Bazıları ise ‘’ Bu tekniklerin yanlış kullanıldığını ‘’savunmakta ,Tom Henkel bazı firmaların Yetersiz dizayn araştırmaları , Yanlış yönlendiren uygulamalar ve psikolojik pazarlama girişimleri uyguladıklarını belirtir.
Svetodor Yosifou ise ‘’ Acaba az sayıda potansiyel müşteri elde etmeye odaklanmak mı ? veya Memnuniyetsiz mevcut ürün ve hizmet müşterilerini mi amaçlamak daha önemli ‘’ der .
Pazar verimliliğini geliştirebilmek için gerçek öncelik varolan mı ? yoksa yeni gelecek müşteriler mi ?
Genişletirsek Pazar organizasyonunda her 2 grupta önemlidir.
Pazar verimliliğinde yenilikçi teknikler ihtiyaç ve istekleri önceden görebilecek mi ? yoksa pazara yeni giren hizmet ve ürünlerin müşterilerin bilinçaltı düşüncelerinin yanlış yorumlanması nedeniyle başarısızlığamı götürecek ?
80/20 kuralı yönetimlerin karşılaştığı bazı şeyleri tanımlayabilir.
Örneğin kabaca çalışanların % 20 ‘si iş kazalarının % 80 ‘i konusunda tecrübelidir.
Veya
Kabaca müşterilerin % 20 ‘si satışların % 80 ‘ini gerçekleştirir.
Hedeflenen strateji böyle bir bilgi üzerine şekillendirilebilir.

Prof. Zoltman ‘a göre Nisbeten az sayıda bireysel derinlemesine görüşmeler ,Değişik market segmentlerinden müşteri temsilcilerine yöneltilen dikkatle hazırlanmış sorularla durum tesbiti ,marka inşasının , ürün ve hizmet şekillendirilmesinin başarı olasılığını arttırır. Bu proses ,elde edilen sonuçlar ve maliyette verimliliğe yol açar .

Tüm bu varsayımlardan edindiğimiz tecrübe ‘’ Pazardan gelen seslerdir .’’ Bu tip çalışmalar pazardan daha az ilgisiz mesaj almamızı sağlayıp daha geçerli ürün ve servislere , ürün performansının ihtiyaca göre ayarlanmasına yol açacaktır.
kaynak : h.b.s
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder