25 Ağustos 2011 Perşembe

Yeni Bir İş Kurarken Neler Önemli

Dünyada her yıl bir çok insan , yeni bir iş yapmaya başlıyor ve bir çoğu yeterli başarıya ulaşamıyor .

Sorulduğunda ise ‘’ Yanlış bir işti ‘’ çok karşılaşılan bir cevap oluyor .

Bir çoğu ise ürün veya hizmetin pazara uygun olmaması dışında aşağıdaki nedenlerden dolayı istediği sonuçları alamıyor .

Ürüne talep yaratılamaması

Yapılan işin karlılığa hizmet edememesi

Hedeflenen müşteri kitlesiyle kontak kurulamaması

Sermaye yetersizliği

İşi kuranların veya ekibin , konuya uygun yeteneklere sahip olmaması .

18 Ağustos 2011 Perşembe

Girişimci Olmayı Çok İstedim


Yaşım yirmibir olsa da bir girişimci olarak kendi işini yapmaya başlangıcın hayattaki en zorlu şeylerden biri olduğunu söyleyebilirim .

Ön hazırlıklar , Pazar araştırmaları , iş planları , yoğun koşuşturmalar yalnızca başlangıcın yarısıdır .

İsterseniz kendi işime nasıl başladığımı size anlatayım .


İkibinbeş yılı başlarında üniversiteyi bırakarak kendi işimi yapmaya karar verdim . Çok zor bir karar değildi , çünkü hep kendi işimin patronu olmak istemiştim .

Başlangıçta kimse bana şu güne kadar iş planının , projelerini bitirmelisin diye bir süre vermemişti . Ama gerçekten zordu , nereden başlamam gerektiğini bilmiyordum .

Birkaç yol izlemeye karar verdim .

Bir tanesi beni dinleyen herkese fikrimi , iş planımı anlattım .Bazıları ‘’ nereden başlaman gerektiğini bilmiyorum ‘’ derken , bazıları ise bazıları cesaret veriyordu , tavsiye veren de çoktu ama hala iş yapmaya nasıl başlayacağımdan emin değildim .

Henüz iş yapmaya başlamadığımdan vazgeçmekte kolaydı .

Aklıma iş konusunda tavsiyeler alabileceğim bazı iş siteleri ve birlikler geldi

Finansman bulmakta zordu . İş yapmaya hazırlıklıysanız bankalardan yana biraz şansınız olabilir . Bu durum birazda ekonominin gidişatıyla ilgili .

İnsanlara iş planlarım ve projelerimi anlatmak için ne kadar süre harcadığımı inanın bilmiyorum . Bazı iş danışmanları ise destek verdi ve hala birlikte çalışıyoruz .

İşim internet üzerineydi , bu yüzden ofisin merkezi bir yerde olup olmaması önemli değildi . Küçük bir ofis kiraladım .

Hayalim yanımda bir çok insanın çalışmasıydı . Yalnız başlangıçta böyle yapmadım . Dört kişiyle çalışmaya başlayınca daha büyük bir işyerine geçtim .

Bu arada tedarikçiler , müşteri memnuniyeti , işe alma , büyüme , kredi ihtiyacı gibi konularla da uğraştım .

kaynak:ezinearticles

11 Ağustos 2011 Perşembe

Girişimciler Farkında Olunmayan Konuları Önemsemeli


Bir çok başlangıç girişimi farkında olunmayan hatalar yüzünden iş hayatına veda eder .

Yeterli ve açık vizyona sahip olunmaması bunlara bir örnektir . Yalnızca bu günü düşünmek , geleceği planlamamak .

Potansiyel girişimcilerin düştüğü bir diğer hata etraflarında iş fikrine inanan insanların bulunmamasıdır . Örneğin yalnızca aile bireyleri . Böyle durumlarda bir çok önemli iş fikri hayata geçemeden kaybolur .

İş için gerekli sermayeyi öngörememekte başarısızlığa bir nedendir . İş planına gerekli özenin gösterilmemesi .

Gereksiz harcamalardan da uzak durulmalı .

Bir diğer hata ise tecrübeli girişimcilerden tavsiyeler alınmamasıdır .

İş konusu ile ilgili isteğin kaybedilmesi de başarısızlığa yol açar . Girişimciler değişen pazar koşullarında ürün ve hizmetlerini geliştirmelidir .

Diğer bazı genel hatalar ise ;

Pazarı yeterince anlamadan işe başlanması , bir değer yaratma ve pazarlama konularında yetersiz kalınması , güçlü ve zayıf yönlerin farkında olunmamasıdır .

Başarılı bir girişimin ortaya çıkartılması uzun bir süre , çaba , dikkat ve yol gösterici danışmanlar gerektirir .

kaynak:naijahotjobs

4 Ağustos 2011 Perşembe

Girişimcilikte Başarısızlık Neden Gerçekleşir


Her yıl olduğu gibi bu yılda dünyada yeni başlayan bir çok iş başarısız olacak .

Yeni işte başarısızlık neden olur ?

Ürüne hiç talep olmaması

Talebin karlılık yaratmaması

Hedef müşteri kitlesiyle kontak kurulamaması

Yetersiz sermaye

Girişimci veya ekibin işe uygun yeteneklere sahip olmaması

Yukarıdaki nedenlerden biri , birkaçı veya kısaca o işe başlamanın kötü bir fikir olması


Tahminimce girişimciler iş fikirlerini test ediyorlar . Ürün veya hizmetlerini pazara sunabilmek için günler , aylar bazen yıllar harcıyorlar , detaylı iş planları yapıyorlar .

Müşterilerle karşılaşmadan önce ise ürünün ilgi görüp görmeyeceği bilinmiyor .

‘’ Az para harcayarak başarısız ol ‘’ girişimcilerin göz önüne alabileceği bir alternatif olabilir .

Bu modelde mükemmel bir iş veya ürün oluşturmak yerine pazarda test amaçlı kullanabileceğin olabildiğince düşük maliyetli bir örnek hazırla .

Ürünle gerçek müşterilerin karşısına çık ve onlara ürünün iyi , kötü , eksik , ilgisiz yanlarını söylemeleri için izin ver . Bu süreci müşteriler ürünün mükemmel olduğunu söyleyinceye kadar tekrarla .

İş fikrin bir türlü istediğin seviyeye gelmiyorsa düşük bir zarardayken vazgeç ve müşterileri hangi yeni fikirle ikna edebileceğin konusunda çalışmaya devam et .

kaynak:businessopportunitiesandideas

21 Temmuz 2011 Perşembe

Evden Yapılabilecek Bazı İşler Nelerdir


Evden kendi işimi yapmak istiyorum diye düşünüyorsunuz . Aşağıdaki iş fikirlerinin bazıları tecrübe , eğitim , diploma gerektirmekte , bazıları gerektirmemekte , bazılarının ise büyüme potansiyeli bulunmakta .

Bisiklet Tamiri

Tekne Bakımı

Muhasebecilik

İş – Pazarlama Planları Hazırlanması

Baca Temizleyiciliği

İşyeri Temizliği

Bilgisayar Tamiri

Köpek Yetiştiriciliği

Ebay ‘de Ürün Satışı

Eletronik Ürün Tamiri

Aktivite Planlaması

Golf Öğretmenliği

Aile Bireyleri Aktivite Planlaması

İthalat – İhracat Uzmanlığı

Ev Dekoratörlüğü

Takı Yapımı

Küçük Makinelerin Tamiri

Yoğun İnsanlara Asistanlık

2.El Kitap Satışı

Düğün Planlaması

Bilgisayar Eğitimi

Pazarlama Broşürü Satışı

Bahçe Çiti Yapımı

Grafik Tasarımcılığı

Hediye Paketi Yapımı

Bitkisel Ürünler Satışı

Bahçe Bakımı , Düzenlemesi

Müzik Öğretmenliği

Fotoğrafçılık

Halı Temizleyiciliği

Websitesi Yapımı

Evinizin Kullanılmayan Odalarının Turistlere Kiralanması

Çocuk Bakımı

Yılbaşı Ağacı Satışı

Evcil Hayvan Bakımı

kaynak:entrepreneur

15 Temmuz 2011 Cuma

Gençlere Girişimcilik Testleri


Genç bir insan olarak kendi işinizi yapmak istiyorsunuz . Aşağıdaki sorulara vereceğiniz cevaplar iyi araştırılmış bir iş planı yapmanıza yardımcı olacaktır .

İş fikirleri nasıl oluşur

Kişisel tecrübeler , hobiler , ilgi alanları,
İşle bağlantılı tecrübeler
Arkadaşlar , aile , öğretmenler ,
İnternet
Kütüphane araştırmaları

İş fikri konusunda düşünürken göz önüne alınması gerekenler

Ne yapmaktan hoşlanırım
Hangi teknik becerileri öğrenebilir veya geliştirebilirim
Diğer insanlar hangi konuda iyi olduğumu söylerler
Ne kadar sürede başarılı bir iş kurabilirim
İşe dönüşebilir hobi veya ilgi alanlarım var mı

Kendi işinizi yapmak için nedenleriniz olmalı

Kendi işimin patronu olmak istiyorum
Finansal özgürlüğüm olsun istiyorum
Yaratıcı olmak istiyorum
Tüm bilgi ve yeteneklerimi kullanabilmek istiyorum

İşinizin özellikleri olmalı . Bu soruları gerekli araştırmaları yaparak bilgi sahibi olduğunuzda cevaplayın .

Fikrim pratik ve bir ihtiyaca çözüm buluyor mu
Rakiplerim kimler
Rakiplerim karşısındaki avantajlarım nelerdir
Daha kaliteli bir hizmet sunabilir miyim
Yaptığım işe müşteri bulabilir miyim

Pazara ne kadar sürede girebilirsiniz

İşime konsantre olmak için spor , müzik , gezmek gibi ilgi alanlarımdan vazgeçebilirmiyim
İşime uzun süreler ayırabilir miyim
İş yapmam okul hayatımı etkiler mi
Ailem destek olur mu

İşe başlamadan önce gözden geçirilmesi gerekenler

Nerede ne ürün veya hizmet satacağım
Hangi yetenek veya tecrübe beni iş hayatının içine sokacak .
İşime ne isim vereceğim
Hangi ofis araçlarına ihtiyacım var
Hangi sigortalara ihtiyaç var
Ne kadar sermaye gerekiyor . Finansman gerekli mi

kaynak:sba

8 Temmuz 2011 Cuma

Yeni İşimiz Başarılı Olacak mı ?


Bir çok yeni iş girişiminin büyük olasılıkla sorunlar yaşayabileceği başlangıçta kendini belli eder .

Bulunduğumuz semtte açılan yeni bir cafe ‘ yi bu konuda örnek vermek isterim .

İlk açıldığında düşüncem bir yıla kalmaz kapanır şeklindeydi .

Bulunduğu yerle ilgili problemler vardı .

Semtin merkezine dakikalarca yürüme mesafesindeydi .
Merkezi yerlerin otoparklarına veya ilgi gören yerlere yakın geçiş yolunda olmak gibi nedenlerle oluşan bir yaya trafiği yoktu .

Merkezi yoldan görünebilecek bir yerdeydi . Büyük olasılıkla işletmecileri bundan etkilenmişti . Fakat müşterilere herhangi bir parkyeri sağlayacak durumda değildi .

Çevresinde alışveriş yerleri yoktu . Bir çok insan alışveriş yaptığı yere kolay ulaşabileceği cafeleri tercih eder .

Ekonomik kriz nedeniyle insanlar bir çok lüks harcaması gibi bu tür harcamalarını da azaltmıştı .

Ne dersiniz ? İşlerinin kötü gitmesi normal mi , yoksa ben mi yanlış düşünüyorum ?

kasynak:businessopportunitiesandideas

1 Temmuz 2011 Cuma

İş Ortamında Huzur Önemli mi ?


'' Şirketler Açısından Daha Huzurlu Bir İş Ortamı Daha Yüksek Karlılık Demektir '' Konulu Anketimize 70 Kişi Katıldı .

62 Kişi (% 88) Evet ,
8 Kişi (% 12) Hayır cevabını verdi

26 Haziran 2011 Pazar

E-ticarette Ne Yapmalı


Kendi ayakkabı firması zappos u 99 yılında sıfır cirodan ikibinyedide 597 milyon dolara taşıyan Hsieh ‘in e-ticaret konusundaki düşünceleri şöyle ;

E-ticaret işi müşterilerin tekrar alışveriş yapabileceği şekilde yapılandırılmalıdır .

İnternet üzerinden ticaret yapan bir çok girişimci gibi o da müşteri sayısını arttırabilmek için internet reklamlarına önem vermiştir.

Ağızdan ağza pazarlama gerçekten çalışır . Bu durum müşteri memnunsa olumlu , değilse olumsuz etkiler bırakır .

Fiyat üzerinden rekabet yapmayın . Başlangıçta firması her alışveriş yapan müşteriye on dolarlık kupon veriyordu . Bu müşteriyle kontak oranını arttırıyordu , fakat sadık müşteriler üzerinde etkisi yoktu . Bir rakibi ise onbeş dolarlık kupon vermeye başlamıştı .

Web sitenizin eksiksiz olduğundan yüzde yüz emin olun .
Üreticilerden ürün teminindeki gecikmeler de satışlar yükseldiğinde yüzde bir oran bile önemli . Memnuniyetsiz müşterilere neden olur .

Şirket merkezini dağıtım kanalınıza yakın yerlere yerleştirin .Uzak olduğunda kontrol zorlaşır .

Müşteri ilişkileri pahalı olmayan bir yatırımdır . Amacı müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurmaktır . O yüzden biz müşteri görüşmelerinin ne kadar kısa veya uzun olduğunu ölçmeyiz . Onlar bu ilgiye ayakkabı gerektiğinde akıllarına bizi getirerek karşılık verirler .

Küçük başlayın . Her şey kısa sürede mükemmel gitmeyecektir . Mantıksız tepkilerde olacaktır .Biz de süre geçtikçe internette giyim ürünlerinin nasıl satıldığını yavaş bir şekilde öğrendik .

Pazara karşı açık olun , rakiplerden endişelenmeyin . Biz taksitli satışlar , stoklar , karlılık dahil olmak üzere olabildiğince fazla bilgiyi ürün sağlayanlarla paylaşmanın doğruluğuna inanıyorduk . Böylece binikiyüz kişinin işimizi incelemesine ve büyümemize yardım etmesine olanak sağladık .

Şirket kültürünü aktif olarak yönetmeli , bu kültüre uygun insanlarla çalışmalısınız . Müşteri ilişkileri bölümümüz onları anlamaya ve mükemmel bir şekilde hizmet vermeye konsantre olmuştur . Bunu doğru yönetirseniz çalışanlar uyum sağlayacaktır .

Bende dahil olmak üzere danışmanlar konusunda dikkatli olun . Müşterilerinizi sizden daha iyi kimse tanıyamaz .

kaynak:multichannelmerchant

20 Haziran 2011 Pazartesi

Girişimcilik Nasıl Oluşur ?


Girişimcilikle ilgili bir çok yazı ve kitaplar okurum ve yaptıkları bir çok analizden , başarı hikayelerinden hoşlanırım .

Fakat yeni bir iş yapmak isteyen insanların bu fikirlerden nasıl yararlanacakları konusundaki bağlantıyı kurmakta zorlanırım .

Bana göre yeni bir işe başlarken en hatalı yol iş konusunun ‘’ En populer on iş ‘’ gibi başlıklı yazılardan etkilenerek seçilmesidir .

Şu ana kadar yalnızca kitaplardan okuyarak başarılı işler yapan girişimcilere rastlamadım .

Bir çok başarılı iş tesadüfen yaşanan olaylar veya ilgi duyulan bir konuya konsantre olunmasıyla ortaya çıkar . Bu önemli , çünkü konuya yeterince ilgi duymuyorsanız emin olun ki başarı gelmez .

Sizi rahatsız eden bir problem seçin ve avantajlı çözümler araştırın . Eğer bu sizin probleminizse bir çok insanı da ilgilendirebilir .

Harika ilaçlar icat etmeye veya geleceğin Wal Mart ‘ı olmaya ihtiyacınız yok . İlgi alanınıza giren bir konu olsun , isteğiniz sizi başarıya götürür .

Hobileriniz , yaptığınız aktiviteler de sizi iş fikirlerine götürebilir .

Dünyada part time hobilerini başarılı işlere dönüştürebilen tonlarca başarı hikayeleri bulunmakta .

İş başarısını fikirler değil insanlar ve ilgileri getirir .

kaynak:gaebler

15 Haziran 2011 Çarşamba

Nasıl Girişimci Olabilirim


Girişimciler , kar ve zarar olasılığına karşı cesaretle zor bir işi üstlenen kişiler olarak tanımlanır .

Gerçek bir girişimci basit tanımlamaların ötesindedir .

Yeni ürün ve hizmetler icat etmekten çok yenilikçi fikirleri müşterilerin fayda sağlaması için gerçeğe çevirenlerdir . Problemler içinde fırsatları görebilirler , gerçekçi hedefleri vardır .

Gerçeklere ve tecrübelere dayanan hesaplanabilir riskler alırlar , çok çalışırlar ve istedikleri sonuçlara ulaşabilmek için iş konularına konsantre olurlar .

Başarılı girişimcilerin özellikleri ;


Parlak bir fikirle uygulanabilirlik arasındaki farkı anlama yeteneği ,

Disiplinlilik , motive ve istekli olmak ,

Şirket organizasyonunu kurma ve yönetme becerileri

Fırsatların farkında olabilmek ,

Pazar araştırmalarında titizlik , müşteri talepleri ve müşteri ihtiyaçlarını birleştirebilmek

Esnek pazarlama planları hazırlama becerisi önemli . Müşterilerin aklında kalacak markalar ve marka bağlılığını oluşturabilmek . Satışı arttırma teknikleri eşsiz , etkileyici ve aktif olmalı .Bunlar ürüne mükemmel bir görüntü verirler .

Müşteri tepkileri çok önemli .

Pazarda çarpıcı etkiler bırakmak için ürünlerin yenilenmiş versiyonları en son teknoloji ile birleştirilerek kalabalık pazarlara sunulmalı .

Başarılı bir girişimci her süreçte daha iyi olasılıkları göz önüne alır .

kaynak:ezinearticles

6 Haziran 2011 Pazartesi

Beğenilen İş Fikri Nasıl Başarısız Oldu


98 yılında newyorkta genç yatırım bankacıları tarafından kurulan bir internet şirketi olan kozmo , dvd kiralamadan kahveye kadar bir çok küçük ürünü bir saat içinde müşterilere teslim etmeyi planlıyordu .

İş modeli ürünlerin teslimini ücretsiz olarak , bisikletle gazete dağıtımına benzer bir biçimde yapılmasına dayanıyordu .

Model bazı iş analistleri tarafından düşük değerli ürünlerin bir yerden bir yere bir saat içinde taşınmasının aslında pahalı olduğu , ücretsiz ürün tesliminin sürdürülebilir olmadığı konusunda eleştiriliyordu .

Şirketin değeri ikiyüzelli milyon dolara kadar yükseldi . Ülke çapında onbir şehirde faaliyet göstermeye başladı .

1999 yılında 3,5 milyon dolar gelire karşın , 26 milyon dolar net zararı vardı .

İkibinbir yılında binyüz çalışanı varken faaliyetine son verdi .

Firma ile ilgili yapılan araştırmalarda şu sonuçlara varıldı .

Ürün teslimi konusunda hizmet veren firma internet kullanımının düşük olduğu bölgelerde büyümeye çabalamıştı .Bazı yerlerde neredeyse hiç sipariş gelmiyordu . Yeterli sipariş alınabilse kara geçebilirdi .

Yukarıdaki örnekle aynı konuda faaliyet gösteren urbanfetch ‘ de 99 yılında motosikletle ürün teslimi konusunda faaliyete başladı .

Ücretsiz ürün taşınması ve bazen sürpriz düşük fiyatlar yanı sıra siparişlerde şapka , tshirt gibi promosyonlarda veren firma ikibin yılında faaliyetlerini durdurdu , fakat ürün teslim departmanı bir kurye şirketince satın alındı .

kaynak:wikipedia

25 Mayıs 2011 Çarşamba

Başarılı Girişimcilikte Fark Nedir ?


Yeni bir iş yapmaya başlamak heyecanlı bir yolculuktur . Bu yolculukta başarılı olanlardan bazılarının görüşleri ise şöyledir ;

Tecrübe

Bir şirkette veya kendi işinde bir tecrübe sahibi olanlar yeni girişimlerde belirgin bir avantaja sahiptir . Onların iş hayatında herhangi bir konuda yetenek veya tecrübeleri vardır .

İş Girişiminin Fonlanması

Bir işte çalışmış insanlar küçükte olsa bir başlangıç sermayesine sahip olabilirler . Ayrıca iş tecrübesi ve başlangıç sermayesi , banka kredilerini kolaylaştırmada bir anahtardır .

Dayanma Yeteneği

Tecrübe ve başlangıç sermayesinin büyük önemi olsa da başarıyı garanti etmez .Girişimcilerin gözden kaçırmamaları gereken bir nokta işte başarıya ulaşmanın zor ve uzun süre alacağıdır .

Yeni Rekabet

Büyük firmalar satıcılar üzerinde etki yapabilir ve bazı satıcılar sizin ürününüzü satma konusunda isteksiz davranabilirler .

İyi Muhasebe Ve Hukuk Danışmanlarıyla Çalışmak

Prosedürlerin yerine gelmesi açısından önemlidir .

Başarılı Bir Ekip Oluşturmak

Müşteri elde etmek ,işinizi büyütmek için çalışanlara ihtiyacınız vardır .Bu konuda eski müşterilerinizden referanslar alabilirsiniz .

Müşterileri Çeşitlendirmek

Yumurtaları hep aynı yere koyarsanız ekonomide oluşabilecek bir bozulmada zorluk yaşayabilirsiniz .

Pazarlama

Pazarlama kritik bir öneme sahiptir .Pazarda bir çok seçenek varken müşterilerin sizi fark etmeleri gerekir .

Bir çok Şapka Giymek

Yeni bir işe başlarken yapmanız gereken bir çok şey olacaktır . Yapacağınız her farklı işe uygun hareket edin .

Yenilikçi Olun

Rakiplerinizden daha fazla düşünün , araştırın ve fark yaratın .

kaynak:bw

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Bulduğunuz İş Fikri Pazara Uygun mu ?


Bazı başarılı girişimciler , ‘’ İş fikrinizi hayata geçirirken hangi soruları kendinize sorarsınız ‘’sorusuna aşağıdaki şekilde cevap vermişler ;

Yapacağınız iş düzenli bir gelir yaratacak mı ?

Toplam gelir içinde düzenli gelirin payı yüksekse işiniz gelişebilir .

İş yapacağınız sektör hızla gelişiyor mu ?

Hızlı gelişen pazar hızlı satış büyümesine yol açar .

Müşteriler ürünlerinizi uzun süre talep eder mi ?

Cevap evetse çok sayıda müşteriye ulaşmak mümkün olabilecektir .

Bu işi uzun süre yapmak hoşunuza gidecek mi ?

Başlangıç istediğiniz gibi gitmezse çaba harcamaya hazır mısınız .

İş fikriniz eşsiz veya pazarda az rakibiniz mi var ?

Cevap evetse , büyüyen bir pazardan yüksek gelir elde edebilirsiniz .

Fikrinizi gerçekleştirmek için ne kadar süreniz var ?

Bazı iş fikirleri iyidir . Fakat girişimcilerin çabuk yorulmasından dolayı olumsuz sonuçlanır .

İş fikriniz karlı mı ?

İş fikriniz karlılığa ne şekilde yansıyacak . Müşteriye sağlanacak yararın getirisi uzun süre alabilir . Müşteri ilişkileri , markayı tanıtma , insan kaynakları konularında süre alacak çaba gerekebilir .

İş fikriniz pazara uygunsa uzun vadeli stratejiniz nedir ?

İşiniz gelişmeye başladıysa ayakta kalmak için stratejileriniz nelerdir .

Pazar fikrinize nasıl bakıyor ?

Markanız çok sayıda müşteri üzerinde etki uyandırabilecek mi ..

İş fikrinizin sürdürülebilir rekabet avantajı neye dayanıyor ?

Gerçek büyük iş fikirleri sürdürülebilir rekabet avantajına sahiptir .

İş fikriniz gerçeğe dönüştüğünde finansman ihtiyacınızı nasıl karşılayacaksınız ?

Fikir ürüne dönüşüp piyasaya sunulduğunda , yönetim yetenekleri , uzmanlık , süre gerekir . Bunları karşılamak içinse finans ihtiyacı oluşur .

Bu sorular cevaplandığında iş fikri konusunda ikna olup olmamanız girişiminiz konusunda bir katkı sağlayabilir .

kaynak:youngentrepreneurs

11 Mayıs 2011 Çarşamba

İş Planınız Sizi İkna Ediyor mu ?


Önemli bir karar vererek kendi işinizi yapmayı denemek istiyorsunuz . Muhtemelen bildiğiniz gibi bir çok girişim para , süre kaybı ve başarısızlıkla sonuçlanır , başarılı girişimler de göz ardı edilemez .

Riskler ve fırsatlar dünyasına girerken iş planı ile ilgili bazı noktalara bir göz atalım .

İş planı yapmak pek zevkli bir iş olmasa da girişimin başarısında kritik önemdedir . Bu konu yapılan işin , sektörün geçmişinin , ürün ve hizmetlerin gözden geçirilmesini gerektirir .

İş planı sürecini fırsatları ve riskleri daha iyi anlayabilmenin bir yolu olarak düşünün .

Müşterileriniz kimlerdir ?

Pazarınızın bölümlerini tanımlayın . Eğer ürününüz kulaktan kulağa yayılırsa daha az şeyler yapmanız gerekebilir . Amazona bakın , önce kitaplar konusuna konsantre oldu ve bu konuda yerini sağlamlaştırdı ve daha sonra diğer sektörlere doğru hareket etti .

Pazarda neler oluyor ?

Anlamaya çalışın . Başlıca pazar trendleri nelerdir . Trendlere nasıl uyum sağlayabilirsiniz . Sonuçta rakiplerinizin listesini yapın ve sürekli güncelleyin .

Başlangıç girişimi maliyetiniz nedir ?

Maliyetleri hesaplarken gerçekçi olun . Girişimciler maliyetleri genelde düşük tahmin ederler .Detaylı bir bütçe ve tahminler yapın .

İş planınız sizi ikna ediyorsa diğer aşamalara geçebilirsiniz

kaynak:ny

4 Mayıs 2011 Çarşamba

Genç Girişimciler Ne Yapmalı


Genç girişimcilere tavsiyelerde bulunurken , girişimciliğe başlangıç yapanların göz önünde bulunması gereken konularda kafalarını karıştırmamaya dikkat ediyorum . Keşke birisi ilk iş girişimimde bana da tavsiyelerde bulunsaydı .

Konsantre ol

İlk kez iş girişimi yapanlar kendilerini neredeyse her fırsata atlama zorunluluğunda hissederler . Bu durum verimliliği olumsuz yönde etkiler . On işi kötü bir şekilde yapacağına bir işi mükemmel şekilde yap .Başka bir projeye geçmeyi düşünüyorsan orijinal konu ile ilgili olmalı .

Ne yaptığını anla , anladığını yap .

Yaptığın işe yalnızca çekici veya dışarıdan karlı göründüğü için girme . Sevdiğin işi yap . İşin yeteneklerin ve hırsın üzerine şekillenecektir . Kalbin onun için çarpmıyorsa başarı gelemeyecektir .

İşini yarım dakikada anlat veya hiç anlatma

İşini anlatabilmek için bir yatırımcı ile karşılaşma ihtimaline hep hazır olmalısın . Kısaca ve anlaşılır olarak ne yapmak istediğini , hedeflerini kafanda hazır tut .

Ne yaptığının , yapamadığının , senin yapamayıp başkalarının yaptığının farkında ol .

Hiç kimse her şeyi bilemez .İşinde daha iyi olabilmek için etrafında tavsiye verenler olsun .

Başlangıç girişimcisi gibi davran

Pahalı ofisleri , hızlı arabaları , çok para harcamayı unut . Genel giderlerini düşük tut , bütçeni verimli kullan .

Hatalarını değerlendir

Hiçbir iş kitabı , iş planı geleceği bilemez , seni tek başına başarılı bir işadamlığına taşıyamaz .
Başarıya giderken dikensiz yol yoktur . Önemli olan hatalardan dersler çıkartmak ve aynı hatayı ikinci kez yapmamaktır .

Başlangıçta kimse sermaye vermez .

Hiç kimse başlangıçta işine yatırım yapmayacaktır . bütçene uygun olarak iş modelinin başarılı olabileceğini kanıtlayan alternatifler ara .

Sağlıklı ol

Hayır ben senin annen veya baban değilim . Yine de verimli olabilmen için kendine iyi bakman gerektiğini söyleyebilirim . Girişimcilik bir yaşam biçimidir . Mesai saatlerinde çalışılan bir iş değildir . Herhangi bir bahane bulma . Yemeklerini zamanında ye , spor yap , kendine süre ayır .

kaynak:entrepreneurs