Bir mağazadan içeri girdiğinizde satış temsilcilerinin ne kadar sıklıkla ;
Sizi selamlamak yerine kendi aralarında konuştuklarını ,
Bir ürünü satın almaya hazır olduğunuzda ilgilenmediklerini ,
Ürünle ilgili soru sorduğunuzda ‘’ bilmiyorum ‘’ cevabını verdiklerini gözlemlersiniz .
Mağazanızda çalışan herkes müşterileri etkileyebilecek konularda aynı fikirdeyse satışlar olumlu etkilenecektir .
Hoş geldin gülümsemesi
Kapıdan giren her müşteriye gülümseyin . Onların cevabı da aynı şekilde olacaktır . Bu davranış çalışanlarında kendilerine güvenlerini arttıracaktır .
Selamlayarak onların farkında olduğunuzu hissettirin . Böylece ihtiyaç duyduklarında sizden yardım alacakları konusunda rahatlamalarını sağlayın .
Telefonda bir yıldız gibi parlayın . Telefon konuşmalarında müşterilerin en çok şikayet ettiği konular ;
Çok hızlı konuşulması ,
Müşterilerin öğrenmek istediklerinin yeterince önemsenmemesi ,
Sadece sorunun cevaplanması fakat sorunları çözebilecek alternatiflerin önerilmemesi .
O anda ne yaptığınız önemli değil . Sizi burada görmekten memnun oldum mesajını verebilmek için onlara gülümseyin . Raf yerleştiriyor olsanız veya onlar alışveriş yapmasa bile .
Bir müşteriyle ilgilenirken diğeri araya girerse kibarca işiniz bitince ilgileneceğinizi söyleyin .
Müşteriler satış konusunda uzmandır . Öneride bulunmalarını sağlayın ve dikkate alın .
Bir ürünü satın alan müşteriye birlikte uyum sağlayacak başka ürünler de önerin .
Mağazanızda sıkılan veya içeri girmekte tereddüt eden müşteriler yerine basit ayrıntılara önem vererek size gelmek için nedenleri olan mutlu müşteriler yaratın .
kaynak:smallbiztrends
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
12 Ekim 2009 Pazartesi
8 Ekim 2009 Perşembe
Sattığım Ürünlere Müşterilerin Dikkatini Nasıl Çekebilirim
Pazara yeni bir ürün sunuyorsanız veya yaptığınız bir işin satışını desteklemek istiyorsanız müşterilerin dikkatini çekecek tanıtım faaliyetleri yapmanız gerekebilir .
Reklam stratejilerinde aşağıdaki konuları göz önüne almanın faydası olabilir .
Bana bir şey satma
Amacınız satış olsa da dikkat çekmek için bilgilendirme önemli bir araç olmaya başlamıştır . Bilgilendir , ürününü alım kararını ben veririm .
Beni çabuk etkile
Ne anlatmak istiyorsan fazla uzatma . Etkileyici vurgular olsun .
Heyecan Yarat
Bana öyle bir hikaye anlat veya resim göster ki , büyük bir istekle sana bağlanayım .
Hoşuma gidecek bölümler olsun .
Reklama öyle şeyler koy ki biraz eğleneyim .
Ne yaptığını açık söyle
Benim için iyi bir şey yaptığını düşünüyorsan anlayacağım şekilde anlat .
kaynak:openforum
Reklam stratejilerinde aşağıdaki konuları göz önüne almanın faydası olabilir .
Bana bir şey satma
Amacınız satış olsa da dikkat çekmek için bilgilendirme önemli bir araç olmaya başlamıştır . Bilgilendir , ürününü alım kararını ben veririm .
Beni çabuk etkile
Ne anlatmak istiyorsan fazla uzatma . Etkileyici vurgular olsun .
Heyecan Yarat
Bana öyle bir hikaye anlat veya resim göster ki , büyük bir istekle sana bağlanayım .
Hoşuma gidecek bölümler olsun .
Reklama öyle şeyler koy ki biraz eğleneyim .
Ne yaptığını açık söyle
Benim için iyi bir şey yaptığını düşünüyorsan anlayacağım şekilde anlat .
kaynak:openforum
5 Ekim 2009 Pazartesi
Etkileyici Satış Stratejilerinizi Nasıl Satarsınız
Etkileyici satış stratejilerinizi işinize uygulayıp satmak bir caddenin köşesinde tshirt satmaktan farklıdır .
Bu stratejiler , potansiyel müşterilere fikrinizi satmak anlamına gelir ve diğer bir çok iş sahibinin kullanmadığı bir yöntem olması nedeniyle fark oluşturur .
Müşterilere bir farklılık satmıyorsanız alışveriş yaptıkları yerleri terk edip sizden almaları için nedenler kolay oluşmaz .
Etkileyici Satış Stratejileri konusuna bir göz atalım .
Kalem , şapka , yazı kağıtları gibi promosyonlar , alışılmışın dışında reklam araçları olsa da , uzun süredir kullanılan bir yöntem olduğundan artık alışılmıştır . Eğer bir restoranınız varsa bunun yerine yemeklerini test etmeleri için müşterilere ücretsiz menüler hazırlayabilirsiniz .
Güzel bir hikayeniz olsun . Hikaye şirketin , ürünlerinin veya CEO ‘sundan farklı etkilere sahiptir . Hikayeyi web sitesine koyun . Kağıda basılmış halini pazarlama materyali olarak kullanın . Fakat hikaye şirketinizin neden en iyisi olduğunu anlatmasın . İnsanlar insanlarla ilişki kurmaktan hoşlanır , şirketlerle değil .
Etkileyici satış stratejilerinizi işinizin her yerinde kullanın . iş yerinizi ziyarete gelenlere , telefonda , internette . O an ihtiyaçları olmasa bile ihtiyaçları olduğunda akıllarına ilk siz gelirsiniz .
kaynak:ezinearticles
Bu stratejiler , potansiyel müşterilere fikrinizi satmak anlamına gelir ve diğer bir çok iş sahibinin kullanmadığı bir yöntem olması nedeniyle fark oluşturur .
Müşterilere bir farklılık satmıyorsanız alışveriş yaptıkları yerleri terk edip sizden almaları için nedenler kolay oluşmaz .
Etkileyici Satış Stratejileri konusuna bir göz atalım .
Kalem , şapka , yazı kağıtları gibi promosyonlar , alışılmışın dışında reklam araçları olsa da , uzun süredir kullanılan bir yöntem olduğundan artık alışılmıştır . Eğer bir restoranınız varsa bunun yerine yemeklerini test etmeleri için müşterilere ücretsiz menüler hazırlayabilirsiniz .
Güzel bir hikayeniz olsun . Hikaye şirketin , ürünlerinin veya CEO ‘sundan farklı etkilere sahiptir . Hikayeyi web sitesine koyun . Kağıda basılmış halini pazarlama materyali olarak kullanın . Fakat hikaye şirketinizin neden en iyisi olduğunu anlatmasın . İnsanlar insanlarla ilişki kurmaktan hoşlanır , şirketlerle değil .
Etkileyici satış stratejilerinizi işinizin her yerinde kullanın . iş yerinizi ziyarete gelenlere , telefonda , internette . O an ihtiyaçları olmasa bile ihtiyaçları olduğunda akıllarına ilk siz gelirsiniz .
kaynak:ezinearticles
1 Ekim 2009 Perşembe
Maliyetlerinizi Düşürerek Gelirinizin Artmasına İzin Verin
Herhangi bir ürününün satışını yapıyorsanız , maliyetlerinizi düşürebildiğiniz ölçüde fazla gelir elde etme şansına sahip olabilirsiniz .
Bir iş yapmak konusunda örneğin internetten saat satmayı düşünüyorsanız , her bir satışın karınıza katkısı olmalıdır .
Bu konuyu dikkate aldığınızda işinizin karlılığını yönetmek konusundaki yeteneklerinizi geliştirebilirsiniz .
Ürünleri hızlı satacağınızı düşünmüyorsanız , gereğinden fazla sipariş vermeyin . Stoğunuzdaki satılmayan her ürün bir süre sonra para kaybı olarak yansıyacaktır .
Olabildiğince düşük fiyata saat satmayı hedefliyorsanız , web barındırma maliyetlerini de göz önüne alın .
Taşıma ücretleri de maliyetin önemli bir parçasıdır . Nasıl düşürebileceğinizi araştırın .
Maliyetleri düşürmek her iş için önemli bir unsurdur , yukarıda belirtilen bir kaç genel örnek dışında bir çok yolu vardır .
Maliyetler konusunda düşünerek gelirinizin artmasına izin verin .
kaynak:streetdirectory
Bir iş yapmak konusunda örneğin internetten saat satmayı düşünüyorsanız , her bir satışın karınıza katkısı olmalıdır .
Bu konuyu dikkate aldığınızda işinizin karlılığını yönetmek konusundaki yeteneklerinizi geliştirebilirsiniz .
Ürünleri hızlı satacağınızı düşünmüyorsanız , gereğinden fazla sipariş vermeyin . Stoğunuzdaki satılmayan her ürün bir süre sonra para kaybı olarak yansıyacaktır .
Olabildiğince düşük fiyata saat satmayı hedefliyorsanız , web barındırma maliyetlerini de göz önüne alın .
Taşıma ücretleri de maliyetin önemli bir parçasıdır . Nasıl düşürebileceğinizi araştırın .
Maliyetleri düşürmek her iş için önemli bir unsurdur , yukarıda belirtilen bir kaç genel örnek dışında bir çok yolu vardır .
Maliyetler konusunda düşünerek gelirinizin artmasına izin verin .
kaynak:streetdirectory
28 Eylül 2009 Pazartesi
İşimde Nasıl Başarılı Olabilirim
Küçük işletme sahipleri işlerinde başarılı olmak için neler yapabilirler ?
Aşağıdaki fikirler size bu konuda yardımcı olacaktır .
Hedefinizi Belirleyin
Pazardaki bütün insanlara hitap edemezsiniz . Müşteri kitlenizi belirleyin ve onlar için görünür olun .
Farklı Olun
Rakiplerinizin her yaptığını değil farklı şeyler yapın . Aynısını yaptığınızda aynı kalıptan çıkmış kola şişesine benzersiniz .
Ekibinizi Oluşturun
Ekibiniz işle ilgili hedeflerinize uygun olsun .
Hızlı Olun
Süre en değerli şeydir .Müşteriniz teslimi çarşamba günü bekliyorsa , salı günü öğleden sonra teslim ederek şov yapın .
Teşekkür Edin
Hemde bir çok kez . Müşteri ve çalışanlarınıza değerli olduklarını hissettirin .
Uyumlu Olun
Uyum müşteriyi rahat hissettirir . Benzer şeyleri her zaman başka yerlerden alabileceğinin farkında olun .
Gülümseyin
Fiyat , garanti , kalite gibi şeyleri bir süre unutun . Müşteriler alışveriş yaparlar , çünkü sizden pozitif bir elektrik almışlardır .
Fazlasıyla İyimser Olun
Bu davranış müşterilerinizi olumsuz endişelerden uzaklaştıracaktır .
Kibar Davranın
Kaba olmayın , sorunlarını çözün ,
Çalışkan Olun
Hiçbir zaman her şeyi yeterli derecede yaptığınızı , yeni fikirler veya teknolojinin sizi ilgilendirmediğini düşünmeyin .
Böylece müşterilerinizin gözüne daha önce hiç karşılaşmadıkları derecede farklı görünün .
kaynak:about
Aşağıdaki fikirler size bu konuda yardımcı olacaktır .
Hedefinizi Belirleyin
Pazardaki bütün insanlara hitap edemezsiniz . Müşteri kitlenizi belirleyin ve onlar için görünür olun .
Farklı Olun
Rakiplerinizin her yaptığını değil farklı şeyler yapın . Aynısını yaptığınızda aynı kalıptan çıkmış kola şişesine benzersiniz .
Ekibinizi Oluşturun
Ekibiniz işle ilgili hedeflerinize uygun olsun .
Hızlı Olun
Süre en değerli şeydir .Müşteriniz teslimi çarşamba günü bekliyorsa , salı günü öğleden sonra teslim ederek şov yapın .
Teşekkür Edin
Hemde bir çok kez . Müşteri ve çalışanlarınıza değerli olduklarını hissettirin .
Uyumlu Olun
Uyum müşteriyi rahat hissettirir . Benzer şeyleri her zaman başka yerlerden alabileceğinin farkında olun .
Gülümseyin
Fiyat , garanti , kalite gibi şeyleri bir süre unutun . Müşteriler alışveriş yaparlar , çünkü sizden pozitif bir elektrik almışlardır .
Fazlasıyla İyimser Olun
Bu davranış müşterilerinizi olumsuz endişelerden uzaklaştıracaktır .
Kibar Davranın
Kaba olmayın , sorunlarını çözün ,
Çalışkan Olun
Hiçbir zaman her şeyi yeterli derecede yaptığınızı , yeni fikirler veya teknolojinin sizi ilgilendirmediğini düşünmeyin .
Böylece müşterilerinizin gözüne daha önce hiç karşılaşmadıkları derecede farklı görünün .
kaynak:about
14 Eylül 2009 Pazartesi
Aile Şirketlerinde Etkili Liderlik
Büyük liderler işlerinde başarılı olabilmek için pozitif davranışlar sergilerler .
Şirket içinde olumlu bir hava yaratmayı başarabilmeleriyle oluşan sihirin beklenenin üzerinde bir beceri ve yaratıcılığa dönüşeceğini bilirler .
İş ortamında yaşanan huzursuzluklar , yaratıcılık karşısındaki en büyük engeldir .
Bir şirkette belki de gezegendeki en parlak fikirli insanlardan bazıları çalışıyordu ve hepsi huzursuzdu .
İş sahibi bir gün durumun farkına vardı . Pozitif elektrik yayma konusunda çalışmalar yaptı ve başardı .
Negatif elektrik veren liderler çalışanlar üzerinde etkisiz kalırlar . Pozitif davranışlar sergilendiğinde ise ayna terse döner ve karar alabilen , dinamik , başarıya konsantre olmuş daha iyi ekipler ve firmalar ortaya çıkar .
Pozitif liderler altın değerindedir .
Sizde daha fazla başarı için bu liderlerin arasına katılın ve çalışanlarınızın , sabah uyandıklarında koşarak yataklarından çıkıp , bir an önce işe başlama duygusunu hissetmelerine izin verin .
kaynak:fastcompany
Şirket içinde olumlu bir hava yaratmayı başarabilmeleriyle oluşan sihirin beklenenin üzerinde bir beceri ve yaratıcılığa dönüşeceğini bilirler .
İş ortamında yaşanan huzursuzluklar , yaratıcılık karşısındaki en büyük engeldir .
Bir şirkette belki de gezegendeki en parlak fikirli insanlardan bazıları çalışıyordu ve hepsi huzursuzdu .
İş sahibi bir gün durumun farkına vardı . Pozitif elektrik yayma konusunda çalışmalar yaptı ve başardı .
Negatif elektrik veren liderler çalışanlar üzerinde etkisiz kalırlar . Pozitif davranışlar sergilendiğinde ise ayna terse döner ve karar alabilen , dinamik , başarıya konsantre olmuş daha iyi ekipler ve firmalar ortaya çıkar .
Pozitif liderler altın değerindedir .
Sizde daha fazla başarı için bu liderlerin arasına katılın ve çalışanlarınızın , sabah uyandıklarında koşarak yataklarından çıkıp , bir an önce işe başlama duygusunu hissetmelerine izin verin .
kaynak:fastcompany
10 Eylül 2009 Perşembe
Geçen Yıl Ne Kadar Müşteri Kaybettiniz ?
Şirketler çoğu zaman müşteri kayıplarının kendilerinden kaynaklanan bir nedenle gerçekleştiğini düşünmezler .
Yeni müşteriler kazanırken kaybettiğiniz müşterileri değerlendirmiyorsanız , tuttuğunuz balıkları , dibi delik bir kovaya koyuyorsunuz demektir .
Yapmanız gereken ise kapıdan giren müşterilerin size neden bir daha dönmemek üzere ‘’ hoşça kal ‘’ dediğini anlamaya çalışmaktır .
Neden ve ne kadar müşteri kaybettiğiniz konusunda çalışmalar yapın .
Yeni müşteriler kazanırken kaybettiğiniz müşterileri değerlendirmiyorsanız , tuttuğunuz balıkları , dibi delik bir kovaya koyuyorsunuz demektir .
Yapmanız gereken ise kapıdan giren müşterilerin size neden bir daha dönmemek üzere ‘’ hoşça kal ‘’ dediğini anlamaya çalışmaktır .
Neden ve ne kadar müşteri kaybettiğiniz konusunda çalışmalar yapın .
7 Eylül 2009 Pazartesi
İlk Mağazanızın Başarısı İkinciyi Garanti Eder mi ?
Açtığınız ilk mağazada işler çok iyi gidiyor ve '' ikinci mağazamı nasıl açabilirim '' diye düşünüyorsunuz .
İlk mağazanın başarılı olması ikincinin de olacağı anlamına gelmez .
Burada göz önünde bulunması gereken noktalar vardır .
Yeni yerinizi açıldıktan sonra aylarca finanse edebilecek misiniz ?
İkinci mağazanıza konsantre olduğunuzda ilk mağazanızda iyi bir ekibiniz bulunacak mı ?
Orada da aynı tip müşteriler mi bulunacak , yoksa yeni bir müşteri kitlesine mi yöneleceksiniz ?
Yeni mağaza için kira sözleşmesini yapmadan önce müşteri tabanınızla görüşün .
İkna olduysanız sözleşmenizi yapın . Burada yeni mağazanın olumlu ve olumsuz yanları göz önüne alınır .
Yeni işyeriniz için iş planı yapın .
Her ne kadar ilk iş yeriniz için bir iş planınız olsa da yeni iş yerinizde farklı bir strateji gerekip gerekmediğini , pazar önceliklerini değerlendirin . Güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya koyun .
Gerekli olacak ilave sermayeyi tanımlayın .
En azından ilk aylardaki giderleri karşılayabilmek gerekir .
İşinize uygun ekip kurun .
İlk mağazanızdaki ekibinizin sağlamlığından emin olduktan sonra ikincisinde de aynı standardı yakalayın .
Riskinizi azaltmak için franchise olasılıklarını da göz önüne alın .
kaynak:business
İlk mağazanın başarılı olması ikincinin de olacağı anlamına gelmez .
Burada göz önünde bulunması gereken noktalar vardır .
Yeni yerinizi açıldıktan sonra aylarca finanse edebilecek misiniz ?
İkinci mağazanıza konsantre olduğunuzda ilk mağazanızda iyi bir ekibiniz bulunacak mı ?
Orada da aynı tip müşteriler mi bulunacak , yoksa yeni bir müşteri kitlesine mi yöneleceksiniz ?
Yeni mağaza için kira sözleşmesini yapmadan önce müşteri tabanınızla görüşün .
İkna olduysanız sözleşmenizi yapın . Burada yeni mağazanın olumlu ve olumsuz yanları göz önüne alınır .
Yeni işyeriniz için iş planı yapın .
Her ne kadar ilk iş yeriniz için bir iş planınız olsa da yeni iş yerinizde farklı bir strateji gerekip gerekmediğini , pazar önceliklerini değerlendirin . Güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya koyun .
Gerekli olacak ilave sermayeyi tanımlayın .
En azından ilk aylardaki giderleri karşılayabilmek gerekir .
İşinize uygun ekip kurun .
İlk mağazanızdaki ekibinizin sağlamlığından emin olduktan sonra ikincisinde de aynı standardı yakalayın .
Riskinizi azaltmak için franchise olasılıklarını da göz önüne alın .
kaynak:business
3 Eylül 2009 Perşembe
Yenilikçi Firmalar Krizlerden Fırsatlar Çıkarabilir mi ?
Uzman bir ekonomist olmasam da dünyanın çekeceği acıların farkındayım.
Pazarların kötü olması yenilikçilerin büyük yeni şeyler düşünmesi yerine kış uykusuna yatacağı anlamına mı gelecek ?
Tabii ki hayır
İnternet dünyası dışında gerçek hayattaki insanlar gerçek sorunlarla karşılaşmaya ,ayrıca para kazanmaya çalışmaya devam edecek ve yeni fırsatlar , yeni büyüyen işleri ortaya çıkaracak.
Basit bir örnek olarak new york merkezli yeni bir girişim olan On Deck Capital ‘e bir göz atalım.
Mayıs ayında pazara giren firma bireysel krediler vermek yerine küçük işletmelere yönelmiş.
Firmaların günü gününe kredi değerliliğini anlamak için süreci anlamaya dayalı yazılımlar kullanıyor.
Şu ana kadar on milyon dolar kredi vermiş ve çok küçük problemlerle karşılaşmış.Faiz oranı bir çok bankadan yüksek , diğer alternatif kaynaklara göre ise daha düşük.
Klasik yaklaşımdakiler buradaki uzun dönemli potansiyeli gözden kaçırsalarda incelemeye değmez mi ?
Küçük iş sahipleri gerçekte bankacılarla çok süre harcamak ister mi ? Sanmıyorum.
Bu firmanın başarılı olacağı konusunda bir garanti yok.Yalnız bu yaklaşım bir potansiyel olduğunu gösteriyor ve ekonominin donmuş gibi göründüğü bir dönemde ortaya çıkabilecek fırsatlar konusunda güzel bir örnek.
Yeni iş yapmanın ilkelerinde herhangi bir değişiklik yok.
Bir problem , tatmin edici bir şekilde çözülmeli ,çözümler müşterilerce diğer alternatiflerden iyi görülmeli ,etkileyici ve sürdürülebilir bir ekonomik modele ve büyüme planına dayanmalı.
Başarıda engellerin çıtası daha yukarı taşınırken tartışmalar zorlaşmakta , fakat geride kalan fırsatlar donmamış olanlarca yakalanmalı.
kaynak:discussionleader
Pazarların kötü olması yenilikçilerin büyük yeni şeyler düşünmesi yerine kış uykusuna yatacağı anlamına mı gelecek ?
Tabii ki hayır
İnternet dünyası dışında gerçek hayattaki insanlar gerçek sorunlarla karşılaşmaya ,ayrıca para kazanmaya çalışmaya devam edecek ve yeni fırsatlar , yeni büyüyen işleri ortaya çıkaracak.
Basit bir örnek olarak new york merkezli yeni bir girişim olan On Deck Capital ‘e bir göz atalım.
Mayıs ayında pazara giren firma bireysel krediler vermek yerine küçük işletmelere yönelmiş.
Firmaların günü gününe kredi değerliliğini anlamak için süreci anlamaya dayalı yazılımlar kullanıyor.
Şu ana kadar on milyon dolar kredi vermiş ve çok küçük problemlerle karşılaşmış.Faiz oranı bir çok bankadan yüksek , diğer alternatif kaynaklara göre ise daha düşük.
Klasik yaklaşımdakiler buradaki uzun dönemli potansiyeli gözden kaçırsalarda incelemeye değmez mi ?
Küçük iş sahipleri gerçekte bankacılarla çok süre harcamak ister mi ? Sanmıyorum.
Bu firmanın başarılı olacağı konusunda bir garanti yok.Yalnız bu yaklaşım bir potansiyel olduğunu gösteriyor ve ekonominin donmuş gibi göründüğü bir dönemde ortaya çıkabilecek fırsatlar konusunda güzel bir örnek.
Yeni iş yapmanın ilkelerinde herhangi bir değişiklik yok.
Bir problem , tatmin edici bir şekilde çözülmeli ,çözümler müşterilerce diğer alternatiflerden iyi görülmeli ,etkileyici ve sürdürülebilir bir ekonomik modele ve büyüme planına dayanmalı.
Başarıda engellerin çıtası daha yukarı taşınırken tartışmalar zorlaşmakta , fakat geride kalan fırsatlar donmamış olanlarca yakalanmalı.
kaynak:discussionleader
31 Ağustos 2009 Pazartesi
Yalnızca Fiyatla Rekabetin Maliyeti Yüksek Olabilir
Şirketler ve tüketiciler harcamalarını kısarken , fiyatları düşürmek satışlarda artışa yol açar mı ?
Sorunun cevabı ‘’ hayır ‘’ dır . Ekonomik ortamdaki gelişmeleri göz önüne almadan fiyatlar üzerinden rekabete girmek pek parlak bir fikir değildir .
Fiyatları düşürmeden önce müşteriler üzerindeki etkilerini göz önüne almak önemli .
Fiyatları aşağı çekmek , firmanın çaresiz görünmesine neden olabilir . Eğer böyle bir görüntü ortaya çıkarsa müşteriler güven kaybedecektir . Müşteriler başarılı firmalarla iş yapmak isterler .
Fiyatları kırmak , uzun vadeli müşterilerin yabancılaşmasına yol açabilir .
Ekonomik durumdan dolayı talepte gerileme varsa yaratıcı fikirler konusunda düşünmek çözüm sağlayabilir .
Örneğin ürünlerin daha düşük miktarlarda paketlenerek fiyat cazibesi sağlanması .
Göz ardı edilemeyecek bir nokta ise fiyatları aşağı çekmenin yükseltmekten kolay olduğudur . Ekonomiler düzeldiğinde fiyatları yukarı çekmekte zorlanılabilir .
Ekonomik ortamdan bağımsız olarak ürünlerinizi değerinin altında satmayın .
Ürünlerinize yeterince değer vermiyorsanız , müşterilerinizden vermesini bekleyemezsiniz .
kaynak:openforum
Sorunun cevabı ‘’ hayır ‘’ dır . Ekonomik ortamdaki gelişmeleri göz önüne almadan fiyatlar üzerinden rekabete girmek pek parlak bir fikir değildir .
Fiyatları düşürmeden önce müşteriler üzerindeki etkilerini göz önüne almak önemli .
Fiyatları aşağı çekmek , firmanın çaresiz görünmesine neden olabilir . Eğer böyle bir görüntü ortaya çıkarsa müşteriler güven kaybedecektir . Müşteriler başarılı firmalarla iş yapmak isterler .
Fiyatları kırmak , uzun vadeli müşterilerin yabancılaşmasına yol açabilir .
Ekonomik durumdan dolayı talepte gerileme varsa yaratıcı fikirler konusunda düşünmek çözüm sağlayabilir .
Örneğin ürünlerin daha düşük miktarlarda paketlenerek fiyat cazibesi sağlanması .
Göz ardı edilemeyecek bir nokta ise fiyatları aşağı çekmenin yükseltmekten kolay olduğudur . Ekonomiler düzeldiğinde fiyatları yukarı çekmekte zorlanılabilir .
Ekonomik ortamdan bağımsız olarak ürünlerinizi değerinin altında satmayın .
Ürünlerinize yeterince değer vermiyorsanız , müşterilerinizden vermesini bekleyemezsiniz .
kaynak:openforum
27 Ağustos 2009 Perşembe
Ekonomiler Bozulduğunda Pazarlama Planlarınızı Pazara Uydurun
Ekonominin zorlandığı dönemlerde yapılabilecek en iyi şey , işe daha fazla ve daha iyi konsantre olmak olabilir .
Konsantrasyon alanını daraltarak en iyi müşteriler ,anahtar pazar segmentleri gibi en önemli faktörler göz önünde tutulabilir .
Kavramsal düşünme yanı sıra rakamları da sorgulayın . Satış tahminlerinizi ve harcamalarınızı değerlendirin .Bu konuda yapılacak derin bir bakış bozulmanın nerelerde olduğu ve nedenleri konusunda ipuçları verir .
Sonra satışlara dönün ve kendi planlarını yapan müşterilerin neden sizin satışlarınızı düşürdüğünü düşünün , sayısını değerlendirin .
Ekonomideki bozulmanın işinize ne kadar etkileyeceğini tahmin etmeye çalışın ve inceleyin ve planlarınızı pazara uygun olarak revize edin
kaynak:smsmallbiz
Konsantrasyon alanını daraltarak en iyi müşteriler ,anahtar pazar segmentleri gibi en önemli faktörler göz önünde tutulabilir .
Kavramsal düşünme yanı sıra rakamları da sorgulayın . Satış tahminlerinizi ve harcamalarınızı değerlendirin .Bu konuda yapılacak derin bir bakış bozulmanın nerelerde olduğu ve nedenleri konusunda ipuçları verir .
Sonra satışlara dönün ve kendi planlarını yapan müşterilerin neden sizin satışlarınızı düşürdüğünü düşünün , sayısını değerlendirin .
Ekonomideki bozulmanın işinize ne kadar etkileyeceğini tahmin etmeye çalışın ve inceleyin ve planlarınızı pazara uygun olarak revize edin
kaynak:smsmallbiz
24 Ağustos 2009 Pazartesi
Basit Yöntemler Kullanarak Müşterilerin Tekrar Ziyaretini Sağlayın
Basit yöntemler uygulayarak müşterilerin işyerinizden memnun ayrılmalarına katkıda bulunabilirsiniz .
Onları bekletmeyin ,
Problemlerine çözüm bulunsa bile vakit kaybetmekten dolayı huzursuz olurlar .
Şikayetlerinde neler hissettiklerini kendinizi onların yerine koyarak anlamaya çalışın . Kendilerinin hatalı olduklarını kanıtlamaya çalışmayın .
Amacınız güven inşa etmek olmalıdır .
Şikayetleriyle size katkıda bulunduklarını hissettirerek mutlu olmalarını sağlayın . Onları size destek olmaya çalışan arkadaşlarınız gibi düşünün .
Bir çok problem yeterli iletişim kurulamadığı için çözümsüz kalır . Yaşadıkları sorunu tekrarlayarak ilgili olduğunuzu ve tam olarak anladığınızı hissettirin .
Müşterilerin yaşadıkları problemleri sizin değil onların beklentilerine uygun olarak çözmeye çalışın ve çözümü kendisine onaylatın .
Onlar işyerinizden ayrıldıklarında kendilerini özel olarak hissediyorlarsa kapınızı daha sonra tekrar çalarlar .
Onları bekletmeyin ,
Problemlerine çözüm bulunsa bile vakit kaybetmekten dolayı huzursuz olurlar .
Şikayetlerinde neler hissettiklerini kendinizi onların yerine koyarak anlamaya çalışın . Kendilerinin hatalı olduklarını kanıtlamaya çalışmayın .
Amacınız güven inşa etmek olmalıdır .
Şikayetleriyle size katkıda bulunduklarını hissettirerek mutlu olmalarını sağlayın . Onları size destek olmaya çalışan arkadaşlarınız gibi düşünün .
Bir çok problem yeterli iletişim kurulamadığı için çözümsüz kalır . Yaşadıkları sorunu tekrarlayarak ilgili olduğunuzu ve tam olarak anladığınızı hissettirin .
Müşterilerin yaşadıkları problemleri sizin değil onların beklentilerine uygun olarak çözmeye çalışın ve çözümü kendisine onaylatın .
Onlar işyerinizden ayrıldıklarında kendilerini özel olarak hissediyorlarsa kapınızı daha sonra tekrar çalarlar .
20 Ağustos 2009 Perşembe
İşinizi En Kısa Sürede Başarısızlığa Ulaştırmanın Yolları
İşinizin en kısa sürede başarısız olmasını istiyorsanız , aşağıdaki önlemler size yardımcı olacaktır .
- Kendini beğenmiş , müşterilere kötü davranan çalışanlar bulun .
- Müşteri ve çalışanlarınıza kaba davranın .
- İşinize konsantrasyonunuzu kaybedin .
- Müşterilerinizin alışveriş alışkanlıkları hakkında doğru dürüst bilgiler edinmeyin .
- Müşterilerinizi dinlemekten vazgeçin .
- Fiyatlarınızı sattığınız ürünün değerinin çok üstünde belirleyin .
- Rakiplerinizi müşterilere şikayet edin .
- Müşterilerin alışverişini zorlaştıran kurallar koyun .
Bunların dışında aklınıza gelenleri ise yorumlar bölümüne ekleyin .
kaynak:greatbusinessideas
- Kendini beğenmiş , müşterilere kötü davranan çalışanlar bulun .
- Müşteri ve çalışanlarınıza kaba davranın .
- İşinize konsantrasyonunuzu kaybedin .
- Müşterilerinizin alışveriş alışkanlıkları hakkında doğru dürüst bilgiler edinmeyin .
- Müşterilerinizi dinlemekten vazgeçin .
- Fiyatlarınızı sattığınız ürünün değerinin çok üstünde belirleyin .
- Rakiplerinizi müşterilere şikayet edin .
- Müşterilerin alışverişini zorlaştıran kurallar koyun .
Bunların dışında aklınıza gelenleri ise yorumlar bölümüne ekleyin .
kaynak:greatbusinessideas
17 Ağustos 2009 Pazartesi
Firma Başarısının Sürekliliği İçin Önceliklerin Gözden Geçirilmesi Gerekir
Bir şirketin değeri , değer yaratım süreçlerinin sıraya dizilmesi olarak tanımlanabilir .
Pazar koşullarına göre şirketin bütününün veya bir kısmının planlarında değişikliğe gidilmesi gerektiğinde yöneticilerin yeni şartlara göre organizasyonlarını yeniden değerlendirmesi gerekir .
Konuyu daha iyi anlamak için sports man firması örneğini değerlendirelim .
1925 yılında kurulan firma iş ayakkabıları üretiyordu .İkinci dünya savaşında askerler için ayakkabı konusunda büyük siparişler aldı . Sonrasında gezinti ayakkabıları pazarındaki fırsatların farkına vararak yürüyüş ayakkabıları hattını üretimine ekledi .
1960 ‘larda günlük giyilen erkek ayakkabılarını kendi mağazalarında satmaya başladı .
1970 ‘lerde erkek giyimindeki farklılaşmayı fark ederek iş ve iş dışı kullanılan giysilere ağırlık vermeye başladı .
Büyüme 90 ‘ ların ortalarında yavaşladı . Markaları büyük olsa da günlük erkek ayakkabısı ve giysisi pazarı doymaya başlamıştı .
Bu durumda firma diğer giysi çeşitlerine doğru genişlemeliydi .
Yeni mağazalar mevcut müşterilere çapraz satışı destekleyebilmek için eski mağazaların yanında açıldı . Avrupa ve Asya daki fabrikalardaki üretim , yeni ürün hatlarındaki hızlı büyümeye maliyetlerde de katkı yapıyordu .
Firma , otuz yıl içinde ürün çeşitlendirmesi programında şu stratejileri izlemişti .
Erkek ayakkabısı ve iş kıyafetleri yanına ,
Günlük kıyafet , spor giyim ürünlerini ilave etmişti .
Mevcut dörtyüz mağazasını bu konuda kullanmıştı .
Müşteri listelerinden yeni giysi çeşitlerinde yararlanmıştı .
Mal alımlarında diğer firmasının gücünü kullanarak rekabetçi olabilmişti .
Yönetim becerileri yeni ürün hatları ile paylaşılmıştı .
Yeni organizasyonundaki işlerini sıralandırma konusunda ise şunları yapmıştı .
İşteki her birim için kurumsal şirket stratejisi açıkça tanımlanmış , işbirliği ortamı oluşturulmuştur .
Birimler kurumsal stratejiyle birbirine bağlanmıştır .
Destek birimleriyle iş birimlerinin bağlantısı sağlanmıştır .
İş süreçlerinin yolunda gidip gitmediği konusunda yönetimsel ölçümlerin sürekliliği sağlanmıştır .
kaynak:hbs
Pazar koşullarına göre şirketin bütününün veya bir kısmının planlarında değişikliğe gidilmesi gerektiğinde yöneticilerin yeni şartlara göre organizasyonlarını yeniden değerlendirmesi gerekir .
Konuyu daha iyi anlamak için sports man firması örneğini değerlendirelim .
1925 yılında kurulan firma iş ayakkabıları üretiyordu .İkinci dünya savaşında askerler için ayakkabı konusunda büyük siparişler aldı . Sonrasında gezinti ayakkabıları pazarındaki fırsatların farkına vararak yürüyüş ayakkabıları hattını üretimine ekledi .
1960 ‘larda günlük giyilen erkek ayakkabılarını kendi mağazalarında satmaya başladı .
1970 ‘lerde erkek giyimindeki farklılaşmayı fark ederek iş ve iş dışı kullanılan giysilere ağırlık vermeye başladı .
Büyüme 90 ‘ ların ortalarında yavaşladı . Markaları büyük olsa da günlük erkek ayakkabısı ve giysisi pazarı doymaya başlamıştı .
Bu durumda firma diğer giysi çeşitlerine doğru genişlemeliydi .
Yeni mağazalar mevcut müşterilere çapraz satışı destekleyebilmek için eski mağazaların yanında açıldı . Avrupa ve Asya daki fabrikalardaki üretim , yeni ürün hatlarındaki hızlı büyümeye maliyetlerde de katkı yapıyordu .
Firma , otuz yıl içinde ürün çeşitlendirmesi programında şu stratejileri izlemişti .
Erkek ayakkabısı ve iş kıyafetleri yanına ,
Günlük kıyafet , spor giyim ürünlerini ilave etmişti .
Mevcut dörtyüz mağazasını bu konuda kullanmıştı .
Müşteri listelerinden yeni giysi çeşitlerinde yararlanmıştı .
Mal alımlarında diğer firmasının gücünü kullanarak rekabetçi olabilmişti .
Yönetim becerileri yeni ürün hatları ile paylaşılmıştı .
Yeni organizasyonundaki işlerini sıralandırma konusunda ise şunları yapmıştı .
İşteki her birim için kurumsal şirket stratejisi açıkça tanımlanmış , işbirliği ortamı oluşturulmuştur .
Birimler kurumsal stratejiyle birbirine bağlanmıştır .
Destek birimleriyle iş birimlerinin bağlantısı sağlanmıştır .
İş süreçlerinin yolunda gidip gitmediği konusunda yönetimsel ölçümlerin sürekliliği sağlanmıştır .
kaynak:hbs
13 Ağustos 2009 Perşembe
Girişimciler Başarılı Olmak İsterken Zorluklarla Karşılaşırlar
Girişimcilerin zor bir hayatı vardır . Bir çok başarısızlıklar içerir.
Başarı geldiği konusunda jeton düşene kadar çok sayıda eleştiriye ,pazar dışına itilme çabalarına maruz kalınır.
Eşinizde bu özelliğinizden memnun değildir.Arkadaşları arasında sizin antika bir tip olduğunuz düşünülür.
Pazara girme karmaşasında yeterli sermaye çoğu zaman bulunamaz.Önemli bir yenilik yaptıysanız ise paranın sizi takip edeceği açıktır.
Problemlerin çözümü genelde bir fikirle değil fikirler birleştirilerek o güne kadar görülmemiş çözümlere ulaşılmasıyla gelir.
Çözüm için doğru ekibin oluşturulması kritiktir . Anahtar nokta onların sizin istediğinizi söylemeleri değil ,düşündüklerini söylemeleridir.
Yeni fikirlerin korunması ve patentlenmesi önemlidir . Pazardaki hız girişimci için büyük bir avantajdır.Wal Martınsa patenti yoktur.Yalnız tedarikçileri başarılıdır ve değeri yaratırlar ve iyi bir uygulama gerçekleştirilir.
Danışmanlarla çalışılması önemlidir.Büyük bir projeniz varsa uzmanlarla konuyu görüşebilirsiniz.
kaynak:hbs
Başarı geldiği konusunda jeton düşene kadar çok sayıda eleştiriye ,pazar dışına itilme çabalarına maruz kalınır.
Eşinizde bu özelliğinizden memnun değildir.Arkadaşları arasında sizin antika bir tip olduğunuz düşünülür.
Pazara girme karmaşasında yeterli sermaye çoğu zaman bulunamaz.Önemli bir yenilik yaptıysanız ise paranın sizi takip edeceği açıktır.
Problemlerin çözümü genelde bir fikirle değil fikirler birleştirilerek o güne kadar görülmemiş çözümlere ulaşılmasıyla gelir.
Çözüm için doğru ekibin oluşturulması kritiktir . Anahtar nokta onların sizin istediğinizi söylemeleri değil ,düşündüklerini söylemeleridir.
Yeni fikirlerin korunması ve patentlenmesi önemlidir . Pazardaki hız girişimci için büyük bir avantajdır.Wal Martınsa patenti yoktur.Yalnız tedarikçileri başarılıdır ve değeri yaratırlar ve iyi bir uygulama gerçekleştirilir.
Danışmanlarla çalışılması önemlidir.Büyük bir projeniz varsa uzmanlarla konuyu görüşebilirsiniz.
kaynak:hbs
10 Ağustos 2009 Pazartesi
Müşteriye Ürününüzü Sattıktan Sonra Ne Yaparsınız ?
Bir çok firma ürününü müşteriye satmak konusuna konsantre olur .
Müşterinin eline geçtikten sonrası ile ilgilenmez .
Oysa müşteri bağlılığını ortaya çıkaran , ihtiyacını karşılaması , eksiklerinin olması veya hayal kırıklığı yaratmasıdır .
Satış sonrasına verilen önem firmalara ürünün , sorunlarının giderilmesi , farklı ihtiyaçları fark ederek yeni ürünler geliştirilmesi şansını verirken , müşteriye verilen değerin hissettirilmesi , tekrar ve tekrar alışverişe neden olur .
Örneğin bir restoran ‘ a yemeğe gittiğinizde gösterilen güler yüz olumlu bir etki sağlasa da , yemeklerden memnun kalınıp kalınmadığı , servisin tatmin edici olup olmadığı soruları genelde sorulmaz .
Müşterinin restoran tercihinde en önemli konular ise ödediği hesabın karşılığına uygun bir yemek ve hizmet kalitesidir .
Güler yüzlü çalışanları olsa da , yemekleri beğenilmeyen , kötü servisli bir restorana insanlar kolay kolay ikinci defa gitmeyi tercih etmez .
Restoran örneği , bir buzdolabı , salon takımı , şekerleme , elbise veya başka bir ürün aldığınızda da müşteri sadakati konusunda karşınıza çıkar .
Müşterinin eline geçtikten sonrası ile ilgilenmez .
Oysa müşteri bağlılığını ortaya çıkaran , ihtiyacını karşılaması , eksiklerinin olması veya hayal kırıklığı yaratmasıdır .
Satış sonrasına verilen önem firmalara ürünün , sorunlarının giderilmesi , farklı ihtiyaçları fark ederek yeni ürünler geliştirilmesi şansını verirken , müşteriye verilen değerin hissettirilmesi , tekrar ve tekrar alışverişe neden olur .
Örneğin bir restoran ‘ a yemeğe gittiğinizde gösterilen güler yüz olumlu bir etki sağlasa da , yemeklerden memnun kalınıp kalınmadığı , servisin tatmin edici olup olmadığı soruları genelde sorulmaz .
Müşterinin restoran tercihinde en önemli konular ise ödediği hesabın karşılığına uygun bir yemek ve hizmet kalitesidir .
Güler yüzlü çalışanları olsa da , yemekleri beğenilmeyen , kötü servisli bir restorana insanlar kolay kolay ikinci defa gitmeyi tercih etmez .
Restoran örneği , bir buzdolabı , salon takımı , şekerleme , elbise veya başka bir ürün aldığınızda da müşteri sadakati konusunda karşınıza çıkar .
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)