16 Aralık 2011 Cuma

Kendi İşimi Yapmaya Başlayınca Neler Öğrendim

1,5 yıldır kendi işimi yapıyorum . Zafer sarhoşluğu içinde olmasam da ortada bir başarı olduğunu görebiliyorum . Şu an iş kariyerimin en iyi dönemi .

Şu ana kadar yaşadığım rekabet , fırsatları , fırsatlar ise başarıyı ortaya çıkardı .

Şu an yaptığım okul döneminde yaptığımdan sonra ikinci işim .

Profesyonel olarak gıda sektöründe çalıştım . Bu işte yaşadığım ürün satın alınması başarısızlığından sonra kendi işimi yapmaya karar verdim .

Proteini yüksek ürünler konusunda dağıtım işi yapmaya karar verdim . Et satışı ile ilgili diyet yapan insanları anlayabilecek , hayvanların özelliklerini iyi bilen satış temsilcileri pek yoktu .

Bu ise benim rekabetteki avantajım olacaktı .

Pazara girmek için basit bir plan yaptım . Fikrim , en gerekli ekipmanları satın almaktı . İşlerim kötü giderse ekipmanları kolayca satabilecektim .

Bu süre içinde öğrendiklerim ;

Olgunlaşmış pazarlarda farklı özelliklerinizle rekabet avantajı yakalamalısınız .
Satış işinizin kalbidir . Satışsız firma hayatını sürdüremez .
Güçlü bir pazarlama planı satışı destekler .
Nakit kraldır . Nakit akışı rekabette çok önemlidir .
Talebi tahmin ederek ona uygun stok taşıyın .
İş yapmanın temel ilkeleri başarıya izin verir .

kaynak:about

Hiç yorum yok: