11 Eylül 2007 Salı

Müşteri Hakkında Düşünmek

Hangi tip müşterileri hedefliyorsunuz ?

Tabiiki en karlıları derseniz yalnızca % 50 doğru olabilirsiniz .

Diğer taraftan alıcıları cezbetmek , onların büyüme destekçileriniz olması ve diğerlerini de sizden almaya özendirebilmesi açısından önemlidir.

Müşteri karlılığı ve bağlılığının değerini bilerek stratejilerinizi belirleyip yatırımlarınızı yapabilirsiniz .

Yüksek Karlılık Destekçileri ;

Bu müşteriler sizsiz yaşayamazlar ,dizayn edip sattığınız ürünleri kendi karakterlerinde yeni alıcılarada anlatırlar .

Yüksek Karlılık Karşıtları ;

Bu müşteriler etrafınızdadır. Etkileşime girmezler ve oyuna getirileceklerini hissederler.İçinde bulunduğunuz yarışta cezbedicilerdir ,sessizce göz yummak pek olası değildir. Onları kaybetmek pazar payınızı etkileyebilir.Canlarını sıkan şeyleri bulmalı ve sorunlarını hızlı tesbit etmelisiniz .

Düşük Karlılık Destekçileri ;

Onlar işlenmemiş pırlanta gibidir ,sadık müşterilerdir .Satın alma şekilleri her zaman parayı masanın üstüne koyma şeklindedir.Onlara ilave ürün ve hizmetler vererek destekçiliklerini hafifçe dürtün ,uygun olmayan ürünlerle yabancılaştırmayın .

Düşük Karlılık Karşıtları ;

Ekonomik olarak rasyonel bir yolla problemlerini çözemezseniz mutsuz müşteriler diğer satıcılara yönelirler.

Şirketlerin ;

Yüksek Karlı Destekçiler kimdir ?
Düşük Karlı Destekçiler arasında çapraz satış potansiyeli ne kadar dır ?,
Kaç Karşıt Müşteri portföyde gizlenmiş ?

araştırmaları gerekir.


kaynak : h.b.s.

Hiç yorum yok: