P&G tarihinde çok büyük Ar&Ge faaliyetleri yapan bir firma ,
Global yenilik modeli konusunda 80 'lerde bir eğilim vardı fakat zorlayıcı değildi .
CEO A.G Lafley ,yenilik için dış kaynakları kullanmaya karar verdi. Yeni stratejinin adı '' Birleştir ve Geliştir '' ' di.
Teknoloji ve İletişim ağını kullanarak geleceğin ürünleri için yeni fikirler araştırmak ,
Firma yöneticilerine göre bu model 21. yüzyılda etkili bir yenilik modeli olmaya başlayacaktı .
Modelle '' dünyadaki gelecek vaadeden parlak fikirleri bulabiliriz ve Ar - Ge 'mizle daha iyi ,ucuz ürünleri hızlı bir şekilde tasarlayabiliriz '' diye düşünüyorlardı .
Model çalıştı . Bu gün yeni ürünlerin % 35 'inin ilk adımları firma dışında atılmakta ,bu oran 2000 'de % 15 'ti .
Ayrıca
Ürün geliştirme portföyündeki elementlerin % 45 'inin keşfi dışarıda olmakta ,
Bu şekilde Ar - Ge verimliliği % 60 ,yeni ürünlerin başarı oranı % 100 'den fazla artarken yenilik harcamalarında düşüş gerçekleşmiş .
kaynak : h.b.s.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder