Müşteri ilişkileri her iş ile ilgili büyük bir öneme sahiptir . Satışlarınızı arttırmak için büyük promosyonlar , fiyat indirimleri yapabilirsiniz , müşterileriniz sizden tekrar alışveriş yapmadıkça ise uzun dönemde karlılık problemi yaşayabilirsiniz .
Başarılı müşteri ilişkilerinin temeli onlarla olumlu ilişkiler üzerinde şekillenir .
Bu ilişki yapıcı olarak nasıl şekillendirilebilir ?
Telefonları cevaplayın .
Telefon cevapları robot gibi olmamalı
Tutacağınıza emin olduğunuz sözleri verin .
Örneğin sattığınız mobilyaları Salı günü teslim edeceğini söyleyip yapamazsanız hayal kırıklığına neden olursunuz .
Müşterileri dinleyin .
Onları dinlediğiniz ve sorunlarını çözebileceğiniz konusunda ikna edin .
Şikayetleriyle ilgilenin
Kimse şikayet dinlemekten hoşlanmaz . Şikayetlere dikkatinizi verirseniz , onların işyerinizden tekrar alışveriş yapması şansını sağlarsınız .
Yardımsever olun .
Geçen gün saatimin bağlantı kopçasını kaybetmiştim . Mağazaya gittiğimde ücretsiz yenisini verdiler . Saatime yeni kayış , hatta daha sonra yeni saatimi o mağazadan alacağım .
Çalışanlarınızı eğitin .
Eğitimi kendiniz veya uzmanlarla yapın . Önemli olan çalışanlarınıza , müşteriler karar verirken sahip olmaları geren temel bilgileri verin ve hiçbir zaman bilmiyorum demesinler .
Müşterilere bir adım fazla atın .
Onlara beklentilerinden fazlasını verin . Aradıklarını bulmalarına yardımcı olun .
Bir sonraki alışverişi için indirim kuponu , ürün kullanımı için ilave bilgiler veya samimi bir selamlama .
Müşterilere böyle yaklaşımlar gösterdiğinizde , işyeriniz müşteri servisinizin farkıyla ayırt edilemeye başlayacaktır .
kaynak:about
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder