14 Aralık 2008 Pazar

Belki de En Güzel Tatildi

Bu kez tatile çıkarken gezip görmekten fazlasını yapmayı düşündüm.

Bunun için bütçeme 100 YTL ilave yapmam gerekiyordu.

Planımsa şöyleydi ;

İsteyen veya istemeyen ,görebildiğim her çocuğa bu rakam bitene kadar harçlık verecektim.

100 YTL ‘yi 5 ‘er YTL ‘den 20 çocuğa dağıtacaktım.

İlk gün sabah dışarı çıktığımızda iki çocuk yanımıza geldi ,bayramımızı kutladı ve harçlıklarını aldı.

Bir kaç saat sonra ise bir diğeri geldi ve ‘’ eve çay ve şeker almam gerek ‘’ dedi. 8- 9 yaşlarındaydı ve hava çok soğuk olmasına rağmen üstünde bir paltosu yoktu.Neden istediği ise hiç önemli değildi , ona biraz fazla verdim.

Ertesi günse yine paltosuz bir çocuğu promosyon bir oyuncakla oynarken gördüm.Yanına gittim ve harçlığını verdim ve bu şekilde bir süre sonra planladığım rakamı bitirdim.

Akşam üstü bir marketin önünde durduk. Park yerinin arkasında yaşlı bir teyze çöplerin yanında bir şeyler yapıyordu , dikkatimi çekti.

Yanına gittim ,60 – 70 yaşlarındaydı ,eski ama temiz giyimliydi.

Ne yaptığını sordum ;

Gözlerimin içine bakarak doğal bir şekilde ‘’Evladım ,markette kullanmadıkları yiyecekleri buraya koymuşlar ,bende içlerinde işe yarar bir şey var mı diye bakıyordum ‘’ dedi ve çöpleri karıştırmaya devam etti.

Bu an çok zordu , ihtiyacı olduğu açıktı , karşımda dik bir şekilde durarak ne yaptığını anlatmıştı.Bendende çok büyüktü ve ona harçlık vermem söz konusu olamazdı.

Seyrederken onu kırmadan nasıl küçük bir rakam verebileceğimi düşündüm ,cesaretimi topladım ve ‘’teyze şunu alırsan beni çok mutlu edeceksin ‘’ dedim.Böyle bir durumla daha önce karşılaşmadığı belliydi.Önce tereddüt etti ,göz göze geldik ve ‘’lütfen ‘’ dedim.Aldı ,teşekkür etti ve çürük sebzeleri karıştırmaya devam etti.

Marketten çıktığımızda ise ayakları havada çöp konteynırına eğilmiş hala bir şeyler arıyordu.

Bir gün sonra oradaki bir çok çocuğun arkadaşımız olduğunu farkettik. Dolaşırken yanımıza geliyorlar ve ‘’ Nasılsınız ‘’ diyerek selam veriyorlardı.Hepsi de yörenin ilkokulunda öğrenciydi.

Hepsinin ailelerince onurlu bir şekilde yetiştirilmiş olduğunu düşündüm .Hiçbiri ikinci kez harçlık istememişti.

Gezdiğimiz yerler güzeldi , bu tatilde bizi en çok etkileyen ise teyze ve çocuklar olmuştu.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Gerçekten anlamlı bir tatil olmuş ancak ferdi yapılan bu tür faaliyetler denizyıldızı hikayesinden öteye gidemiyor.Benzeri durumlarla hemen her gün karşılaşabiliyoruz.Somut ve organize olarak birşeyler yapabilmek için fırsatlar araştırılmalı diye düşünüyorum.

Dr.Firma dedi ki...

Sitenizde yer alan Fiziksel Engelliler Vakfı ,Mehmetçik Vakfı ,Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ,21. Yüzyıl Eğitim ve Kültür Vakfı ve benzeri ciddi kuruluşlara yapılacak kurumsal yardımların ihtiyacı olanlara karşı daha yararlı olduğu bir gerçek.