Hangi tip müşterileri hedefliyorsunuz ?
Tabiiki en karlıları derseniz yalnızca % 50 doğru olabilirsiniz .
Diğer taraftan alıcıları cezbetmek , onların büyüme destekçileriniz olması ve diğerlerini de sizden almaya özendirebilmesi açısından önemlidir.
Müşteri karlılığı ve bağlılığının değerini bilerek stratejilerinizi belirleyip yatırımlarınızı yapabilirsiniz .
Yüksek Karlılık Destekçileri ;
Bu müşteriler sizsiz yaşayamazlar ,dizayn edip sattığınız ürünleri kendi karakterlerinde yeni alıcılarada anlatırlar .
Yüksek Karlılık Karşıtları ;
Bu müşteriler etrafınızdadır. Etkileşime girmezler ve oyuna getirileceklerini hissederler.İçinde bulunduğunuz yarışta cezbedicilerdir ,sessizce göz yummak pek olası değildir. Onları kaybetmek pazar payınızı etkileyebilir.Canlarını sıkan şeyleri bulmalı ve sorunlarını hızlı tesbit etmelisiniz .
Düşük Karlılık Destekçileri ;
Onlar işlenmemiş pırlanta gibidir ,sadık müşterilerdir .Satın alma şekilleri her zaman parayı masanın üstüne koyma şeklindedir.Onlara ilave ürün ve hizmetler vererek destekçiliklerini hafifçe dürtün ,uygun olmayan ürünlerle yabancılaştırmayın .
Düşük Karlılık Karşıtları ;
Ekonomik olarak rasyonel bir yolla problemlerini çözemezseniz mutsuz müşteriler diğer satıcılara yönelirler.
Şirketlerin ;
Yüksek Karlı Destekçiler kimdir ?
Düşük Karlı Destekçiler arasında çapraz satış potansiyeli ne kadar dır ?,
Kaç Karşıt Müşteri portföyde gizlenmiş ?
araştırmaları gerekir.
kaynak : h.b.s.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder