Haftada en az beş saat müşterilerimle telefonda konuşurum . Bu konuşmalarda onları anlamaya , müşteri tatminini arttırmaya ve satışa konsantre olurum . Görüşmeler onlara daha fazla katkı vermem konusunda çok yararlı olur . Tavsiyeleri ise beni geliştirir .
İnsiyatifi elinizde tutun
Satış temsilcisi , müşteri hizmetlerinden fatura kesilmesi aşamasına kadar müşterilere yardımcı olur .
Müşteri bir problem yaşıyorsa çözmeniz , problem yaşamamış müşteriyle görüşmekten daha fazla güven sağlar .
Her müşteri kendisinin , önemli müşteriler içinde ilk sırada olmasını ister .
İletişim
Satış öncesi , sırasında ve sonrasında iletişim müşteriyi size çeken bir mıknatıs gibidir .
Kaliteli bir iletişim ise müşteriler gerçekten dinlerse oluşur . Müşteriye haftada bir , ayda bir gibi ne kadar sıklıkla aranmak istediğini sormak iyi bir fikir olabilir . Her müşteri farklıdır .
Müşterilere sorduğum şeylerden biri ;
Şirketimin veya satış temsilcimin yapmadığı fakat sizin yapılmasını istediğiniz hizmetler nelerdir ? sorusudur .
Bu soruyu sormak müşterilerin beklentileriyle ilgili değerli bilgiler sağlarken , küçük sorunların büyümeden çözülmesine yardımcı olur .
Pozitif olun
Şu satış temsilcisiyle konuşunca kendimi daha iyi hissediyorum diyen bir çok müşteri biliyorum . Başarılı satış insanları müşteriler üzerinde karar aşamasında olumlu etkiler bırakır
Müşterileri anlayın
İyi satış insanları ürünlerini tanıtmadan önce , müşterilerin isteklerini anlamaya çalışır ve sonrasında ürünleriyle ilgili istekleri gerçekleştirecek çözümleri sunarlar .
İzleyin
Müşterileri ürün sattıktan veya problemlerini çözdükten sonra takip edin . Örneğin e-mail aracılığıyla .
Böylece müşterilere yalnızca satış hedeflemediğinizi , ihtiyaçlarını da izlediğinizi gösterin .
kaynak:entrepreneur
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder