21 Temmuz 2010 Çarşamba

Pazarın Büyüklüğünü Anlamak Satış Başarısını Arttırır

Cazip bir iş fikriniz var ve müşterilerin ihtiyaçlarına çözümler üretme konusunda bir farklılık yarattığınızı düşünüyorsunuz .

Bu farklılık 50.000 kişilik bir pazara ulaşabiliyor , bir arkadaşınızın düşüncesi 500.000 kişilik bir pazara göz kırpıyorsa ikinizin de başarılı olmanız durumunda gelecek potansiyeli açısından biriniz daha şanslı olabilir .

Orta ve üst gelir grubundaki 50.000 kişilik bir pazarın avantajları olabilir mi ?

Bu potansiyel alt gelir grubundaysa , olumlu veya olumsuz etkileri neler olabilir ?

Üç gelir grubuna da ürünler sunabilir misiniz ? Yoksa bu bir dezavantaj mıdır ?

Tasarladığınız ürünün yerel pazarlardan fazlasına ulaşma şansı var mı ? Pazar , ileride 50.000.000 kişilik bir potansiyele dönüşebilir mi ?

İşe küçük başlansa da büyük düşünmek , gelecekte yeni pazarların size ‘’ hoş geldin ‘’ demesine yol açabilir .

Örneğin ;

Evlilik ürünleri üzerine amerikada bir girişimde bulunmayı planlıyorsunuz ;

İkibinsekiz yılında ;

2.190.000 çiftin evlendiği ,

Düğün pastası için 707 milyon dolar harcandığı bilgisi girişiminizin geleceği konusunda bir anlam ifade eder mi ?

Nişan törenlerine yönelik özel kurabiyeler ?

Gelin arabası süslemesi konusunda çiçekçilere yönelik aksesuarlar veya insanların arabalarını kendilerinin süslemesine yönelik , pratik , düşük fiyatlı , şık paketlenmiş ürünler ?

Nikah salonuna aceleyle yetişmeye çalışan davetliler ve ihtiyaçları ?

Girişimde kritik konular arasında yer alan pazar büyüklüğü ile ilgili yapacağınız fikir jimnastikleri , size farklı ufuklar konusunda yol gösterebilir .

Yukarıdaki yazıda basit bir şey yaptım ve yazının daha fazla kişinin dikkatini çekmesini gözönüne aldım . İnternette 9 kelime üzeri başlıkların arama motorlarında gözardı edildiği bilgisine dayanarak yazıya anlam veren başlığın 10 veya daha fazla kelimenin altında olmasını sağladım .

Böylece sizin bloga ulaşmanızı kolaylaştırırken , blogun daha fazla kişiye ulaşmasının yolunu açtım .

Çünkü arama motorları uzun başlıklardan hoşlanmaz .

Hiç yorum yok: