Ürününüzün pazarda tutabileceği konusunda iyimsersiniz .
Aşağıdaki test iş fikriniz konusunda size yardımcı olacaktır .
Hedeflediğiniz pazarın potansiyelini nasıl görüyorsunuz ?
A – Çok büyük
B - Büyük
C - Normal
D – Dar
E - Çok küçük .
Pazar potansiyeli satış tahmini değildir . Burada Pazar özellikleri dikkate alınır . potansiyel düşükse risk oldukça yüksektir .
Ürününüze talebin trendi nasıl gelişebilir ?
A – Hızli ve önemli bir büyüme potansiyeli var .
B - Yavaş ve mütevazi büyüyen bir potansiyel var .
C – Uzun süre böyle kalabilecek , sabit bir talep var .
D – Azalmaya yeni başlamış bir talep var .
E – Hızla azalan bir talep var . Pazar bir süre sonra kalmayabilir .
Talep trendi büyüme oranına işaret eder .
Talebin istikrarlılığı nasıl görünüyor ?
A – Çok istikrarlı , dalgalanmalara karşı hassas değil .
B - İstikrarlı , değişimler önceden öngörülebilir .
C - Değişimler dikkatli incelenirse tahmin edilebilir .
D – İstikrarsız ve hassas , değişimleri tahmin etmek zor .
E – Çok istikrarsız , bir çok şeyden etkilenebilir .
Talep istikrarı satış tahminleri yapılması ile ilgilidir .
Ürünün ömrü ne kadar görünüyor ?
A – Çok uzun . On yıldan fazla .
B – Uzun , altı sekiz yıl olabilir ,
C – Dört beş yıl olabilir
D – Çok kısa , iki yıldan az .
Bazı ürünlerin ömrü kısayken , bazılarının ki uzundur . Uzun ömürlü olması pazara sunumda daha iyi planlar yapılmasına neden olurken , uzun süre ayakta kalabilecek bir iş olabilme şansını etkiler .Üç yıl ve daha kısa süreli ürünler yüksek oranda belirsizlik içerir . Kısa süre yaşayan bir çok ürün vardır . Onlar özel pazarlama , operasyon stratejileri , finansal stratejiler ‘le başarıyı yakalarlar .
Yan ürünlerle bağlantıları nasıldır ?
A – Çok yüksek
B - Yüksek
C – Çok fazla değil
D – Çok sınırlı
İlgili ürünler önemli . İlave ürünler ticari artılar sağlar . Yan ürünlerin potansiyelinin sınırlı olması , ürünün ömrü de kısaysa büyük riskler içerebilir .
kaynak:dartcreation
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
27 Eylül 2010 Pazartesi
20 Eylül 2010 Pazartesi
Girişimciler Pazardaki Değişimlere Dikkat Etmeli
İş yapmak isteyenlerin göz önüne almaları gereken değişmez bir kural , pazardaki değişimlere uyum sağlamalarının önemidir .
Pazarın ne anlatmak istediğine kulak verdiğinizde , ona cevap vermeniz kolaylaşır .
- Pazar trendlerini izleyin .
- Müşterilerle iş ortağınız gibi çalışın .
- Diğer pazarların kullandığı pazarlama araçlarını göz önüne alın . Böylece farklı pazarlardan da gelir elde edebilirsiniz .
- Diğerlerinin nasıl yaptığını inceleyin . İyi örneklerin neyi nasıl yaptığını , başarısız olanların neyi yapamadıklarını değerlendirin .
- Planlı olduğunuz taktirde para , süre kazanacağınızın , düş kırıklıklarından uzak kalacağınızın farkında olun .
- Esnek olun . Bazı şeyleri mükemmel yapsanız da , bununla birlikte bazı şeyleri de müşterilerin hoşuna gitmeyecek şekilde yapıyor olabilirsiniz . Eksiklerinizi araştırarak pazara uyum sağlayın .
Pazarın ne anlatmak istediğine kulak verdiğinizde , ona cevap vermeniz kolaylaşır .
- Pazar trendlerini izleyin .
- Müşterilerle iş ortağınız gibi çalışın .
- Diğer pazarların kullandığı pazarlama araçlarını göz önüne alın . Böylece farklı pazarlardan da gelir elde edebilirsiniz .
- Diğerlerinin nasıl yaptığını inceleyin . İyi örneklerin neyi nasıl yaptığını , başarısız olanların neyi yapamadıklarını değerlendirin .
- Planlı olduğunuz taktirde para , süre kazanacağınızın , düş kırıklıklarından uzak kalacağınızın farkında olun .
- Esnek olun . Bazı şeyleri mükemmel yapsanız da , bununla birlikte bazı şeyleri de müşterilerin hoşuna gitmeyecek şekilde yapıyor olabilirsiniz . Eksiklerinizi araştırarak pazara uyum sağlayın .
13 Eylül 2010 Pazartesi
Komşularınız Ne İş Yaptığınızı Biliyor mu ?
Küçük işletme sahipleri çoğu zaman büyük iş fikirleri peşinde koşarlar .
Onlar dergi ve gazetelere reklam vermeden önce pazarlamaya kendileride başlayabilirler .
Yıllar önce perakende satış işine başladığımda satışları yükseltmek için kolay ve ucuz bir yol düşünmüştüm .
İşyerimin etrafındaki tüm mağazalara gidip çalışanlarla konuşup kendimi tanıtmıştım .Sonrasında ise onları tekrar gördüğümde selam vermiştim .
Bu şekilde satış yapmasam da , insanların mağazama gelmesi için farklı nedenler oluşturmuştum .
Bir süre sonra tanıştığım insanların yüzde yirmiden fazlasının mağazamı keşfettiğini fark ettim . Gelirimin yüzde on – onbeşini onlar sağlamaya başlamıştı .
Vaktiniz olduğunda siz ve elemanlarınız komşularınızı ziyaret edip yalnızca kendilerini tanıştırabilirler . Bu ziyaretlerde satış konusuna girmeyin , yalnızca tanışın .
Bir süre sonra tanıştığınız insanlardan sizi ziyarete gelenler olacaktır .
İnsanlar bildikleri ve tanıdıkları yerlerden alışveriş yapmaktan hoşlanır .
kaynak:greatbusinessideas
Onlar dergi ve gazetelere reklam vermeden önce pazarlamaya kendileride başlayabilirler .
Yıllar önce perakende satış işine başladığımda satışları yükseltmek için kolay ve ucuz bir yol düşünmüştüm .
İşyerimin etrafındaki tüm mağazalara gidip çalışanlarla konuşup kendimi tanıtmıştım .Sonrasında ise onları tekrar gördüğümde selam vermiştim .
Bu şekilde satış yapmasam da , insanların mağazama gelmesi için farklı nedenler oluşturmuştum .
Bir süre sonra tanıştığım insanların yüzde yirmiden fazlasının mağazamı keşfettiğini fark ettim . Gelirimin yüzde on – onbeşini onlar sağlamaya başlamıştı .
Vaktiniz olduğunda siz ve elemanlarınız komşularınızı ziyaret edip yalnızca kendilerini tanıştırabilirler . Bu ziyaretlerde satış konusuna girmeyin , yalnızca tanışın .
Bir süre sonra tanıştığınız insanlardan sizi ziyarete gelenler olacaktır .
İnsanlar bildikleri ve tanıdıkları yerlerden alışveriş yapmaktan hoşlanır .
kaynak:greatbusinessideas
3 Eylül 2010 Cuma
İş Fikrinizi Nasıl Hayata Geçirebilirsiniz ?
Bir çok potansiyel girişimci için zor olan iş fikrine ulaştığında bunu gerçekleştirmektir .
Burada istek ve harekete geçmek önem kazanır .
Araştırmalarda başlıca aşağıdaki nedenlerden dolayı girişimciliğe başlama kararı verilirken zorlanıldığı görülmektedir .
- Başarısızlık Endişesi
- Sermaye Yetersizliği
- Yeterli Fikre Sahip Olmama
İyi bir iş fikri bulduğunuzda endişelerinizi kaldırmak kolaylaşacaktır .
Daha önce bir çok iş denedim . Bazıları başarılı , bazıları ise berbat oldu .
Tecrübelerden öğrendiğim yeterli düzeyde araştırmalar yapılıp , çok çalışma isteği , iş konusunun ortaya çıkardığı büyük bir sevgi varsa başarı şansı yükselir .
Başlangıcı bir internet projesiyle yapabilirsin .
Seni heyecanlandıran bir fikre konsantrasyon sağla , hayal gücünü kullan ve yaratıcı ol .
Son olarak ;
Etkileyici fikirler müthiştir , yalnız doğru araştırmalar para kazandırır .
- İş fikrin oluştuysa pazar araştırmasını da yap .
- Ürün veya servisine yeterli talep bulabilir misin ?
- Ne kadar sermayeyle işi yapacağını düşünüyorsan üçle çarp .
- Rekabette farklılaşmanın yollarını ara .
İş fikrini en güzel formule edecek şey iş planıdır . Heyecan verici bir iş fikri bulduysan iş planını yapmak zor gelmeyecektir .
kaynak:mysmallbiz
Burada istek ve harekete geçmek önem kazanır .
Araştırmalarda başlıca aşağıdaki nedenlerden dolayı girişimciliğe başlama kararı verilirken zorlanıldığı görülmektedir .
- Başarısızlık Endişesi
- Sermaye Yetersizliği
- Yeterli Fikre Sahip Olmama
İyi bir iş fikri bulduğunuzda endişelerinizi kaldırmak kolaylaşacaktır .
Daha önce bir çok iş denedim . Bazıları başarılı , bazıları ise berbat oldu .
Tecrübelerden öğrendiğim yeterli düzeyde araştırmalar yapılıp , çok çalışma isteği , iş konusunun ortaya çıkardığı büyük bir sevgi varsa başarı şansı yükselir .
Başlangıcı bir internet projesiyle yapabilirsin .
Seni heyecanlandıran bir fikre konsantrasyon sağla , hayal gücünü kullan ve yaratıcı ol .
Son olarak ;
Etkileyici fikirler müthiştir , yalnız doğru araştırmalar para kazandırır .
- İş fikrin oluştuysa pazar araştırmasını da yap .
- Ürün veya servisine yeterli talep bulabilir misin ?
- Ne kadar sermayeyle işi yapacağını düşünüyorsan üçle çarp .
- Rekabette farklılaşmanın yollarını ara .
İş fikrini en güzel formule edecek şey iş planıdır . Heyecan verici bir iş fikri bulduysan iş planını yapmak zor gelmeyecektir .
kaynak:mysmallbiz
31 Ağustos 2010 Salı
Düşük Bütçeyle de İş Yapılabilir
Jennifer bir kaç yıl içinde önce işinden ayrıldı . Gelecek planları onun için önemliydi ve kendine kurallar koyardı . Planladığı gibi ikibinüç yılında evlendi .
Evlilik hazırlıkları sırasında internetten de yararlandı . Gördüğü çok sayıda alternatif onu etkiledi ve iş fikri oluştu .
Eşi arama motorları verimliliği üzerine çalışıyordu .
Bir alışveriş merkezinden ucuz hediyelik eşyalar aldılar ve internet sitelerini kurdular . Yahoo ‘dan da bir online mağaza satın aldılar . Sitelerine Myweddingfavors adını verdiler .
Aralık ayında onbin dolarlık satış gerçekleştirdiler . iki ay sonra aylık satışları ellibin dolara çıkmıştı .
Satış tecrübelerini geliştirirken internet sayfalarında önde çıkmak için anlaşmalar yaptılar . Bu bir hızlı büyüme yolu olabilir miydi ?
Evlilikle ilgili ürünler içeren sitelerinde Jennifer gelen tüm mailleri okuyor ve insanların nelerden hoşlanıp nelerden hoşlanmadığı konularında fikir ediniyordu . Böylece güzel paketler içindeki pratik ürünlerden hoşlanıldığını fark etti .
Fakat bunları nasıl ürettirecekti ?
Çinde yaşayan bir okul arkadaşı ona yardımcı ve sonra ortağı oldu .
Daha sonra kurdukları diğer bir site ile de diğer internetten perakende satış yapanlara yönelik toptancılığa başladılar .
Bu örnek internette büyük paralar harcamadan güzel işler yapılabileceğini göstermekte .
kaynak:wsj
Evlilik hazırlıkları sırasında internetten de yararlandı . Gördüğü çok sayıda alternatif onu etkiledi ve iş fikri oluştu .
Eşi arama motorları verimliliği üzerine çalışıyordu .
Bir alışveriş merkezinden ucuz hediyelik eşyalar aldılar ve internet sitelerini kurdular . Yahoo ‘dan da bir online mağaza satın aldılar . Sitelerine Myweddingfavors adını verdiler .
Aralık ayında onbin dolarlık satış gerçekleştirdiler . iki ay sonra aylık satışları ellibin dolara çıkmıştı .
Satış tecrübelerini geliştirirken internet sayfalarında önde çıkmak için anlaşmalar yaptılar . Bu bir hızlı büyüme yolu olabilir miydi ?
Evlilikle ilgili ürünler içeren sitelerinde Jennifer gelen tüm mailleri okuyor ve insanların nelerden hoşlanıp nelerden hoşlanmadığı konularında fikir ediniyordu . Böylece güzel paketler içindeki pratik ürünlerden hoşlanıldığını fark etti .
Fakat bunları nasıl ürettirecekti ?
Çinde yaşayan bir okul arkadaşı ona yardımcı ve sonra ortağı oldu .
Daha sonra kurdukları diğer bir site ile de diğer internetten perakende satış yapanlara yönelik toptancılığa başladılar .
Bu örnek internette büyük paralar harcamadan güzel işler yapılabileceğini göstermekte .
kaynak:wsj
23 Ağustos 2010 Pazartesi
Girişimciliğe Başlarken Ne Yapmamalı
Başlangıç aşamasındaki pek çok girişimci henüz hiçbir müşteri onun ürün veya servisine para ödemeyi kabul etmemişken kurumsal bir yapı oluşturmak için uzun bir süre harcayıp masraflar yaparlar .
Ürün ve servisler için potansiyel müşterilerden bazıları henüz ödeme yapmayı kabul etmemişken maaşlı çalışılan bir işin terk edilmesi de doğru bir yaklaşım olmayabilir .
Pazarda büyük etkiler bırakabileceği düşünülen on girişimden dokuzu yetersiz kalmakta ve üzerinde yeniden çalışılmayı gerektirmekte .
Birikimlerinizi planlama aşamasında harcarsanız , kurumsal yapı oluşturma dönemi geldiğinde harcayacak bir şey bulamayabilirsiniz .
Yeni girişimin öncesindeki süreçlerde ;
Ücretli işiniz varsa terk etmeyin , ofis kiralamayın , ofis malzemeleri almayın , yanınıza ücretli çalışan düşünmeyin , bütün arkadaşlarınıza yakında iş kuracağınızı söylemeyin ,
Bunları yapabilmek için geç kaldığınızı düşünmeyin .
Ürün ve servisler için potansiyel müşterilerden bazıları henüz ödeme yapmayı kabul etmemişken maaşlı çalışılan bir işin terk edilmesi de doğru bir yaklaşım olmayabilir .
Pazarda büyük etkiler bırakabileceği düşünülen on girişimden dokuzu yetersiz kalmakta ve üzerinde yeniden çalışılmayı gerektirmekte .
Birikimlerinizi planlama aşamasında harcarsanız , kurumsal yapı oluşturma dönemi geldiğinde harcayacak bir şey bulamayabilirsiniz .
Yeni girişimin öncesindeki süreçlerde ;
Ücretli işiniz varsa terk etmeyin , ofis kiralamayın , ofis malzemeleri almayın , yanınıza ücretli çalışan düşünmeyin , bütün arkadaşlarınıza yakında iş kuracağınızı söylemeyin ,
Bunları yapabilmek için geç kaldığınızı düşünmeyin .
10 Ağustos 2010 Salı
Genç Girişimcilere İş Fikirleri
Dünya , yaşanan ekonomik krizle birlikte durgunluklarla uğraşırken iş imkanları ve bir çok firmanın tanıtıma ayırabileceği bütçeleri yetersiz .
Gençler iş bulamazken şirketlerin reklam bütçelerini daraltmaları ise yeni girişimlerin ortaya çıkmasına şans veriyor .
‘’ Markanı Taşıyorum ‘’ da dönemin ihtiyaçları göz önüne alınarak ortaya çıkan bir iş fikri .
Ana hatları şöyle ;
Yapılacak iş , tanıtımı gerçekleştirilecek firmanın , kişinin reklamını içeren pantolon , tshirt , mont gibi kıyafetlerinin giyilerek anlaşılan günde istenen yerlerde dolaşılması fikrine dayanır.
Kıyafeti şirket sağlayabilir . Sen sağlarsan ek bir bedel istersin . Örnek reklam kıyafetlerini bir tekstilciyle anlaşarak yaptırabilirsin .
Bir internet sitesi yaparsın ,
Yılda bulunan 12 ayı ve ay içindeki günleri içeren kutucuklardan oluşan bir takvim oluşturursun ve günleri kiraya verirsin ,
Örneğin Ocak ayı için aşağıdaki gibi bir tablo yaparsın . Kiralayan firmaların ismine tıklanınca internet sitesini çıkartabilirsin .
Tablodaki rakamlar boş günlerin günlük ücreti , X , B , C ise bazı günleri kiralamış firmalar olsun .
...Pzt....Salı.....Çarş
-----------------------------
I X firm I 90 I 85 I
-----------------------------
I 75 I B firm I 105 I
-----------------------------
I 95 I 110 I C firm I
----------------------------
Yaptığın tanıtımın fotoğraflarını , videosunu , sitene , facebook 'a , flickr 'a , youtube gibi sitelere koyarak reklamın etkinliğini arttırabilirsin .
Kiralanan günler için fiyat belirlerken arz talebi göz önüne alıp boş gün sayısı azaldıkça gün fiyatlarını yükselten bir sistem de uygulayabilirsin . Uçak bileti fiyatları gibi .
Müşterilerin köşedeki bir kebapçı veya dondurmacı olabileceği gibi kurumsal bir şirketde olabilir .
Belki de sevgilisine evlenme teklif etmek , eşine sürpriz yapmak isteyenler de potansiyel müşterilerin olabilir .
Örneğin bir müşterin , sevgilisine evlenme teklif etmek için yemeğe çıkartan ve üzerinde ‘’ Benimle evlenir misin ‘’ yazılı bir tshirt giymiş garson isteyen birisi olabilir .
İşinin pazarlamasını internet sitesi yanısıra yüzyüze görüşerek de yapabilirsin .
Bakarsın ortaya çıkardığın iş tutar ve bir süre sonra ekibini de genişletirsin .
Her şey yaratıcılığın , ikna ve hayal gücünle ilgili .
Projeyi geliştirip uygularsan , başarıların konusunda beni haberdar etmenden mutluluk duyacağım .
Gençler iş bulamazken şirketlerin reklam bütçelerini daraltmaları ise yeni girişimlerin ortaya çıkmasına şans veriyor .
‘’ Markanı Taşıyorum ‘’ da dönemin ihtiyaçları göz önüne alınarak ortaya çıkan bir iş fikri .
Ana hatları şöyle ;
Yapılacak iş , tanıtımı gerçekleştirilecek firmanın , kişinin reklamını içeren pantolon , tshirt , mont gibi kıyafetlerinin giyilerek anlaşılan günde istenen yerlerde dolaşılması fikrine dayanır.
Kıyafeti şirket sağlayabilir . Sen sağlarsan ek bir bedel istersin . Örnek reklam kıyafetlerini bir tekstilciyle anlaşarak yaptırabilirsin .
Bir internet sitesi yaparsın ,
Yılda bulunan 12 ayı ve ay içindeki günleri içeren kutucuklardan oluşan bir takvim oluşturursun ve günleri kiraya verirsin ,
Örneğin Ocak ayı için aşağıdaki gibi bir tablo yaparsın . Kiralayan firmaların ismine tıklanınca internet sitesini çıkartabilirsin .
Tablodaki rakamlar boş günlerin günlük ücreti , X , B , C ise bazı günleri kiralamış firmalar olsun .
...Pzt....Salı.....Çarş
-----------------------------
I X firm I 90 I 85 I
-----------------------------
I 75 I B firm I 105 I
-----------------------------
I 95 I 110 I C firm I
----------------------------
Yaptığın tanıtımın fotoğraflarını , videosunu , sitene , facebook 'a , flickr 'a , youtube gibi sitelere koyarak reklamın etkinliğini arttırabilirsin .
Kiralanan günler için fiyat belirlerken arz talebi göz önüne alıp boş gün sayısı azaldıkça gün fiyatlarını yükselten bir sistem de uygulayabilirsin . Uçak bileti fiyatları gibi .
Müşterilerin köşedeki bir kebapçı veya dondurmacı olabileceği gibi kurumsal bir şirketde olabilir .
Belki de sevgilisine evlenme teklif etmek , eşine sürpriz yapmak isteyenler de potansiyel müşterilerin olabilir .
Örneğin bir müşterin , sevgilisine evlenme teklif etmek için yemeğe çıkartan ve üzerinde ‘’ Benimle evlenir misin ‘’ yazılı bir tshirt giymiş garson isteyen birisi olabilir .
İşinin pazarlamasını internet sitesi yanısıra yüzyüze görüşerek de yapabilirsin .
Bakarsın ortaya çıkardığın iş tutar ve bir süre sonra ekibini de genişletirsin .
Her şey yaratıcılığın , ikna ve hayal gücünle ilgili .
Projeyi geliştirip uygularsan , başarıların konusunda beni haberdar etmenden mutluluk duyacağım .
3 Ağustos 2010 Salı
Pazarın Sizden Ne İstediğinin Farkında mısınız ?
Aynı sektörde iş yapan girişimciler , aynı şeyleri yapmazlarsa ulaşacakları sonuçlar farklı olur mu ?
Birkaç yıl önce dj ‘ lik yapan bir arkadaşım sektöründeki boşlukları fark ederek bir girişim yapmaya karar verdi .
Sosyal organizasyonlarda kullanılmak üzere özel bir müzik tesisat sistemi satın aldı .
Kendi zevkine uygun müzik türünde performans verebilen bu sistem yalnızca bazı özel konser aktivitelerinde kullanıma olanak sağlıyordu .
Bir süre sonra beklediği taleple karşılaşamayınca aletlerini kiraladığı bir depoya koydu ve dj ‘ liğe geri döndü .
Diğer bir dj arkadaşım ise aldığı müzik sistemiyle geniş bir pazara ulaşıyordu .
Düşüncesi , kendi müzik zevkinin yalnızca onun için önemli olduğu , ticari olarak değerlendirilince önemli olanın pazardan gelen seslerin ne istediğiydi .
Özellikle hafta sonları günde birkaç aktivite yaptığını , bazense yetişemediğinden talepleri geri çevirdiğini , işini büyütme konusunda çalışmalar yaptığını belirtiyor .
Girişimciler pazarda kendi seslerinden çok , müşterilerden gelen seslere kulak vererek , onların isteklerine konsantre olmalı .
Birkaç yıl önce dj ‘ lik yapan bir arkadaşım sektöründeki boşlukları fark ederek bir girişim yapmaya karar verdi .
Sosyal organizasyonlarda kullanılmak üzere özel bir müzik tesisat sistemi satın aldı .
Kendi zevkine uygun müzik türünde performans verebilen bu sistem yalnızca bazı özel konser aktivitelerinde kullanıma olanak sağlıyordu .
Bir süre sonra beklediği taleple karşılaşamayınca aletlerini kiraladığı bir depoya koydu ve dj ‘ liğe geri döndü .
Diğer bir dj arkadaşım ise aldığı müzik sistemiyle geniş bir pazara ulaşıyordu .
Düşüncesi , kendi müzik zevkinin yalnızca onun için önemli olduğu , ticari olarak değerlendirilince önemli olanın pazardan gelen seslerin ne istediğiydi .
Özellikle hafta sonları günde birkaç aktivite yaptığını , bazense yetişemediğinden talepleri geri çevirdiğini , işini büyütme konusunda çalışmalar yaptığını belirtiyor .
Girişimciler pazarda kendi seslerinden çok , müşterilerden gelen seslere kulak vererek , onların isteklerine konsantre olmalı .
28 Temmuz 2010 Çarşamba
Olumsuz Eleştiriler Yeni Girişimcilerin Başarı Kaynağıdır
Başarılı bir yeni iş girişiminin iki şeye ihtiyacı vardır .
İyi bir fikir
Ve
Negatif geri bildirimler .
Bu tür geri bildirimler başarı formulunde gerçekten önemli bir parçadır .
Girişimcilerin işin yürümesi ile ilgili özellikli sorular sorabilecekleri insanlara ihtiyacı vardır .
Soru sorulacak en uygun kişiler ise genelde arkadaş ve aile bireyleri dışındadır .
İyi bir fikir
Ve
Negatif geri bildirimler .
Bu tür geri bildirimler başarı formulunde gerçekten önemli bir parçadır .
Girişimcilerin işin yürümesi ile ilgili özellikli sorular sorabilecekleri insanlara ihtiyacı vardır .
Soru sorulacak en uygun kişiler ise genelde arkadaş ve aile bireyleri dışındadır .
21 Temmuz 2010 Çarşamba
Pazarın Büyüklüğünü Anlamak Satış Başarısını Arttırır
Cazip bir iş fikriniz var ve müşterilerin ihtiyaçlarına çözümler üretme konusunda bir farklılık yarattığınızı düşünüyorsunuz .
Bu farklılık 50.000 kişilik bir pazara ulaşabiliyor , bir arkadaşınızın düşüncesi 500.000 kişilik bir pazara göz kırpıyorsa ikinizin de başarılı olmanız durumunda gelecek potansiyeli açısından biriniz daha şanslı olabilir .
Orta ve üst gelir grubundaki 50.000 kişilik bir pazarın avantajları olabilir mi ?
Bu potansiyel alt gelir grubundaysa , olumlu veya olumsuz etkileri neler olabilir ?
Üç gelir grubuna da ürünler sunabilir misiniz ? Yoksa bu bir dezavantaj mıdır ?
Tasarladığınız ürünün yerel pazarlardan fazlasına ulaşma şansı var mı ? Pazar , ileride 50.000.000 kişilik bir potansiyele dönüşebilir mi ?
İşe küçük başlansa da büyük düşünmek , gelecekte yeni pazarların size ‘’ hoş geldin ‘’ demesine yol açabilir .
Örneğin ;
Evlilik ürünleri üzerine amerikada bir girişimde bulunmayı planlıyorsunuz ;
İkibinsekiz yılında ;
2.190.000 çiftin evlendiği ,
Düğün pastası için 707 milyon dolar harcandığı bilgisi girişiminizin geleceği konusunda bir anlam ifade eder mi ?
Nişan törenlerine yönelik özel kurabiyeler ?
Gelin arabası süslemesi konusunda çiçekçilere yönelik aksesuarlar veya insanların arabalarını kendilerinin süslemesine yönelik , pratik , düşük fiyatlı , şık paketlenmiş ürünler ?
Nikah salonuna aceleyle yetişmeye çalışan davetliler ve ihtiyaçları ?
Girişimde kritik konular arasında yer alan pazar büyüklüğü ile ilgili yapacağınız fikir jimnastikleri , size farklı ufuklar konusunda yol gösterebilir .
Yukarıdaki yazıda basit bir şey yaptım ve yazının daha fazla kişinin dikkatini çekmesini gözönüne aldım . İnternette 9 kelime üzeri başlıkların arama motorlarında gözardı edildiği bilgisine dayanarak yazıya anlam veren başlığın 10 veya daha fazla kelimenin altında olmasını sağladım .
Böylece sizin bloga ulaşmanızı kolaylaştırırken , blogun daha fazla kişiye ulaşmasının yolunu açtım .
Çünkü arama motorları uzun başlıklardan hoşlanmaz .
Bu farklılık 50.000 kişilik bir pazara ulaşabiliyor , bir arkadaşınızın düşüncesi 500.000 kişilik bir pazara göz kırpıyorsa ikinizin de başarılı olmanız durumunda gelecek potansiyeli açısından biriniz daha şanslı olabilir .
Orta ve üst gelir grubundaki 50.000 kişilik bir pazarın avantajları olabilir mi ?
Bu potansiyel alt gelir grubundaysa , olumlu veya olumsuz etkileri neler olabilir ?
Üç gelir grubuna da ürünler sunabilir misiniz ? Yoksa bu bir dezavantaj mıdır ?
Tasarladığınız ürünün yerel pazarlardan fazlasına ulaşma şansı var mı ? Pazar , ileride 50.000.000 kişilik bir potansiyele dönüşebilir mi ?
İşe küçük başlansa da büyük düşünmek , gelecekte yeni pazarların size ‘’ hoş geldin ‘’ demesine yol açabilir .
Örneğin ;
Evlilik ürünleri üzerine amerikada bir girişimde bulunmayı planlıyorsunuz ;
İkibinsekiz yılında ;
2.190.000 çiftin evlendiği ,
Düğün pastası için 707 milyon dolar harcandığı bilgisi girişiminizin geleceği konusunda bir anlam ifade eder mi ?
Nişan törenlerine yönelik özel kurabiyeler ?
Gelin arabası süslemesi konusunda çiçekçilere yönelik aksesuarlar veya insanların arabalarını kendilerinin süslemesine yönelik , pratik , düşük fiyatlı , şık paketlenmiş ürünler ?
Nikah salonuna aceleyle yetişmeye çalışan davetliler ve ihtiyaçları ?
Girişimde kritik konular arasında yer alan pazar büyüklüğü ile ilgili yapacağınız fikir jimnastikleri , size farklı ufuklar konusunda yol gösterebilir .
Yukarıdaki yazıda basit bir şey yaptım ve yazının daha fazla kişinin dikkatini çekmesini gözönüne aldım . İnternette 9 kelime üzeri başlıkların arama motorlarında gözardı edildiği bilgisine dayanarak yazıya anlam veren başlığın 10 veya daha fazla kelimenin altında olmasını sağladım .
Böylece sizin bloga ulaşmanızı kolaylaştırırken , blogun daha fazla kişiye ulaşmasının yolunu açtım .
Çünkü arama motorları uzun başlıklardan hoşlanmaz .
Etiketler:
Kobi Destek,
Satıs Stratejileri,
Yönetim Becerileri
19 Temmuz 2010 Pazartesi
Anket
AILE SIRKETLERINDE CALISANLARIN PATRONLARIN PERFORMANSINI DEGERLENDIRMESI , SIRKET PERFORMANSINA NASIL ETKI YAPAR ? Sorulu anketimize 39 kişi katıldı .
% 48 , 19 kişi OLUMLU
% 30 , 12 kişi OLUMSUZ etki yapar .
% 22 , 8 kişi ETKİLEMEZ cevabını verdi .
% 48 , 19 kişi OLUMLU
% 30 , 12 kişi OLUMSUZ etki yapar .
% 22 , 8 kişi ETKİLEMEZ cevabını verdi .
16 Temmuz 2010 Cuma
Evde Sebze Yetiştiriciliğine İlgi Artıyor
Ekonomik krizde evlerin bahçesinde sebze yetiştirilmesi işi oldukça büyük talep görmeye başladı.
Amerikadaki Bahçe İşleri Birliğinin açıklamasına göre evde sebze yetiştiriciliği iki yıl öncesine göre yüzde kırk artış göstermiş son otuz yılda ise böyle bir sıçrama görülmemiş.
Birlikten bir yetkili ekonomi kötüye giderken gıda bahçelerine talebin yukarıya gittiğini belirtiyor.
Dünyanın en büyük tohum üreticilerinden Burpe ‘nin satışları bu yıl yüzde yirmibeş artmış.
Firma yirmi dolarlık tohumla altıyüzelli dolarlık sebze yetişebileceğini iddia ediyor.
kaynak:digtriad
Amerikadaki Bahçe İşleri Birliğinin açıklamasına göre evde sebze yetiştiriciliği iki yıl öncesine göre yüzde kırk artış göstermiş son otuz yılda ise böyle bir sıçrama görülmemiş.
Birlikten bir yetkili ekonomi kötüye giderken gıda bahçelerine talebin yukarıya gittiğini belirtiyor.
Dünyanın en büyük tohum üreticilerinden Burpe ‘nin satışları bu yıl yüzde yirmibeş artmış.
Firma yirmi dolarlık tohumla altıyüzelli dolarlık sebze yetişebileceğini iddia ediyor.
kaynak:digtriad
12 Temmuz 2010 Pazartesi
İş Fikirlerine Ulaşmak İçin Neler Yapabilirim ?
Yeterince iş fikri üretemediğinizi düşünüyorsanız belki de sizi bu konuda düşündürebilecek bir kıvılcıma ihtiyacınız vardır .
Gerekli şey monotonluğun dışına çıkmak olabilir .
Bilgisayarınızı alıp bir alışveriş merkezine gidin . Gençlere yönelik satılan düşük bel kotları görmezlikten gelin ve insanların ne tür ürünler satın aldığı konusuna dikkatinizi yöneltin .
Örneğin bilgisayarları var mı ?
Bilgisayarlarıyla ne tür problemlerini çözebilirler ?
Yukardaki örneği farklı konularda tekrar edebilirsiniz .
Alışveriş merkezlerindeki yürüyüşünüz yalnızca farklı konularda düşünebilmenizi desteklemek içindir . Orada t-shirt ‘den oyuncağa kadar çok sayıda farklı şeyler görebilirsiniz .
Kimbilir sizinde aklınıza bir fikir gelebilir .
Yalnız Düşündüklerinizi yazmayı unutmayın .
Gerekli şey monotonluğun dışına çıkmak olabilir .
Bilgisayarınızı alıp bir alışveriş merkezine gidin . Gençlere yönelik satılan düşük bel kotları görmezlikten gelin ve insanların ne tür ürünler satın aldığı konusuna dikkatinizi yöneltin .
Örneğin bilgisayarları var mı ?
Bilgisayarlarıyla ne tür problemlerini çözebilirler ?
Yukardaki örneği farklı konularda tekrar edebilirsiniz .
Alışveriş merkezlerindeki yürüyüşünüz yalnızca farklı konularda düşünebilmenizi desteklemek içindir . Orada t-shirt ‘den oyuncağa kadar çok sayıda farklı şeyler görebilirsiniz .
Kimbilir sizinde aklınıza bir fikir gelebilir .
Yalnız Düşündüklerinizi yazmayı unutmayın .
6 Temmuz 2010 Salı
Markama Nasıl İsim Bulabilirim
Büyük bir isim büyük bir markanın başlangıcıdır . Duyulduğunda akılda kalıcı olmalı ve belirli etkiler yaratmalıdır .
Şimdi hızlıca yeni bir marka ismi konusunda gerekenleri gözden geçirelim .
Bu yöntemin ;
Zorluk Derecesi : Normal
Gereken Süre : Birkaç saat
Başlayalım ;
Beyin jimnastiği : İnsanların ismi duyduklarında neler hissedeceklerini düşün . Bir kağıda yaz ve yorumlarını sınıflandır .
İlgi Kur : Aynı etkiyi uyandıran benzer veya eş anlamlı kelimeleri ve deyimleri düşün .
Daha Fazla İlgi Kur : Başka dillerdeki kelimelerle de ilgi kurmayı dene .
Denemeler Yap : Çeşitli kelimeleri ve hecelerini kullanarak farklı kombinasyonlar oluştur .
Yansımalarına Bak : Listendeki her bir kelimeyi gözden geçir ve her birinde neler hissettiğini düşün .
Kontak Kur : Güvendiğin insanlara git ve her bir kelime için düşüncelerini al .
Önem Sırasına Göre Düzenle : Önemsiz gördüklerini at , önemlileri listene kat .
Tescilli Olup Olmadığını Araştır : Başkasına ait olmadığından emin ol .
Alan Adını Kontrol Et : Alan adı başkasına ait olmasın .
İsim seçmekten , genel isimlerden ,coğrafi isimlerden kaçın , akılda fazla kalmazlar .
Geleceğide düşünerek vizyonunu geniş tut .
İsim kısa ve kolay söylenir olsun .
İhtiyacın ;
İsimler , kağıt kalem ve tepkilerini gözleyeceğin arkadaşlar .
kaynak:about
Şimdi hızlıca yeni bir marka ismi konusunda gerekenleri gözden geçirelim .
Bu yöntemin ;
Zorluk Derecesi : Normal
Gereken Süre : Birkaç saat
Başlayalım ;
Beyin jimnastiği : İnsanların ismi duyduklarında neler hissedeceklerini düşün . Bir kağıda yaz ve yorumlarını sınıflandır .
İlgi Kur : Aynı etkiyi uyandıran benzer veya eş anlamlı kelimeleri ve deyimleri düşün .
Daha Fazla İlgi Kur : Başka dillerdeki kelimelerle de ilgi kurmayı dene .
Denemeler Yap : Çeşitli kelimeleri ve hecelerini kullanarak farklı kombinasyonlar oluştur .
Yansımalarına Bak : Listendeki her bir kelimeyi gözden geçir ve her birinde neler hissettiğini düşün .
Kontak Kur : Güvendiğin insanlara git ve her bir kelime için düşüncelerini al .
Önem Sırasına Göre Düzenle : Önemsiz gördüklerini at , önemlileri listene kat .
Tescilli Olup Olmadığını Araştır : Başkasına ait olmadığından emin ol .
Alan Adını Kontrol Et : Alan adı başkasına ait olmasın .
İsim seçmekten , genel isimlerden ,coğrafi isimlerden kaçın , akılda fazla kalmazlar .
Geleceğide düşünerek vizyonunu geniş tut .
İsim kısa ve kolay söylenir olsun .
İhtiyacın ;
İsimler , kağıt kalem ve tepkilerini gözleyeceğin arkadaşlar .
kaynak:about
24 Haziran 2010 Perşembe
Başarı İçin Neler Gerekir
Milyonlarca müşterisi olan bir internet sitesi yapabilir misiniz ?
Öncü internet radyo sitesi olan Pandora 2000 yılında kuruldu .
Şu an yirmi milyondan fazla sadık dinleyicisi bulunmakta .
Site insanlara favori şarkılar , albümler öneriyor.
Başarısındaki önemli noktalar şöyle sıralanıyor
- İnsan ilişkilerine verilen önem
- Gelişmeye isteklilik
- Müşterilere kulak vermek
- Yardım istemekte tereddüt etmemek
kaynak:moneycentra
Öncü internet radyo sitesi olan Pandora 2000 yılında kuruldu .
Şu an yirmi milyondan fazla sadık dinleyicisi bulunmakta .
Site insanlara favori şarkılar , albümler öneriyor.
Başarısındaki önemli noktalar şöyle sıralanıyor
- İnsan ilişkilerine verilen önem
- Gelişmeye isteklilik
- Müşterilere kulak vermek
- Yardım istemekte tereddüt etmemek
kaynak:moneycentra
21 Haziran 2010 Pazartesi
Şirketiniz Uzun Yıllar Ayakta Kalabilecek mi ?
1948 yılında faaliyetine başlayan Kaliforniyadaki fast food zinciri InNOut nasıl ayakta duruyor ?
İncelendiğinde ortaya çıkan sonuçlar şöyle ;
- Kaliteye normalden fazla önem veriyor.
- Çalışanlarına rakiplerinin üzerinde ücret ödüyor.
- Yeteneklerini aşan büyüme taleplerini reddediyor.
kaynak:innout
İncelendiğinde ortaya çıkan sonuçlar şöyle ;
- Kaliteye normalden fazla önem veriyor.
- Çalışanlarına rakiplerinin üzerinde ücret ödüyor.
- Yeteneklerini aşan büyüme taleplerini reddediyor.
kaynak:innout
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)