İşinizle ilgili yapmak istediklerinizi çalışanlarınıza iyi bir şekilde anlatamazsanız istediğiniz sonuçlara ulaşamazsınız .
Anlatmak yalnızca uygun kelimeleri kullanmak , teknik ayrıntılardan söz etmek değil vereceğiniz mesaja duygu katmaktır .
Güneybatı havayollarından , bu konunun uzmanı herb şöyle diyor ;
Bu konu uzay bilimi değildir , kuralları ise oldukça basittir .
Anlatmak istediğinizi işle ilgili insanlarla , ekiplerle , ulaşmak istediğiniz belirli bir hedef , veya geliştirmek istediğiniz konularla ilgili görüşün .
Argo bir dil kullanmayın , kestirmeden gitmeyin , anlaşılır olun , yalnız konuyu fazla uzatıp karmaşık hale getirmeyin .
Konuyu şık ve eğlenceli anlatın .
Konuyu dinlerken sizden etkilensinler , sizi bir yabancı gibi ve zorla yapmaları gerektiğini hissederlerse güvenlerini kaybedersiniz .
Kolay anlaşılır olun . Uzun konuşma ve cümleler konsantrasyonu bozar . Resim ve şemalar da kullanabilirsiniz . Anlaşıldığınızı hissedeceğiniz sorular sorun .
Kendinizi streste hissediyorsanız biraz bekleyin ve sonra konuşun .
Rahat olun . Ne hissettiğinizi , beklediğinizi söyleyin , onları konunuza davet edin .
Niçin , Ne , Nasıl , Öyleyse bağlaçlarını konuya davet için kullanın
Onları akılsız veya robot olarak görmek yerine zekice yönetebilirseniz , size saygıları , konuya ilgileri üst seviyelere çıkacaktır .
kaynak:ezine articles
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder