Bir mağazadan içeri girdiğinizde satış temsilcilerinin ne kadar sıklıkla ;
Sizi selamlamak yerine kendi aralarında konuştuklarını ,
Bir ürünü satın almaya hazır olduğunuzda ilgilenmediklerini ,
Ürünle ilgili soru sorduğunuzda ‘’ bilmiyorum ‘’ cevabını verdiklerini gözlemlersiniz .
Mağazanızda çalışan herkes müşterileri etkileyebilecek konularda aynı fikirdeyse satışlar olumlu etkilenecektir .
Hoş geldin gülümsemesi
Kapıdan giren her müşteriye gülümseyin . Onların cevabı da aynı şekilde olacaktır . Bu davranış çalışanlarında kendilerine güvenlerini arttıracaktır .
Selamlayarak onların farkında olduğunuzu hissettirin . Böylece ihtiyaç duyduklarında sizden yardım alacakları konusunda rahatlamalarını sağlayın .
Telefonda bir yıldız gibi parlayın . Telefon konuşmalarında müşterilerin en çok şikayet ettiği konular ;
Çok hızlı konuşulması ,
Müşterilerin öğrenmek istediklerinin yeterince önemsenmemesi ,
Sadece sorunun cevaplanması fakat sorunları çözebilecek alternatiflerin önerilmemesi .
O anda ne yaptığınız önemli değil . Sizi burada görmekten memnun oldum mesajını verebilmek için onlara gülümseyin . Raf yerleştiriyor olsanız veya onlar alışveriş yapmasa bile .
Bir müşteriyle ilgilenirken diğeri araya girerse kibarca işiniz bitince ilgileneceğinizi söyleyin .
Müşteriler satış konusunda uzmandır . Öneride bulunmalarını sağlayın ve dikkate alın .
Bir ürünü satın alan müşteriye birlikte uyum sağlayacak başka ürünler de önerin .
Mağazanızda sıkılan veya içeri girmekte tereddüt eden müşteriler yerine basit ayrıntılara önem vererek size gelmek için nedenleri olan mutlu müşteriler yaratın .
kaynak:smallbiztrends
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder