Pazarlama verimliliğinde ‘’ Yenilikçi Araştırma Tekniklerinin ‘’ kullanılması sorularıda beraberinde getirmekte ,
Yenilikçi tekniklere karşı düşünen B.V. Krisnomurthy araştırmaların , ‘’ Yeni ürünlerin % 95 ‘inin 5 yıl içinde başarısız olduğunu gösterdiğini ‘’ belirtir.
Bazıları ise ‘’ Bu tekniklerin yanlış kullanıldığını ‘’ savunmakta ,Tom Henkel bazı firmaların Yetersiz dizayn araştırmaları , Yanlış yönlendiren uygulamalar ve psikolojik pazarlama girişimleri uyguladıklarını belirtir.
Svetodor Yosifou ise ‘’ Acaba az sayıda potansiyel müşteri elde etmeye odaklanmak mı ? veya Memnuniyetsiz mevcut ürün ve hizmet müşterilerini mi amaçlamak daha önemli ‘’ der .
Pazar verimliliğini geliştirebilmek için gerçek öncelik varolan mı ? yoksa yeni gelecek müşteriler mi ?
Genişletirsek Pazar organizasyonunda her 2 grupta önemlidir.
Pazar verimliliğinde yenilikçi teknikler ihtiyaç ve istekleri önceden görebilecek mi ? yoksa pazara yeni giren hizmet ve ürünlerin müşterilerin bilinçaltı düşüncelerinin yanlış yorumlanması nedeniyle başarısızlığamı götürecek ?
kaynak : h.b.s.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder