8 Temmuz 2011 Cuma

Yeni İşimiz Başarılı Olacak mı ?


Bir çok yeni iş girişiminin büyük olasılıkla sorunlar yaşayabileceği başlangıçta kendini belli eder .

Bulunduğumuz semtte açılan yeni bir cafe ‘ yi bu konuda örnek vermek isterim .

İlk açıldığında düşüncem bir yıla kalmaz kapanır şeklindeydi .

Bulunduğu yerle ilgili problemler vardı .

Semtin merkezine dakikalarca yürüme mesafesindeydi .
Merkezi yerlerin otoparklarına veya ilgi gören yerlere yakın geçiş yolunda olmak gibi nedenlerle oluşan bir yaya trafiği yoktu .

Merkezi yoldan görünebilecek bir yerdeydi . Büyük olasılıkla işletmecileri bundan etkilenmişti . Fakat müşterilere herhangi bir parkyeri sağlayacak durumda değildi .

Çevresinde alışveriş yerleri yoktu . Bir çok insan alışveriş yaptığı yere kolay ulaşabileceği cafeleri tercih eder .

Ekonomik kriz nedeniyle insanlar bir çok lüks harcaması gibi bu tür harcamalarını da azaltmıştı .

Ne dersiniz ? İşlerinin kötü gitmesi normal mi , yoksa ben mi yanlış düşünüyorum ?

kasynak:businessopportunitiesandideas

1 Temmuz 2011 Cuma

İş Ortamında Huzur Önemli mi ?


'' Şirketler Açısından Daha Huzurlu Bir İş Ortamı Daha Yüksek Karlılık Demektir '' Konulu Anketimize 70 Kişi Katıldı .

62 Kişi (% 88) Evet ,
8 Kişi (% 12) Hayır cevabını verdi

26 Haziran 2011 Pazar

E-ticarette Ne Yapmalı


Kendi ayakkabı firması zappos u 99 yılında sıfır cirodan ikibinyedide 597 milyon dolara taşıyan Hsieh ‘in e-ticaret konusundaki düşünceleri şöyle ;

E-ticaret işi müşterilerin tekrar alışveriş yapabileceği şekilde yapılandırılmalıdır .

İnternet üzerinden ticaret yapan bir çok girişimci gibi o da müşteri sayısını arttırabilmek için internet reklamlarına önem vermiştir.

Ağızdan ağza pazarlama gerçekten çalışır . Bu durum müşteri memnunsa olumlu , değilse olumsuz etkiler bırakır .

Fiyat üzerinden rekabet yapmayın . Başlangıçta firması her alışveriş yapan müşteriye on dolarlık kupon veriyordu . Bu müşteriyle kontak oranını arttırıyordu , fakat sadık müşteriler üzerinde etkisi yoktu . Bir rakibi ise onbeş dolarlık kupon vermeye başlamıştı .

Web sitenizin eksiksiz olduğundan yüzde yüz emin olun .
Üreticilerden ürün teminindeki gecikmeler de satışlar yükseldiğinde yüzde bir oran bile önemli . Memnuniyetsiz müşterilere neden olur .

Şirket merkezini dağıtım kanalınıza yakın yerlere yerleştirin .Uzak olduğunda kontrol zorlaşır .

Müşteri ilişkileri pahalı olmayan bir yatırımdır . Amacı müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurmaktır . O yüzden biz müşteri görüşmelerinin ne kadar kısa veya uzun olduğunu ölçmeyiz . Onlar bu ilgiye ayakkabı gerektiğinde akıllarına bizi getirerek karşılık verirler .

Küçük başlayın . Her şey kısa sürede mükemmel gitmeyecektir . Mantıksız tepkilerde olacaktır .Biz de süre geçtikçe internette giyim ürünlerinin nasıl satıldığını yavaş bir şekilde öğrendik .

Pazara karşı açık olun , rakiplerden endişelenmeyin . Biz taksitli satışlar , stoklar , karlılık dahil olmak üzere olabildiğince fazla bilgiyi ürün sağlayanlarla paylaşmanın doğruluğuna inanıyorduk . Böylece binikiyüz kişinin işimizi incelemesine ve büyümemize yardım etmesine olanak sağladık .

Şirket kültürünü aktif olarak yönetmeli , bu kültüre uygun insanlarla çalışmalısınız . Müşteri ilişkileri bölümümüz onları anlamaya ve mükemmel bir şekilde hizmet vermeye konsantre olmuştur . Bunu doğru yönetirseniz çalışanlar uyum sağlayacaktır .

Bende dahil olmak üzere danışmanlar konusunda dikkatli olun . Müşterilerinizi sizden daha iyi kimse tanıyamaz .

kaynak:multichannelmerchant

20 Haziran 2011 Pazartesi

Girişimcilik Nasıl Oluşur ?


Girişimcilikle ilgili bir çok yazı ve kitaplar okurum ve yaptıkları bir çok analizden , başarı hikayelerinden hoşlanırım .

Fakat yeni bir iş yapmak isteyen insanların bu fikirlerden nasıl yararlanacakları konusundaki bağlantıyı kurmakta zorlanırım .

Bana göre yeni bir işe başlarken en hatalı yol iş konusunun ‘’ En populer on iş ‘’ gibi başlıklı yazılardan etkilenerek seçilmesidir .

Şu ana kadar yalnızca kitaplardan okuyarak başarılı işler yapan girişimcilere rastlamadım .

Bir çok başarılı iş tesadüfen yaşanan olaylar veya ilgi duyulan bir konuya konsantre olunmasıyla ortaya çıkar . Bu önemli , çünkü konuya yeterince ilgi duymuyorsanız emin olun ki başarı gelmez .

Sizi rahatsız eden bir problem seçin ve avantajlı çözümler araştırın . Eğer bu sizin probleminizse bir çok insanı da ilgilendirebilir .

Harika ilaçlar icat etmeye veya geleceğin Wal Mart ‘ı olmaya ihtiyacınız yok . İlgi alanınıza giren bir konu olsun , isteğiniz sizi başarıya götürür .

Hobileriniz , yaptığınız aktiviteler de sizi iş fikirlerine götürebilir .

Dünyada part time hobilerini başarılı işlere dönüştürebilen tonlarca başarı hikayeleri bulunmakta .

İş başarısını fikirler değil insanlar ve ilgileri getirir .

kaynak:gaebler

15 Haziran 2011 Çarşamba

Nasıl Girişimci Olabilirim


Girişimciler , kar ve zarar olasılığına karşı cesaretle zor bir işi üstlenen kişiler olarak tanımlanır .

Gerçek bir girişimci basit tanımlamaların ötesindedir .

Yeni ürün ve hizmetler icat etmekten çok yenilikçi fikirleri müşterilerin fayda sağlaması için gerçeğe çevirenlerdir . Problemler içinde fırsatları görebilirler , gerçekçi hedefleri vardır .

Gerçeklere ve tecrübelere dayanan hesaplanabilir riskler alırlar , çok çalışırlar ve istedikleri sonuçlara ulaşabilmek için iş konularına konsantre olurlar .

Başarılı girişimcilerin özellikleri ;


Parlak bir fikirle uygulanabilirlik arasındaki farkı anlama yeteneği ,

Disiplinlilik , motive ve istekli olmak ,

Şirket organizasyonunu kurma ve yönetme becerileri

Fırsatların farkında olabilmek ,

Pazar araştırmalarında titizlik , müşteri talepleri ve müşteri ihtiyaçlarını birleştirebilmek

Esnek pazarlama planları hazırlama becerisi önemli . Müşterilerin aklında kalacak markalar ve marka bağlılığını oluşturabilmek . Satışı arttırma teknikleri eşsiz , etkileyici ve aktif olmalı .Bunlar ürüne mükemmel bir görüntü verirler .

Müşteri tepkileri çok önemli .

Pazarda çarpıcı etkiler bırakmak için ürünlerin yenilenmiş versiyonları en son teknoloji ile birleştirilerek kalabalık pazarlara sunulmalı .

Başarılı bir girişimci her süreçte daha iyi olasılıkları göz önüne alır .

kaynak:ezinearticles

6 Haziran 2011 Pazartesi

Beğenilen İş Fikri Nasıl Başarısız Oldu


98 yılında newyorkta genç yatırım bankacıları tarafından kurulan bir internet şirketi olan kozmo , dvd kiralamadan kahveye kadar bir çok küçük ürünü bir saat içinde müşterilere teslim etmeyi planlıyordu .

İş modeli ürünlerin teslimini ücretsiz olarak , bisikletle gazete dağıtımına benzer bir biçimde yapılmasına dayanıyordu .

Model bazı iş analistleri tarafından düşük değerli ürünlerin bir yerden bir yere bir saat içinde taşınmasının aslında pahalı olduğu , ücretsiz ürün tesliminin sürdürülebilir olmadığı konusunda eleştiriliyordu .

Şirketin değeri ikiyüzelli milyon dolara kadar yükseldi . Ülke çapında onbir şehirde faaliyet göstermeye başladı .

1999 yılında 3,5 milyon dolar gelire karşın , 26 milyon dolar net zararı vardı .

İkibinbir yılında binyüz çalışanı varken faaliyetine son verdi .

Firma ile ilgili yapılan araştırmalarda şu sonuçlara varıldı .

Ürün teslimi konusunda hizmet veren firma internet kullanımının düşük olduğu bölgelerde büyümeye çabalamıştı .Bazı yerlerde neredeyse hiç sipariş gelmiyordu . Yeterli sipariş alınabilse kara geçebilirdi .

Yukarıdaki örnekle aynı konuda faaliyet gösteren urbanfetch ‘ de 99 yılında motosikletle ürün teslimi konusunda faaliyete başladı .

Ücretsiz ürün taşınması ve bazen sürpriz düşük fiyatlar yanı sıra siparişlerde şapka , tshirt gibi promosyonlarda veren firma ikibin yılında faaliyetlerini durdurdu , fakat ürün teslim departmanı bir kurye şirketince satın alındı .

kaynak:wikipedia

25 Mayıs 2011 Çarşamba

Başarılı Girişimcilikte Fark Nedir ?


Yeni bir iş yapmaya başlamak heyecanlı bir yolculuktur . Bu yolculukta başarılı olanlardan bazılarının görüşleri ise şöyledir ;

Tecrübe

Bir şirkette veya kendi işinde bir tecrübe sahibi olanlar yeni girişimlerde belirgin bir avantaja sahiptir . Onların iş hayatında herhangi bir konuda yetenek veya tecrübeleri vardır .

İş Girişiminin Fonlanması

Bir işte çalışmış insanlar küçükte olsa bir başlangıç sermayesine sahip olabilirler . Ayrıca iş tecrübesi ve başlangıç sermayesi , banka kredilerini kolaylaştırmada bir anahtardır .

Dayanma Yeteneği

Tecrübe ve başlangıç sermayesinin büyük önemi olsa da başarıyı garanti etmez .Girişimcilerin gözden kaçırmamaları gereken bir nokta işte başarıya ulaşmanın zor ve uzun süre alacağıdır .

Yeni Rekabet

Büyük firmalar satıcılar üzerinde etki yapabilir ve bazı satıcılar sizin ürününüzü satma konusunda isteksiz davranabilirler .

İyi Muhasebe Ve Hukuk Danışmanlarıyla Çalışmak

Prosedürlerin yerine gelmesi açısından önemlidir .

Başarılı Bir Ekip Oluşturmak

Müşteri elde etmek ,işinizi büyütmek için çalışanlara ihtiyacınız vardır .Bu konuda eski müşterilerinizden referanslar alabilirsiniz .

Müşterileri Çeşitlendirmek

Yumurtaları hep aynı yere koyarsanız ekonomide oluşabilecek bir bozulmada zorluk yaşayabilirsiniz .

Pazarlama

Pazarlama kritik bir öneme sahiptir .Pazarda bir çok seçenek varken müşterilerin sizi fark etmeleri gerekir .

Bir çok Şapka Giymek

Yeni bir işe başlarken yapmanız gereken bir çok şey olacaktır . Yapacağınız her farklı işe uygun hareket edin .

Yenilikçi Olun

Rakiplerinizden daha fazla düşünün , araştırın ve fark yaratın .

kaynak:bw

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Bulduğunuz İş Fikri Pazara Uygun mu ?


Bazı başarılı girişimciler , ‘’ İş fikrinizi hayata geçirirken hangi soruları kendinize sorarsınız ‘’sorusuna aşağıdaki şekilde cevap vermişler ;

Yapacağınız iş düzenli bir gelir yaratacak mı ?

Toplam gelir içinde düzenli gelirin payı yüksekse işiniz gelişebilir .

İş yapacağınız sektör hızla gelişiyor mu ?

Hızlı gelişen pazar hızlı satış büyümesine yol açar .

Müşteriler ürünlerinizi uzun süre talep eder mi ?

Cevap evetse çok sayıda müşteriye ulaşmak mümkün olabilecektir .

Bu işi uzun süre yapmak hoşunuza gidecek mi ?

Başlangıç istediğiniz gibi gitmezse çaba harcamaya hazır mısınız .

İş fikriniz eşsiz veya pazarda az rakibiniz mi var ?

Cevap evetse , büyüyen bir pazardan yüksek gelir elde edebilirsiniz .

Fikrinizi gerçekleştirmek için ne kadar süreniz var ?

Bazı iş fikirleri iyidir . Fakat girişimcilerin çabuk yorulmasından dolayı olumsuz sonuçlanır .

İş fikriniz karlı mı ?

İş fikriniz karlılığa ne şekilde yansıyacak . Müşteriye sağlanacak yararın getirisi uzun süre alabilir . Müşteri ilişkileri , markayı tanıtma , insan kaynakları konularında süre alacak çaba gerekebilir .

İş fikriniz pazara uygunsa uzun vadeli stratejiniz nedir ?

İşiniz gelişmeye başladıysa ayakta kalmak için stratejileriniz nelerdir .

Pazar fikrinize nasıl bakıyor ?

Markanız çok sayıda müşteri üzerinde etki uyandırabilecek mi ..

İş fikrinizin sürdürülebilir rekabet avantajı neye dayanıyor ?

Gerçek büyük iş fikirleri sürdürülebilir rekabet avantajına sahiptir .

İş fikriniz gerçeğe dönüştüğünde finansman ihtiyacınızı nasıl karşılayacaksınız ?

Fikir ürüne dönüşüp piyasaya sunulduğunda , yönetim yetenekleri , uzmanlık , süre gerekir . Bunları karşılamak içinse finans ihtiyacı oluşur .

Bu sorular cevaplandığında iş fikri konusunda ikna olup olmamanız girişiminiz konusunda bir katkı sağlayabilir .

kaynak:youngentrepreneurs

11 Mayıs 2011 Çarşamba

İş Planınız Sizi İkna Ediyor mu ?


Önemli bir karar vererek kendi işinizi yapmayı denemek istiyorsunuz . Muhtemelen bildiğiniz gibi bir çok girişim para , süre kaybı ve başarısızlıkla sonuçlanır , başarılı girişimler de göz ardı edilemez .

Riskler ve fırsatlar dünyasına girerken iş planı ile ilgili bazı noktalara bir göz atalım .

İş planı yapmak pek zevkli bir iş olmasa da girişimin başarısında kritik önemdedir . Bu konu yapılan işin , sektörün geçmişinin , ürün ve hizmetlerin gözden geçirilmesini gerektirir .

İş planı sürecini fırsatları ve riskleri daha iyi anlayabilmenin bir yolu olarak düşünün .

Müşterileriniz kimlerdir ?

Pazarınızın bölümlerini tanımlayın . Eğer ürününüz kulaktan kulağa yayılırsa daha az şeyler yapmanız gerekebilir . Amazona bakın , önce kitaplar konusuna konsantre oldu ve bu konuda yerini sağlamlaştırdı ve daha sonra diğer sektörlere doğru hareket etti .

Pazarda neler oluyor ?

Anlamaya çalışın . Başlıca pazar trendleri nelerdir . Trendlere nasıl uyum sağlayabilirsiniz . Sonuçta rakiplerinizin listesini yapın ve sürekli güncelleyin .

Başlangıç girişimi maliyetiniz nedir ?

Maliyetleri hesaplarken gerçekçi olun . Girişimciler maliyetleri genelde düşük tahmin ederler .Detaylı bir bütçe ve tahminler yapın .

İş planınız sizi ikna ediyorsa diğer aşamalara geçebilirsiniz

kaynak:ny

4 Mayıs 2011 Çarşamba

Genç Girişimciler Ne Yapmalı


Genç girişimcilere tavsiyelerde bulunurken , girişimciliğe başlangıç yapanların göz önünde bulunması gereken konularda kafalarını karıştırmamaya dikkat ediyorum . Keşke birisi ilk iş girişimimde bana da tavsiyelerde bulunsaydı .

Konsantre ol

İlk kez iş girişimi yapanlar kendilerini neredeyse her fırsata atlama zorunluluğunda hissederler . Bu durum verimliliği olumsuz yönde etkiler . On işi kötü bir şekilde yapacağına bir işi mükemmel şekilde yap .Başka bir projeye geçmeyi düşünüyorsan orijinal konu ile ilgili olmalı .

Ne yaptığını anla , anladığını yap .

Yaptığın işe yalnızca çekici veya dışarıdan karlı göründüğü için girme . Sevdiğin işi yap . İşin yeteneklerin ve hırsın üzerine şekillenecektir . Kalbin onun için çarpmıyorsa başarı gelemeyecektir .

İşini yarım dakikada anlat veya hiç anlatma

İşini anlatabilmek için bir yatırımcı ile karşılaşma ihtimaline hep hazır olmalısın . Kısaca ve anlaşılır olarak ne yapmak istediğini , hedeflerini kafanda hazır tut .

Ne yaptığının , yapamadığının , senin yapamayıp başkalarının yaptığının farkında ol .

Hiç kimse her şeyi bilemez .İşinde daha iyi olabilmek için etrafında tavsiye verenler olsun .

Başlangıç girişimcisi gibi davran

Pahalı ofisleri , hızlı arabaları , çok para harcamayı unut . Genel giderlerini düşük tut , bütçeni verimli kullan .

Hatalarını değerlendir

Hiçbir iş kitabı , iş planı geleceği bilemez , seni tek başına başarılı bir işadamlığına taşıyamaz .
Başarıya giderken dikensiz yol yoktur . Önemli olan hatalardan dersler çıkartmak ve aynı hatayı ikinci kez yapmamaktır .

Başlangıçta kimse sermaye vermez .

Hiç kimse başlangıçta işine yatırım yapmayacaktır . bütçene uygun olarak iş modelinin başarılı olabileceğini kanıtlayan alternatifler ara .

Sağlıklı ol

Hayır ben senin annen veya baban değilim . Yine de verimli olabilmen için kendine iyi bakman gerektiğini söyleyebilirim . Girişimcilik bir yaşam biçimidir . Mesai saatlerinde çalışılan bir iş değildir . Herhangi bir bahane bulma . Yemeklerini zamanında ye , spor yap , kendine süre ayır .

kaynak:entrepreneurs

27 Nisan 2011 Çarşamba

Yeni Bir Ürünü Satışa Nasıl Hazırlayabilirim


Yeni bir ürün keşfettiniz ve pazarda ses getireceğini düşünüyorsunuz . Pazardaki test sonuçlarınız da düşüncenizi destekliyor .

Ürününüzü almak isteyecek müşterilere nasıl ulaşacaksınız ?

Satış Planı Yapın


Pazarı olabildiğince doğru tanımlayarak ürününüzü kimlerin satın alabileceğini anlamaya çalışın .

Örneğin tüm kadınları müşteri olarak hedeflemek yerine ortalamalar düzeyinde gelir elde eden kadınları , tüm çocuklar yerine beş yaş altı çocukları , tüm erkekler yerine otuzbeş yaş üstü orta üstü gelir elde edenleri göz önüne alın . Bu insanlar nerelerden alışveriş yapabilirler ?

Bu yöntem satış ve pazarlama çabalarınızın , daha doğru bir şekilde hedef müşterilerinizin pazarlama kanallarınca kabul edilmesine yol açar .

Şimdi satış planlarınızı geliştirmeniz gerekiyor

Şu konular önemli

Satış amaçlarınız milyonlarca satabilirim gibi değil , belirli ve ölçülebilir olmalı .

Örneğin ayda elli son kullanıcı müşteriye , altı ay içinde ise yüz bölgesel perakendeciye gibi .

Satış Aktiviteleri sizin satış taktiklerinizdir . Son kullanıcıya inernet ile veya perakendeciler aracılığıyla satış gibi .

Son kullanıcıya internetten satış yapacaksanız satış siteleri , internet reklamları gibi konuları da göz önüne almalısınız .

Yukarıdaki her bir konuyu ne kadar sürede sonuçlandıracağınızı belirleyin . Bunu yapmanız hangi aşamada ne kadar süre kaybettiğiniz ve neler yapmanız gerektiği konusunda destek olacaktır .

Yüksek satış yapılan mağazalara ürünlerinizi yerleştirebilmeniz , diğer perakende mağazalarını yeni ürününüzün satacağına ikna açısından etkileyecektir .

kaynak:entrepreneur

21 Nisan 2011 Perşembe

Girişimciliğiniz Kopyamı Yoksa Orijinal mi ?


Girişimcilik kararını verirken önemli konulardan biri , başkalarının mı yoksa kendi adımlarını mı takip edeceğindir .

Bazıları için diğer iş yapanları takip etmek gelir elde etmenin daha güvenli bir yoludur ve bir çok durumda da doğrudur . Diğerleri daha uzun süredir pazarın içindedir ve öğretebilecekleri vardır .

Kopyacılık yaptığınızda markasız ürünler arasında yerinizi alırsınız . İnsanlar sizin farkınızda olmaz ve arkadaşlarına anlatmazlar .

Orijinal olmak ise tek başına yeterli değildir . İnsanların ürününüzü konuşması ve neden olduğunuzu anlaması gerekir . Biraz kahve yapımına benzer . Güzel kahveyi doğru karışımla yaparsınız .

Örneğin rakiplerin operasyonel veya dağıtım konularında neler yaptıkları araştırılabilir . Fakat ürün dizaynı orijinal olmalıdır .

Diğerlerinden ürünle ilgili bazı şeyler öğrenebilirsin , yalnız katacağın yorum onun değerini belirler .

kaynak:lostjobstartbusiness

13 Nisan 2011 Çarşamba

İş Fikrime Finansör Bulabilir miyim ?


Dünyada bir çok iş planı kendisine yatırımcı arıyor .

Bu yazıda pazara sunmak istediğiniz ürün veya hizmetinizin ne olduğu değil , yatırımcılara sunumun ne şekilde yapılacağı konusu yer almaktadır .

İş planının etkileyici olması neden önemlidir ?


Çünkü yatırımcılar bir projeye yatırım yapıp yapmama konusundaki ilk kararlarını iş planından etkilenme derecelerine göre değerlendirirler . Bir çok iş planı ise etkileyici değildir

Finansörlerle konuşmalarımda ‘’ Büyük iş fırsatlarını kaçırdığınız endişesine hiç kapılır mısınız ‘’ sorusunu sorduğumda bir çoğu , ‘’ Zayıf bir iş planı özeti beni heyecanlandırmaz ve hiçbir zaman geriye dönüp kaçırdığım fırsatları düşünmem ‘’ cevabını verirler .

Yatırımcılar üzerinde heyecanlandırıcı bir ilk etki bırakabilmek için yalnızca bir şans vardır . İlk etkiyi ise iyi hazırlanmış iş planı yaratır .

Bir evin iyi inşa edildiğini düşünmüyorsanız , uzun süre dayanacağından emin olamazsınız .

Yatırımcıların gözünde finansal tablolar da büyük önem taşır .
Sunum gerçekçi olmalı , rakamlarla yapılacak iş uyumlu olmalıdır . Onlar yatırımlarının ne şekilde geri döneceğine açık bir şekilde ikna olmak isterler .


Finansal tabloların iyi yapılmaması güzel bir rüyanın aynı şekilde sonuçlanmamasına neden olabilir .

Yönetim ekibi de yatırımcıların dikkat ettiği bir konudur . Çünkü bir çok iş girişimi yönetim zayıflıklarından dolayı başarılı olamaz .

Finansörler yaptıkları yatırımdan ne şekilde çıkabileceklerini de bilmek isterler . Onlara göre en başarılı yatırım , şirketten ayrılırken en yüksek getiriyi getiren ve kolay çıkılabilendir .

Finansörlere işinizi tanıtırken kestirmeden gitmeyin , detaylarda kaybolmayın , altyapısı olmayan tahminlerde bulunmayın ve etkileyici bir sunum için kendinizi geliştirmeden şansınızı kullanmayın .

kaynak:articlebase

6 Nisan 2011 Çarşamba

Kendi İşimi Yapabilir miyim ?


Kendi işinizi yapmak için karar verdiğinizde , bir çok insan yerinde otururken benim yaptığım acaba çılgınlık mı diye düşünürsünüz .

Bu normaldir . Çünkü başarılı olmak için bir çok aşamadan geçmeniz gerekecektir .

İlk aşamada başkasının yanında çalışmak veya kendi işini yapmak arasındaki tercih tedirgin edici olabilir . Çünkü daha önce yaşadığınız bir his değildir .

İkinci aşamada hangi iş fikrinin girişimciliğe götüreceği ile ilgili hayaller kurmaya başlarsınız . Hayal gücünüze her şeyi düşünme konusunda izin verin , düşündüklerinizi en uygun iş fikirleri dışındakileri daha sonra elemek üzere not alın .

İş fikrini buldunuz ve üzerinde çalışmaya başladınız . Bir çok şey istediğiniz gibi gitmeyecek , insanlar sizi eleştirecektir . Bu aşamada çılgınlık yaptığınız düşüncesine kapılabilirsiniz .

İşleriniz yoluna girdikçe bir önceki aşamada bir çılgın olduğunuz düşüncesi değişmeye başlayacak ve gelir elde edilmeye başlanacaktır .

kaynak:openforum

28 Mart 2011 Pazartesi

Müşterilerin Reddedemeyeceği Ürünler Nasıl Yaratılır


Bir çok müşteri dünyada yeni ürünlerin pazara girmesini bekliyor .

Küçük girişimciler içinse büyük rakiplere karşı kazanabilmenin yolu , rekabetin yüksek olmadığı pazarlara , benzersiz ürünler sunmaktır .


Küçük işletmeler için daha az riskli olan bu yöntem pazarlarda başarı şansını arttırır .

Evler için dekorlar yerine duvar çerçevesi satmak , baharat yerine soslar satmak , klasik çocuk elbisesi yerine özellikli elbiseler satmak müşterilerin alışverişlerde size öncelik vermesine neden olabilir .

Burada anahtar kelime konsantre olmaktır . Bulacağınız ürün müşterilerin gözünde çok çekici olana kadar .

Müşterilerin her ihtiyacını karşılayamazsınız .

Yüksek talebi olan bir pazarın küçük fakat karlı bir bölümünü belirleyin ve bu konuda en iyi ürün , hizmeti veren siz olun .

Pazarınıza uygun müşteriler belirleyin ve çözümlerinizle ilgili görüşlerini alın . Başarılı bir pazarlama stratejisinde bilgi önemli bir anahtardır . Ürünü piyasaya sürmeden önce potansiyel müşterilere fiyatı , rakip ürünlere göre avantajları ve dezavantajları konusunda fikirlerini sorun .

Müşterileriniz yüksek kaliteli , uygun fiyatlı , güvenilir , ikna edici özellikleri olan ürünler mi istiyor ? Ürün özelliklerinizin potansiyel müşteriler de yarattığı değerin ne olduğunu araştırın .

Hiçbir sektörün veya işin sizi bekleyen altın madeni olmadığını aklınızdan çıkarmayın .

Başarılı olmak için en çok gerekli olan , pazarın bölümlerini tanımlamak ve bir bölümünde görülen yerine getirilememiş ihtiyaçları belirleyip doldurmaktır .

kaynak:powerhomebiz

18 Mart 2011 Cuma

İş Fikrinizi Gerçekleştirmek İçin Acele Etmeyin


Bir çok girişimci fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için aceleyle iş planları yaparlar .

Planı yapmadan önce fikrin iş fırsatlarına uygun olduğu konusunda ikna olunmalıdır .

İş planı işin son aşamasıdır . Girişimin tutarlı olduğu konusu netleştikten sonra dikkatli ve objektif bir çalışmayı gerektirir.