Öncelikle müşterilerinizin ne istediğini anlamakla başlayın ve rakiplerinizin onlara ne sunduklarıyla devam edin .
Sizden alışveriş yapan müşterilerin ne istediğini anladığınızda müşterilere daha sıcak gelirsiniz .
Fark yaratmak müşterilerin bakışıyla bakmakla başlar . Müşteri isteklerini göz önüne alan küçük ve basit değişiklikler bile bazen önemli satış artışlarına yol açar .
Rakipler
Farklılaşma işinizi akılda kalıcı ve değerli yapar . Bu yüzden rakiplerinizi tanımanız gerekir .
Başlıca rakipleriniz kimlerdir ?
Sektörünüzde en fazla rekabet hangi konuda ?
Hangi ve ne tür ürünleri pazara sunuyorlar ?
Her birinin başlıca güçlü yanları nelerdir .
Neyi eksik yapıyorlar ?
Farklılaşma
Sektörün genel özelliklerini belirleyin .
Müşteri isteklerini yapmaya çalışın .
Müşterilere faydalar sağlayın .
Müşterilerin sizi tercih etmesi için nedenler yaratın .
Müşterilere farkı hissettirerek gözünde değerinizi arttırın .
Örneğin bilişim sektöründe bakım sözleşmelerinde sınırsız yerinde destek hizmeti yer alır . Oysa ziyaret çok nadir gerçekleşir ve sorunlar telefonla çözülür . Buradaki iddiasız bir hizmet sunulurken satış farklılaşması çok yüksektir .
Standartların dışında düşünün ve yaratıcı olun , fikrinizi analiz ederek tüm sonuçlarını göz önüne alın .
Müşteriye fayda sağladığınızın anlaşıldığından emin olun .
kaynak:businessopportunitiesand ideas
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder