Ekonomik krizde evlerin bahçesinde sebze yetiştirilmesi işi oldukça büyük talep görmeye başladı.
Amerikadaki Bahçe İşleri Birliğinin açıklamasına göre evde sebze yetiştiriciliği iki yıl öncesine göre yüzde kırk artış göstermiş son otuz yılda ise böyle bir sıçrama görülmemiş.
Birlikten bir yetkili ekonomi kötüye giderken gıda bahçelerine talebin yukarıya gittiğini belirtiyor.
Dünyanın en büyük tohum üreticilerinden Burpe ‘nin satışları bu yıl yüzde yirmibeş artmış.
Firma yirmi dolarlık tohumla altıyüzelli dolarlık sebze yetişebileceğini iddia ediyor.
kaynak:digtriad
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
16 Temmuz 2010 Cuma
12 Temmuz 2010 Pazartesi
İş Fikirlerine Ulaşmak İçin Neler Yapabilirim ?
Yeterince iş fikri üretemediğinizi düşünüyorsanız belki de sizi bu konuda düşündürebilecek bir kıvılcıma ihtiyacınız vardır .
Gerekli şey monotonluğun dışına çıkmak olabilir .
Bilgisayarınızı alıp bir alışveriş merkezine gidin . Gençlere yönelik satılan düşük bel kotları görmezlikten gelin ve insanların ne tür ürünler satın aldığı konusuna dikkatinizi yöneltin .
Örneğin bilgisayarları var mı ?
Bilgisayarlarıyla ne tür problemlerini çözebilirler ?
Yukardaki örneği farklı konularda tekrar edebilirsiniz .
Alışveriş merkezlerindeki yürüyüşünüz yalnızca farklı konularda düşünebilmenizi desteklemek içindir . Orada t-shirt ‘den oyuncağa kadar çok sayıda farklı şeyler görebilirsiniz .
Kimbilir sizinde aklınıza bir fikir gelebilir .
Yalnız Düşündüklerinizi yazmayı unutmayın .
Gerekli şey monotonluğun dışına çıkmak olabilir .
Bilgisayarınızı alıp bir alışveriş merkezine gidin . Gençlere yönelik satılan düşük bel kotları görmezlikten gelin ve insanların ne tür ürünler satın aldığı konusuna dikkatinizi yöneltin .
Örneğin bilgisayarları var mı ?
Bilgisayarlarıyla ne tür problemlerini çözebilirler ?
Yukardaki örneği farklı konularda tekrar edebilirsiniz .
Alışveriş merkezlerindeki yürüyüşünüz yalnızca farklı konularda düşünebilmenizi desteklemek içindir . Orada t-shirt ‘den oyuncağa kadar çok sayıda farklı şeyler görebilirsiniz .
Kimbilir sizinde aklınıza bir fikir gelebilir .
Yalnız Düşündüklerinizi yazmayı unutmayın .
6 Temmuz 2010 Salı
Markama Nasıl İsim Bulabilirim
Büyük bir isim büyük bir markanın başlangıcıdır . Duyulduğunda akılda kalıcı olmalı ve belirli etkiler yaratmalıdır .
Şimdi hızlıca yeni bir marka ismi konusunda gerekenleri gözden geçirelim .
Bu yöntemin ;
Zorluk Derecesi : Normal
Gereken Süre : Birkaç saat
Başlayalım ;
Beyin jimnastiği : İnsanların ismi duyduklarında neler hissedeceklerini düşün . Bir kağıda yaz ve yorumlarını sınıflandır .
İlgi Kur : Aynı etkiyi uyandıran benzer veya eş anlamlı kelimeleri ve deyimleri düşün .
Daha Fazla İlgi Kur : Başka dillerdeki kelimelerle de ilgi kurmayı dene .
Denemeler Yap : Çeşitli kelimeleri ve hecelerini kullanarak farklı kombinasyonlar oluştur .
Yansımalarına Bak : Listendeki her bir kelimeyi gözden geçir ve her birinde neler hissettiğini düşün .
Kontak Kur : Güvendiğin insanlara git ve her bir kelime için düşüncelerini al .
Önem Sırasına Göre Düzenle : Önemsiz gördüklerini at , önemlileri listene kat .
Tescilli Olup Olmadığını Araştır : Başkasına ait olmadığından emin ol .
Alan Adını Kontrol Et : Alan adı başkasına ait olmasın .
İsim seçmekten , genel isimlerden ,coğrafi isimlerden kaçın , akılda fazla kalmazlar .
Geleceğide düşünerek vizyonunu geniş tut .
İsim kısa ve kolay söylenir olsun .
İhtiyacın ;
İsimler , kağıt kalem ve tepkilerini gözleyeceğin arkadaşlar .
kaynak:about
Şimdi hızlıca yeni bir marka ismi konusunda gerekenleri gözden geçirelim .
Bu yöntemin ;
Zorluk Derecesi : Normal
Gereken Süre : Birkaç saat
Başlayalım ;
Beyin jimnastiği : İnsanların ismi duyduklarında neler hissedeceklerini düşün . Bir kağıda yaz ve yorumlarını sınıflandır .
İlgi Kur : Aynı etkiyi uyandıran benzer veya eş anlamlı kelimeleri ve deyimleri düşün .
Daha Fazla İlgi Kur : Başka dillerdeki kelimelerle de ilgi kurmayı dene .
Denemeler Yap : Çeşitli kelimeleri ve hecelerini kullanarak farklı kombinasyonlar oluştur .
Yansımalarına Bak : Listendeki her bir kelimeyi gözden geçir ve her birinde neler hissettiğini düşün .
Kontak Kur : Güvendiğin insanlara git ve her bir kelime için düşüncelerini al .
Önem Sırasına Göre Düzenle : Önemsiz gördüklerini at , önemlileri listene kat .
Tescilli Olup Olmadığını Araştır : Başkasına ait olmadığından emin ol .
Alan Adını Kontrol Et : Alan adı başkasına ait olmasın .
İsim seçmekten , genel isimlerden ,coğrafi isimlerden kaçın , akılda fazla kalmazlar .
Geleceğide düşünerek vizyonunu geniş tut .
İsim kısa ve kolay söylenir olsun .
İhtiyacın ;
İsimler , kağıt kalem ve tepkilerini gözleyeceğin arkadaşlar .
kaynak:about
24 Haziran 2010 Perşembe
Başarı İçin Neler Gerekir
Milyonlarca müşterisi olan bir internet sitesi yapabilir misiniz ?
Öncü internet radyo sitesi olan Pandora 2000 yılında kuruldu .
Şu an yirmi milyondan fazla sadık dinleyicisi bulunmakta .
Site insanlara favori şarkılar , albümler öneriyor.
Başarısındaki önemli noktalar şöyle sıralanıyor
- İnsan ilişkilerine verilen önem
- Gelişmeye isteklilik
- Müşterilere kulak vermek
- Yardım istemekte tereddüt etmemek
kaynak:moneycentra
Öncü internet radyo sitesi olan Pandora 2000 yılında kuruldu .
Şu an yirmi milyondan fazla sadık dinleyicisi bulunmakta .
Site insanlara favori şarkılar , albümler öneriyor.
Başarısındaki önemli noktalar şöyle sıralanıyor
- İnsan ilişkilerine verilen önem
- Gelişmeye isteklilik
- Müşterilere kulak vermek
- Yardım istemekte tereddüt etmemek
kaynak:moneycentra
21 Haziran 2010 Pazartesi
Şirketiniz Uzun Yıllar Ayakta Kalabilecek mi ?
1948 yılında faaliyetine başlayan Kaliforniyadaki fast food zinciri InNOut nasıl ayakta duruyor ?
İncelendiğinde ortaya çıkan sonuçlar şöyle ;
- Kaliteye normalden fazla önem veriyor.
- Çalışanlarına rakiplerinin üzerinde ücret ödüyor.
- Yeteneklerini aşan büyüme taleplerini reddediyor.
kaynak:innout
İncelendiğinde ortaya çıkan sonuçlar şöyle ;
- Kaliteye normalden fazla önem veriyor.
- Çalışanlarına rakiplerinin üzerinde ücret ödüyor.
- Yeteneklerini aşan büyüme taleplerini reddediyor.
kaynak:innout
17 Haziran 2010 Perşembe
Kore Ve Meksika Mutfağını Biraraya Getirdik
Kore mutfağına ait yiyecekleri bir çeşit Meksika böreği olan taco formatında satan Kogi , Los Angeles ‘ta bir gecede yaklaşık dörtyüz müşteriye hizmet veriyor.
Ayrıca Meksika pidesi içinde barbeküde pişmiş et çeşitleri de menülerinde bulunuyor.
Fikir , gecenin geç saatlerinde acıkanları düşününce ortaya çıkmış .
Satışlarını büyük bir minibüste gerçekleştiriyorlar. Minibüsleri haftanın değişik günleri farklı yerlerde hizmet veriyor.
Ürün satış fiyatları ise ekonomik krizde cazip görünen 2 dolar seviyesinde .
kaynak:kogi
Ayrıca Meksika pidesi içinde barbeküde pişmiş et çeşitleri de menülerinde bulunuyor.
Fikir , gecenin geç saatlerinde acıkanları düşününce ortaya çıkmış .
Satışlarını büyük bir minibüste gerçekleştiriyorlar. Minibüsleri haftanın değişik günleri farklı yerlerde hizmet veriyor.
Ürün satış fiyatları ise ekonomik krizde cazip görünen 2 dolar seviyesinde .
kaynak:kogi
15 Haziran 2010 Salı
Genç Girişimciler İşe Başlarken Nelere Dikkat Etmeli
Genç girişimciler başlangıç sırlarını bir cümleyle şu şekilde özetlemiş ;
Pazarı Anla
Doğru Ortak Seç
Önce Küçük Zaferi Kutla
Geriye Bakma
Öğrenebildiğin Kadar Öğren
Uzun Saatler Çalışmaya Hazırlıklı Ol
Gençliğinin Avantajlarını Kullan
Yeteneklerinin Üstü İçin Destek Al
Başaracağına İnan
Öncesinde Uzun Süre Hazırlan
Gerçekçi Bir Bütçe Yap
Öncelikte Müşterileri İlk Sıraya Koy
Kendine Karşı Dürüst Ol
Satışın Bir Parçası Olduğunu Unutma
İleriye Yalnız Gitme
Küçük Başla
Hata Yapmaktan Korkma
Yürürken Önüne Bak
Korkuyu Unut
İçgüdülerine Güven
Güven Başarıyı Getirir
kaynak:moneycentral
Pazarı Anla
Doğru Ortak Seç
Önce Küçük Zaferi Kutla
Geriye Bakma
Öğrenebildiğin Kadar Öğren
Uzun Saatler Çalışmaya Hazırlıklı Ol
Gençliğinin Avantajlarını Kullan
Yeteneklerinin Üstü İçin Destek Al
Başaracağına İnan
Öncesinde Uzun Süre Hazırlan
Gerçekçi Bir Bütçe Yap
Öncelikte Müşterileri İlk Sıraya Koy
Kendine Karşı Dürüst Ol
Satışın Bir Parçası Olduğunu Unutma
İleriye Yalnız Gitme
Küçük Başla
Hata Yapmaktan Korkma
Yürürken Önüne Bak
Korkuyu Unut
İçgüdülerine Güven
Güven Başarıyı Getirir
kaynak:moneycentral
7 Haziran 2010 Pazartesi
Gençler Kendilerini Girişimciliğe Hazırlayabilir
Genç girişimciler tecrübesizliğin üstesinden gelmek ve güven kazanabilmek için çok çalışmalılar.
Girişimci bir yapıya mı sahipsin ? O zaman yalnız değilsin , üç gençten ikisi de bir gün kendi işini yapacağını düşünüyor.
Yalnız başarılı bir girişim için bir parlak bir fikirden fazlası gerekmekte.
Riskleri nasıl düşürebilirsin ? Bu konuda biraz düşünelim .
- Kendine bir iş bul
İşe gitmek için saat çalmasıyla hiç uyanmadıysan önce biraz tecrübe edinmek için kendine bir iş bulmalısın .
Sana iş tecrübesi edinmen için ücret ödediklerini düşün . Gerçek dünyadaki tecrübeler toplam tecrübesizlik riskini azaltır.
- Kazandıracak ekibini oluştur
Becerilerinden şikayetçi olan insanları dinle ve eksiklerini tamamla .
Örneğin Mary hep bir butik açma rüyaları görürken bu işin koşturmasını göze alamadı. Fakat mahalle arkadaşı olan moda tasarımcısı ve bu konuda mal alım satım işleri yapan White ‘a iş ortağı oldu ve birlikte bir mağaza açtılar.
- Tavsiyeleri dinleyerek tecrübesizlikten uzaklaş
Üniversiteler ve mezun öğrenciler bu konuda yol göstericidir.
Bildiğim bir genç iş planını oluşturmak için okulda konuyla ilgili bir profesöre danışmıştı.
Bu konuda internette ücretsiz bilgi edinmek için bir kaynaktır.Başarılı girişimcilerin özgeçmişlerini araştırabilir , onlarla mail aracılığıyla kontak kurabilirsin .
- Kendini Kanıtlayan Bir İş Planı Hazırla
Genç girişimcilerin yaptığı en büyük yanlışlardan biri iyi bir iş planı yapamamalarıdır.
Riskleri gösteren , tahminleri içeren yazıya dökülmemiş hiçbir plan sürecin ilerlemesine katkıda bulunamaz .
- İşine Gerekecek Parayı Arttır
Başlangıç girişimlerindeki iş planında gerekecek para tahminlerin üzerinde gösterilmelidir.
- Gelir Giderini Takip Et
En azından ilk altı ay bu konu çok önemlidir.Sermayen ve satış gelirin arasındaki ayırımı dikkatli takip et.
İş planındaki tahminlerinle gerçekleşmeleri karşılaştır.
Finansal amaçlara konsantre ol , iş başarısızlığında önemli nedenlerden biri amaçlardan uzaklaşılmasıdır.
İlk yıl öncelikle şunları başarmalısın ;
- Toplantılar ve hedeflerin gerçekleşmesi
- Müşteri problemlerinin tedavisi
kaynak:moneycentral
Girişimci bir yapıya mı sahipsin ? O zaman yalnız değilsin , üç gençten ikisi de bir gün kendi işini yapacağını düşünüyor.
Yalnız başarılı bir girişim için bir parlak bir fikirden fazlası gerekmekte.
Riskleri nasıl düşürebilirsin ? Bu konuda biraz düşünelim .
- Kendine bir iş bul
İşe gitmek için saat çalmasıyla hiç uyanmadıysan önce biraz tecrübe edinmek için kendine bir iş bulmalısın .
Sana iş tecrübesi edinmen için ücret ödediklerini düşün . Gerçek dünyadaki tecrübeler toplam tecrübesizlik riskini azaltır.
- Kazandıracak ekibini oluştur
Becerilerinden şikayetçi olan insanları dinle ve eksiklerini tamamla .
Örneğin Mary hep bir butik açma rüyaları görürken bu işin koşturmasını göze alamadı. Fakat mahalle arkadaşı olan moda tasarımcısı ve bu konuda mal alım satım işleri yapan White ‘a iş ortağı oldu ve birlikte bir mağaza açtılar.
- Tavsiyeleri dinleyerek tecrübesizlikten uzaklaş
Üniversiteler ve mezun öğrenciler bu konuda yol göstericidir.
Bildiğim bir genç iş planını oluşturmak için okulda konuyla ilgili bir profesöre danışmıştı.
Bu konuda internette ücretsiz bilgi edinmek için bir kaynaktır.Başarılı girişimcilerin özgeçmişlerini araştırabilir , onlarla mail aracılığıyla kontak kurabilirsin .
- Kendini Kanıtlayan Bir İş Planı Hazırla
Genç girişimcilerin yaptığı en büyük yanlışlardan biri iyi bir iş planı yapamamalarıdır.
Riskleri gösteren , tahminleri içeren yazıya dökülmemiş hiçbir plan sürecin ilerlemesine katkıda bulunamaz .
- İşine Gerekecek Parayı Arttır
Başlangıç girişimlerindeki iş planında gerekecek para tahminlerin üzerinde gösterilmelidir.
- Gelir Giderini Takip Et
En azından ilk altı ay bu konu çok önemlidir.Sermayen ve satış gelirin arasındaki ayırımı dikkatli takip et.
İş planındaki tahminlerinle gerçekleşmeleri karşılaştır.
Finansal amaçlara konsantre ol , iş başarısızlığında önemli nedenlerden biri amaçlardan uzaklaşılmasıdır.
İlk yıl öncelikle şunları başarmalısın ;
- Toplantılar ve hedeflerin gerçekleşmesi
- Müşteri problemlerinin tedavisi
kaynak:moneycentral
1 Haziran 2010 Salı
Ekonomik Krizde Nelerden Vazgeçilebilir
2008 yılı Aralık ayında Amerikada yapılan bir araştırmada krizde vazgeçilebilir veya vazgeçilmesi zor tüketici alışkanlıkları ortaya çıkartılmaya çalışılmış.
Ortaya çıkan sonuçlar şöyle ;
Daha Kolay Vazgeçilebilir Harcamalar
Lüks el çantası
Uydu radyosu
Özel giysiler almak
Yüksek düzey kozmetik ürünleri
Ev temizlik servisi
Restoranda güzel bir akşam yemeği ,
Manikür ,Pedikür
Çok özellikli cep telefonu
Sosyal kulüp üyelikleri
Vazgeçmesi Zor
İnternet hizmeti
Temel cep telefonu hizmeti
Kablolu ,uydu tv hizmetleri
İndirim mağazalarından giysi alışverişi
Saç kesimi ,boyatma
Fast food restoran
Sıradan bir restoranda yemek
Yardımseverlik
Tatil
Sizin kolay ve zorlarınız hangisi ?
kaynak:stores
Ortaya çıkan sonuçlar şöyle ;
Daha Kolay Vazgeçilebilir Harcamalar
Lüks el çantası
Uydu radyosu
Özel giysiler almak
Yüksek düzey kozmetik ürünleri
Ev temizlik servisi
Restoranda güzel bir akşam yemeği ,
Manikür ,Pedikür
Çok özellikli cep telefonu
Sosyal kulüp üyelikleri
Vazgeçmesi Zor
İnternet hizmeti
Temel cep telefonu hizmeti
Kablolu ,uydu tv hizmetleri
İndirim mağazalarından giysi alışverişi
Saç kesimi ,boyatma
Fast food restoran
Sıradan bir restoranda yemek
Yardımseverlik
Tatil
Sizin kolay ve zorlarınız hangisi ?
kaynak:stores
27 Mayıs 2010 Perşembe
Müşterilerimiz İşimizde Fark Yarattığımızı Düşünüyor
BW ,Avrupa Genç Girişimciler
Artisjok
Stefanie Metsemakers, Roel Moonen, Claudio Cubeddu, Ghislaine Boere, Candice Isherwood, Ilse Grob, Ulrike Scholtes
Yaşları 21 ile 24 arasında değişen yedi tasarımcıdan oluşan şirket Hollandada kuruldu.
İstikrarlı bir şekilde sürdürülebilirlik , her firma için anahtar bir stratejidir.
Şirketin kurucuları bunu bir adım daha ileriye taşımaya karar verdiler.
Modaya uygun ,şık ve en önemlisi çevre dostu.
Misfits adını verdikleri ilk masalarını geçenlerde piyasaya sundular.Masa ve sandalyeden oluşan bir sonraki ürün konusunda çalışıyorlar.
Yatırımcılar ve bankalardan aldıkları kredilerle sermayelerini yükselttiler ve Benelüks ülkelerinde yer alan perakende mobilyacılarla görüşmelere başladılar.
Artisjok
Stefanie Metsemakers, Roel Moonen, Claudio Cubeddu, Ghislaine Boere, Candice Isherwood, Ilse Grob, Ulrike Scholtes
Yaşları 21 ile 24 arasında değişen yedi tasarımcıdan oluşan şirket Hollandada kuruldu.
İstikrarlı bir şekilde sürdürülebilirlik , her firma için anahtar bir stratejidir.
Şirketin kurucuları bunu bir adım daha ileriye taşımaya karar verdiler.
Modaya uygun ,şık ve en önemlisi çevre dostu.
Misfits adını verdikleri ilk masalarını geçenlerde piyasaya sundular.Masa ve sandalyeden oluşan bir sonraki ürün konusunda çalışıyorlar.
Yatırımcılar ve bankalardan aldıkları kredilerle sermayelerini yükselttiler ve Benelüks ülkelerinde yer alan perakende mobilyacılarla görüşmelere başladılar.
24 Mayıs 2010 Pazartesi
Kendi İşimi Yapabilir miyim ?
Mya şansının borsa dünyasında olmasa da yiyecek sektöründe olduğunu görmüştü.
Borsacılıkta geçen yedi yıldan sonra hayal kırıklığına uğramaya başlamıştı.
İşini sevsede akşamları evine döndüğünde huzursuzdu .Bu tür bir iş hayatının kendisine uygun olmadığını düşünüyordu.
Otuz dört yaşına geldiğinde bu hayat benim ,artık değişim zamanıdır , daha yaratıcı şeyler yapmak istiyorum diye düşündü.
2004 yılı geldiğinde internet üzerinden kurabiye ve hediyelik ürünler satarak Jersey şehrinde kendi işine başladı.
Kurabiyeler her saatte talep edilebilen yiyeceklerdir ve her zaman insanları mutlu eder diyor Mya Jajobson.
Evdeki herkes ,arkadaşları iş konusunda ona yardım ediyordu.Bir süre sonra artık bu işi evden sürdüremeyeceğinin farkına vardı ve bir iş planı yaptı. Planını küçük işletmeler geliştirme merkezine götürerek düşük faizli kredi aldı ve Kasım 2005 ‘te ilk mağazası kapılarını açtı.
Artık boğazına düşkün kişilerin uğrak adreslerinden biri olmaya başlamıştı.Yüzyüze ,online ve toptan satış yapabiliyordu.
Çalışanları motive edecek iş hediyeleri konusu onlar için önemliydi.
2007 satışları 300.000 dolar iken 2008 ‘de 800.000 dolara ulaşabileceğini umuyordu.
Paketleyicilerle işbirliği yapıyorum.Bu durum daha fazla paketi daha ekonomik yapmama neden oluyor.
Ekonomik krizde insanlar ve küçük şirketler lüks ürün tüketimini kesince yönünü toptan satış pazarına çevirmiş.
Firmanız küçükken en güzel ürünü yapmak ,ürünü uygun zamanda teslim etmek kolaydır.
Büyümeye başladığınızda en önemli göreviniz insanları eğitmek , yetki devretmek ve ürün sağlayanlarla anlaşmaları yapmaktır.
Şu an beş sürekli çalışanı yanı sıra part time çalışanları bulunmakta.
kaynak:w.e
Borsacılıkta geçen yedi yıldan sonra hayal kırıklığına uğramaya başlamıştı.
İşini sevsede akşamları evine döndüğünde huzursuzdu .Bu tür bir iş hayatının kendisine uygun olmadığını düşünüyordu.
Otuz dört yaşına geldiğinde bu hayat benim ,artık değişim zamanıdır , daha yaratıcı şeyler yapmak istiyorum diye düşündü.
2004 yılı geldiğinde internet üzerinden kurabiye ve hediyelik ürünler satarak Jersey şehrinde kendi işine başladı.
Kurabiyeler her saatte talep edilebilen yiyeceklerdir ve her zaman insanları mutlu eder diyor Mya Jajobson.
Evdeki herkes ,arkadaşları iş konusunda ona yardım ediyordu.Bir süre sonra artık bu işi evden sürdüremeyeceğinin farkına vardı ve bir iş planı yaptı. Planını küçük işletmeler geliştirme merkezine götürerek düşük faizli kredi aldı ve Kasım 2005 ‘te ilk mağazası kapılarını açtı.
Artık boğazına düşkün kişilerin uğrak adreslerinden biri olmaya başlamıştı.Yüzyüze ,online ve toptan satış yapabiliyordu.
Çalışanları motive edecek iş hediyeleri konusu onlar için önemliydi.
2007 satışları 300.000 dolar iken 2008 ‘de 800.000 dolara ulaşabileceğini umuyordu.
Paketleyicilerle işbirliği yapıyorum.Bu durum daha fazla paketi daha ekonomik yapmama neden oluyor.
Ekonomik krizde insanlar ve küçük şirketler lüks ürün tüketimini kesince yönünü toptan satış pazarına çevirmiş.
Firmanız küçükken en güzel ürünü yapmak ,ürünü uygun zamanda teslim etmek kolaydır.
Büyümeye başladığınızda en önemli göreviniz insanları eğitmek , yetki devretmek ve ürün sağlayanlarla anlaşmaları yapmaktır.
Şu an beş sürekli çalışanı yanı sıra part time çalışanları bulunmakta.
kaynak:w.e
17 Mayıs 2010 Pazartesi
İş Fikrimi Gerçeğe Nasıl Dönüştürebilirim
Büyük bir fikre ulaştınız ve iş başlangıcı yapmak istiyorsunuz.Bunu gerçeğe nasıl dönüştürebilirsiniz ?
Cevapları aşağıda
İş veya ürünü isimlendirme
Yaptığınız iş nasıl bilinecek ?
İsim tarif edici mi yoksa ayırıcı özellikte mi olacak ? (Her ikisi nadiren bir arada bulunur ) Bunları belirlerken markanızı ve domain adınızıda göz önünde bulundurun.
İşinizle ilgili adı nasıl belirleyeceksiniz ?
Marka ve servisler
Domain ismi seçimi
Yasal prosedürlerin yerine getirilmesi
İş Operasyonların oluşturulması
İş lisansları ve izinler
İşinizi yapacağınız yerin belirlenmesi
Doğru iş sigortalarının seçimi
Muhasebeci seçimi
Mailbox seçimi
Finansman
Borçlanma
Leasing
Ticari krediler
Sermaye
Ortaklık
Ürünü pazara yerleştirme ,fiyatlama
Pazara girmeden önce fiyatın ne olacağı ,pazarda nereye yerleştirileceği ayrılmaz olarak birbirine bağlıdır.
Pazardaki uygun yeri bulma
Uygun pazarlama , en doğru görünümü belirleme
Fiyatlama stratejileri
Destek Alma
Buradaki iyi haber yalnız olmayacağınızdır.Gerçekte az sayıda başarılı girişimci bunu yapar.Bir çok şirket ücretsiz veya ucuz bir şekilde girişimcilere destek sağlar.Bir danışman önemli.Beğenmezseniz daha sonra başkasını bulursunuz.
Şirket organizasyonunu destekle
Girişimciler Danışmana İhtiyaç duyar
İşinizi pazara sunum
Her şey hazırsa başlanabilir. Şimdi ilk müşteriye ürün veya hizmeti nasıl sunacaksınız ?
Pazarlamanın kuluçka dönemi
İlk tepki ne olacak
Henüz müşteri yoksa bilinirlik sağlamak
kaynak:about
Cevapları aşağıda
İş veya ürünü isimlendirme
Yaptığınız iş nasıl bilinecek ?
İsim tarif edici mi yoksa ayırıcı özellikte mi olacak ? (Her ikisi nadiren bir arada bulunur ) Bunları belirlerken markanızı ve domain adınızıda göz önünde bulundurun.
İşinizle ilgili adı nasıl belirleyeceksiniz ?
Marka ve servisler
Domain ismi seçimi
Yasal prosedürlerin yerine getirilmesi
İş Operasyonların oluşturulması
İş lisansları ve izinler
İşinizi yapacağınız yerin belirlenmesi
Doğru iş sigortalarının seçimi
Muhasebeci seçimi
Mailbox seçimi
Finansman
Borçlanma
Leasing
Ticari krediler
Sermaye
Ortaklık
Ürünü pazara yerleştirme ,fiyatlama
Pazara girmeden önce fiyatın ne olacağı ,pazarda nereye yerleştirileceği ayrılmaz olarak birbirine bağlıdır.
Pazardaki uygun yeri bulma
Uygun pazarlama , en doğru görünümü belirleme
Fiyatlama stratejileri
Destek Alma
Buradaki iyi haber yalnız olmayacağınızdır.Gerçekte az sayıda başarılı girişimci bunu yapar.Bir çok şirket ücretsiz veya ucuz bir şekilde girişimcilere destek sağlar.Bir danışman önemli.Beğenmezseniz daha sonra başkasını bulursunuz.
Şirket organizasyonunu destekle
Girişimciler Danışmana İhtiyaç duyar
İşinizi pazara sunum
Her şey hazırsa başlanabilir. Şimdi ilk müşteriye ürün veya hizmeti nasıl sunacaksınız ?
Pazarlamanın kuluçka dönemi
İlk tepki ne olacak
Henüz müşteri yoksa bilinirlik sağlamak
kaynak:about
13 Mayıs 2010 Perşembe
Tecrübeli Girişimcilerin Tecrübeleri
Başarının yüzde sekseni gösteridir diyor W.Allen
İşler durduğunda , telefonlar çalmadığında , müşteriler azaldığında hayal kırıklıklarına uğramak çok kolaydır .
Böyle şeyler yaşandığında gelecekten endişelenmekte kolaydır.
Geçenlerde Küçük Girişimci Ödülü verilen bir yarışmada seçiciler arasındaydım. Adayların nelerle karşılaştıkları ve düşünceleri konusunda bilgi sahibi olma şansına sahip oldum .
İstisnasız hepsi iş planlarının başarıları açısından çok değerli olduğu konusunda aynı düşüncedeydi . Sermaye veya borçla herhangi bir iş yaptıklarında sakin kalmanın çok zor olduğunu belirtti.Böyle durumlarda ayakta kalmak için gerçekçi plan ve tahminlere , iyi düşünülmüş iş planlarına ihtiyaç olduğunu söyledi.
Hiçbiri bekle ve gör yaklaşımıyla giderek bir sihirli aynaya ulaşıp problemlerin çözüleceği fikrinde değildi.
Bir aday problemleri planlamada zorlanmıştı . Bilginin ayakta kalabilme güvenliği için harikalar yaratacağını belirtti .
Geçmişte başarısız olduğunu söyleyen bir aday , o dönemde gerçekleşemeyecek planlar yaptığını ,planların gerçekçi olması gerektiğini düşünüyordu.Örneğin milyon dolarlar satış planlıyorsanız , bunun nasıl gerçekleşeceğini de tanımlamalısınız.
Belirsizlikler içeren düşüncelerin maliyeti yüksektir.
Çoğunun düşüncesi nakit ihtiyacı doğru tahmin edilmeliydi.Likidite önemliydi.
Hepsi planların yazılı olması konusunda aynı düşünüyordu.Üzerinde çalışılarak yeni bir işletmenin olabildiğince az hata yapması gerektiği öngörülüyordu.
Planlar gerçek olmalı ,hayal olmamalı
Çok sayıda listeler yap.Çok sayıda listen varsa gerektiğinde gerekmeyenleri kullanmayabilirsin.Hepsinin içinde en iyi olan.
Bir aday psikoloji eğitimi almıştı.En iyi sonuçlara sakince düşündüğünde ulaştığını söylüyordu.Bir çok terapistde en yaratıcı fikirlerin sakin ortamlarda ortaya çıktığını vurgular.
Üç yıllık geçmişi olan bir girişimci gelişmesini değerlendirmesinin önemine işaret ediyordu.İş şartları değişebilir.İş planları da değişikliğe ihtiyaç duyabilir ve esnek olmalıdır.
Kendini değerlendirme stratejisi yaptıkları bir çok doğru ve yanlışları inceleme şansı verir.
- Hala istekli misin ?
- İstediklerini gerçekleştirebiliyor musun ?
- Gelecekle ilgili hala iyimser misin ?
- Amaçlarına hala inanıyormusun ?
Kendini ve işini nasıl yönettiğini değerlendirmeye ihtiyacın bulunmakta.
Tüm adaylar stresli ve yorgun olunduğunda veya çok rahat ve her şeyin yolunda gittiği düşünüldüğünde çok dikkatli olunması gerektiğini düşünüyordu.
kaynak:morebusiness
İşler durduğunda , telefonlar çalmadığında , müşteriler azaldığında hayal kırıklıklarına uğramak çok kolaydır .
Böyle şeyler yaşandığında gelecekten endişelenmekte kolaydır.
Geçenlerde Küçük Girişimci Ödülü verilen bir yarışmada seçiciler arasındaydım. Adayların nelerle karşılaştıkları ve düşünceleri konusunda bilgi sahibi olma şansına sahip oldum .
İstisnasız hepsi iş planlarının başarıları açısından çok değerli olduğu konusunda aynı düşüncedeydi . Sermaye veya borçla herhangi bir iş yaptıklarında sakin kalmanın çok zor olduğunu belirtti.Böyle durumlarda ayakta kalmak için gerçekçi plan ve tahminlere , iyi düşünülmüş iş planlarına ihtiyaç olduğunu söyledi.
Hiçbiri bekle ve gör yaklaşımıyla giderek bir sihirli aynaya ulaşıp problemlerin çözüleceği fikrinde değildi.
Bir aday problemleri planlamada zorlanmıştı . Bilginin ayakta kalabilme güvenliği için harikalar yaratacağını belirtti .
Geçmişte başarısız olduğunu söyleyen bir aday , o dönemde gerçekleşemeyecek planlar yaptığını ,planların gerçekçi olması gerektiğini düşünüyordu.Örneğin milyon dolarlar satış planlıyorsanız , bunun nasıl gerçekleşeceğini de tanımlamalısınız.
Belirsizlikler içeren düşüncelerin maliyeti yüksektir.
Çoğunun düşüncesi nakit ihtiyacı doğru tahmin edilmeliydi.Likidite önemliydi.
Hepsi planların yazılı olması konusunda aynı düşünüyordu.Üzerinde çalışılarak yeni bir işletmenin olabildiğince az hata yapması gerektiği öngörülüyordu.
Planlar gerçek olmalı ,hayal olmamalı
Çok sayıda listeler yap.Çok sayıda listen varsa gerektiğinde gerekmeyenleri kullanmayabilirsin.Hepsinin içinde en iyi olan.
Bir aday psikoloji eğitimi almıştı.En iyi sonuçlara sakince düşündüğünde ulaştığını söylüyordu.Bir çok terapistde en yaratıcı fikirlerin sakin ortamlarda ortaya çıktığını vurgular.
Üç yıllık geçmişi olan bir girişimci gelişmesini değerlendirmesinin önemine işaret ediyordu.İş şartları değişebilir.İş planları da değişikliğe ihtiyaç duyabilir ve esnek olmalıdır.
Kendini değerlendirme stratejisi yaptıkları bir çok doğru ve yanlışları inceleme şansı verir.
- Hala istekli misin ?
- İstediklerini gerçekleştirebiliyor musun ?
- Gelecekle ilgili hala iyimser misin ?
- Amaçlarına hala inanıyormusun ?
Kendini ve işini nasıl yönettiğini değerlendirmeye ihtiyacın bulunmakta.
Tüm adaylar stresli ve yorgun olunduğunda veya çok rahat ve her şeyin yolunda gittiği düşünüldüğünde çok dikkatli olunması gerektiğini düşünüyordu.
kaynak:morebusiness
10 Mayıs 2010 Pazartesi
İlk İşimdeki Hatamdan Dersler Çıkardım
BW ,Avrupa Genç Girişimciler
Fathi Said
ecommerce
Almanyada doğan Fathi ilk firmasını yirmi yaşındayken burada kurdu ve kaybetti.
Yanlış ortaklıktan dolayı yıllık 7,5 milyon dolar satışı olan web barındırma firmasının başarısızlık yaşadığını belirtiyor.
Şu an yirmidört yaşında ve Avusturyada yaşıyor.
Sonrasında yeni bir web barındırma şirketi kurmuş seksenbin müşterinin ilgisini çekmiş.
130 çalışanıyla beş ülkeye hizmet veriyor.
Yıllık satışları ise on iki milyon dolar .
Fathi Said
ecommerce
Almanyada doğan Fathi ilk firmasını yirmi yaşındayken burada kurdu ve kaybetti.
Yanlış ortaklıktan dolayı yıllık 7,5 milyon dolar satışı olan web barındırma firmasının başarısızlık yaşadığını belirtiyor.
Şu an yirmidört yaşında ve Avusturyada yaşıyor.
Sonrasında yeni bir web barındırma şirketi kurmuş seksenbin müşterinin ilgisini çekmiş.
130 çalışanıyla beş ülkeye hizmet veriyor.
Yıllık satışları ise on iki milyon dolar .
6 Mayıs 2010 Perşembe
Girişimcilikte Farklılık Önemli
BW ,Avrupa Genç Girişimciler
Albrechtson Holdings
Therese Albrechtson
Yirmiüç yaşında . Ekonomi ve sosyal bilimler okumuş.
İki yılın üzerinde bir süredir üç farklı sektördeki firmayı ortaya çıkaran önemli bir girişimci.
Geçenlerde sattığı ilk firması savunma spreyleri ve alarm gibi ürünler satıyordu.
Bir diğeri ise İsveçte 60 mağazada takı , giyim ve çanta ürünleri satan Greyzone
2008 yılında kurduğu It firmalarına , okullara , şirketlere yönelik etkileşimli yazı tahtası firması.
‘’Başarının yolunu inşa etmek kendine inanmana , fırsatları görebilmene ve hiçbir zaman vazgeçmemene bağlıdır .
Herkesle aynı yolda yürümeyi seçersen aynı istasyona varır , aynı sonuçlara ulaşırsın ‘’ diyor.
Diğer bazı özellikleri ise ;
Kurumsal sloganı ‘’ Rekabete meydan oku ‘’
Kişisel sloganı ‘’ Yeni bir gün ,yeni fırsatlar ‘’
Güçlü yönleri ;
Sosyal yetenekleri ,mücadelecilik ,onur , rekabete meydan okumak
Zayıf yönleri ;
Hayır demede zorlanması ,riskleri her zaman görememesi
Avantajları ;
Altyapısı ,sosyal çevresi ,girişimcilik ruhu
Albrechtson Holdings
Therese Albrechtson
Yirmiüç yaşında . Ekonomi ve sosyal bilimler okumuş.
İki yılın üzerinde bir süredir üç farklı sektördeki firmayı ortaya çıkaran önemli bir girişimci.
Geçenlerde sattığı ilk firması savunma spreyleri ve alarm gibi ürünler satıyordu.
Bir diğeri ise İsveçte 60 mağazada takı , giyim ve çanta ürünleri satan Greyzone
2008 yılında kurduğu It firmalarına , okullara , şirketlere yönelik etkileşimli yazı tahtası firması.
‘’Başarının yolunu inşa etmek kendine inanmana , fırsatları görebilmene ve hiçbir zaman vazgeçmemene bağlıdır .
Herkesle aynı yolda yürümeyi seçersen aynı istasyona varır , aynı sonuçlara ulaşırsın ‘’ diyor.
Diğer bazı özellikleri ise ;
Kurumsal sloganı ‘’ Rekabete meydan oku ‘’
Kişisel sloganı ‘’ Yeni bir gün ,yeni fırsatlar ‘’
Güçlü yönleri ;
Sosyal yetenekleri ,mücadelecilik ,onur , rekabete meydan okumak
Zayıf yönleri ;
Hayır demede zorlanması ,riskleri her zaman görememesi
Avantajları ;
Altyapısı ,sosyal çevresi ,girişimcilik ruhu
3 Mayıs 2010 Pazartesi
Küçük İş Fikirleri Büyük İşler Yapabilir
Fikir Üretimi konusunda iş liderleriyle yaptığım konuşmalarda bazen hayrete düşerim .
Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.
Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.
Bu konuda hevesli iş liderlerine ;
''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise
cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.
O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?
Hızlı kazanmak ,
Biraz kar ,
Birazda moral
Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.
Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.
Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.
Büyük fikirler yapılan işi rakiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .
Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.
Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.
Diyelimki ;
Siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.
Beni yanlış anlamayın .
Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .
Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.
Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.
Unutmayın ;
Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.
kaynak:innovationtools
Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.
Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.
Bu konuda hevesli iş liderlerine ;
''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise
cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.
O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?
Hızlı kazanmak ,
Biraz kar ,
Birazda moral
Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.
Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.
Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.
Büyük fikirler yapılan işi rakiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .
Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.
Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.
Diyelimki ;
Siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.
Beni yanlış anlamayın .
Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .
Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.
Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.
Unutmayın ;
Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.
kaynak:innovationtools
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)