10 Eylül 2009 Perşembe

Geçen Yıl Ne Kadar Müşteri Kaybettiniz ?

Şirketler çoğu zaman müşteri kayıplarının kendilerinden kaynaklanan bir nedenle gerçekleştiğini düşünmezler .

Yeni müşteriler kazanırken kaybettiğiniz müşterileri değerlendirmiyorsanız , tuttuğunuz balıkları , dibi delik bir kovaya koyuyorsunuz demektir .

Yapmanız gereken ise kapıdan giren müşterilerin size neden bir daha dönmemek üzere ‘’ hoşça kal ‘’ dediğini anlamaya çalışmaktır .

Neden ve ne kadar müşteri kaybettiğiniz konusunda çalışmalar yapın .

7 Eylül 2009 Pazartesi

İlk Mağazanızın Başarısı İkinciyi Garanti Eder mi ?

Açtığınız ilk mağazada işler çok iyi gidiyor ve '' ikinci mağazamı nasıl açabilirim '' diye düşünüyorsunuz .

İlk mağazanın başarılı olması ikincinin de olacağı anlamına gelmez .

Burada göz önünde bulunması gereken noktalar vardır .

Yeni yerinizi açıldıktan sonra aylarca finanse edebilecek misiniz ?

İkinci mağazanıza konsantre olduğunuzda ilk mağazanızda iyi bir ekibiniz bulunacak mı ?

Orada da aynı tip müşteriler mi bulunacak , yoksa yeni bir müşteri kitlesine mi yöneleceksiniz ?

Yeni mağaza için kira sözleşmesini yapmadan önce müşteri tabanınızla görüşün .

İkna olduysanız sözleşmenizi yapın . Burada yeni mağazanın olumlu ve olumsuz yanları göz önüne alınır .

Yeni işyeriniz için iş planı yapın .

Her ne kadar ilk iş yeriniz için bir iş planınız olsa da yeni iş yerinizde farklı bir strateji gerekip gerekmediğini , pazar önceliklerini değerlendirin . Güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya koyun .

Gerekli olacak ilave sermayeyi tanımlayın .

En azından ilk aylardaki giderleri karşılayabilmek gerekir .

İşinize uygun ekip kurun .

İlk mağazanızdaki ekibinizin sağlamlığından emin olduktan sonra ikincisinde de aynı standardı yakalayın .

Riskinizi azaltmak için franchise olasılıklarını da göz önüne alın .

kaynak:business

3 Eylül 2009 Perşembe

Yenilikçi Firmalar Krizlerden Fırsatlar Çıkarabilir mi ?

Uzman bir ekonomist olmasam da dünyanın çekeceği acıların farkındayım.

Pazarların kötü olması yenilikçilerin büyük yeni şeyler düşünmesi yerine kış uykusuna yatacağı anlamına mı gelecek ?

Tabii ki hayır

İnternet dünyası dışında gerçek hayattaki insanlar gerçek sorunlarla karşılaşmaya ,ayrıca para kazanmaya çalışmaya devam edecek ve yeni fırsatlar , yeni büyüyen işleri ortaya çıkaracak.

Basit bir örnek olarak new york merkezli yeni bir girişim olan On Deck Capital ‘e bir göz atalım.

Mayıs ayında pazara giren firma bireysel krediler vermek yerine küçük işletmelere yönelmiş.

Firmaların günü gününe kredi değerliliğini anlamak için süreci anlamaya dayalı yazılımlar kullanıyor.

Şu ana kadar on milyon dolar kredi vermiş ve çok küçük problemlerle karşılaşmış.Faiz oranı bir çok bankadan yüksek , diğer alternatif kaynaklara göre ise daha düşük.

Klasik yaklaşımdakiler buradaki uzun dönemli potansiyeli gözden kaçırsalarda incelemeye değmez mi ?

Küçük iş sahipleri gerçekte bankacılarla çok süre harcamak ister mi ? Sanmıyorum.

Bu firmanın başarılı olacağı konusunda bir garanti yok.Yalnız bu yaklaşım bir potansiyel olduğunu gösteriyor ve ekonominin donmuş gibi göründüğü bir dönemde ortaya çıkabilecek fırsatlar konusunda güzel bir örnek.

Yeni iş yapmanın ilkelerinde herhangi bir değişiklik yok.

Bir problem , tatmin edici bir şekilde çözülmeli ,çözümler müşterilerce diğer alternatiflerden iyi görülmeli ,etkileyici ve sürdürülebilir bir ekonomik modele ve büyüme planına dayanmalı.

Başarıda engellerin çıtası daha yukarı taşınırken tartışmalar zorlaşmakta , fakat geride kalan fırsatlar donmamış olanlarca yakalanmalı.


kaynak:discussionleader

31 Ağustos 2009 Pazartesi

Yalnızca Fiyatla Rekabetin Maliyeti Yüksek Olabilir

Şirketler ve tüketiciler harcamalarını kısarken , fiyatları düşürmek satışlarda artışa yol açar mı ?

Sorunun cevabı ‘’ hayır ‘’ dır . Ekonomik ortamdaki gelişmeleri göz önüne almadan fiyatlar üzerinden rekabete girmek pek parlak bir fikir değildir .

Fiyatları düşürmeden önce müşteriler üzerindeki etkilerini göz önüne almak önemli .

Fiyatları aşağı çekmek , firmanın çaresiz görünmesine neden olabilir . Eğer böyle bir görüntü ortaya çıkarsa müşteriler güven kaybedecektir . Müşteriler başarılı firmalarla iş yapmak isterler .

Fiyatları kırmak , uzun vadeli müşterilerin yabancılaşmasına yol açabilir .

Ekonomik durumdan dolayı talepte gerileme varsa yaratıcı fikirler konusunda düşünmek çözüm sağlayabilir .

Örneğin ürünlerin daha düşük miktarlarda paketlenerek fiyat cazibesi sağlanması .

Göz ardı edilemeyecek bir nokta ise fiyatları aşağı çekmenin yükseltmekten kolay olduğudur . Ekonomiler düzeldiğinde fiyatları yukarı çekmekte zorlanılabilir .

Ekonomik ortamdan bağımsız olarak ürünlerinizi değerinin altında satmayın .

Ürünlerinize yeterince değer vermiyorsanız , müşterilerinizden vermesini bekleyemezsiniz .

kaynak:openforum

27 Ağustos 2009 Perşembe

Ekonomiler Bozulduğunda Pazarlama Planlarınızı Pazara Uydurun

Ekonominin zorlandığı dönemlerde yapılabilecek en iyi şey , işe daha fazla ve daha iyi konsantre olmak olabilir .

Konsantrasyon alanını daraltarak en iyi müşteriler ,anahtar pazar segmentleri gibi en önemli faktörler göz önünde tutulabilir .

Kavramsal düşünme yanı sıra rakamları da sorgulayın . Satış tahminlerinizi ve harcamalarınızı değerlendirin .Bu konuda yapılacak derin bir bakış bozulmanın nerelerde olduğu ve nedenleri konusunda ipuçları verir .

Sonra satışlara dönün ve kendi planlarını yapan müşterilerin neden sizin satışlarınızı düşürdüğünü düşünün , sayısını değerlendirin .

Ekonomideki bozulmanın işinize ne kadar etkileyeceğini tahmin etmeye çalışın ve inceleyin ve planlarınızı pazara uygun olarak revize edin

kaynak:smsmallbiz

24 Ağustos 2009 Pazartesi

Basit Yöntemler Kullanarak Müşterilerin Tekrar Ziyaretini Sağlayın

Basit yöntemler uygulayarak müşterilerin işyerinizden memnun ayrılmalarına katkıda bulunabilirsiniz .

Onları bekletmeyin ,

Problemlerine çözüm bulunsa bile vakit kaybetmekten dolayı huzursuz olurlar .

Şikayetlerinde neler hissettiklerini kendinizi onların yerine koyarak anlamaya çalışın . Kendilerinin hatalı olduklarını kanıtlamaya çalışmayın .

Amacınız güven inşa etmek olmalıdır .

Şikayetleriyle size katkıda bulunduklarını hissettirerek mutlu olmalarını sağlayın . Onları size destek olmaya çalışan arkadaşlarınız gibi düşünün .

Bir çok problem yeterli iletişim kurulamadığı için çözümsüz kalır . Yaşadıkları sorunu tekrarlayarak ilgili olduğunuzu ve tam olarak anladığınızı hissettirin .

Müşterilerin yaşadıkları problemleri sizin değil onların beklentilerine uygun olarak çözmeye çalışın ve çözümü kendisine onaylatın .

Onlar işyerinizden ayrıldıklarında kendilerini özel olarak hissediyorlarsa kapınızı daha sonra tekrar çalarlar .

20 Ağustos 2009 Perşembe

İşinizi En Kısa Sürede Başarısızlığa Ulaştırmanın Yolları

İşinizin en kısa sürede başarısız olmasını istiyorsanız , aşağıdaki önlemler size yardımcı olacaktır .

- Kendini beğenmiş , müşterilere kötü davranan çalışanlar bulun .

- Müşteri ve çalışanlarınıza kaba davranın .

- İşinize konsantrasyonunuzu kaybedin .

- Müşterilerinizin alışveriş alışkanlıkları hakkında doğru dürüst bilgiler edinmeyin .

- Müşterilerinizi dinlemekten vazgeçin .

- Fiyatlarınızı sattığınız ürünün değerinin çok üstünde belirleyin .

- Rakiplerinizi müşterilere şikayet edin .

- Müşterilerin alışverişini zorlaştıran kurallar koyun .

Bunların dışında aklınıza gelenleri ise yorumlar bölümüne ekleyin .

kaynak:greatbusinessideas

17 Ağustos 2009 Pazartesi

Firma Başarısının Sürekliliği İçin Önceliklerin Gözden Geçirilmesi Gerekir

Bir şirketin değeri , değer yaratım süreçlerinin sıraya dizilmesi olarak tanımlanabilir .

Pazar koşullarına göre şirketin bütününün veya bir kısmının planlarında değişikliğe gidilmesi gerektiğinde yöneticilerin yeni şartlara göre organizasyonlarını yeniden değerlendirmesi gerekir .


Konuyu daha iyi anlamak için sports man firması örneğini değerlendirelim .


1925 yılında kurulan firma iş ayakkabıları üretiyordu .İkinci dünya savaşında askerler için ayakkabı konusunda büyük siparişler aldı . Sonrasında gezinti ayakkabıları pazarındaki fırsatların farkına vararak yürüyüş ayakkabıları hattını üretimine ekledi .

1960 ‘larda günlük giyilen erkek ayakkabılarını kendi mağazalarında satmaya başladı .

1970 ‘lerde erkek giyimindeki farklılaşmayı fark ederek iş ve iş dışı kullanılan giysilere ağırlık vermeye başladı .

Büyüme 90 ‘ ların ortalarında yavaşladı . Markaları büyük olsa da günlük erkek ayakkabısı ve giysisi pazarı doymaya başlamıştı .

Bu durumda firma diğer giysi çeşitlerine doğru genişlemeliydi .

Yeni mağazalar mevcut müşterilere çapraz satışı destekleyebilmek için eski mağazaların yanında açıldı . Avrupa ve Asya daki fabrikalardaki üretim , yeni ürün hatlarındaki hızlı büyümeye maliyetlerde de katkı yapıyordu .

Firma , otuz yıl içinde ürün çeşitlendirmesi programında şu stratejileri izlemişti .

Erkek ayakkabısı ve iş kıyafetleri yanına ,

Günlük kıyafet , spor giyim ürünlerini ilave etmişti .

Mevcut dörtyüz mağazasını bu konuda kullanmıştı .

Müşteri listelerinden yeni giysi çeşitlerinde yararlanmıştı .

Mal alımlarında diğer firmasının gücünü kullanarak rekabetçi olabilmişti .

Yönetim becerileri yeni ürün hatları ile paylaşılmıştı .

Yeni organizasyonundaki işlerini sıralandırma konusunda ise şunları yapmıştı .

İşteki her birim için kurumsal şirket stratejisi açıkça tanımlanmış , işbirliği ortamı oluşturulmuştur .

Birimler kurumsal stratejiyle birbirine bağlanmıştır .

Destek birimleriyle iş birimlerinin bağlantısı sağlanmıştır .

İş süreçlerinin yolunda gidip gitmediği konusunda yönetimsel ölçümlerin sürekliliği sağlanmıştır .

kaynak:hbs

13 Ağustos 2009 Perşembe

Girişimciler Başarılı Olmak İsterken Zorluklarla Karşılaşırlar

Girişimcilerin zor bir hayatı vardır . Bir çok başarısızlıklar içerir.

Başarı geldiği konusunda jeton düşene kadar çok sayıda eleştiriye ,pazar dışına itilme çabalarına maruz kalınır.

Eşinizde bu özelliğinizden memnun değildir.Arkadaşları arasında sizin antika bir tip olduğunuz düşünülür.

Pazara girme karmaşasında yeterli sermaye çoğu zaman bulunamaz.Önemli bir yenilik yaptıysanız ise paranın sizi takip edeceği açıktır.

Problemlerin çözümü genelde bir fikirle değil fikirler birleştirilerek o güne kadar görülmemiş çözümlere ulaşılmasıyla gelir.

Çözüm için doğru ekibin oluşturulması kritiktir . Anahtar nokta onların sizin istediğinizi söylemeleri değil ,düşündüklerini söylemeleridir.

Yeni fikirlerin korunması ve patentlenmesi önemlidir . Pazardaki hız girişimci için büyük bir avantajdır.Wal Martınsa patenti yoktur.Yalnız tedarikçileri başarılıdır ve değeri yaratırlar ve iyi bir uygulama gerçekleştirilir.

Danışmanlarla çalışılması önemlidir.Büyük bir projeniz varsa uzmanlarla konuyu görüşebilirsiniz.

kaynak:hbs

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Müşteriye Ürününüzü Sattıktan Sonra Ne Yaparsınız ?

Bir çok firma ürününü müşteriye satmak konusuna konsantre olur .

Müşterinin eline geçtikten sonrası ile ilgilenmez .

Oysa müşteri bağlılığını ortaya çıkaran , ihtiyacını karşılaması , eksiklerinin olması veya hayal kırıklığı yaratmasıdır .

Satış sonrasına verilen önem firmalara ürünün , sorunlarının giderilmesi , farklı ihtiyaçları fark ederek yeni ürünler geliştirilmesi şansını verirken , müşteriye verilen değerin hissettirilmesi , tekrar ve tekrar alışverişe neden olur .

Örneğin bir restoran ‘ a yemeğe gittiğinizde gösterilen güler yüz olumlu bir etki sağlasa da , yemeklerden memnun kalınıp kalınmadığı , servisin tatmin edici olup olmadığı soruları genelde sorulmaz .

Müşterinin restoran tercihinde en önemli konular ise ödediği hesabın karşılığına uygun bir yemek ve hizmet kalitesidir .

Güler yüzlü çalışanları olsa da , yemekleri beğenilmeyen , kötü servisli bir restorana insanlar kolay kolay ikinci defa gitmeyi tercih etmez .

Restoran örneği , bir buzdolabı , salon takımı , şekerleme , elbise veya başka bir ürün aldığınızda da müşteri sadakati konusunda karşınıza çıkar .

31 Temmuz 2009 Cuma

İş Hayatında Ferrari Her Şartta Sıradan Bir Arabayı Geçermi ?

Uzun bir yolculukta aracınız mükemmel olsa da , sizi her koşulda istediğiniz yere erken ulaştırır mı ?

DC ‘den new york ‘ a dört saatlik otoban yolculuğu sırasında yaşananlar , bu konu üzerinde düşünmeye yöneltti .

Arabayla gerçekleşen yolculukta hız sınırlarının altında ilerlerken bir Ferrariyle karşılaştık .

Onu yavaş bir şekilde geçsekte hissettirdiği , güven , güç ve görünümü , gideceğimiz yere bizden önce ulaşacağının garantisi gibiydi .

O an farklı bir şey oldu ve çocuklu bir ailenin kullandığı karavan arkadan ferrariyi sıkıştırmaya başladı .

Bizde neler olacağını izlemeye başladık .

Ferrari başlangıçta pek tepki vermedi hafifçe hızlandıkça karavanda aynısını yapıyordu . Yolculukları yaklaşık on dakika bu şekilde devam etti ve sonrasında hızlanarak gözden kayboldular .

Bir saat kadar sonra New yorka yaklaşmıştık , otobanın sağ kenarındaki görüntü ise ilginçti.

Ferrari ve karavan durmuş ve kendilerine hızdan dolayı ceza yazılmasını bekliyordu .

Uzaktan izlediğimiz bu rekabette kazanan ise biz olmuştuk . Şehre onlardan önce ulaşmıştık .

İş hayatında varolan uzun süreli rekabette dışsal etkileri herhangi bir nedenle göz ardı eden firmalar güçlü olsalar da hatalarının karşılığını yarıştan uzaklaşarak öderler .

27 Temmuz 2009 Pazartesi

İnternet Girişimlerinde Başarısızlığa Götüren Bazı Nedenler

Yeni bir işe başlama kararı verildiğinde başarısızlığa neden olan bir konu , müşterilerin istediklerini yapmak veya yapmamaktır . Yaparsanız başarı şansına sahip olursunuz .

Bunun yanı sıra başarısızlıkta başka etkenler de vardır .

Tek bir kurucu olması

Kaç başarılı başlangıç girişiminin tek kişiyle kurulduğunu hiç düşündünüz mü ? Bunun anlamı genelde kurucunun iş konusunu detaylı bir biçimde tartışacak , fikir alışverişi yapacak , yanlış kararlar almasını engelleyecek birilerini bulamamasıdır .

Yanlış Yer Seçimi

Her yerde o iş için uygun işgücü bulamayabilirsiniz . Örneğin bilişim alanında silikon vadisi bir çok yere göre avantajlıdır .

Çok Kişiyi İlgilendirmeyen Ürün Seçimi

Örneğin çocukların yaptıkları sporları araştırıyorsanız belirli yaşlardakiler topla oynanan oyunlar konusunda çekingendir .

Taklit Fikirler

Başarılı olan başlangıç girişimleri çoğunlukla kendi fikirleriyle yola çıkarlar .

Düşüncelerini iyi uyguladıkları içinse pazarda ön plana çıkarlar .

Başarılı bir örneği taklit etmek yerine farklı versiyonlar üzerinde fikir yürütmek daha anlamlıdır .

İnatçılık

İyi sonuç alan bir çok başlangıç girişiminde orijinal plan pazarın dikkatle incelenmesi ve yaşanan tecrübeler sonucu değişikliklere uğramıştır . Yeni fikirlerin işe uygulanmasına hazır olunmalıdır . Burada zor olan ise eski fikirden vazgeçmektir .

Kötü Programcıların Seçilmesi

90 ‘larda bir çok e-ticaret platformunun başarısızlığa uğramasında kötü programcıların payı yüksektir .

Yanlış Platform Seçimi

Platform bir evin yapılması gibidir . Kullanışlılık açısından destekler veya sınırlar . Seçimi iyi programcılarla yakından ilgilidir .

Pazara Sunumda Yavaşlık

Pazara sunumdaki gecikmeler konusunda her zaman nedenler bulunabilir . Diğer yandan her şey hazırsa serüven başlamalıdır .

Pazara Erken Giriş

Bir çok başlangıç girişimi pazara erken sunum nedeniyle imaj kaybına uğrayıp kaybolup giderler .

Müşterilerin Düşünceleri Hakkında Fikir Sahibi Olunmaması

İnşa ettiğiniz şey sizin için değil müşteriler içindir .

Kazançlı Olmaması

Yeterli gelir sağlayamayan başlangıç girişimleri bir süre sonra durur .Bu durum uçağın havalanabilmesi için yeterli yakıtının olmaması ile benzerdir .

Çok Fazla Para Harcamak

Çok fazla harcamak dikkatsiz harcamalara yol açarak daha sonrası için sermaye eksiği yaratabilir .

Çok Fazla Sermaye Toplamak

Yatırımcılardan toplanan işletme sermayesinin yüksek olması karar almada güçlükler yaratabilir .

Yatırımcılarla İlişkilerin Zayıflığı

Bir çok yatırımcı girişimin hızlı ilerlemesi için girişimciyi serbest bırakır . Fakat bu durum yatırımını merak etmeyeceği anlamına gelmez .

Müşterilere Katlanmak

Örneklere bakıldığında yarışı kazanan firmalar kullanıcıyı hep birinci sıraya koyar ve sonra para kazanma yolunu seçer .

İşe Konsantrasyonun Azalması

İnternet girişimlerinde kullanıcıları çekmek için bilgisayar başında uzun süre harcamalısınız .

Kurucular Arasında Anlaşmazlık

Başlangıç girişimlerinin ortalama % 20 ‘si kurucuların ayrılmasıyla sonuçlanır . Üç kurucu varsa ve biri giderse iş yürüyebilir . İki veya bir kurucu varsa siz karar verin .

Yeterli Çabanın Gösterilmemesi

Başarısız internet girişimlerinin çoğunda kurucuların maaşlı işlerini bırakamamaları bir etkendir .

Yukarıda belirtilenler tek başlarına başarısızlık nedenleri değildir . Beceriksilik , şanssızlık gibi şeyler de etkili olabilir .

kaynak:paulgraham

22 Temmuz 2009 Çarşamba

Apple Mağazaları Neden Farklıdır

Apple müşterilerin gözünde bir elektronik aletin sağlayabileceği faydanın ötesinde bir mutluluk hissi yaratır .

Mağazanın kapanış saatini saat değil son müşteri belirler .

Onlar yalnızca ürün satmaz müşterileri eğitirler .

Mağazalarında açık ve parlak renkleri kullanırlar . Her şeyi net olarak görebilirsiniz .

Mağazalarında istediğiniz kadar uzun veya kısa , isteğinize bağlı olarak satış temsilcili veya yalnız kalabilirsiniz .

Mağazada değerli olduğunuzu hissedersiniz .

Eğer Ipodunuz garanti süresi içinde bozulursa yenisiyle değiştirilir .

Çalışanlar orada bulunmaktan mutludur .

kaynak:greatbusinessideas

20 Temmuz 2009 Pazartesi

İşyerinde Çalışanları Nasıl Heyecanlandırırsınız

Farklı sektörlerde çalışan iki Ceo tanıyorum . Her ikisi de altmış yaşlarında yalnız yirmi iki gibiler .

Her ikisi de ne yaptıklarının farkında .

Yönettikleri işleriyle ilgili gururlular , yüksekte olsalar da çalıştıkları insanlara saygılı ve yakınlar .

Yeri geldiğinde ise duygusallar .

Her ikisinin de kesinlikle doğru zamanda doğru yerde bulunduklarını düşünüyorum .

Şirkette heyecanı yaratmak , işle ilgili ne yaptığınızı bilmek kadar önemli . Özellikle işler kötüye gittiğinde .

Diğer yandan başarılı liderlik , insanları pohpohlamak değil , iş yapma konusundaki duygularını geliştirmektir .

Pozitif olmaya konsantre olun . İnsanlara dokunun , şirkette neler olup bittiğini anlamak için çalışanlar , müşteriler , satıcılarla , ortaklarla toplantılar yapın .

Yanlışları Gösterin

Duygusal liderlik polyanna olmak değildir . Onlar şirketin ne yaptığını somut olarak bilirler . Çünkü her seviyede çalışanlarıyla ilişkileri vardır . Çalışan sorunlarının çözülmesi içinse daha fazla hazırdırlar .

Yüksek Beklentiler Yaratın

Yüksek standartlı , kaliteli bir rekabet çalışanların katılımını sağlayacaktır . Dengeyi gözeterek onlara yüklediğiniz işi , bazen azaltmanız gerektiğini fark edin , ama beklentilerini hiçbir zaman .

İş konuları üzerinde olabildiğince takım duygusu yaratmak , başarının veya ayakta kalmanın tek başına garantisi değildir .

Diğer iş konuları da pozitif gittiğinde ise başarıyı arttıran önemli bir etkendir .


kaynak:hbs

13 Temmuz 2009 Pazartesi

Müşteri Bağlılığı Bir Çok Nedenden Oluşur

Kobilerde müşteri sadakati , marka bağımlılığından çok marka davranışı ile ilgilidir .

Müşteriyi tekrar alışveriş yaptırma konusundaki bağlılık çabalarınız yalnızca kar amaçlı olmamalıdır . İhtiyaçlarının karşılanması önemlidir ve bu sürekli bir gelir anlamına gelir .

Müşteri bağlılığı işyerinizdeki bir çok konuyla ilgilidir .

Bölgenizde en iyi fiyata mal satan siz olabilirsiniz .

İşiniz planlanmamışsa ;

Çalışanlarınızın ne yaptıkları hakkında fikri yoksa , müşterilerin sizin işyerinize uğramaları için yeterli nedenleri olmaz .

Sadık müşteriler fiyat yanı sıra görünüm , çalışma saatleri , samimiyet , hızlı servis , işbirliği gibi bir çok nedenle alışveriş yaptıkları şirketlere bağlanırlar .


kaynak:understandingmarketing

6 Temmuz 2009 Pazartesi

Ekonomi Kötüye Gittiğinde Kaçınılması Gereken Yanlışlar

Kriz dönemlerinde paniklemek kolaydır . Müşteriler cüzdanlarını kapatır ve satışlar düşmeye başlar . Böyle dönemlerde yöneticiler daha fazla hata yapmaya başlarlar .

Tekrarlanan İşten Çıkarmalar

Hiçkimse işten çıkarmanın kolay olduğu bir şirkette çalışmak istemez . En büyük zararsa moraller üzerinde oluşur . Tekrarlanan işten çıkarmalar gerçekleştiğinde çalışanlar bir sonraki adımda sıranın kendilerine geleceğini düşünür .

Bir şirket son yirmi yılda sürekli bir küçülme dalgası içindeydi . Çalışanlar arasında ise istifa oranı yüksekti .

Başka iş bulan çalışan istifa ediyordu . Hiç kimse belirsiz bir ortamda uzun süre çalışmak istemez .

Fiyatları Düşürmek

Fiyatları indirmek müşterilerle uzlaşmaktan farklı etkiler yapabilir .Uzun vadede müşteri gözünde ürünün değerini değiştirir .

Onun yerine müşterinin daha kolay ulaşmasını sağlamak , pazarlama çalışmaları , müşteriye katkısının vurgulanması daha anlamlı olabilir .

Doksanların sonunda bir ünlü bir gıda firması fiyatlarını düşürerek büyük marketlerde satışa başladı . Satışları arttı . Diğer bir çok markanın dörtte biri fiyata inmişti . Karlılığı ise ortadan kalkmıştı . Birkaç yıl sonra battı .

Çalışanlarla İletişimsizlik

Yöneticiler azıcık bir bilginin bile uzun yollar katettiğini çoğu zaman unuturlar .Çalışanların şirkette neler olduğunu anlamalarına izin verin . Aksi durumda dedikodular devreye girer .

Bir finansal hizmet şirketi eleman çıkartacaktı , fakat bunu önce çalışanlarına bildirmedi .Sonuçta insanlar bu durumu başkalarından öğrendi .Eğer haber kötüyse bir çok şirket bunu çalışanlarına bildirmek istemez . Bu klasik bir yanlıştır .

Kısa Dönemli Finansal Sorunlara Düşük Tolerans Gösterilmesi

Sıkıntı olmadan kazanç olmaz .Genelde Ar – Ge harcamaları kısılır .Geleceğe yatırım yaptıysanız , eninde sonunda finansal sonuçlar iyileşecektir .

İkibinbir durgunluğunda yıllardır büyüyen bir firma satışlarının düşmeye başladığını görünce çalışanlarının maaşlarını düşürüp , müşteri hizmetlerini daralttı . Bu durumsa müşterilerin hoşuna gitmedi çünkü şirket müşterilere önem verdiğinden dolayı ilgi görüyordu .

kaynak:btnet