabilecek olmamdı.

Diğer hizmetlerden ise pazarda talebin düşeceğini düşündüğüm için uzaklaştım.

Benim şansım ,krizin e-ticarette ve web saklamada talebin düşeceğini öngörmemdi.Çünkü onlar direkt olarak tüketim sektörleriyle ilgiliydi ve tüketim harcamaları düşmekteydi.

Bu yüzden her tüketici ve küçük işletme için gerekli olabilecek servislere ağırlık verdim.

Sende krizde şanslar yaratabilirsin.Tecrübelerinide göz önüne alarak hangi sektörlerin bu ortamda daha iyi veya kötü olabileceğini anlamaya çalış ve sakın panik olma . Çünkü bir çoğu panik içinde.

Sakinliğini koru ve ileriki günlerin daha iyi olabileceğini düşün.

kaynak:chamandy

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Küçük işletmeler krizleri şansa tabi ki dönüştürebilir.Büyüklere göre avantajları dinamiklikleri, çabuk refleks verebilmeleri.Ancak yazıdaki hikaye bu tanıma uymuyor.Çünkü;
1-e-ticaret, her ne kadar kriz olsa da atıl bir sektör olduğundan her zaman yükselen bir trend izliyor.
2-Küçük işletmeleri ilgilendiren bilgi işlem destek hizmetleri de kriz zamanlarında sirkülasyon da azalacağı için daha az ihtiyaç duyulan bir alan olacaktır.Talebi azalan bir hizmetin, fırsat olabileceği bana pek inandırıcı gelmedi.
3-Küçük işletmelerin dinamikliklerini kullanarak hemen pozisyon alabilecekleri, kriz ortamından doğan yeni iş fırsatlarının veye mevcut iş fırsatlarındaki yeni trendlerin değerlendirilmesi olacaktır ki bunu şöyle daha somut izah edebiliriz.Kriz ortamından doğan yeni bir pastaya, küçükler büyüklerden daha hızlı hamle yapabilirler.

Dr.Firma dedi ki...

Tesbitleriniz özellikle az gelişmiş ülkeler için önemli noktalara işaret ediyor.

Hikaye amerikada geçtiğinden pazar şartlarındaki farklılıklarıda gözönüne alabiliriz.

Önemli bir nokta , kısa ve çarpıcı bir şekilde '' Kriz ortamından doğan yeni bir pastaya, küçükler büyüklerden daha hızlı hamle yapabilirler '' cümlenizden yola çıkarak konuya yeterince konsantre olabilen küçük işletmelerin , pasta küçülsede yiyebilecekleri dilimin büyüme şansının olması.