İş dünyasında büyüme açısından pazara sunulan yeni ürünler büyük öneme sahiptir .
Amerikadaki yeni ürünlerle ilgili araştırma sonuçları ;
Perakende sektöründe başarısızlık oranının yüzde yetmiş – seksenlerde olduğunu ,
En büyük yirmi gıda şirketinin başarı oranı yüzde yetmiş altı iken en alttaki yirmi bin şirketin başarı oranının yüzde on bir olduğunu göstermektedir .
En büyük yirmi şirket ile küçük yirmibin şirketin başarı oranındaki en önemli farkın ise araştırma ve stratejik pazarlamadan kaynaklandığı görülmektedir .
Pazara yeni çıkacak ürünlerde yapılan başlıca hatalar ise şöyledir ;
Önceden yeterli planlama yapılmaması
Şirketler önemli sürelerini yeni ürün geliştirme ve planlamasına harcarlar fakat pazara sunumu planlamazlar .
Pazarlama stratejilerinin yokluğu veya zayıflığı
Bazı şirketler pazara sunuma konsantre olsalar da satışları sürdürecek uzun vadeli pazarlama stratejileri dikkatlerden kaçar .
Hedef pazarın tanımlanamaması
Hedef Pazar açık bir şekilde tanımlanamadığı taktirde firma ne yapmak istediğinden ve hedeflerine nasıl ulaşacağından emin olmakta zorlanır .
Erken pazara sunma
Şirketler ön hazırlıklar tamamlanmadan ürünlerini piyasaya sunmak istediklerinde işler yolunda gitmeyebilir .
Zayıf kaliteli ürünler
Zayıf ürünler firma imajına zarar verir .
kaynak:associatedcontent
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder