4 Kasım 2009 Çarşamba

Müşterileriniz İşyeriniz Kapalı Olduğu İçin Geri Dönüyormu

Küçük işletme sahiplerinin işyerlerinin kapalı olduğu saatlerde gelen müşteriler nedeniyle ne kadarlık bir kayba uğradıkları bilinmemektedir .

Müşteriler boş yere bekleyerek süre harcamaktan hoşlanmaz .

Bunun için küçük bir araştırma yapın ve onlara işyerinizin hangi saatlerde açık olmasını istediklerini sorun .

Anlaşılabilir şekilde yaptığınız çalışma sonuçlarını değerlendirin ve işyerinizi belirlediğiniz saatte aksaklığa meydan vermeden açın ve kapatın .

kaynak:smallbizsurvival

2 Kasım 2009 Pazartesi

İş Hayatı İniş Çıkışlarla Doludur

Üniversitenin ilkel chatroom ‘unda karşılaşan üç genç iş potansiyelinin farkına vardı ve bir internet servis sağlayıcı satın alarak 94 ‘te yazılım şirketlerini kurdular .

Başarıları erken geldi .

Birkaç ay sonra ilk web sosyal medya siteleri theglobe ‘ i hayata geçirdiler ve ilk ay kırkdörtbin ziyaretçi sitelerine uğradı . Sitenin ilk yılı sonunda onyedi çalışana ulaşmışlardı .

97 yılında bir yatırım firmasından yirmi milyon dolarlık fon sağladılar . Artık 23 yaşındayken yüzbin dolar üstü maaşları ve hisse satışından beşyüzerbin dolarları vardı

98 ‘de halka açılma kararı aldılar .Hisse fiyatları 9 dolardan ilk işlemde 87 dolara fırladı , 97 dolara kadar yükseldi ve 63 dolardan kapandı . Şirketin piyasa değeri 840 milyon dolara yükselmişti .

90 ‘ların sonunda birkaç şirket satın alarak internet oyun pazarına girdiler .

Bir süre sonra düşüş başladı .

Çok genç yaşta başarıyı yakalamaları medyanın ilgisini çekti . Gece hayatında da fazlasıyla görünmeye başladılar .

2001 ‘de internet dünyasındaki balonun patlamasıyla hisse değerleri 97 dolardan on sente , şirket değeri dört milyon dolara geriledi . Çalışanların yarısı işten çıkartıldı .

Şirket ikibinsekizin ilk üç ayında 544.000 , ikibindokuzun ilk üç ayında sıfır dolar gelir elde etti .

kaynak:wikipedia

28 Ekim 2009 Çarşamba

Bir İş Görüşmesinde Sorulması Gereken Sorular

Bir iş görüşmesine gittiğinizde bir çok soru sorabilirsiniz . Aşağıdakiler ise o işte mutlu olup olmamanız konusunda size fikirler verebilir .

Önerdiğiniz işle ilgili öncelikler ve beklentileriniz nelerdir ?

İşe alınacağınız unvan size iş tanımıyla ilgili bir şey söylemez . Bu konuda görüşme yaptığınız veya o pozisyonda sizden önce çalışanlardan bilgi alın .

Benden önceki çalışan ne kadar süredir o pozisyondaydı ve neden işten ayrıldı ?

Genelde görüşme yaptığınız kişiler bu soruyu cevaplar . Sizden önceki iki çalışan kısa süre sonra ayrıldıysa veya kovulduysa sizinde çalışma süreniz uzun olmayabilir .

Şirketin yönetim tarzı nasıldır ? Çalışanlarınız için neyi en iyi yaptığınızı düşünüyorsunuz ?

Yöneticiler size yol gösterip destek olabilir mi ? Yoksa azarlayıp küçültücü davranışlarda mı bulunurlar .

Hangi tarz çalışanlar şirketinizde başarılı kabul edilir ?

İşkolikler mi ? Girişimciler mi ? Ekip çalışması örnekleri var mı ?

Siz ne kadar süredir burada çalışıyorsunuz ? Neden buradasınız ?

Bu soru şirketin bölümlerindeki insanların şirketleriyle ilgili düşünceleri sayesinde fikir sahibi olmanızı kolaylaştırır .

Sizinle mülakat yapan kişinin vücut dili ve mimiklerine dikkat edin .

Görüşmede rahat mı ?
Size mi , yoksa sizinle mi konuşuyor ?
Sorularınızı hızla geçiştirmeye mi , cevaplamaya mı çalışıyor ?


Bunların hepsi iş görüşmenizde elde edebileceğiniz şirketle ilgili önemli noktalar .

kaynak:badbossology

26 Ekim 2009 Pazartesi

Pazarın Bölümlere Ayrılması Firmalara Avantaj Sağlar mı

Pazarın bölümlere ayrılması şirketlerin kar marjlarını yükseltebilmesi dolayısıyla pazar paylarını genişletebilmeleri için önemli araçlardan biridir .

Pazarlar büyümediğinde , küçüldüğünde , farklılaştığında bu konu ayakta kalmak veya işlerin kötüye gitmesi arasındaki tercihi de ortaya çıkartır .

Pazar bölümlenmesi , firmaları rakiplerinden farklılaştırabilmek ,için müşterilerin davranış biçimlerine göre ayrılmasıdır . Başarılı olunursa , anlamı daha yüksek gelir ve Pazar payıdır .

Ne olduğunu anlamaya çalışırsak ;

Firma içinde yöneticiler ve anahtar çalışanları , dışında müşterileri göz önüne alarak hedefle ilgili resmi oluşturmak . Firmanın güçlü , zayıf yönlerinin , fırsatların , risklerin ortaya konulması .

Vizyonu olan çalışanlardan gruplar oluşturarak firmanın özellikleri veya farklılıkları ile eşleşebilecek pazar fırsatları konusunda fikir tartışmaları yapmak .

Pazar bölümlerinin özellikleriyle hedefleri birleştirmek . Müşterilerin özelliklerine göre belirli stratejiler geliştirmek .

Örneğin Apple Ceo ‘su S. Jobs bir pazarı bölümlendirme ustasıdır . 80 ‘li yıllarda ürünü Mac ile grafik dizaynı , eğitim ve yayıncılık konularını hedeflemiştir . 90 ‘ larda , kullanım kolaylığı ve internet bağlantısı , eşsiz dizaynı eklemiştir . Iphone stratejiside benzerdir .

Volkswagen ilk sıçramasını eşsiz dizaynlı kaplumbağa otomobillerle yapmıştır .

Dell ise direkt satış özellikleriyle fark yaratmıştır .

BMW , Harley Davidson , Dr. Pepper ve diğerleri olarak pazar bölümlemesinde başarılı firmalar uzar gider .

kaynak:bnet

21 Ekim 2009 Çarşamba

Yiyecek Sektörüne Girebilir miyim

Bir restoran açarak iş hayatına giriş yapmak istiyorsunuz .

Araştırmalar restoran işindeki başarısızlıkların oranının bir çok iş koluna göre daha yüksek olduğunu göstermekte .

% 30 ‘dan fazlası bir yıl , yaklaşık % 70 ‘i beş yıl içinde başarısızlığa uğramakta .

Yine de bu durum iş yapmak isteyenler için restoran işinin gözde sektörlerden biri olduğu gerçeğini değiştirmez .

Finansal olarak bakıldığında bir restoran kapılarını müşterilere açmadan önce yatırımlar yapılmasını gerektirir .

İlk yıllarda yatırımın geri dönüşü konusunda zihinsel olarak hazır olmak önem kazanır . Gelir yeterli seviyelere ulaşmayabilir . İşin başarısı , araştırma ve tahminlerin ne kadar sağlıklı yapılıp yapılmadığına göre azalıp artabilir .

Menüden pazarlama planına kadar her şey masanın üstünde olmalı , şartlara göre iş planlarında değişiklikler yapılması gözden uzak tutulmamalıdır .

Pazarlama , promosyon çalışmalarına önem verilmelidir .

Bir çok restoran sahibi işe ayırdıkları süre ile ilgili gereken yatırımları yapmazlar . Oysa böyle bir işte sabah 9 akşam 5 mesaisi yalnızca bir rüyadan ibarettir . Boş zamanınız da olsun istiyorsanız restoran işinden kaçının .

kaynak:gaebler

19 Ekim 2009 Pazartesi

Müşterilerimi Nasıl Tanıyabilirim

Küçük işletmecilikle ilgili seminerlerde katılımcılara sıkça ‘’ Müşterileriniz kimlerdir ‘’ sorusunu sorarım . Çoğu zaman herhangi bir fikirleri olmadığını görür ve şaşırırım . Herkes olabilir gibi cevaplar verirler .

Bu şekildeki yaklaşımlar onları yanlış fiyatlama stratejilerine , yanlış kararlara ve sonuçta başarısızlığa götürür .

Başarılı olmuş küçük işletme sahipleri , ürün ve servislerini sınırlı sayıda insana satabileceğinin farkındadır .

Sizde bu konuda daha bilinçli olabilirsiniz .

Öncelikle ‘’ her ürünü her insan alır ‘’ şeklinde düşünmeyerek gerçek alıcıları tanımlayabilirsiniz .


Örneğin doğa turizmi işi yapıyorsanız , bazı kararları pazarlama planı yaptığınızda almalısınız .Tekne gezisi ile ilgili düşünülürse , balık tutma turları , partiler gibi aktiviteler yapan çok sayıda rakiplerin olduğunu görürsünüz .

Siz balık tutulmasına izin vermezseniz , dinlendirici müzikler çalarsanız pazarın bir kısmını dışarıda bırakmış olursunuz . Bu fark , sizin sakin bir gezinti yapmak isteyen insanlar tarafından fark edilmenize yol açacaktır .

Bir diğeri , insanlar ürün ve servisleri üç temel nedenle satın alırlar ;

İhtiyaçlarının tatmini
Problemlerinin çözümü
Kendilerini iyi hissetmeleri

Ürün ve servislerinizi bu konuları göz önüne alarak pazara sunmalısınız .

Ürün ve servisler birden çok müşteri grubuna da hitap edebilir .

Tekne gezintisine döndüğümüzde o bölgede yaşayan ve denizde sakin bir gün geçirmek isteyen insanlar yanı sıra , bölgeyi tanımak ve bilgi almak isteyen turistler de olabilir . Onlar için ne yaparsınız ?

Bulunduğunuz yerde öncelikli müşterileriniz yerliler mi yoksa turistler midir ?

Yerlilerse onlar özel günlerini kutlayabilir , iş toplantıları yapabilirler .

Bulunduğunuz yerdeki nüfusun yaş , cinsiyet , eğitim ,gelir gibi konulardaki oranları pazarlama kararlarınızda etkili olabilir .

kaynak:about

15 Ekim 2009 Perşembe

Çalışanlar İşyerlerinden Neden Ayrılır

Çalışanlar işyerlerinden başlıca aşağıdaki nedenlerden dolayı istifa ederler .

- İşle , ücretleri arasında büyük farklar bulunması .

- Yaptıkları işlerin onaylandığının ve beğenildiğinin hissedilmemesi

- Yönetici ve liderlerine saygı duymamaları

- Şirketin hedeflerini ve kendilerinin bu konuda yapması gerekenleri tam olarak anlayamamaları

- Şirket organizasyonunun sürekli değişmesinden yorulmaları .

Konunun incelenmesinde ortaya çıkan sonuç , çalışanları bulundukları yerden ayrılmaya iten en önemli neden sanıldığının aksine daha fazla ücret taleplerinden farklıdır .

kaynak:moreforsmallbusiness

12 Ekim 2009 Pazartesi

Mağazamda Satışları Nasıl Arttırabilirim

Bir mağazadan içeri girdiğinizde satış temsilcilerinin ne kadar sıklıkla ;

Sizi selamlamak yerine kendi aralarında konuştuklarını ,

Bir ürünü satın almaya hazır olduğunuzda ilgilenmediklerini ,

Ürünle ilgili soru sorduğunuzda ‘’ bilmiyorum ‘’ cevabını verdiklerini gözlemlersiniz .

Mağazanızda çalışan herkes müşterileri etkileyebilecek konularda aynı fikirdeyse satışlar olumlu etkilenecektir .

Hoş geldin gülümsemesi


Kapıdan giren her müşteriye gülümseyin . Onların cevabı da aynı şekilde olacaktır . Bu davranış çalışanlarında kendilerine güvenlerini arttıracaktır .

Selamlayarak onların farkında olduğunuzu hissettirin . Böylece ihtiyaç duyduklarında sizden yardım alacakları konusunda rahatlamalarını sağlayın .

Telefonda bir yıldız gibi parlayın . Telefon konuşmalarında müşterilerin en çok şikayet ettiği konular ;

Çok hızlı konuşulması ,
Müşterilerin öğrenmek istediklerinin yeterince önemsenmemesi ,
Sadece sorunun cevaplanması fakat sorunları çözebilecek alternatiflerin önerilmemesi .

O anda ne yaptığınız önemli değil . Sizi burada görmekten memnun oldum mesajını verebilmek için onlara gülümseyin . Raf yerleştiriyor olsanız veya onlar alışveriş yapmasa bile .

Bir müşteriyle ilgilenirken diğeri araya girerse kibarca işiniz bitince ilgileneceğinizi söyleyin .

Müşteriler satış konusunda uzmandır . Öneride bulunmalarını sağlayın ve dikkate alın .

Bir ürünü satın alan müşteriye birlikte uyum sağlayacak başka ürünler de önerin .

Mağazanızda sıkılan veya içeri girmekte tereddüt eden müşteriler yerine basit ayrıntılara önem vererek size gelmek için nedenleri olan mutlu müşteriler yaratın .

kaynak:smallbiztrends

8 Ekim 2009 Perşembe

Sattığım Ürünlere Müşterilerin Dikkatini Nasıl Çekebilirim

Pazara yeni bir ürün sunuyorsanız veya yaptığınız bir işin satışını desteklemek istiyorsanız müşterilerin dikkatini çekecek tanıtım faaliyetleri yapmanız gerekebilir .

Reklam stratejilerinde aşağıdaki konuları göz önüne almanın faydası olabilir .

Bana bir şey satma

Amacınız satış olsa da dikkat çekmek için bilgilendirme önemli bir araç olmaya başlamıştır . Bilgilendir , ürününü alım kararını ben veririm .

Beni çabuk etkile

Ne anlatmak istiyorsan fazla uzatma . Etkileyici vurgular olsun .

Heyecan Yarat

Bana öyle bir hikaye anlat veya resim göster ki , büyük bir istekle sana bağlanayım .

Hoşuma gidecek bölümler olsun .

Reklama öyle şeyler koy ki biraz eğleneyim .

Ne yaptığını açık söyle

Benim için iyi bir şey yaptığını düşünüyorsan anlayacağım şekilde anlat .

kaynak:openforum

5 Ekim 2009 Pazartesi

Etkileyici Satış Stratejilerinizi Nasıl Satarsınız

Etkileyici satış stratejilerinizi işinize uygulayıp satmak bir caddenin köşesinde tshirt satmaktan farklıdır .

Bu stratejiler , potansiyel müşterilere fikrinizi satmak anlamına gelir ve diğer bir çok iş sahibinin kullanmadığı bir yöntem olması nedeniyle fark oluşturur .

Müşterilere bir farklılık satmıyorsanız alışveriş yaptıkları yerleri terk edip sizden almaları için nedenler kolay oluşmaz .

Etkileyici Satış Stratejileri konusuna bir göz atalım .


Kalem , şapka , yazı kağıtları gibi promosyonlar , alışılmışın dışında reklam araçları olsa da , uzun süredir kullanılan bir yöntem olduğundan artık alışılmıştır . Eğer bir restoranınız varsa bunun yerine yemeklerini test etmeleri için müşterilere ücretsiz menüler hazırlayabilirsiniz .

Güzel bir hikayeniz olsun . Hikaye şirketin , ürünlerinin veya CEO ‘sundan farklı etkilere sahiptir . Hikayeyi web sitesine koyun . Kağıda basılmış halini pazarlama materyali olarak kullanın . Fakat hikaye şirketinizin neden en iyisi olduğunu anlatmasın . İnsanlar insanlarla ilişki kurmaktan hoşlanır , şirketlerle değil .

Etkileyici satış stratejilerinizi işinizin her yerinde kullanın . iş yerinizi ziyarete gelenlere , telefonda , internette . O an ihtiyaçları olmasa bile ihtiyaçları olduğunda akıllarına ilk siz gelirsiniz .

kaynak:ezinearticles

1 Ekim 2009 Perşembe

Maliyetlerinizi Düşürerek Gelirinizin Artmasına İzin Verin

Herhangi bir ürününün satışını yapıyorsanız , maliyetlerinizi düşürebildiğiniz ölçüde fazla gelir elde etme şansına sahip olabilirsiniz .

Bir iş yapmak konusunda örneğin internetten saat satmayı düşünüyorsanız , her bir satışın karınıza katkısı olmalıdır .

Bu konuyu dikkate aldığınızda işinizin karlılığını yönetmek konusundaki yeteneklerinizi geliştirebilirsiniz .

Ürünleri hızlı satacağınızı düşünmüyorsanız , gereğinden fazla sipariş vermeyin . Stoğunuzdaki satılmayan her ürün bir süre sonra para kaybı olarak yansıyacaktır .

Olabildiğince düşük fiyata saat satmayı hedefliyorsanız , web barındırma maliyetlerini de göz önüne alın .

Taşıma ücretleri de maliyetin önemli bir parçasıdır . Nasıl düşürebileceğinizi araştırın .

Maliyetleri düşürmek her iş için önemli bir unsurdur , yukarıda belirtilen bir kaç genel örnek dışında bir çok yolu vardır .

Maliyetler konusunda düşünerek gelirinizin artmasına izin verin .

kaynak:streetdirectory

28 Eylül 2009 Pazartesi

İşimde Nasıl Başarılı Olabilirim

Küçük işletme sahipleri işlerinde başarılı olmak için neler yapabilirler ?

Aşağıdaki fikirler size bu konuda yardımcı olacaktır .

Hedefinizi Belirleyin


Pazardaki bütün insanlara hitap edemezsiniz . Müşteri kitlenizi belirleyin ve onlar için görünür olun .

Farklı Olun

Rakiplerinizin her yaptığını değil farklı şeyler yapın . Aynısını yaptığınızda aynı kalıptan çıkmış kola şişesine benzersiniz .

Ekibinizi Oluşturun

Ekibiniz işle ilgili hedeflerinize uygun olsun .

Hızlı Olun

Süre en değerli şeydir .Müşteriniz teslimi çarşamba günü bekliyorsa , salı günü öğleden sonra teslim ederek şov yapın .

Teşekkür Edin

Hemde bir çok kez . Müşteri ve çalışanlarınıza değerli olduklarını hissettirin .

Uyumlu Olun

Uyum müşteriyi rahat hissettirir . Benzer şeyleri her zaman başka yerlerden alabileceğinin farkında olun .

Gülümseyin

Fiyat , garanti , kalite gibi şeyleri bir süre unutun . Müşteriler alışveriş yaparlar , çünkü sizden pozitif bir elektrik almışlardır .

Fazlasıyla İyimser Olun

Bu davranış müşterilerinizi olumsuz endişelerden uzaklaştıracaktır .

Kibar Davranın

Kaba olmayın , sorunlarını çözün ,

Çalışkan Olun

Hiçbir zaman her şeyi yeterli derecede yaptığınızı , yeni fikirler veya teknolojinin sizi ilgilendirmediğini düşünmeyin .

Böylece müşterilerinizin gözüne daha önce hiç karşılaşmadıkları derecede farklı görünün .

kaynak:about

14 Eylül 2009 Pazartesi

Aile Şirketlerinde Etkili Liderlik

Büyük liderler işlerinde başarılı olabilmek için pozitif davranışlar sergilerler .

Şirket içinde olumlu bir hava yaratmayı başarabilmeleriyle oluşan sihirin beklenenin üzerinde bir beceri ve yaratıcılığa dönüşeceğini bilirler .

İş ortamında yaşanan huzursuzluklar , yaratıcılık karşısındaki en büyük engeldir .

Bir şirkette belki de gezegendeki en parlak fikirli insanlardan bazıları çalışıyordu ve hepsi huzursuzdu .

İş sahibi bir gün durumun farkına vardı . Pozitif elektrik yayma konusunda çalışmalar yaptı ve başardı .

Negatif elektrik veren liderler çalışanlar üzerinde etkisiz kalırlar . Pozitif davranışlar sergilendiğinde ise ayna terse döner ve karar alabilen , dinamik , başarıya konsantre olmuş daha iyi ekipler ve firmalar ortaya çıkar .

Pozitif liderler altın değerindedir .

Sizde daha fazla başarı için bu liderlerin arasına katılın ve çalışanlarınızın , sabah uyandıklarında koşarak yataklarından çıkıp , bir an önce işe başlama duygusunu hissetmelerine izin verin .

kaynak:fastcompany

10 Eylül 2009 Perşembe

Geçen Yıl Ne Kadar Müşteri Kaybettiniz ?

Şirketler çoğu zaman müşteri kayıplarının kendilerinden kaynaklanan bir nedenle gerçekleştiğini düşünmezler .

Yeni müşteriler kazanırken kaybettiğiniz müşterileri değerlendirmiyorsanız , tuttuğunuz balıkları , dibi delik bir kovaya koyuyorsunuz demektir .

Yapmanız gereken ise kapıdan giren müşterilerin size neden bir daha dönmemek üzere ‘’ hoşça kal ‘’ dediğini anlamaya çalışmaktır .

Neden ve ne kadar müşteri kaybettiğiniz konusunda çalışmalar yapın .

7 Eylül 2009 Pazartesi

İlk Mağazanızın Başarısı İkinciyi Garanti Eder mi ?

Açtığınız ilk mağazada işler çok iyi gidiyor ve '' ikinci mağazamı nasıl açabilirim '' diye düşünüyorsunuz .

İlk mağazanın başarılı olması ikincinin de olacağı anlamına gelmez .

Burada göz önünde bulunması gereken noktalar vardır .

Yeni yerinizi açıldıktan sonra aylarca finanse edebilecek misiniz ?

İkinci mağazanıza konsantre olduğunuzda ilk mağazanızda iyi bir ekibiniz bulunacak mı ?

Orada da aynı tip müşteriler mi bulunacak , yoksa yeni bir müşteri kitlesine mi yöneleceksiniz ?

Yeni mağaza için kira sözleşmesini yapmadan önce müşteri tabanınızla görüşün .

İkna olduysanız sözleşmenizi yapın . Burada yeni mağazanın olumlu ve olumsuz yanları göz önüne alınır .

Yeni işyeriniz için iş planı yapın .

Her ne kadar ilk iş yeriniz için bir iş planınız olsa da yeni iş yerinizde farklı bir strateji gerekip gerekmediğini , pazar önceliklerini değerlendirin . Güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya koyun .

Gerekli olacak ilave sermayeyi tanımlayın .

En azından ilk aylardaki giderleri karşılayabilmek gerekir .

İşinize uygun ekip kurun .

İlk mağazanızdaki ekibinizin sağlamlığından emin olduktan sonra ikincisinde de aynı standardı yakalayın .

Riskinizi azaltmak için franchise olasılıklarını da göz önüne alın .

kaynak:business

3 Eylül 2009 Perşembe

Yenilikçi Firmalar Krizlerden Fırsatlar Çıkarabilir mi ?

Uzman bir ekonomist olmasam da dünyanın çekeceği acıların farkındayım.

Pazarların kötü olması yenilikçilerin büyük yeni şeyler düşünmesi yerine kış uykusuna yatacağı anlamına mı gelecek ?

Tabii ki hayır

İnternet dünyası dışında gerçek hayattaki insanlar gerçek sorunlarla karşılaşmaya ,ayrıca para kazanmaya çalışmaya devam edecek ve yeni fırsatlar , yeni büyüyen işleri ortaya çıkaracak.

Basit bir örnek olarak new york merkezli yeni bir girişim olan On Deck Capital ‘e bir göz atalım.

Mayıs ayında pazara giren firma bireysel krediler vermek yerine küçük işletmelere yönelmiş.

Firmaların günü gününe kredi değerliliğini anlamak için süreci anlamaya dayalı yazılımlar kullanıyor.

Şu ana kadar on milyon dolar kredi vermiş ve çok küçük problemlerle karşılaşmış.Faiz oranı bir çok bankadan yüksek , diğer alternatif kaynaklara göre ise daha düşük.

Klasik yaklaşımdakiler buradaki uzun dönemli potansiyeli gözden kaçırsalarda incelemeye değmez mi ?

Küçük iş sahipleri gerçekte bankacılarla çok süre harcamak ister mi ? Sanmıyorum.

Bu firmanın başarılı olacağı konusunda bir garanti yok.Yalnız bu yaklaşım bir potansiyel olduğunu gösteriyor ve ekonominin donmuş gibi göründüğü bir dönemde ortaya çıkabilecek fırsatlar konusunda güzel bir örnek.

Yeni iş yapmanın ilkelerinde herhangi bir değişiklik yok.

Bir problem , tatmin edici bir şekilde çözülmeli ,çözümler müşterilerce diğer alternatiflerden iyi görülmeli ,etkileyici ve sürdürülebilir bir ekonomik modele ve büyüme planına dayanmalı.

Başarıda engellerin çıtası daha yukarı taşınırken tartışmalar zorlaşmakta , fakat geride kalan fırsatlar donmamış olanlarca yakalanmalı.


kaynak:discussionleader