Küçük işletmecilikle ilgili seminerlerde katılımcılara sıkça ‘’ Müşterileriniz kimlerdir ‘’ sorusunu sorarım . Çoğu zaman herhangi bir fikirleri olmadığını görür ve şaşırırım . Herkes olabilir gibi cevaplar verirler .
Bu şekildeki yaklaşımlar onları yanlış fiyatlama stratejilerine , yanlış kararlara ve sonuçta başarısızlığa götürür .
Başarılı olmuş küçük işletme sahipleri , ürün ve servislerini sınırlı sayıda insana satabileceğinin farkındadır .
Sizde bu konuda daha bilinçli olabilirsiniz .
Öncelikle ‘’ her ürünü her insan alır ‘’ şeklinde düşünmeyerek gerçek alıcıları tanımlayabilirsiniz .
Örneğin doğa turizmi işi yapıyorsanız , bazı kararları pazarlama planı yaptığınızda almalısınız .Tekne gezisi ile ilgili düşünülürse , balık tutma turları , partiler gibi aktiviteler yapan çok sayıda rakiplerin olduğunu görürsünüz .
Siz balık tutulmasına izin vermezseniz , dinlendirici müzikler çalarsanız pazarın bir kısmını dışarıda bırakmış olursunuz . Bu fark , sizin sakin bir gezinti yapmak isteyen insanlar tarafından fark edilmenize yol açacaktır .
Bir diğeri , insanlar ürün ve servisleri üç temel nedenle satın alırlar ;
İhtiyaçlarının tatmini
Problemlerinin çözümü
Kendilerini iyi hissetmeleri
Ürün ve servislerinizi bu konuları göz önüne alarak pazara sunmalısınız .
Ürün ve servisler birden çok müşteri grubuna da hitap edebilir .
Tekne gezintisine döndüğümüzde o bölgede yaşayan ve denizde sakin bir gün geçirmek isteyen insanlar yanı sıra , bölgeyi tanımak ve bilgi almak isteyen turistler de olabilir . Onlar için ne yaparsınız ?
Bulunduğunuz yerde öncelikli müşterileriniz yerliler mi yoksa turistler midir ?
Yerlilerse onlar özel günlerini kutlayabilir , iş toplantıları yapabilirler .
Bulunduğunuz yerdeki nüfusun yaş , cinsiyet , eğitim ,gelir gibi konulardaki oranları pazarlama kararlarınızda etkili olabilir .
kaynak:about
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder